Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

welke wiet om te relaxen en visuals

Ed

Glandeuse pinéale
Inscrit
26 Août 2008
Messages
148
Het is wel erg rustig op het forum, zitten we in een psychonauten-winterslaap ? Toen ik vanochtend bij min 7 graden op de motor zat heb ik er wel even over nagedacht !!

Eens kijken of er hier misschien mensen zijn die mij wat verder op weg kunnen helpen. Ik ben geen dagelijkse psychedelica gebruiker, af en toe koop ik een bakje truffels, en gebruik die het liefst buiten, uiteraard moet het hier wel lekker weer voor zijn. Ik ben wel nieuwsgierig naar andere middelen, als LSD, maar weet de weg niet dus kan daar (nog) niet aankomen.

Daarnaast rook ik ook eens in de zoveel tijd een jointje. Ik heb nu verschillende soorten wiet geprobeerd maar als ik zo rond kijk zijn er gewoon ontzettend veel soorten, waar ik eigenlijk weinig wijs uit kan worden.

Wat ik zoek is iets waar ik heerlijk muziek luisterend (Shpongle, Juno Reactor, Entheogenic etc.) bij kan ontspannen, wegdromen, de tijd vergeten, en ook (evt. met een ballon) visuals bij kan krijgen. Met Orange Bud is me dit een paar keer prima gelukt, nu heb ik Haze gekocht en daarmee kom ik lang zo ver niet.

Komt dit iemand bekend voor, kan iemand mij een bepaalde soort wiet aanraden ??

Ik ben benieuwd, alvast bedankt, Ed.
 

magickmumu

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
3 Nov 2007
Messages
4 166
Hey Ed
Hoe gaat ie.
Het is inderdaad erg rustig op het forum.
je bent welkom als je zin heb om langs te komen en een jointje te roken :D

zelf ben ik gek op Haze soorten.
 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
Ed, ik zou ook overwegen dat er andere manieren van consumptie zijn dan roken. Wiet is volgens mij veel meer psychedelisch en interessanter (en veel minder ongezond) wanneer je het verdampt dan wanneer je het rookt. Meer 'high', en minder 'stoned'. Ook schijnt puur roken al een stuk beter te werken dan in een joint met tabak. Het is ook maar net wat je zoekt: een ontspannen en lome ervaring, of een meer creatieve en actieve high. Tussen wietsoorten schijnt eenzelfde onderscheid te bestaan, waarbij de indica-soorten je vooral 'stoned' maken, en sativa-soorten meer 'high'.

Verder kan ik er uit eigen ervaring weinig over vertellen, ik gebruik wiet nog maar vrij kort, heb nog maar een paar soorten gehad en alleen maar via de verdamper.
 

Jhon

Matrice périnatale
Inscrit
31 Oct 2008
Messages
10
Mijn ervaring is dat als je meer wil trippen van wiet, dan gewoon rustig chille met vrienden ofzo, je beter koekjes of een cake kan bakken.
Oke, het is wat meer moeite dan een joint draaie, en je hebt niet de snelle werking van een jointje.
Maar een jointje roken onder het bakke van een lekkere hash brownie werkt bij mij prima.
Na een uurtje ( ligt er natuurlijk aan wat je hebt gegeten van tevoren ) kickt het er opeens in, en je word wakker in een trip, die ik wel op een lage portie psilo vind lijken.
Met ogen open lijkt alles een beetje op een stripverhaal, qua kleuren overal...en met de ogen dicht, kan je op plaatsen komen, waar je alleen jezelf heen kan brengen ;)

Tips voor koek of cake of brownie:
Gewoon bij de super van Dr. Oetger zo'n kinder koekie mix halen, en de aanwijzingen op het pak volgen.
Ondertussen in een pannetje chocola laten smelten, en een gram of 5 hash erin kruimelen, goed roeren tot deze oplost, en onder het beslag van je koekjes mengen.

Wietboter, voor beslag, kan je ook best zelf maken. Boter smelten, wiet chrusen en eronder mengen, ff late trekke, boter zeven, klaar :) ( het zeven kan je het beste door een doek doen, door de kleine gaatjes komt alleen de boter erdoor, en laat alle takjes achter, waardoor je boter niet naar ranzige wiet proeft. )

Ik zelf ga het liefst voor alles of niets, dus genoeg wiet of hash erin...niet 1 of 2 gram...Do it right

Maar blijf voorzichtig, set & setting blijven alles bepalend!

Het beste, en post een verhaaltje over je ervaring!
 

Henkfloyd

Neurotransmetteur
Inscrit
6 Jan 2008
Messages
98
5 gram zou ik zeker niet aanraden voor iemand om spacecake/koekjes een keer te proberen. Je gaat er wel zeker van trippen, maar de bodyload is naar mijn ervaring erg hoog in hoge doseringen.

