Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Trip report 1st keer LSD

Frostie

Glandeuse pinéale
Inscrit
6 Avr 2007
Messages
164
Gisterren was het dan zo ver. na lang zoeken had ik LSD kunnen bemachtigen en stond te trappellen om het drekt in te nemen en dat deed ik dus ook. men vriend waavan ik het bij kocht zij dat hij er niet zo neig van had gehallucineerd. maar hij had dan ook een halve genomen.
Ik had al eerder paddo's gedaan. dus ik dacht dat ik het mij wel kon veroorloven om meteen een hele te nemen. wat ik later toch blijkbaar beter niet had gedaan.

Ik had men zegel genomen en zat op de trein naar huis.
Thuis gekomen waren de effecten al merkbaar maar nog niet op hun hoogte punt. Ik dacht dat het zoals een paddo trip ging zijn maar ik zat met veel meer energy dan bij men paddo trip. en dit was dan ook de oorzaak van chaos in men hoofd later in de trip.
Eerst begon ik alles veel intenser en mooier te zien dan het was. Alles zwelde op. veranderde van kleur en was mooi.
uiteindelijk wou ik wat aan die energy doen en dacht ik dat ik het kon laten verdwijnen door me kalm te houden en rustig wat tv te kijken.
Ik heb veel gelachen om de kleinste dingetjes.
Toen de hoogte piek van de trip was aangebroken kan ik het maar in 1 woord beschrijven.. Chaos.
Ik zat uiteindelijk op de computer waar de letters in men msn gesprekken allemaal door elkaar liepen. Ik kon niet meer zien van wie welk gesprek was en alles smelte samen in 1 grote massa.
Ik legde me hierna trug neer op men bed voor de tv. Ik voelde ineens een goede golf door me heen stromen. Ik kon me beter uitleggen dan ooit eerder voordien. maar met al de chaos in men hoofd kon ik het niet onthouden. Ik nam een stuk papier en een balpen. maar tegen dat ik deze had was ik weer al met totaal iets anders in men hoofd dan wat ik wou opschrijven. en het gene wat ik wou opschrijven was ik totaal vergeten. Dan kwam het weer trug in stukken. Ik wou dit opschrijven. dus deed ik dad. Ik schreef, maar als ik 2 woorden verder was was ik al vergeten wat men eerste woord was. Zo heb ik een paar zinnen geschreven die nergens op slagen wat ik jammer vind. ik denk echt wel dat moest de chaos er niet zijn geweest dat ik veel kennis had opgedaan over mij zelf. Ik zat met gemengde gevoelens
Heb dan nog wat tv gekeken en rustig na getript. het duurde een tijdje tegen ik in slaap lach. dit was dan ook totaal niet makkelijk met de chaos in men hoofd. Op tv zag ik de mensen hun hoofd veel groter dan ze zouden moeten zijn en presies uit karton gesneden als in goedkope tekenfilms zoals southpark.
Uiteindelijk is het me dan toch gelukt om in slaap te vallen (na 5 uur)

Heb nu nog 1 zegeltje liggen. weet nog niet wnr ik het ga gebruiken. maar heeft iemand van jullie nog tips over wat ik beter niet had gedaan of beter zou moeten gedaan hebben? De chaos in men hoofd was heel verwarrend en dat vond ik er zo speitig aan. buiten dat had ik een goede trip.
Waren mijn settings goed?
Is het beter om te trippen in een rustige omgeving zoals thuis of mag ik buiten gaan en mij mengen tussn men vrienden?
als iemand nog meer tips heeft of antwoorden op mijn vragen mag die gerust posten. :)
 

MindAstronaut

Sale drogué·e
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
968
Goed om te horen dat je het naar je zin hebt gehad :D

Maar ik zou in het vervolg gewoon rustig de tijd ervoor nemen, een dagje vrij ofzo, zodat je alles op je gemak kan voorbereiden.
En op lsd is een eventuele trip plan geen overbodige luxe, zodat je wat te doen hebt in de 12uur.

Je ideeen zijn altijd te snel voor je handen als je aan het trippen bent :p
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Mijn eerste keer, moet nog steeds plaats vinden. Ik heb vorige maand nog getript op paddo's en dus wou er even een goede periode tussen laten.

en dit was dan ook de oorzaak van chaos in men hoofd later in de trip.

Ik heb dit ook al wel is met paddo's gehad, misschien dat je inderdaad al een paar dagen van te voren, zo ontspannen mogelijk moet zijn. En daaarnaast, lees ik altijd overal dat je alles moet accepteren wat er gebeurd. Dus ook die chaos zul je op dat moment gewoon moeten accepteren. Dit is overigens een onderdeel waarop ik mij tijdens het trippen altijd richt.

