Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

geen zeep en shampoo meer

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
toen k vroeger in t buitenland was kwam k al weleens alternatieve lui tegen die bezig waren te stoppen met zeeep en shampo,
en een meisje dat natuurgeneeswijze studeerde zei ook dat als je geen shampoo meer gebruikte je hoofd huid/haar zelf stoffen ging aanmaken om t scxhoon te houden. (misschien t zelfde principe als wanneer je een hond wast met dergelijke dingen, hij/zij extra gaat stinken na de wasbeurt om de eigen geur terug te krijgen), en natuurlijk omdat t al gedaan word door een middel stopt het eigen lichaam met dingen (zelfde principe als lichamelijke verslaving).
m'n pa wast zich al c.a. 20 jaar niet meer met zeep, zeep ed doden ook allemaal goede bacterien op de huid, en ik bedacht dat k hem nooit ''rook/ruikte'' zeg maar, afgezien na een dag intensieve lichamelijke arbeid natuurlijk.

dus nu ben ik sinds 2 weken bezig met ''zeep- & shampoo-loos dieet'', wel elke dag douchen natuurlijk, en als t erg warm is 2x.

heeft iemand ervaring ermee, of feitelijke info? hoelang duurt het voor je lichaam dingen weer hersteld waardoor je minder odor zou afgeven? (ik kan me voorstellen dat t eerste jaar t nog wel wat uitmaakt dat je geen zeep gebruikt)

forest
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Zelfs poets ik m'n tanden al niet meer sinds 2001, die tandpasta trekt je tandvlees in en induceert dehydratie in het weefsel als de ziekte. Gevolg is dat m'n gebit geel is maar alles oersterk is en m'n tandvlees nog steeds keurig roze. Sterk tandvlees is de fundering voor het ivoor om op z'n plaats te blijven.

Haren was ik enkel met water sinds jaar en dag en m'n bos haar is daardoor stukken dikker gebleven en dat geldt ook voor gel dat ik nooit hebt gebruik behalve bij 't uitgaan en feesten.

Nieuwerwetse producten zijn grotendeels gericht op presentatie maar niet op prestatie, een gebit van een eskimo functioneert qua prestatie ook perfect. Zelf eet ik ook vrijwel alleen vis en drink veel water.

Overigens las ik laatst dat 92 procent van alle zonnebrand crèmes toxische stoffen bevat die je huid in trekken.

Douche overigens wel 2 x per dag, af en toe gebruik ik Zwitsal zeep. Het beste is eigenlijk een ijskoude douche, daar wordt je huid ook gladder/glanzender van dan warm of heet water.
 

Jeniger

Sale drogué·e
Inscrit
20 Oct 2008
Messages
950
Ik gebruik ook al jaren geen zeep en tandpasta meer, sinds ik gestopt ben met tandpasta nooit meer gaatjes gehad. Verder ook nooit deo gebruikt. Ik vind het absurd hoe iemand zijn eigen identiteit/lichaamsgeur vermaskerd met een commercieeel luchtje....
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Haha, inderdaad, deo heb ik ook nooit gebruikt om die reden.
 

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
ik gebruik ook nooit een luchtje of deo, t staat me gewoon tegen, k vind het ook zonde als meisjes make-up gebruiken. en fuck, als je over straat loopt en er komt iemand langs met zo'n parfumwalm die bijna tastbaar is zo sterk, denk k ook, geef die persoon een luchvervuilingsboete agentje, dan heb je nog wat nuttigs te doen.

een tijd geleden stond ook in de krant dat als een jongen kweet niet meer precies hoeveel, 3 of 5 cosmetische middelen gebruikte, (shampo deo moisterer of weetiknietwat), dat zn vruchtbaarheid behoorlijk achteruitging. niet dat dat me boeit, maar t is wel een duidelijke aanwijzing.

en idd, in zonnebrandcreme zat altijd veel alluminium, k verbrand snel, maar doe al een paar jaar geen zonnebrandcreme meer op, dan liever een hoed en overhemd met lange mouwen.
 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
Brugmansia a dit:
Zelf eet ik ook vrijwel alleen vis en drink veel water.

Overigens las ik laatst dat 92 procent van alle zonnebrand crèmes toxische stoffen bevat die je huid in trekken.
Met die vis zou ik wel uitkijken. Zelfs de reguliere voedingswetenschap is er volgens mij wel uit, dat je in deze tijd van de meeste vis niet al teveel moet eten, omdat er allerlei gifstoffen (door de mens in zee gedumpt) in zitten. Nog afgezien van de milieu-impact van het eten van de meeste soorten vis natuurlijk.

Bijvoorbeeld:
Eet met het oog op dioxines niet meer dan vier porties vette vis per week (maximaal 600 gram). Dioxines worden opgeslagen in het lichaamsvet. Ze worden maar heel langzaam afgebroken.

(bron: http://www.voedingscentrum.nl/nl/eten-h ... j-vis.aspx )
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Sinds afgelopen week heb ik vis permanent van m'n menu geschrapt, waardoor ik nu eindelijk vegetariër ben. En dat is voornamelijk om dat ik al tijden huiverig was voor de verdenking van zware metalen maar het me gewoon uit gewoonte niet lukte om het terzijde te schuiven. En nog belangrijker, ben stukken sensitiever op zowel lichamelijk als geestelijk vlak, en dat al voelbaar na nog geen week en ben dus benieuwd hoe dit over enkele maanden is. Snellere en diepgaandere denkprocessen en toch meer algehele rust, voel met name de werking van broccoli, groene appels, aardbeien en citroenen veel beter doorkomen. Ja, voel letterlijk welke voordelen vegetarisme heeft. Op trips zal ik dit wel helemaal gaan merken. :)
 

Barbara123

Banni
Inscrit
19 Déc 2011
Messages
6
well...
friends what is best for dry and rough hair???
please share your comments guys, thanks...
 

HappyMind

Sale drogué·e
Inscrit
16 Mai 2007
Messages
964
Veel minder douchen en wassen is een weldaat voor je huid.
Acne word minder bijvoorbeeld.
Wel oppassen dat je niet vuil word en een erg vette huid krijgt, daar krijg je juist huidproblemen van.

Elke dag zeep en shampoo gebruiken is echt niet nodig, schoon spoelen met water wel.

1 a 2 keer per week met een lichte zeep (gewoon een ouderwets zeepblokje) zonder rotzooi, parabenen en andere chemicaliën vind ik wel prettig Ik was mijn haar dan ook met shampoo, maar wel een compleet natuurlijke. Na het sporten ga ik wel altijd wassen omdat ik dan altijd flink zweet.

Gebruik ook bijna nooit deo en als ik het gebruik ook weer een natuurlijke zonder rotzooi en alcohol.
Ik stink nooit en heb het echt bijna nooit nodig.

Soms douche je wat grondiger en wat vaker, ligt ook aan wat je eet en wat voor andere dingen je tot je neemt, maar ik denk dat er hier wel wat mensen zijn die hier wel bekend mee zijn. ;)
 
Haut