Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

welke psycho cactussen heeft het tuincentrum?

  • Auteur de la discussion iudeis
  • Date de début
I

iudeis

Invité
hallo, weet iemand wat je bij een gemiddeld tuincentrum kan vinden aan tripbare cactussen? en of ze bv onder andere naam verkocht worden
 

gammagoblin

Elfe Mécanique
Inscrit
2 Mai 2007
Messages
420
Ik ben eens langsgeweest bij de intratuin, en verschillende kleinere klantenwinkels in Den Haag maar heb niks kunnen vinden, ik heb echter wel verhalen gehoord van mensen die er ineens tegenaan liepen. Ik denk dus dat het een kwestie van geluk is.
 

MindAstronaut

Sale drogué·e
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
968
Meestal blijft de latijnse naam het zelfde, maar de vraag is altijd of de medewerkers de namen kennen. zelf zou ik niet 1, 2, 3 langs gaan bij je dichtsbijzijnde tuincentra (teveel gedaan met geen resultaat) je moet dan echt geluk hebben, plus vele varianten die lijken op de
Lophophora williamsii maar bevatten wel minder of geen Mescaline.

Damn ik had nog ergens een site waar zo'n hele overzicht in stond

Hoewel sommigen tuincentra's ze wel hebben
en raad ik je eerder aan om op internet te zoeken naar tuincentra's die ze wel hebben.

Check anders : www.cactusplaza.nl
 

skrudge

Alpiniste Kundalini
Inscrit
10 Déc 2005
Messages
694
idd, cactusplaza is the place to be.
Ik ben bij behoorlijk wat tuincentra geweest, en nergens wat kunnen vinden op een san pedro of een enkele pachanoi na, maar alsnog kom je ze nagenoeg niet tegen.

De plaats waar je de meeste kans hebt zijn cactusspeciaal zaken. Ik weet niet waar je woont, maar in Rotterdam zit er een op de Witte die veel heeft. Alle grote peyote's zijn weg en waarschijnlijk opgegeten, heel jammer. Alsnog genoeg keus en heel veel 3-7 cm's.
 

Ilian

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Fev 2006
Messages
1 028
je hebt ze wel in tuincentra maar dan zijn ze echt te duur. je kan ze beter online kopen.
 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
Een grote tip is de bloemenmarkt in Amsterdam. Ik heb daar echt peyotes met een diameter van meer dan 5cm (in mijn herinnering) gezien voor 20 euro, en net zoiets voor san pedro's van rond 50cm hoog. Peyotes van dezelfde maat zag ik in een smartshop ernaast voor 60 euro. Ze doen het speciaal voor toeristen, want de naam staat er gewoon bij.

In tuincentra zie ik wel eens cactussen die op trichocereus peruvianus lijken, maar ik heb er veel te weinig verstand van om dat zeker te weten. Het is wel heel stom dat in tuincentra op het kaartje van elke cactus gewoon 'cactus' staat. Zet er dan niks op :roll:
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
^echt? de bloemenmarkt? Daar moet ik een keer langs!

Is het trouwens niet zo dat de meeste cacti in het tuincentrum bespoten zijn in hun vroege jeugd? Zou ik iig niet fijn vinden...
 

Icelus

Elfe Mécanique
Inscrit
23 Oct 2007
Messages
354
Op de bloemenmarkt staan volgens mij bijna altijd wel een aantal San Pedro's en Peyotes. Ik heb daar een half jaar geleden een San Pedro van 53 CM gekocht voor 17.50 €. Hij is ondertussen 70 CM :D
 

synchronize

Neurotransmetteur
Inscrit
23 Jan 2007
Messages
38
ik ben dus een van die gelukkigen geweest die een partij san pedro's gevonden heeft in een tuincentrum. het waren 4 dikke trichocereus peruvianus van gemiddeld een cm of 40 met doorsnede van 8 cm. Gekocht voor 3,5 euro per stuk :D.. moet toegeven ze waren niet moedersmooiste, maar ge kunt er wel mooie nieuwe stekken van maken of gebruiken voor te enten. Dus mijn advies: houd je ogen altijd open het kan altijd gebeuren dat je er een aantal vindt in een tuincentrum,. 8)
 

MindAstronaut

Sale drogué·e
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
968
Icelus a dit:
Op de bloemenmarkt staan volgens mij bijna altijd wel een aantal San Pedro's en Peyotes. Ik heb daar een half jaar geleden een San Pedro van 53 CM gekocht voor 17.50 €. Hij is ondertussen 70 CM :D

---->Op naar de Bloemenmarkt!!
 
S

Sjaculenta

Invité
iudeis a dit:
hallo, weet iemand wat je bij een gemiddeld tuincentrum kan vinden aan tripbare cactussen? en of ze bv onder andere naam verkocht worden
Ik kweek o.a. cactussen en heb momenteel 29 peyote's (Lophophora williamsii) op voorraad. Ze zijn ongeveer 5 cm. in doorsnee en de prijs is beduidend lager dan in een willekeurig tuincentrum. Mail mij wanneer je interesse hebt. :roll:
 
Haut