Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

DMT extractie in Nederland ingrediënten

Bastiaan

Sale drogué·e
Inscrit
14 Sept 2007
Messages
888
Dag mensen,

Ik wou binnenkort maar eens proberen wat DMT kristallen uit mimosa hostillis bast te maken 8)
Ik was van plan het zo puur en zuiver mogelijk te maken
Dit is echter de eerste keer dat ik zoiets probeer en ik heb geen ervaring met extracties. Ik hoop het na een paar keer een beetje onder de knie te hebben en het aardig puur te kunnen krijgen
Ik heb al veel recepten op internet gevonden, deze zijn echer allemaal in het Engels
Naptha, Lye enz. wat zijn de Nederlandse namen van al deze ingrediënten?
Hopelijk zijn er mensen met ervaring die mij informatie kunnen geven en me een beetje kunnen helpen zodat ik te weten kom hoe ik mijn eigen top-kwaliteit DMT kan maken :)
B.v.d. !
 

Entheonaut

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
29 Mai 2006
Messages
1 076
Nafta is een mengsel van koolwaterstoffen dat ontstaat bij het destilleren van ruwe olie. Nafta vind je in de winkel in de vorm van aanstekervloeistof (aka Zippo-Fuel).
Lye is natronloog. Ook wel NatriumHydroxyde (NaOH). Natronloog is een zeer basisch (hoge pH waarde). Je kunt natronloog ook in de supermarkt vinden als gootsteenontstopper, alleen probeer wel zuivere (98% ?Natronloog) korrels te vinden. Hoe zuiverder, des te beter natuurlijk.
Ik zal je overigens wel een link sturen van een duidelijke tek.
Als je vragen hebt zijn er hier genoeg mensen die je ermee kunnen helpen.

Succes ermee, maar doe voorzichtig! Naphta is lichtontvlambaar en natronloog is corrosief en irriterend. Het is geen moeilijke extractie, maar je moet wel weten waar je mee bezig bent.


Peace :mrgreen: ;)
 

Jahvisions

Sale drogué·e
Inscrit
11 Nov 2006
Messages
914
Voor naphta moet je voor coleman fuel zoeken(vaak in campingwinkels) deze is goedkoper als zippovloeistof en misschien nog wel zuiverder ook. Ik heb ook problemen met goede chemicalien te vinden omdat de gootsteenonstopper volgens mij vervuild is met ijzerdeeltjes welke je ook niet in je eindproduct wil hebben.

Dus als mensen nog tips hebben om aan zuivere NaOH, ammonia, zuur, dichloormethaan, tolueen enz. te komen hoor ik het graag.
 

MindAstronaut

Sale drogué·e
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
968
Hey die Natronloog korrels kan je trouwens gewoon bij de Gamma vinden. :wink: die zijn volgens mij 99 of 98 %
 

DevXavier

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
8 Mai 2006
Messages
1 258
Die van de Kruidvat is ook prima.
 

scamie

Alpiniste Kundalini
Inscrit
23 Mai 2006
Messages
624
cheesecloth= kaasdoek te vinden op de markt
gootsteenontstopper idd bij de kruitvat/ praxis Zo ook voor gedest. water.
colemanfuel gebruik ik ook!!! goed en erg schoon!!
Bij labstuff kun je pipetten erlenmeyers, maatbekers etc bestelln!!1 kan handig zijn.
 

phalaris

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Mai 2005
Messages
1 112
Voor naphta moet je voor coleman fuel zoeken(vaak in campingwinkels) deze is goedkoper als zippovloeistof en misschien nog wel zuiverder ook. Ik heb ook problemen met goede chemicalien te vinden omdat de gootsteenonstopper volgens mij vervuild is met ijzerdeeltjes welke je ook niet in je eindprodukt wil hebben.

Dus als mensen nog tips hebben om aan zuivere NaOH, ammonia, zuur, dichloormethaan, tolueen enz. te komen hoor ik het graag.