Ik zou beginnen met tussen de 0,3 - 0,5 gram hasj in je boter. Een hogere dosering kan altijd nog, maar mijn ervaring is dat tussen de 0.3 en 0.5 gram al een vrij intense trip kan geveb, Het verschil met roken is dat je met eten een veel groter percentage aan THC binnen krijgt dan wanneer je het verbrand.
De high is ook anders, waar je met een joint meer een stoned effect ervaart (zeker met tabak, puur is lekkerder, gezonder en een beter effect naar mijn mening), is de high met THC eten een stuk psychedelischer, een beetje vergelijkbaar met verdampen. Het effect duurt echter een stuk langer en het duurt 1 tot 2 uur voordat het begint, afhankelijk van maaginhoud ed. Ik heb mooie trip-ervaringen gehad die 6 tot 8 uur aanhouden met 0,3 gram goede hasj opgelost in melk. Dit is overigens ook een stuk minder omslachtig dan iets bakken, maar wel een stuk viezer :lol:

Ik los de hasj soms ook op in een eetlepel met zonnebloemolie/olijfolie welke ik verwarm met een vlammetje zodat de thc zich goed kan binden en werk dit weg in een bakje yoghurt met flink van suiker om de smaak wat minder vervelend te maken.

/ontopic

Ik vind zelf haze soorten wel lekker, hier in Nijmegen hebben ze lekker amnesia haze, welke een erg psychedelische high geeft in de vaporizer. Als je geen vaporizer tot je beschikking hebt is eten/drinken het meest relaxed naar mijn mening en hasj is dan praktischer omdat je het gewoon kan oplossen zonder plantmateriaal uit te hoeven filteren.

Happy trippin' :weedman:
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Sativa soorten geven een wat stimulerender en groter gevoel van meer verbondenheid met de omgeving dan indica soorten. Shiva zal je zeker bevallen als je de muziek dieper wilt voelen en positief wilt kunnen nadenken.

White widow daar in tegen vind ik het meest psychedelisch maar kan nogal een sterke soort zijn om oraal te nemen, merk dat de euforie meer uit mezelf moet komen en ik ook zelf uit de bank moet komen om bewegelijk te worden, eigenlijk wordt ik er nooit echt lichtvoetig van. De kracht van deze soort ligt voor mij vooral in de uitgebreide verbeelding die ik er spontaan van krijg en de soms toch wel verhaal scenes die je je even rustig rationeel aan je voorbij moet laten trekken. Een hoge dosis white widow in cake of ei bereiding is echt een taaie maar efficiënte lerares in het sturen van je bewustzijn, ze laat mij ook zien hoe je voorkomt dat je in een dubbelzinnigheid of vervreemding gaat leven.

Een wiet trip kan erg lang duren als men nauwelijks THC gebruikt en plots een monster dosering binnenkrijgt door eten, 12 uur knetter met nogmaals een 12 uur van een "normale high", plus een relaxe dag extra.

Ik zou voor nu eerst shiva nemen en het verdampen via een vamporizer om simplistische reden, als je wiet echt kunnen waarderen is het zeker interessant om dieper te gaan. Met de Nederlandse sterktes van tegenwoordig mag het gerust als psychedelisch worden bestempeld.
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
|
Henkfloyd a dit:
5 gram zou ik zeker niet aanraden voor iemand om spacecake/koekjes een keer te proberen. Je gaat er wel zeker van trippen, maar de bodyload is naar mijn ervaring erg hoog in hoge doseringen.

Bij 2 gram white widow uit de shop zat ik al met een dusdanig bonkend hart en droge mond en huid dat ik het niet plezierig vond. Ik hou het vaak op 1 gram bij 't ontbijt, meer dan zat om de rest van de dag onder de pannen te zijn. Ik raad zelf 0.25 g tot 0.5 g aan als men voor het eerst THC oraal wil nemen.

5 gram per persoon is echt zwaar overkill, gaat het hart niet fijn vinden.
 

Jhon

Matrice périnatale
Inscrit
31 Oct 2008
Messages
10
Hmm raar dat jullie aan wiet trip hebben van 0,5 gram. Tuurlijk voel je het wel, en is het verstandig om de 1e keer rustig aan te doen. Maar voor iemand die vaker blowt, en al truffels enz gehad heeft, lijkt me het effect van 0,5 gram een beetje slapjes. Ik denk meer stoned dan trippend high.

Kijk als ik nuchter door mn ogen wrijf zie ik ook leuke kleure, maar om echt visuals te krijgen heb ik toch iets meer nodig.
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Ik heb er ook geen trip van maar vind het wel plezierig.

Als je echt wilt trippen op wiet met racende gedachten, uitgebreide verbeelding in gedachten, een bonkend hart en bij vlagen een gevoel loos lichaam moet je inderdaad meer nemen en voor sterkere soorten als white widow gaan. Sowieso meer dan een gram, laten intrekken in de bereiding en op een zo zacht mogelijk vuur of zo laag mogelijke temperatuur erg hartig laten worden. Hoe beter de THC is gehecht aan vet, des te langer het duurt voordat je echt wat merkt maar des te feller de high uiteindelijk wordt. Overigens krijg je van een harde wiet trip echt zeer droge lippen en een droog gehemelte en eetlust verdwijnt juist. Het kan ook mild dissociatief aanvoelen.
 

Jeniger

Sale drogué·e
Inscrit
20 Oct 2008
Messages
950
White widow is zon gehypedte strain van een aantal jaren terug, wat op dit moment bubbles/gum aan het worden is.

