Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Eerste keer MDMA

magickmumu

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
3 Nov 2007
Messages
4 166
CaduceusMercurius a dit:
De effecten van MDMA zijn niet overweldigend, tenminste dat waren ze nooit voor mij. Wel lekker relaxed, op de kaken na.

Ik heb een paar keer xtc geprobeerd (op feesten) , maar merkte er niet veel van. Ik kreeg wel een relaxed gevoel, maar verder niets.
Net als caduceus vond ik er niet veel aan. Ik had al enige ervaring met paddo's, en xtc is heel saai vergeleken met een goede paddo trip.
Sommige mensen zijn lyrisch over mdma en xtc. Zelf vindt het niet of nauwelijks psychedelisch en daarom geef ik er niets om.
Maar ieder zijn ding.

Ik ben me bewust dat xtc geen pure mdma is. Ook weet ik dat de pillen vroeger beter waren.
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Dat ben ik met je eens. Psychedelisch gezien is MDMA afgezwakte chemische lading ten op zichte van echte psychedelics.

Desalniettemin wel piek ervaringen op gehad die net zo intens waren als N,N-DMT of Acid.
 

magickmumu

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
3 Nov 2007
Messages
4 166
Wow dat klinkt best heftig brugmansia. Had je hallucinaties tijdens deze piek?

Ik ging heel veel roken van die XTC. Ik had geen piek zoals jij die beschrijft. Het was meer een lang gerekt euforisch gevoel. Soms voel heb ik hetzelfde hetzelfde gevoel als ik nuchter ben (zonder het strak staan natuurlijk).

XTC is gewoon niet mijn ding. Ik blijf toch een planten en paddenstoelen man in hart en nieren.
:)
 

emix

Glandeuse pinéale
Inscrit
1 Jan 2008
Messages
166
ja, dat overvloedig roken komt me ook bekend voor. Het is alsof je je nicotine-behoefte niet onder controle hebt. Soms werd ik echt ziek omdat ik in 4 uur tijd een heel pakje naar binnen werkte.

Maar ik hou wel van de mdma-roes. Lekker mellow en relaxed, echt strak word ik er niet van, maar dat komt misschien omdat ik mijn dosissen nogal beperkt hou tot 70-150 mg op een avond.
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Van hogere doseringen wordt ik juist mellow en contactueel. Lagere zijn meer speedy.

Ik heb, afgelopen December 500 mg weggewerkt op aanraden van DevXavier. Heb er gewoon CEV's van gehad en psychedelische flows. Euforie was minder overheersend dan vroeger op 100 - 150 mg.

Nicotine doe je eigenlijk om de lichamelijke effecten te dempen, je hart gaat sneller kloppen en daardoor verwijden de bloedvaten zich, nicotine trekt ze nauw en dempt die lichamelijke 'nerveusheid'.

At Magick, m'n eerste keer had ik een moment van 10 seconden dat ik vol in lasers en stroboscopische lichten keek, de techno zat net op een hoogtepunt en wat er toen door me heen ging was onbeschrijfelijk. Geen visuals of hallucinaties, gewoon een opperste staat van zijn.

Ik heb eigenlijk maar 3 keer van de 10 intakes ooit zo'n moment gehad.

Voorlopig voel ik geen behoefte om eens M te doen. Heb ik zowiezo al erg weinig gehad.
 

ikkepiep

Neurotransmetteur
Inscrit
26 Juin 2008
Messages
96
Ik heb van de zomer voor het eerst MDMA genomen, eerste instantie een normale dosis, ben de hele avond niet meer van mijn plek gekomen :P superfijn. Maar ook de weken erna leek het juist alsof er elke dag nog weer een extra beetje serotonine vrij kwam, heb absoluut geen kater gehad.

Heb het er deze zomer daarna nog een paar keer goed van genomen, dit was een beetje my summor of love ;) (wonderbaarlijk dat mijn serotoninevoorraad nog steeds niet uitgeput was imho, maargoed maak van mezelf dan ook al belachelijk veel serotonine aan), maar alle ervaringen waren zeer wisselend, en dan niet eens afhankelijk van de dosis volgens mij. Bestt interessant om dat eens te analyseren gezien de tegengesteldheid van de ervaringen opzich. Maar alle keren had ik in de dagen/weken erna nog een 'afterglow'. En over het algemeen ben ik ook meer 'zen' geworden in mijn levenshouding.

Wel had ik de laatste keer 300mg MDMA, voor mijn doen echt heel veel. Toen werd ik wel speedy, bruxisme en onrustigheid (ik heb een concentratiestoornis, en dit voelde gewoon als en sterke ADD-vlaag). Maar toen pas begon ik voor het eerst heeel licht te hallucineren. Zag maskers of schmink op mensen hun gezicht als ik er snel langsliep, maar keek ik een wteede keer was het weg. Kan niet zeggen dat ik die hallucinaties nou echt iets vond toevoegen of uberhaupt interessant vond. Heb verder alleen nog maar getript op spacecake (ja ik weet het, de meningen of dat uberhaupt kan zijn verdeeld, maar mijn ervaring is: ja dat kan wel degelijk) dus ik heb niet echt iets om het mee te vergelijken, maar ik zou MDMA niet aanraden als tripmiddel.

