Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateur.ices de drogues et de l'exploration de l'esprit

Ayahuasca in Zuid-Amerika

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion Lotte
  • Date de début Date de début

Lotte

Glandeuse Pinéale
Inscrit
24/12/03
After idea van BombSki idd maar nieuw topic aangemaakt :)

Hoe zouden jullie staan tegenover Ayahuasca in Zuid Amerika met sjamaan enzo... Zou het anders zijn dan hier? En waarom? En zou je een sjamaan nodig hebben voor ayahuasca ervaring? En waarom?

Wat zou er preceis gebeuren en wat zou zo'n sjamaan preceis doen?

Zou het daar zijn uitmaken voor de trip?
En wat about allemaal onbekenden om je heen?

Ayahuasca is best heftig, dus zou je in Zuid amerika meer 'close to nature' zijn, zowel letterlijk als dicht bij jezelf?

En is het niet raar om een soort sjamanisme-toerisme te krijgen?

lijkt me niet raar nederland zit ook vol met drugstoeristen. ik denk dat een sjamaan wel helpt hij weet precies hoe je de aya moet bereiden en hij kan je goed begleiden bij de trip. zuid-amerika is alleen een beetje ver weg.

Ik ben ook zeker geinteresseerd, maar ik hecht ook echt wel waade aan goede begeleiding. Dat houd in, graag met voldoende mensen om me heen die al eerder Aya hebben gedaan .. een shamaan zou natuurlijk heel aangenaam zijn.

Dit is puur voor mijn persoonlijke ontwikkeling, want ik ben zelf niet echt zo'n thrillseeker qua 'drugs', psychedelica.

Ohja, echter om voor deze ervaring naar Zuid-Amerika te gaan lijkt me super fantastisch relax .. maar dat is echt niet wat zo 1-2-3 een mogelijkheid is voor mij .. en ik denk ook meerderen met mij.

ik ben ook zeker geintresseerd, maar wil inderdaad wel ook voldoende ervaring aanwezig hebben...

Heb een beetje op internet gekeken en er zijn echt hele slicke verhaaltjes op sommige touroperator sites over ayahuasca... Dat lijkt me echt niks...

Kijk maar op www.bluemorphotours.com

Echt commerciele lui!

Ik wil het ook wel eens proberen in een shamanistische omgeving, maar ik denk dat ik dan op eigen gelegenheid ga en mijn weg zoek in Zuid Amerika zelf. Dit vanuit het principe dat een goede shamaan niet veel moeite zal doen om zijn boel aan de buitenwereld te verkopen door zich te laten lenen voor commerciele operators.

Zijn er nog wel echte sjamanen? Ik bedoel, het is daar ook westers georienteerd en zoveel echte indianen stammen zijn er nou ook weer niet... Laat staan dat deze nog buiten de geglobaliseerde wereld leven...

Ik denk het wel. Een van mijn beste vriendinnen komt uit Bolivia en daar zijn stukken oerwoud waar nog nooit blanken zijn geweest (meestal een goed teken wat betreft behoud van de natuur). De westerse wereld is het oerwoud aan het opeten, maar daarbinnen zijn nog wel echte shamen te vinden.

zeker zijn er nog echte shamanen.

een shamaan hoeft ook niet persé afgezondert van alles in het oerwoud te leven om een shamaan te zijn.

Lotte a dit:
After idea van BombSki idd maar nieuw topic aangemaakt :)

Hoe zouden jullie staan tegenover Ayahuasca in Zuid Amerika met sjamaan enzo... Zou het anders zijn dan hier? En waarom? En zou je een sjamaan nodig hebben voor ayahuasca ervaring? En waarom?

Wat zou er preceis gebeuren en wat zou zo'n sjamaan preceis doen?

Zou het daar zijn uitmaken voor de trip?
En wat about allemaal onbekenden om je heen?

Ayahuasca is best heftig, dus zou je in Zuid amerika meer 'close to nature' zijn, zowel letterlijk als dicht bij jezelf?

En is het niet raar om een soort sjamanisme-toerisme te krijgen?

Hallo allemaal, dit is mijn eerste keer op dit forum, maar ik wil hier even op reageren.

Ik heb 2 maanden geleden ayahuasca gedronken in peru met een sjamaan en 5 toeristen. Het was heel mooi maar ook heel erg pijnlijk en beangstigend (en onbeschrijvelijk), en op sommige momenten leek het alsof alleen de aandacht van de sjamaan: zijn gezangen en handelingen, het enigzins draaglijk maakte.

Ik zou heel graag serieus met ayahuasca verder willen gaan omdat het nu lijkt alsof het een positief effect heeft gehad op mijn denken en omdat het gewoon erg interresant is. Maar ik denk zeker dat het de ervaring sterk verbeterd als er in ieder geval iemand is die veel ervaring heeft met ayahuasca, en die je volledig vertrouwd. Of dit een sjamaan zou moeten zijn, een meester uit een religieuze gemeentschap als santo daime, of iemand anders, hangt denk ik vooral af van je persoonlijke spirituele affiniteit. Ik denk dat het tijdens de ervaring erg belangrijk kan zijn dat je je ongeremd kan overgeven aan 'het ritueel' waar je aan deelneemt. Dat geld voor mij tenmindste wel.

Ik moet er wel bijzeggen dat lang niet iedereen die deelnam aan dezelfde sessie als ik het ook even pijnlijk vond als ik (niemand eigenlijk).

Ik zou graag terug willen gaan naar zuid amerika om daar te ontdekken wat ik van ayahuasca kan leren, maar totdat ik de mogelijkheid heb om veel te reizen, zal ik in nederland blijven zoeken naar iets dat me aanspreek. Ik ben ook wel geintereseerd in het opzetten van een sessiegroep, zolang deze er op is gericht is met een goede setting en ervaren begeleiding ruimte te creeren voor persoonlijke ervaringen met ayahuasca. Zoiets...

Hier http://www.nationalgeographic.com/adven ... /peru.html is een heeuul interessant artikel te lezen over een ayahuascasessie olv een sjamaan, die voor de reporter therapeutisch uitpakte...

Ik zit er ook aan te denken om het eens een keer te gaan doen bij Santo Daime, en wie weet volgend jaar (hopelijk) weer in Z-amerika. Ben erg benieuwd naar de spirituele, therapeutische mogelijkheden....
Maar zelf een clubje oprichten?? Ik denk dat er al aardig wat ervaren clubjes zijn, ik vind het ook nog behoorlijk eng dus zou liever daarheen gaan.

Retour