Naptha: Coleman fuel ( o.a. bij de beversport) of zippo fuel.

'zuur': Azijnzuur 80% bij de toko. Citroenzuur kristallen bij de toko. Zoutzuur 10% bij de praxis of gamma.

NaOH: Gewoon te koop bij de praxis en gamma onder het eigen merk gootsteenontstopper. Dat zijn witte korrels, bijna zuivere NaOH.**

Ammonia: ook te koop onder het eigen merk van de praxis en gamma. het is slechts 5 % als ik me niet vergis. Hogere concentraties worden niet verkocht in domme-consumenten-die-beschermd-moeten-worden winkels.

Aliphatische oplosmiddelen: zoals boven genoemd, coleman fuel en zippo fuel. Een andere is 'alkylaat' benzine (4 takt, zonder smering olie) van Aspen.

Ge-chloreerde oplosmiddelen: het is problematisch om die te vinden in consumenten winkels. Dichloormethaan zit momenteel nog in verfstrippers. Zoek naar een verfstripper op methylene chloride basis zonder bijgemengd methanol. Vervolgens is destilatie een noodzakelijke stap om het te scheiden van de 'lijm' die is toegevoegd om het in een pasta te maken.

tip1: mijn voorspellend gevoel zegt dat dit product binnen een jaar niet meer verkocht wordt, vanwege een flauwekul verhaal over veiligheid. Mijn gevoel heeft het helaas al vaker bij de rechte eind gehad. (Bijv. bij tolueen en xylene). Sla dus wat blikken in als je het geld ervoor hebt, want het is erg duur. Maar als het niet meer in de schappen staan is het onbetaalbaar.

Aromatische oplosmiddelen: Daar ben je een jaar te laat mee. Inmiddels bevatten 'thinners' geen totueen of xyleen meer, ook niet bij de professionele verfhandel. In sommige producten zit nog wel een kleine fractie xylene samen met isobutanol en cyclohexanol. Dat is verradelijk; als je dit gebruikt om mee te ontvetten dan trek je je produkt (het is dan een 'zout') mee omdat er alcohol inzit.

Ook hier is destillatie de enige echte optie om aan een goed aromatisch oplosmiddel te komen:

-destilleren uit een* 'thinner' (let goed op de kookpunten).
-destillatie uit een* 'benzine' (let nog beter op de kookpunten).

tip2: om de 'oplossings-kracht' van een oplosmiddel te testen kun je een paar druppels laten vallen op piepschuim (polystyreen schuim). Aliphatische oplosmiddelen (coleman) doen niks met het piepschuim, maar een aromatisch oplosmiddel (xyleen) zal het direct oplossen. Het is een snelle en leuke test om uit te voeren.

tip3: zuiveren van een 'vet' produkt:

Oplosmiddelen die piepschuim aantasten zijn niet geschikt om vanuit te kristalliseren, maar wel geschikt om produkt mee te ontvetten. Dus om maximaal te ontvetten en toch goed te kristalliseren:

(je product moet nu in de zout vorm opgelost zijn)

-2x ontvetten met aromaat zoals xyleen. (er blijft altijd een klein deel achter in de bulk)
-3 keer ontvetten en 'ont-aromaten' met een aliphaat zoals coleman fuel. In deze bewerking haal je de laatste restjes vet uit de vloeistof, en meteen ook de aromaat die je gebruikt hebt.

-aanzuren, en extractie met waterige fase.

-basify van zuur naar pH=9 of pH=10 (dus niet pH=13 zoals in de eerste 'ruwe' fase), en extractie met aliphaat/coleman.

-je product is nu totaal vetvrij en bevat bijna geen resten van NaOH omdat de pH nu maar tot pH~10 ging. Dat duidt op een factor 1000 minder in de OH- concentratie ten opzichte van pH=13, dus er is ook minder kans op NaOH in je eind kristallen.

