Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

wie gaat er mee kaalkopjes verzamelen in het wild?

Mici

Neurotransmetteur
Inscrit
29 Mar 2007
Messages
44
Nu het kabinet de verkoop van paddo's wil verbieden, lijkt me tijd om zelf onze verantwoordelijkheid te nemen en net als in de tijd voor de smartshops, netwerken op te bouwen om paddo's (kaalkopjes) in het wild te verzamelen en onder serieuze psychonauten te verspreiden. Juist met inheemse, zelfgeplukte paddo's kan ook in Nederland een serieuze psychedelische / sjamanistische traditie ontstaan.

Ik stel voor om ergens de komende weken een zondag ofzo het bos in te trekken, bijvoorbeeld bij De Bilt in het midden van Nederland. Belangrijk is dat er een of meerdere mensen meegaan die eerder kaalkopjes gedetermineerd hebben. Heb je expertise die je wilt delen of tips over plekken in Nederland waar kaalkopjes te vinden zijn, reageer dan ook even.

Paddo's zijn een medicijn, geen drug (in essentie)
 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
Ik zou niet het bos in gaan, maar in weilanden kijken ;) Verder een leuk plan. De groep met wel klein blijven lijkt me, met 10 of 20 mensen door een weiland gaan lopen werkt niet echt denk ik.
 

HappyMind

Sale drogué·e
Inscrit
16 Mai 2007
Messages
964
Met een hele groep kaalkopjes zoeken is inderdaad misschien ietwat rigoureus.
Gewoon alleen of met hooguit 1-2 vrienden lijkt me beter.
Zo kaap je niet alles weg uit de natuur en val je ook minder op, want ik neem aan dat meneer de agent/boswachter/boer niet zo blij is met dit soort padvinders :p

Als je grote aantallen wil inslaan, dan kan je ze net zo goed zelf kweken.
Dan weet je in ieder geval zeker dat je de juiste soort hebt en daar val je niemand mee lastig :wink:
 

phalaris

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Mai 2005
Messages
1 112
Met een hele groep kaalkopjes zoeken is inderdaad misschien ietwat rigoureus.
Gewoon alleen of met hooguit 1-2 vrienden lijkt me beter.
Zo kaap je niet alles weg uit de natuur en val je ook minder op, want ik neem aan dat meneer de agent/boswachter/boer niet zo blij is met dit soort padvinders

Als je grote aantallen wil inslaan, dan kan je ze net zo goed zelf kweken.
Dan weet je in ieder geval zeker dat je de juiste soort hebt en daar val je niemand mee lastig

Hier begint het. De leercurve om de de juiste paddestoelen te vinden. Voor sommige zal het een erg steile leercurve zijn.

Dank U meelezende Trias Politica, jawel, U.

Slaap zacht.
 

HappyMind

Sale drogué·e
Inscrit
16 Mai 2007
Messages
964
Ik snap dat het een leerzame ervaring kan zijn om zelf paddenstoelen te gaan plukken, maar ik zie geen voordelen om dit in grote groepen te gaan doen.

Het is misschien wel een idee om een grote groep te verdelen in kleine groepjes van maximaal 4 personen en deze op verschillende plekken (binnen een provincie) te droppen.
Kan je eventueel later elkaars vondsten bekijken en hier nog het één en ander over te vertellen / te bediscussiëren, dus dan maak je er een informatieve dag van :)
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Ik snap dat het een leerzame ervaring kan zijn om zelf paddenstoelen te gaan plukken, maar ik zie geen voordelen om dit in grote groepen te gaan doen.

Misschien kan een deskundig persoon wel anderen helpen om deze paddenstoelen correct te kunnen indentificeren. Ik heb ze zelf ook al is proberen te zoeken, maar heb geen succes gehad. Dus ik laat het nu wel bij het kweken.

Maar als iemand bereid is om aan een groep anderen te demonstreren hoe je ze kunt vinden en kunt indentificeren, dan zal ik er denk ik wel belangstelling bij hebben.
 
G

Guest

Invité
Lekker thuis kweken en in de natuur laten staan ;)
De handelingen die je moet verichten zijn echt geen moeite vergeleken met wat je er voor terug krijgt
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
Space-is-the-Place a dit:
Lekker thuis kweken en in de natuur laten staan ;)
De handelingen die je moet verichten zijn echt geen moeite vergeleken met wat je er voor terug krijgt

Akkoord, maar ik heb zo het gevoel dat paddo's die recht uit de natuur komen meer verbondenheid kunnen scheppen of zo... :smoke:
 

HappyMind

Sale drogué·e
Inscrit
16 Mai 2007
Messages
964
Space-is-the-Place a dit:
Lekker thuis kweken en in de natuur laten staan ;)
De handelingen die je moet verichten zijn echt geen moeite vergeleken met wat je er voor terug krijgt

Klopt.
Maar het is toch wel heel apart als je gaat trippen van zelf geplukte paddo's :p
Maar dat heb je ook bij zelf gekweekte paddo's, wiet etc. :D
 
Haut