Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateur.ices de drogues et de l'exploration de l'esprit

GBL v.s. GHB

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion HappyMind
  • Date de début Date de début

HappyMind

Sale drogué·e
Inscrit
16/5/07
GHB bevat de stof GBL las ik op internet.
GBL zou in principe ongeveer hetzelfde zijn als GHB, alleen sterker.

Waarom zouden mensen dan eerst de moeite doen om nog meer rotzooi aan de GBL toe te voegen om zo GHB te krijgen?
Je kan dan toch net zo goed meteen GBL drinken (GBL wordt in je lichaam omgezet in GHB)?

Mensen ervaring met GBL?

kan me herrinneren ergens gelezen te hebben dat GBL irriterend is en zal dus ook wel de slokdarm aantasten.
Dus ik denk dat de GBL alleen maar geschikter wordt gemaakt voor menselijke consumptie. (door omzetten in GHB)

oja vergeten: GHB bevat geen GBL. GBL is alleen een grondstof voor het maken van GHB

GBL

gbl_2d.gif

GHB
ghb_2d.gif

GHB bevat inderdaad geen GBL, maar GHB en GBL lijken qua chemische structuur erg op elkaar. Met een paar handelingen maak je GHB van GBL.

Ik heb gehoord dat GBL consumptie vrij schadelijk is, maar meer weet ik er ook niet over. Het wordt overigens als oplosmiddel verkocht.

Edit:

Ik heb even wat gezocht naar wat meer informatie over de schadelijkheid van GBL. Het volgende is van toepassing volgens de MSDS sheets van acros.be:

EMERGENCY OVERVIEW
Harmful if swallowed. Irritating to eyes.
Potential Health Effects
Eye: Causes eye irritation.
Skin: May cause skin irritation. May be harmful if absorbed through the skin.
Ingestion: Harmful if swallowed. May cause irritation of the digestive tract.
Inhalation: May cause respiratory tract irritation. May be harmful if inhaled.

ghbsyn.gif

There you go :wink:

Edit: EXOTHERMISCH!!

Het is ook TE simpel :wink:

Dat het simpel is, dat weet ik, maar daar ging het nu even niet om :P

Simpel, de pH waarde van GHB ligt gunstiger naar verluid. Al bestaan hier tegenstrijdige berichten over.

GBL is tevens cyclisch zuur, een lacton. Bij het innemen van pure GBL, wat je NIET moet doen!, zullen je slokdarm en je ingewanden zeer brandend worden aangetast. Minimaal 10 x verdunnen met een glaswater, dan valt het mee.

Ik heb veel ervaring met GBL, doseren en effect is nòg nauwer verbonden dan met GHB. En je moet weten te doseren op grond van educatie.

Een halve mililiter GBL kan een extreem verschil maken. 1.75 ml is een euforische dosis. Maar meer dan 2 ml kan al een zeer zware acute slaap zijn! En bumpen met hele kleine hoeveelheden brengen je niet naar die euforische piek, ook al neem je meer. Je moet dus 1 juiste hit hebben, bij 2 halve dosissen neigt de roes naar wat meer bedwelmd zijn en 'stoned/dronken'. In mindere mate de geestelijk schoonheid van G. ;)

GHB smaakt enkel zoutig maar is puur niet schadelijk behalve de gore smaak.

GBl kickt nèt wat anders in dan GHB, al moet je een gevoelig waarnemer zijn om het echt merkbaar vast te stellen.

De reden dat men GBL omzet, is omdat ze het risico niet willen nemen GBL te nemen omdat er nog wetenschappelijk niets over is vastgesteld. En bij GHB ligt de dosis op 5 ml, waardoor doseren ietsjes minder riskant wordt.

Er vooral de branding in de keel en maag kan erg onplezierig zijn. Al heb ik zelf vaak genoeg GBL gebruikt en weinig tot geen last gehad. Deed het altijd op een lege maag. Een maatje van me, klaagde er wel veel over, en het verschilt sterk van persoon tot persoon.

Retour