..succes with playing the alchemist ! :)


---
*thinners en benzines zijn geen goed gedefineerde producten; per merk en zelfs per seizoen kan hier de samenstelling van veranderen. In benzine zit ook een deel water, soms zelfs zoveel dat het enigzins troebel is.

**Door onze gewatteerde maatschappij en diens veilige-consumenten-produkten zou je weleens kunnen vergeten dat sommige dingen toch echt wel gevaarlijk kunnen zijn. Pas dus op bij het maken van sterke oplossingen (bijv 500 gr/liter) NaOH, los de korrels gelijkmatig op zodat het water niet gaat koken en spatten. Spetters hete NaOH oplossing maken brandwonden die je in eerste instantie nieteens voelt.

kijk dus uit en gebruik je boerenverstand.
 

PotionMaster

Matrice périnatale
Inscrit
13 Jan 2008
Messages
16
SWIM zou het de eerste keer geen A-B extraction doen, maar gelijk de MHRB in de NaOH oplossing doen(Het moet dan wel zeer fijn gemalen zijn). 3 uur wachten en de Coleman fuel erbij doen, af en toe roeren en na 3 uur de 2 vloeistoffen scheiden(totaal 3x Coleman fuel in de oplossing doen om de optimale hoeveelheid eruit te krijgen). Dan de colemanfuel in de freezer. 12 uur later zien we mooie witte puntjes. De Coleman fuel door een fijne coffie filter heenhalen om de losse kristallen op te vangen en de Coleman fuel kun je weer hergebruiken.. Het schaaltje/potje onder een fan zetten. Bij elkaar schapen en in een coffie filter doen en dat even schoonspoelen met Amonia. Weer laten drogen onder de fan en klaar is SWIM.
15 ml water doe je 1 gram NaOH.

SWIM haalt hiermee ongeveer een halve gram DMT uit 100 gr MHRB
 

phalaris

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Mai 2005
Messages
1 112
SWIM zou het de eerste keer geen A-B extraction doen, maar gelijk de MHRB in de NaOH oplossing doen(Het moet dan wel zeer fijn gemalen zijn). 3 uur wachten en de Coleman fuel erbij doen, af en toe roeren en na 3 uur de 2 vloeistoffen scheiden(totaal 3x Coleman fuel in de oplossing doen om de optimale hoeveelheid eruit te krijgen). Dan de colemanfuel in de freezer. 12 uur later zien we mooie witte puntjes. De Coleman fuel door een fijne coffie filter heenhalen om de losse kristallen op te vangen en de Coleman fuel kun je weer hergebruiken.. Het schaaltje/potje onder een fan zetten. Bij elkaar schapen en in een coffie filter doen en dat even schoonspoelen met Amonia. Weer laten drogen onder de fan en klaar is SWIM.
15 ml water doe je 1 gram NaOH.

SWIM haalt hiermee ongeveer een halve gram DMT uit 100 gr MHRB

Uiteraard verschilt het per batch, maar een opbrengst moet toch wel boven de 1 procent liggen, dus 1 gram per 100 gram. De methode die je omschrijft lijkt op het eerste gezicht makkelijk, maar emulsie vorming lijkt me daarbij een nachtmerrie. Ik zie niet in waarom je niet dat beetje extra moeite doet, en een manier gebruikt met a) betere opbrengst en b) geen emulsie vorming.

Gewoon goed plannen, goed materiaal, en alles bijhouden in een schriftje is de steutel tot een goed resultaat.

..ik kan we wel voorstellen dat deze methode minder tijd kost dan een 'normale' A-B extractie. Dus dat zou een voordeel kunnen zijn.
 