De shops verkopen verschillende soorten onder verschillende namen, bij de een is white widow goed en bij de ander is het bagger. Het is een mix van de beste shop vinden en het sterkste soort eruit vissen/vragen.

De meest THC houdende wiet die ik tot nu toe ben tegengekomen is Skunkberry :heart: , als je echt kwaliteit(lees goede trip) wil, kan je beter voor de iets duurdere soorten gaan, uiteindelijk is dat meestal door de grotere THC inhoud relatief goedkoper.

Als je 1 tot 2 gram zou verdampen met een pijp(glazen/metaal), door simpelweg je aansteker op een afstand te houden zodat de wiet niet gaat verbranden met eventueel een extra screen over je wiet heen als bescherming, krijg je zeker meer trip effect dan wanneer je het eet, ik denk dat het zo verdampend moeilijk word meer als 1 gram in 1 x te kunnen verwerken, bovendien verkom je zo dieren-exploitatie door geen vet te gebruiken. Deze manier van verdampen werkt nog beter met hasj, vooral de iets duurdere olie hasj soorten als caramello/hia. Deze beginnen te bubbelen wat het verdampen een stuk inzichtelijker/makkelijker maakt.
Met een dosis kratom erbij is het helemaal subliem 8)
 

Ed

Glandeuse pinéale
Inscrit
26 Août 2008
Messages
148
Als af-en-toe gebruiker heb ik, na orange bud en amnesia haze nu ook eens bubbles gum gekocht. Ik heb er een niet al te dikke joint van gedraaid, met daarin een maar een klein beetje tabak.

Afgelopen woensdag, voor in de avond, ik wilde nog wat muziek uitzoeken op de pc, heb ik die joint opgestoken, en eigenlijk al binnen tien minuten begon ik wat effecten te merken, en voor ik het wist kwam ik in een heerlijke roes terecht. Ik heb die joint nog niet eens voor de helft opgerookt, ben toen al zwevend lekker gaan douchen en daarna op bed gaan liggen waar ik heerlijk heb liggen trippen in een mooie kleurrijke, goede, ontspannen en zelfs enigszins erotische wereld. Waarna ik ongemerkt in slaap ben gerold. Echt geweldig !

De volgende dag heerlijk relaxed wakker geworden ondanks dat ik gewoon naar het werk toe moest. 's Avonds thuis gekomen en na gegeten te hebben was ik toch wel erg nieuwsgierig naar wat er gebeurd was. Er lag gewoon nog een halve joint naar me te knipogen dus die heb ik weer opgestoken. En....hetzelfde als de eerste keer, ik gleed heel makkelijk in een andere wereld, waar ik het heel erg naar mijn zin had. Tussendoor een paar keer een ballon maakte het visuele feestje helemaal compleet.

Ik was alleen thuis, met zo bij vlagen het idee dat ik het heel fijn zou vinden om mijn gevoel met iemand naast mij te delen, en even later juist weer blij dat ik de tijd kon nemen om met mijn eigen persoontje te communiceren. Mijn trip heeft ongeveer tot halverwege de nacht aangehouden, toen kwamen er steeds meer realistische dingen naar me toe, ik zag bijvoorbeeld de wekker naast me staan, en heel vloeiend was ik ineens gewoon weer in mijn eigen slaapkamer. Ik heb er een fantastisch gevoel aan overgehouden.

Kortom, een verrassende ontdekking die BB, zoals het in de shop heette....
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Zou misschien kunnen, hoewel ik zelf erg gevoelig ben voor de kleinste signalen in me lichaam en op dat vlak al gauw kleine veranderingen merk. Bij een tank station of bij de geur van sterke drank detecteert ik zelfs al een negatieve prikkeling in m'n neus of hersenen. En bovendien vind ik water gewoon echt lekker om te drinken, als ik goed high ben van wiet lijkt het soms zelfs een smaak te hebben waarvan te genieten valt. Zodra die frisheid op m'n membranen en slijmvlies weer enigszins opdroogt ervaart ik dat als dorst.

Mooi om te horen Ed dat het zo goed gevallen is, ervaring klinkt erg herkenbaar. :mrgreen:
 

Emptymaze

Matrice périnatale
Inscrit
24 Mai 2010
Messages
14
Brugmansia a dit:
Zou misschien kunnen, hoewel ik zelf erg gevoelig ben voor de kleinste signalen in me lichaam en op dat vlak al gauw kleine veranderingen merk. Bij een tank station of bij de geur van sterke drank detecteert ik zelfs al een negatieve prikkeling in m'n neus of hersenen. En bovendien vind ik water gewoon echt lekker om te drinken, als ik goed high ben van wiet lijkt het soms zelfs een smaak te hebben waarvan te genieten valt. Zodra die frisheid op m'n membranen en slijmvlies weer enigszins opdroogt ervaart ik dat als dorst.

Mooi om te horen Ed dat het zo goed gevallen is, ervaring klinkt erg herkenbaar. :mrgreen:

Heet jij toevallig Mark(y)? :mrgreen:
 
Haut