Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

MDMA (verslagje)

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Om 7 vanochtend ging de wekker af van mijn vriendin, die vandaag een vroege dienst had. Ik was al klaar wakker toen de wekker ging en besloot daarom om er vandaag maar is goed vroeg uit te gaan, het was gisterenavond immers een intense avond geweest. Afgelopen zomervakantie, heb ik een grammetje pure MDMA geregeld en daar heb ik tot aan gisterenavond behoorlijk mee geëxperimenteerd. Maar tot aan met gisteren, had ik nog niet echt een super hoge dosis uitgeprobeerd. Ik heb geen weeg-schaaltje, en ik denk dat alle keren dat ik een poging deed, ik zo rond de 70mg tot en met 140mg per keer gebruikt heb.

In eerste instantie was ik nog niet zo onder de indruk van de MDMA, de eerste keer had ik denk ik maar iets van 70mg, wel vond ik de uitwerking geniaal. De keer daarop, zat ik denk ik tegen de 140mg en stonden mijn kaken ook behoorlijk strak. Daarna heb ik nog een aantal keer MDMA uitgeprobeerd, waardoor ik de afgelopen paar maanden behoorlijk gevoelig was voor alles wat er om mij heen gebeurde. Ik had met mij zelf afgesproken dat ik zou stoppen met het gebruik zodra de MDMA op zou zijn.

Gisteravond had ik vermoedelijk nog iets van 300mg en het leek mij leuk om dit is te proberen te combineren met LSA. Na de inname van de MDMA, voelde ik al snel genoeg dat het begon te werken. En binnen enkele minuten raakte ik totaal van de wereld. Ik lag op de bank, en voelde absolute euforie. Ik besloot om bewust aan een aantal negatieve dingen te denken, die mij op het moment erg dwars zaten. Mijzelf confronteren, daar ging het gisteren allemaal om. Ik heb mijn leven gewoon is voorledig onder de loep genomen en vanuit een heel ander perspectief bekeken dan als ik in mijn dagelijkse leven gewend ben. Dit voelde bevrijdend, het leek alsof er een last van mijn schouders afviel. Ik hoefde mij even nergens druk om te maken en alles voelde oke.

De eerste 2 uur heb ik op de bank gelegen samen met mijn honden, die mij dan ook aankeken, alsof ze er niets van snapten waarom ik in eens zo knuffelig was. Echt heerlijk, ik hou van die beesten ;) In deze 2 uur, bereikte ik ergens de piek die mij echt even optilde. Mijn zicht was helemaal vervaagt en de letters op mijn computer monitor kon ik niet meer zien. Ook was ik de eerste 2 uur continu aan het klappertanden :P Ik vond het ook allemaal wel best en besloot om heerlijk met mijn hondjes een stukje te gaan wandelen. Het had gesneeuwd en het was denk 1 graden onder de nul, en het was alsof ik de winter kon voelen. Ook tijdens het wandelen was mijn zicht eigenlijk zo wazig, dat ik alles niet scherp genoeg kon waarnemen. Vaak zag ik dingen dubbel of ze trilde zo hard, dat ik er haast niet naar kon kijken. Eenmaal weer thuis, heb ik nog wat wierook aangestoken, waarna ik weer langzaam terug kwam in mijn normale bewustzijn. Ik realiseerde mij, dat ik dankzij deze hoge dosis instaat was geweest om een aantal dingen te verwerken, waardoor er een last van mijn schouders is gevallen.

Ik heb al veel MDMA reports van anderen gelezen, maar deze klinken vaak teleurstellend. Met een laga dosis, moet ik ook zeggen dat het niet zo'n grootte impact heeft, maar de 300mg die ik gisteren heb genomen was wel heel duidelijk een psychedelische ervaring, het was vernieuwende en heel euforisch vergelijken met de lagere dosissen die ik de afgelopen paar maanden uitgeprobeerd heb. Hoewel ik mij daarom goed kan voorstellen dat het heerlijk moet zijn om in deze staat van bewustzijn een paddo trip of LSA trip te ondergaan, heb ik hier op het laatste moment toch van afgezien.

Ik ga nu de MDMA een jaar of een half jaar laten staan en ga proberen om mijn serotonine receptoren, wat betreft MDMA weer even een beetje rust te geven. Het is alsof er weer een hoofdstuk is afgesloten in mijn leven en ik weer verder kan met een nieuwe.

Op een woelige slapeloze nacht na, was de avond in een woord te omschrijven als perfect! De psychotherapeutische potentie werd nu ook echt duidelijk zichtbaar.

Groetjes,
Mystic.
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Nadat DevXavier (waar is hij eigenlijk?) mij erop wees dat hoge doseringen zèker psychedelisch konden zijn en ik hem maar niet geloofde heb ik zelf een jaar terug de proef op de som gegooid en idd mezelf met bijna de helft van een sealtje geintoxineerd over een gehele nacht.