Naja, ik ben benieuwd. Ik denk dat ik er deze maand maar is voor moet gaan en ik weet nu al zeker dat ik begin met een halve zegel ;)

Groetjes,
Mysticwarrior.
 

lol*fan

Elfe Mécanique
Inscrit
7 Juil 2007
Messages
378
MindAstronaut a dit:
En op lsd is een eventuele trip plan geen overbodige luxe, zodat je wat te doen hebt in de 12uur.

Je ideeen zijn altijd te snel voor je handen als je aan het trippen bent :p
Helemaal mee eens. Had in m'n laatste paddotrip wat dingen opgeschreven waar ik me op wilde richten. Toen m'n trip goed was begonnen raakte ik m'n hele focus kwijt en gingen m'n gedachten alle kanten op. Moeilijk om je dan weer in herinnering te brengen wat ook alweer je bedoeling was met de trip. Door het papier met notities erbij te pakken kon ik m'n gedachten weer richten. De letters dansten trouwens wel over het papier ;) (wat er ont-zet-tend cool uitzag btw!)
 

Frostie

Glandeuse pinéale
Inscrit
6 Avr 2007
Messages
164
lol*fan a dit:
MindAstronaut a dit:
En op lsd is een eventuele trip plan geen overbodige luxe, zodat je wat te doen hebt in de 12uur.

Je ideeen zijn altijd te snel voor je handen als je aan het trippen bent :p
Helemaal mee eens. Had in m'n laatste paddotrip wat dingen opgeschreven waar ik me op wilde richten. Toen m'n trip goed was begonnen raakte ik m'n hele focus kwijt en gingen m'n gedachten alle kanten op. Moeilijk om je dan weer in herinnering te brengen wat ook alweer je bedoeling was met de trip. Door het papier met notities erbij te pakken kon ik m'n gedachten weer richten. De letters dansten trouwens wel over het papier ;) (wat er ont-zet-tend cool uitzag btw!)

de dansende letters had ik ook min of meer met de msn gesprekken.
er stonden er verschillende open en op een bepaald moment kon ik de gesprekken niet meer uit elkaar houden en zen niet meer lezen.
ipv de letters horizontaal te lezen begon ik ze presies verticaal te lezen, alzof ik gwn was vergeten hoe ik moet lezen :) onwijs gaaf. en bedankt voor de tips. ik denk dat ik vrijdag nog eens ga trippen. maar deze keer maak ik een plan met wat ik allemaal kan doen in die 12u. gisterre had ik het maar impulsief gedaan en het veraste me zwaarder dan ik had verwacht..
 

Henkfloyd

Neurotransmetteur
Inscrit
6 Jan 2008
Messages
98
Ik zou toch nog minstens een weekje wachten als ik jou was met je volgende trip. Al was het maar om de tolerantie die nu nog in je lichaam aanwezig is af te wachten. Zonde van je lsd anders.
 

Frostie

Glandeuse pinéale
Inscrit
6 Avr 2007
Messages
164
is het effect minder sterk als je het kort na elkaar doet ofzo?
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
^ja.

Zeker de eerste drie tot vijf dagen is er een hoge mate van tolerantie. Na een week ook nog wel een beetje, maar kun je wel al weer trippen. Als je echter te vaak achter elkaar (met een week ertussen) tript, dan krijg je tripsleur, en wordt de ervaring toch minder leuk. De kunst zit hem dan ook in het integreren van de ervaring in het dagelijkse leven, niet in het hebben van de ervaring zelf (dat is namelijk geen kunst aan).
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Vind het een set en setting waar ik zelf nooit de trancendale staat uit zou kunnen halen.

Zou minimaal echt 2 weken wachten, beter nog een maand. Heb geen haast. Uitgeslapen van start. Ga lekker douchen, zet aardbeijen en spa klaar, luie bank of een gespreid bed, mp3 speler volgeladen met tracks en baterij. Telefoon uit, lege blaas en maag. Cassete klaar als je evt. wilt opnemen als je dat echt wilt. Je moet echt de eerste 6 uur alleen hoeven liggen en dan zul je de kaarsrechte stroming van LSD voelen. Het beste is ook niet in het weekend omdat de indruk dat iedereen uit is en uitbundig ook invloed kan hebben.

Lachen is een teken dat je meestal niet de echte vervoering meemaakt omdat het een invloed is die door je omgeving getriggerd is, en voor trancendale piekervaringen moet je je eigen geest in duiken.

