Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

DMT zuiveren 2

  • Auteur de la discussion Wacken
  • Date de début
W

Wacken

Invité
Hallo, helaas kon ik niet reageren op dit topic http://www.psychonaut.com/index.php?opt ... 46&lang=en omdat het te oud was, dus ik maak een nieuwe.

Ik heb wat DMT gemaakt, de eerste extractie is gewoonlijk wit of erg lichtgeel, het resultaat van daarop volgende extracties is steeds meer geel.

Wassen met amonia heb ik geprobeerd, ik heb daarvoor 15% amonia gehaald bij de verfspeciaalzaak. Dat doet dus niets.

Ook heb ik op advies van iemand anders geprobeerde de DMT opnieuw op te lossen in naphta en dan de naphta door een actieve kool filter gedaan. Helaas lost de kool dus ook een beetje op in de naphta waardoor de dmt van geel naar grijs ging --> prullenbak.

Weet er iemand een andere manier om gele DMT helder te maken ?

Weet er misschien ook iemand me uit te leggen wat de gele kleur precies veroorzaakt ? Welke stof is het die de kleur veroorzaakt ? Kan ik het tijdens het extractie proces voorkomen ? (heeft het misschien te maken met hoe lang de DMT in de natronloog zit omdat het bij latere extracties steeds geler word? )
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Ik zou het zelf niet weten, maar er zijn genoeg mensen op het forum die het wel weten. Welkom.

Misschien is het een goed idee om ook even in de engelse sectie iets te posten, aangezien daar meer mensen met dergelijke kennis rondhangen.
 

Jahvisions

Sale drogué·e
Inscrit
11 Nov 2006
Messages
914
ja ik zou ook voor de herkristallisatie gaan door:

1: op te lossen in zo weinig moegelijk, warme naphta( ik gebruik altijd heet kraanwater als waterbad en zo krijg ik het wel rond de 60 0C), dan afkoelen naar kamertemp, dan koelkast en dan vriezer op hoogste stand. naphta afgieten.

2: oplossen in zo weinig mogelijk warme naphta en zo langzaam mogelijk laten verdampen.

hoe langzamer de uitkristallisatie des te minder onzuiverheden ingesloten in de kristallen.
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
Jahvisions a dit:
hoe langzamer de uitkristallisatie des te minder onzuiverheden ingesloten in de kristallen.
Inderdaad. Als er na het toevoegen van de naphta al een duidelijke laag onzuiverheden aanwezig is kun je deze verwijderen met een buret of scheitrechter.

Ik denk dat het beter is om met genoeg naphta te beginnen zodanig dat alle DMT daadwerkelijk kan oplossen. Je kunt dan nog eventueel wat indampen om wat hogere concentraties te bekomen.

Maar ik heb hier geen praktische ervaring mee.
 
W

Wacken

Invité
De vriezer methode met warme naphta heb ik ook al gebruikt, maar misschien moet ik het langzamer doen dan. Zal het eens proberen. Tot nu toe heb ik het indampen gedaan met behulp van een fan (in een paar uur een liter naphta verdampt waar een gram of 3 dmt in zit) of gewoon direct in de ijskoude vriezer.

De gele kleur is echter niet iets dat overblijft wanneer ik de dmt oplos in naphta. Je ziet ook duidelijk verschil in kleur van de naphta, afhankelijk van welke kleur DMT er in opgelost is. (En die kleur bezinkt niet ofzo, ook niet na een aantal dagen)

Bedankt voor de tips, ik zal het eerst eens proberen met langzame herkristalisatie, als dat niet helpt zal ik het inderdaad eens in het engels gaan vragen :)

Edit: die 70ml per gram die ik vond in de link was een goed advies, werkte perfect. Het staat nu bij kamer temperatuur af te koelen in een petrischaal met een iets grotere petrischaal op zijn kop erop om extra indamping te voorkomen en een handoek erover om het afkoelen nog wat extra te vertragen :)

Edit2: Door het langzaam invriezen krijg ik wel een mooie kristalstructuur, maar het komt er net zo geel uit. Ik heb nu een zak natrium carbonaat gekocht om van het weekend daarmee te testen. :)
 

mullis

Neurotransmetteur
Inscrit
10 Nov 2007
Messages
92
Jahvisions a dit:
2: oplossen in zo weinig mogelijk warme naphta en zo langzaam mogelijk laten verdampen.
Welke "naphta" gebruik je dan? Er zit nog wat verschil in samenstelling tussen oplosmiddelen die naptha bevatten.
 