En waar ik zo rond de 150 mg voorheen hartkloppingen kreeg en tè strak begon te staan, lijkt het juist alsof ik van een echt veel hogere dosis 'rustiger' werd maar echt een beetje een hoopje zachtheid dat er koud en verklampt uitzag. Diepgaande gesprekken gevoerd en echt actief was ik niet meer, geen zin om te dansen maar alles zag er wel psychedelisch uit. Net zo dromerig alsof je tript alleen mentaal allemaal een stuk rustiger maar wel dat algehele gevoel van liefde.

Ja, ik snap wat je bedoelt, kan me goed identificeren met je ervaring. Het is minder euforisch dan lagere doseringen en je eerste keren, maar erg diepgaand en er is geen andere keuze dan min of meer liefde en begaandheid spreiden. De empathie kan zo groot worden dat er echt pressie is om aan iedereen het gevoel uit te dragen.

Eind dit jaar weer MDMA, maar dan wel een lagere dosering, wil het na bijna 4 weer weer eens ervaren als stimulerende partydrugs. Enige ervaring was dus die van vorig jaar in die al tijd. Was totaal wat anders dan het gebruik als dansdrugs.

Het blijft iets wat ik heel weinig wil doen qua frequentie. Misschien slechts 1 x per jaar.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
12389927794928a6c78f056.jpg

^ dat lijkt Lazaris wel.

Mooi verslag mystic! Ik wil het zelf ook nog wel eens proberen, met een wat hogere dosering. Toen ik in maart tijdens een Goa feest MDMA had genomen, heb ik een tijdje tegen het trippen aangezeten. Zowel mijn gedachtengang als mijn innerlijke beleving was erg psychedelisch. Dat was een pil waar ik de dosering niet van wist. Blijkbaar was hij goed gevuld.

De folders zijn trouwens klaar. Ik heb ze net ontvangen. Ze zijn goed leesbaar en de achtergrond ziet er mooi uit. Ze zijn niet helemaal perfect gesneden helaas, waardoor er aan een kant een wit randje te zien is.
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
brugmansia a dit:
En waar ik zo rond de 150 mg voorheen hartkloppingen kreeg en tè strak begon te staan, lijkt het juist alsof ik van een echt veel hogere dosis 'rustiger' werd maar echt een beetje een hoopje zachtheid dat er koud en verklampt uitzag. Diepgaande gesprekken gevoerd en echt actief was ik niet meer, geen zin om te dansen maar alles zag er wel psychedelisch uit. Net zo dromerig alsof je tript alleen mentaal allemaal een stuk rustiger maar wel dat algehele gevoel van liefde.

Ja dit is heel herkenbaar. Op een lage dosis had ik ook al gauw last van hartkloppingen en te strak staan etc. Het leek mij dan ook niet echt ideaal om een nog veel hogere dosis te proberen. Tenminste tot gisteravond dan ;) Ik wou gewoon zien uit te vinden, wat de psychotherapeutische waarde kon zijn van MDMA en aangezien de lagere dosissen niet eens zo indruk op mij hadden gemaakt, gokte ik er op, dat misschien een hogere dosis wonderen kon doen ;). Als ik nog meer MDMA had gehad, had ik er denk ik nog wel iets meer bij achterover gewerkt...

Ook ik kon bijna niks anders dan op de bank liggen, maar ik heb daar nog nooit eerder zo van genoten. Al met al een vreemde maar fijne ervaring.

CaduceusMercurius a dit:
Mooi verslag mystic! Ik wil het zelf ook nog wel eens proberen, met een wat hogere dosering. Toen ik in maart tijdens een Goa feest MDMA had genomen, heb ik een tijdje tegen het trippen aangezeten. Zowel mijn gedachtengang als mijn innerlijke beleving was erg psychedelisch. Dat was een pil waar ik de dosering niet van wist. Blijkbaar was hij goed gevuld.

Dank je! Een hogre dosis is zeker een aanrader om is een keertje te proberen. Zeker voor de genen die dat nog niet hebben geprobeerd en daardoor nog niet half hebben mee gemaakt, wat mdma met je kan doen. Het is toch net iets anders dan een lagere dosis van rond de 100mg. Alleen het nadeel van de MDMA is, dat je kaken gewoon gigantisch strak gaan staan. En dit duurt niet even, pas vanochtend tegen een uur of 11 voelde het alsof mijn kaken pas weer normaal scharnierden :P Maar de spierpijn daar heb ik nu nog steeds last van :P

CaduceusMercurius a dit:
De folders zijn trouwens klaar. Ik heb ze net ontvangen. Ze zijn goed leesbaar en de achtergrond ziet er mooi uit. Ze zijn niet helemaal perfect gesneden helaas, waardoor er aan een kant een wit randje te zien is.

Als het goed is kom ik deze week samen met Bastiaan even langs. Dus misschien dat we er dan gelijk wat in het oosten van het land kunnen verspreiden ;)
 
Haut