LSD kenmerkt zich beduidend minder door chaos dan psilo, zo lineair als een geodriehoek. Acid waarbij je interacties hebt met andere mensen of je omgeving drukt de diepgang naar de achtergrond.

Choas heeft echt weinig met de dosis te maken of hevigheid, zorg dat je ook de dagen erna vrij bent als je echt all the way wilt gaan. De tijd naderhand is een zeer belangrijk aspect van de ondervinding van voorbereiding tot afwerking. Anders blijf je grauw achter terwijl je de ondervonden verlichting wilt laten wegsmelten tot het een plaats heeft, dat proces heeft een zeer fijne nasmaak. Een wandeling in de natuur is dan echt relax.

Acid werkt vrij lang door, op de achtergrond blijven de componenten in je hersenen nog 2 dagen in het onderbewustzijn draaien. HPPD is de volgende dag af en toe volkomen normaal. Even zo'n flow nog in je vision.
 

Bregje

Matrice périnatale
Inscrit
26 Avr 2014
Messages
2
Joh! Uh voor de eerste keer dat ik hieraan meepraat, maar ik zit aan het einde van Mn trip geloof ik! Dus vind het wel leuk het te delen. Dat ik kan typen vind ik wonderbaarlijk, alleen gaat het wel langzaam!
Ik Had verre weg van een goede setting!op de eerste koningsdag! Vandaag dus, in Amsterdam zaten we gezellig bij wat van die ouwe mannen/leuke hippies, daar Had ik lsd gekregen, waarvan ik dacht dat het alcohol was! Toen zei hij achteraf dat het dus lsd was. Gelukkig heb ik al meerdere ervaringen mdma, paddos niet heel veel maar wel genoeg! Dat vond ik heftig maar is hier niets bij! Jezus! Was met een vriend, chaos drukte en vooral veel enge mensen! Ik wilde weg hiervandaan. Was in paniek, heb bij lieve mensen bij de Prinsengracht kunnen zitten, zitten huilen! Pfff maar moest me eraan overgeven. Whauw wat heb ik veel mooie dingen gezien! Super mooi! Heftig, nu na een enorme lange terug reis lig ik op Mn bed na te genieten met lou reed, Bowie, en nu jimmy kan nietop...
 

noppie

Matrice périnatale
Inscrit
11 Nov 2014
Messages
2
Heb langere tijd gemediteerd. Trancendente meditatie, zen, osho en ook tai-chi gedaan. Door persoonlijke problemen ook veel met psychologen gepraat.

Daar had ik van de ene dag op de andere schoon genoeg van. Alsof er een blokkade, weerzin op zat. Ik ben direct gestopt en niet meer aan begonnen.

Ben daarna toevallig bij de boeken van Jed McKenna terecht gekomen. Die boeken opende mijn ogen. Wat is dan toeval....

In zijn laatste boek wordt in de bijlage LSD besproken als een sleutel voor de deur naar de werkelijkheid.

Nu heb ik ooit in mijn vroege tienerjaren, veertig jaar geleden ongeveer...., een enkele keer nederwiet gerookt. Dat was leuk, maar nou niet echt een traktatie.

Omdat ik geen contacten in de drugs/ psychedelica wereld heb, heb ik via een TOR-site vijf LSD blotters 125 mgr gekocht. Keurig per post thuisbezorgd gekregen.

Afgelopen woensdag voor het ontbijt een halfje genomen, om te kijken hoe sterk dat was en wat het me ging doen. Lekker rustig alleen thuis, goede muziek er bij en laat maar komen. Het was ongelofelijk. Een niet te beschrijven ervaring. Geen vertekende werkelijkheid, maar een enorme gevuldheid en tevredenheid. Wat een kick en wat een rust. Wel een enorme geilheid .... . Wel steeds een lichte misselijkheid op de achtergrond.

Ik was bang om met een knal en een kater in de werkelijkheid terug te komen, maar het was een zachte landing. De ontspannenheid en rust bleef en is nog steeds niet niet helemaal weg. Bij mediteren heb ik nu en dan iets dergelijks ervaren, maar nooit zo diep en zo lang. Half negen begonnen en 's middags om vier uur weer terug op aarde. Wel moe de daaropvolgende dagen, maar een tevreden moeheid.

Nu ben ik van plan volgende week donderdag een hele blotter te nemen en kijken wat er dan gaat gebeuren. Of zou ik beter nog een weekje langer kunnen wachten? Wel lastig, want ik kijk er erg naar uit.
 
Haut