Entheonaut

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
29 Mai 2006
Messages
1 076
De gele kleur kan van meerdere dingen afkomstig zijn:

a) Door emulsievorming (ruw plant materiaal wat in de nafta terecht komt)
b) Doordat je nafta onzuiverheden bevat. Deze schijnen vaak geel van kleur te zijn.

Bij mijn eerste extractie was de gelige kleur door emulsievorming veroorzaakt. Dit heb ik opgelost door een herkristallisatie uit te voeren. Ik heb de nafta langzaam laten koelen tot kamertemperatuur. Daarna in de koelkast gezet en tenslotte in de ijskast gezet. Nafta afgieten en voila: heldere (vrijwel)kleurloze kristallen.

Ik heb zippo aanstekervloeistof gebruikt maar dat is vrij prijzig. Colemans fuel is een stuk goedkoper.
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Wat ik me nu afvroeg, heb zelf namelijk geen ervaring met flora jerking, wat gebeurd er als je onzuivere of net iets verkeerde DMT kristallen rookt? Kan dat schadelijk zijn voor je longen?

Er komen aardig wat gifstoffen bij kijken dus neem aan dat onvolwaardige onttrekking een risico kan zijn?
 

Entheonaut

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
29 Mai 2006
Messages
1 076
Brugmansia a dit:
Wat ik me nu afvroeg, heb zelf namelijk geen ervaring met flora jerking, wat gebeurd er als je onzuivere of net iets verkeerde DMT kristallen rookt? Kan dat schadelijk zijn voor je longen?

Er komen aardig wat gifstoffen bij kijken dus neem aan dat onvolwaardige onttrekking een risico kan zijn?

Uiteraard kan dat schadelijk zijn. Ik denk dat de loog het meest schadelijk voor je zal zijn als die in je product terecht komt. Daarom moet je proberen te zorgen dat je niet teveel natronloog gebruikt en dat je absoluut niets van de waterige laag in de gecombineerde organische lagen terecht komt.
Als je technische kwaliteit nafta gebruikt of een ander alifatisch oplosmiddel dan is er ook altijd de kans dat er nog meuk in zit (bij veel oplosmiddelen is dit het geval). Als je wilt voorkomen dat deze meuk in je product terecht komt dan zou je je nafta eerst moeten destilleren.
Als laatst zou er ook nog wat vet en olieen uit de rootbark in je product terecht kunnen komen. Ik denk dat dit vrij onschadelijk zal zijn anders zou ayahuasca ook schadelijk zijn en dat betwijfel ik.
 

Shroomfan

Neurotransmetteur
Inscrit
5 Avr 2007
Messages
48
Waar kan je die 'Naphta' krijgen?
Is dat niets Amerikaans? Is er geen Europees gelijkaardig product en wat is eventueel de chemische naam?
 
D

dewd

Invité
Ik heb een snelle en makkelijke methode waar je het _volledig_ schoon mee krijgt (van vetten enz dan) PB's versturen ben ik dan weer te dom voor blijkbaar :-(

Als je mij nou eens leert PB-en hier dan stuur ik je de info terug :)

Kan ook zijn dat ik nog te vers ben hier om te PBen maar dat hoor ik dan wel.
 
A

Administrator

Invité
Voel je vrij om de info hier op het forum te posten.

Om PM's te kunnen versturen dien je minimaal 20 posts te hebben gemaakt.
 

Bastiaan

Sale drogué·e
Inscrit
14 Sept 2007
Messages
888
(Bijna) doorzichtig/wit tot donkergeel maakt volgens mij weinig verschil, behalve dan de kleur. Effect in ieder geval niet of nauwelijks, structuur van de rook ook niet. Heb van mensen gehoord die bruine dmt hadden gerookt wat volgens hen prima was, al zou ik dat zelf niet zo graag doen. Voor mij is (donker)geel schoon en wit heel (onnodig) schoon. Heb zelf voldoende van het gele spul gerookt en ken mensen die er nog veel meer van gerookt hebben (o.a. iemand die .5 gr in één keer heeft gerookt, onnodig en zeer onverantwoord naar mijn mening. Hij lag 45 minuten te schuimbekken, had ook nog andere middelen gebruikt) die verder geen negatieve effecten op hun gezondheid melden ofzo.
 

youris

Matrice périnatale
Inscrit
22 Déc 2013
Messages
4
Nou, ik heb de mimosa in huis..... ernstig benieuwd hoe dat bij mij gaat worden.....
 
Haut