PotionMaster

Matrice périnatale
Inscrit
13 Jan 2008
Messages
16
phalaris a dit:
SWIM zou het de eerste keer geen A-B extraction doen, maar gelijk de MHRB in de NaOH oplossing doen(Het moet dan wel zeer fijn gemalen zijn). 3 uur wachten en de Coleman fuel erbij doen, af en toe roeren en na 3 uur de 2 vloeistoffen scheiden(totaal 3x Coleman fuel in de oplossing doen om de optimale hoeveelheid eruit te krijgen). Dan de colemanfuel in de freezer. 12 uur later zien we mooie witte puntjes. De Coleman fuel door een fijne coffie filter heenhalen om de losse kristallen op te vangen en de Coleman fuel kun je weer hergebruiken.. Het schaaltje/potje onder een fan zetten. Bij elkaar schapen en in een coffie filter doen en dat even schoonspoelen met Amonia. Weer laten drogen onder de fan en klaar is SWIM.
15 ml water doe je 1 gram NaOH.

SWIM haalt hiermee ongeveer een halve gram DMT uit 100 gr MHRB
-
Uiteraard verschilt het per batch, maar een opbrengst moet toch wel boven de 1 procent liggen, dus 1 gram per 100 gram. De methode die je omschrijft lijkt op het eerste gezicht makkelijk, maar emulsie vorming lijkt me daarbij een nachtmerrie. Ik zie niet in waarom je niet dat beetje extra moeite doet, en een manier gebruikt met a) betere opbrengst en b) geen emulsie vorming.

Gewoon goed plannen, goed materiaal, en alles bijhouden in een schriftje is de steutel tot een goed resultaat.

..ik kan we wel voorstellen dat deze methode minder tijd kost dan een 'normale' A-B extractie. Dus dat zou een voordeel kunnen zijn.



MHRB bevat 0,57% DMT. Dus hoe wil jij ooit meer dan 570mg uit een ons rootbark halen.
Bij deze tek heb je totaal geen last van emulsie!! In MHRB zit namelijk bijna geen vet, dus hoef je ook niet 5x te ontvetten zoals jij zegt.
SWIM heeft verschillende teks gedaan en SWIM weet uit ervaring dat het in het begin nog wel eens fout kan gaan, wat jammer is van je bestelde MHRB. Bij deze tek heb je binnen 24 uur rookbare DMT en dan blijft het leuk.
Als je dan een aardige voorraad hebt van DMT kun je gaan expirimenteren met andere teks.

Waar het om gaat is dat iedereen DMT kan roken als ze het willen roken en niet afhankelijk zijn van een vage dealer als SWIM, die het ene half hier zit en dan weer ergens zit te mediteren in de jungle. Van DMT ga je beter functioneren in deze barre tijden van onze maatschappij..
 

phalaris

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Mai 2005
Messages
1 112
MHRB bevat 0,57% DMT. Dus hoe wil jij ooit meer dan 570mg uit een ons rootbark halen.
Bij deze tek heb je totaal geen last van emulsie!! In MHRB zit namelijk bijna geen vet, dus hoef je ook niet 5x te ontvetten zoals jij zegt.
SWIM heeft verschillende teks gedaan en SWIM weet uit ervaring dat het in het begin nog wel eens fout kan gaan, wat jammer is van je bestelde MHRB. Bij deze tek heb je binnen 24 uur rookbare DMT en dan blijft het leuk.
Als je dan een aardige voorraad hebt van DMT kun je gaan expirimenteren met andere teks.

Waar het om gaat is dat iedereen DMT kan roken als ze het willen roken en niet afhankelijk zijn van een vage dealer als SWIM, die het ene half hier zit en dan weer ergens zit te mediteren in de jungle. Van DMT ga je beter functioneren in deze barre tijden van onze maatschappij..

Mimosa rootbark bevat ergens tussen de 0,5 en 2,0 % DMT. Alleen rootbark van slechte kwaliteit heeft 0,5 % opbrengst. 1,5% en hoger zijn geen uitzondering bij een zorvuldige techniek. De genoemde 0,57% is afkomstig van 1 internet referentie.

Goed om te horen dat je bijna geen last heb van emulsies, dat is eerder een uitzondering dan de regel bij vaste stoffen tijdens een extractie. Het is de moeite waard om eens onder de loep te nemen.

