Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

weegschaaltje

Shamanita

Alpiniste Kundalini
Inscrit
5 Jan 2009
Messages
634
hoi,

Ik ben al een tijdje aan het overwegen een precisieweegschaal aan te schaffen, maar ben er nog niet uit wat voor een ik zou nemen.
Ik wil er maximum zo'n 30 euro aan uit geven. 50 euro zou ook nog wel gaan, maar dan wil ik wel een redelijk goeie.
belangrijkste voor mij is:
- redelijk groot weegplateau (10 x 10 cm ofzo)
- liefst 0,01 g precisie, maar 0,05 g zou ook nog volstaan.
- liefst calibreerbaar

iemand aanraders en ook welke webshop te vetrouwen is hiervoor?
of als iemand weet waar ik zulke weegschaaltjes in belgie (regio mechelen-lier-aarschot) kan kopen
 

Shamanita

Alpiniste Kundalini
Inscrit
5 Jan 2009
Messages
634
Heeft iemand ervaring met het merk My Weigh?
En met één van hun resellers; www.rightonscales.co.uk en e-scales.co.uk

ze zeggen 30 jaar garantie te bieden, dus tzijn denkik wel cava weegschaaltjes dan...
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Shamanita a dit:
- liefst 0,01 g precisie, maar 0,05 g zou ook nog volstaan.

0,05 g? Ga je wiet wegen dan? Ik zou voor 0,01 g of zelfs 0,001 g gaan, dan kun je het ook goed gebruiken voor de iets obscuurdere middelen. Er zijn sites waar ze goedkope Chinese scales verkopen in jouw prijsklasse die tot 0,001 g precies wegen.
 

Icelus

Elfe Mécanique
Inscrit
23 Oct 2007
Messages
354
Ik moet er ook nog steeds één kopen. Heb inderdaad ook websites gezien met hele goedkope Chinese weegschaaltjes. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat ik er van gehoord heb doen die dingen eigenlijk niet wat ze je beloven. Maar goed, een klein beetje onnauwkeurigheid op een weegschaal die op 0,001 gram weegt is nou ook weer niet zo'n ramp als je maar 10 % betaald vergeleken met de "echte" weegschalen.

Je kunt ook dit topic doorlezen.
http://www.bluelight.ru/vb/showthread.php?s=cdc4d3eab5ec920cca75093aaef0c272&t=138004
Ik heb eigenlijk nog steeds niet echt de moeite genomen om me er goed in te verdiepen.
 

Jahvisions

Sale drogué·e
Inscrit
11 Nov 2006
Messages
914
Het hangt af wat je voor gebruik hebt, als je grammen afweegt zoals paddos of wiet willen deze wel werken maar je kan niet en kwaliteit en nauwkeurigheid verwachten zonder geld uit te geven.

Een goedkope schaal zal zelfs al bij 0,05 onnauwkeurig zijn, bij de noodzakelijke calibratie zie je dat hij vaak veel gaat schommelen. Je kan een chinese schaal proberen maar weet dat deze al vaak na een paar keer kapot gaan of onbetrouwbaar zijn. Uiteindelijk wordt goedkoop zo duurkoop.

Als je moet afwegen waar honderdste, of 10e gram is de MY WEIGH GEMPRO-250 een van de beste investeringen.
 

Shamanita

Alpiniste Kundalini
Inscrit
5 Jan 2009
Messages
634
ik zou ze voornamelijk gebruiken voor wiet, kratom en paddos, maar ook af en toe voor een protie MDMA op af te wegen of voor gekochte grammetjes speed/mdma/K/... na te wegen.

Een chinese weegschaal vertrouw ik nie zo goed... ik ga nu denkik gewoon een myweigh triton T2 kopen (0,1g resolutie; lineariteit is +-0,1g). Die triton lijkt me een van de betere in die goedkope categorie...

Een weegschaaltje die tot op 0,01 g weegt kan voor die prijs helemaal niet nauwkeurig zijn, heb ik ondervonden na wat research.
Ze hebben dan wel een resolutie van 0,01g , maar een lineariteit van +-0,2 g ofzo... dan kan ik beter die triton kopen, die heeft maar +-0,1 g lineariteit.

dus : ik ga waarschijnlijk voor deze:

http://www.weegschaalboer.nl/myweigh-tr ... p-418.html
 

Shamanita

Alpiniste Kundalini
Inscrit
5 Jan 2009
Messages
634
Zo, heb er donderdagavond eentje besteld bij weegschaalboer, pakje is vandaag verzonden. Toch maar voor die triton gegaan... Ziet er op het eerste zicht minder goed uit dan die weighmax, meer plastic.. Maar myweigh heeft wel goeie naam als het op pocketscales aankomt, over weighmax vindt je niet zoveel informatie... En, die myweigh heeft zon overload-beschermingssysteem..
 
Haut