In ieder geval, nu eerst maar weer flink wat maandjes sparen voor ik weer een mooie gelegenheid uitzoek ^_^
 

BedOnStall

Neurotransmetteur
Inscrit
9 Juin 2008
Messages
36
Ik heb een paar weken terug voor het eerst MDMA geprobeerd, en hier is mijn lange ervaring:)
Het was pure MDMA in een capsule.

Ik nam de MDMA met 2 goeie maten.

Helaas viel het niet zo goed, zouden verschillende dingen kunnen zijn, ik had net een optreden van anderhalf uur achter de rug wat best wel wat mentale inspanning nodig had, mischien dat het daardoor kwam.
Ik had ook wat gedronken van tevoren.

Hij kickte echt in 1 keer keihard terwijl ik buiten stond, het eerste wat ik merkte was dat opeens het profiel van de grond supergoed voelde, er kwam een rush door mijn lichaam in en ik ging naar binnen toe (het was op een halloween party)
Toen ik binnenkwam kreeg ik gelijk lichte visuele hallicunaties, ik keek naar de muur en het leek alsof er een mist vanaf kwam.
Ook voelde ik echt elke beweging die ik maakte en voelde ik me best licht.

Ik wist echt nog niet wat ik kon verwachten en ging er wat kriebelen, toen ging ik de zaal binnen en begon ik te dansen.
Dat ging echt verrassend makkelijk maar kon me er niet zo heel lang mee bezighouden.
Ik liep weer de hal naar binnen en toen begon het fout te lopen.
Ik werd helemaal verward en liep heen en weer elke keer ergens anders heen, dan weer de zaal in, dan naar buiten, dan weer de hal in, toen ging ik weer zitten.

Ik ging naar de wc toe met mijn vertrouwde bekertje die ik weer vulde met water en zag een andere gast staan die het goed te pakken had (hij had eerst veel gedronken en daarna xtc genomen)
Hij was een beetje paniekerig, toen kwam een maat van me die ook MDMA had genomen en stelde hem gerust (hij had het vaker gebruikt)
Ik voelde me toen opeens ook weer op mijn gemak, toen gingen we onze weg weer en begon de energie, en ook verwardheid erger te worden.

Ik liep steeds weer heen en weer, wist niet wat ik moest doen en wat ik met het gevoel aanmoest, en ik begon een beetje te panieken.
Ik ging naar buiten toe en ging een stukkie verder op een muurtje zitten en ging weer naar binnen toe, en weer naar buiten en dat ging zo een tijdje door.
Tot op een gegeven moment ik het helemaal niet meer had ging ik voor de 100e keer naar buiten en racete ik een heuveltje op, ik gooide alles er in 1 keer uit en liep toen naar binnen.
Toen kwamen mn maten superbezorgd op me afgesneld omdat ze geen idee hadden waar ik was gebleven.

Toen ging ik zitten en vertelde ik wat er gebeurd was, en ik kreeg toen ik zat de neiging te gaan slapen, we zijn toen met zn 3en naar boven gegaan en gingen we daar relaxt zitten.

Toen kwam eindelijk het goeie gedeelte, ik zei opeens ik mis mijn gitaar (die toen nog beneden in de zaal stond) een van de maten erbij haalde hem toen en ging The needle and the damage done spelen.
We zongen met zn 3en mee en toen kwam er opeens een geweldig gevoel van euforie over me heen, ik realiseerde me toen opeens hoe je met het spul om moet gaan, en daar heb ik nog een paar uur super chill gezeten, uiteindelijk een hele lange avond van een mooie euforie geworden.
Uiteindelijk zijn we nog naar een andere maat gegaan die van die lichtbollen had die steeds van kleur veranderden, dat zag er echt geweldig uit, en de roes toen was echt geweldig ook.

Al met al een goeie ervaring al een slecht begin, de volgende keer dat ik het weer eens gebruik zorg ik dat ik lekker relaxt van te voren ben en er geleidelijker in kan komen.
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Als je de volgende keer op een vrij lege maag het spul neemt en volledig sober begint zonder alcohol of andere drugs kan de MDMA vol z'n werk doen.

Heb vaak genoeg gezien dat mensen compleet ziek werden door alcohol te combineren met Xtc en moesten kotsen. En dat gaat ten koste v/d kwaliteit v/d ervaring.

Enige wat ik kan aanraden is sigaretten of wiet, om lekker relax te raken evt. maar zelfs geen cafeine/red bull/koffie ook. Cola kan wel.
 
Haut