En ontvetten is niet perse noodzakelijk voor een rookbaar produkt, maar het wordt er een stuk mooier op. De kristallen zijn hierna totaal niet meer plakkerig, en 'vloeien' als suiker. Je staat versteld hoeveel vet er *toch* inzit.
En door de lagere pH is de rook minder scherp op de longen, een pre voor de niet rokers.

De 5x ontvetten is 2x met een aromaat en 3x met coleman fuel. Met die truuk ontvet je tot het allerlaatste beetje. Het is ook toepasbaar bij andere extracties zoals phalaris gras.
 

Piramid

Matrice périnatale
Inscrit
6 Juin 2014
Messages
6
Ik heb wat boodschappen gedaan :grin:, maar ik kom er nog niet helemaal uit.

Ik heb de Gootsteenontstopper van Kruidvat gehaald (korrelvorm)
De naam is Active, ingrediënten: 100% de l'hydroxyde sodium.

Wikipedia zegt over dit ingrediënt: is an inorganic compound with the chemical formula NaOH
is dit nu het juiste goedje wat jullie NaOH noemen?
Waarom heet het l'hydroxyde en niet gewoon NaOH :(

De wasbenzine had ik al gehaald voordat ik hier en daar las dat je verder het beste Coleman fuel kunt gebruiken.
Mijn vraag hierbij is, is de samenstelling hiervan altijd de juiste?
Ingredienten die op deze wasbenzine staan vermeld zijn: HYdrocarbons, C7-C9, N-alkanes, Isoalkanes, Cyslecs. E.G. nr: 920-750-0

Zegt iemand dat hier iets?
Ik zal binnenkort ook nog even op zoek gaan naar Coleman fuel, maar vind het toch wel interessant om te weten hoe het nu zit met die ingrediënten.
Ik heb verschillende wasbenzines in mijn handen gehad en ik had het idee dat de C getallen niet altijd dezelfde zijn.

Alvast bedankt! :yawinkle:
 

2hard2die

Matrice périnatale
Inscrit
2 Juin 2015
Messages
4
Ik ga deze thread volgen! Dit is precies de reden waarom ik lid ben geworden van dit forum...
 

2hard2die

Matrice périnatale
Inscrit
2 Juin 2015
Messages
4
ooh, ik zie dat dit draadje al meer dan een jaar oud is! Ik vraag me af of de extractie gelukt is...
 

strtman

Matrice périnatale
Inscrit
19 Août 2015
Messages
10
Heeft iemand recente ervaring met het maken van een DMT extract uit mimosa hostilis? Zo ja, heb je wasbenzine of Coleman fuel gebruikt?

Wat was het eind resultaat?
 

jaap1

Matrice périnatale
Inscrit
18 Oct 2015
Messages
2
weet iemand wat non-sudsy ammonia is, en welke variant het meest geschikt is voor het extraheren van dmt?
 

Grandwazoo3834

Matrice périnatale
Inscrit
4 Mar 2021
Messages
6
Je moet gewoon ontvetten voor je met de base begint, gemalen bast in een buretfilter , petroleum ether er doorheen laten lopen , dan het poeder laten drogen , dan opwarmen in demiwater beetje zoutzuur erbij tot pH onder 2 paar uur warm houden ( niet boven de 40 graden) en roeren, dan af laten koelen en laten rusten, evt nog wat petroleum ether toevoegen weer roeren , weer laten rusten dan naphta(petroleum ether) afkolven of afzuigen met pipet, dan naoh erbij in kleine beetjes tegelijk (wordt heet) tot pH boven 12 temperatuur in de gaten houden (niet boven 40 graden laten komen) paar uur roeren , opwarmen tot ongeveer 25 graden naphta ( petroleum ether) toevoegen, roeren, afdekken (anders verdampt de naphta) af laten koelen en laten rusten , naphta scheiden van de de rest, naphta in een afgedekt schaaltje in de vriezer en na een paar dagen heb je de kristallen,


Beste methode is nog altijd die van Shulgin ??
 
Haut