Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

wanneer zijn paddo's eig plukrijp

white_flam

Matrice périnatale
Inscrit
19 Mai 2009
Messages
14
Mijn vraag is eigenlijk zeer simpel hoor, hoe weet je wanneer paddo's plukrijp zijn??
het zijn mexicana's
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Het is optimaal zodra het vlies aan de onderkant van de hoed scheuren begint te vertonen.
 

svenjansen

Neurotransmetteur
Inscrit
4 Mai 2009
Messages
98
Yep klopt helemaal. Als het vliesje begint te scheuren schijnt de hoeveelheid psylocibine en psylocine maximaal te zijn.
 

white_flam

Matrice périnatale
Inscrit
19 Mai 2009
Messages
14
ik ben nog altijd shrooms aan het kweken (mexican) maar weet iemand de juiste hoeveelheid je daarvan mag nemen? en wat het effect is. Heb al eens genomen maar had niet eens echte trip (had 10gr genomen)
 

mrvn

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Oct 2007
Messages
1 022
Rond de 35 gram vers dus 3 tot 4 gram gedroogd voor een redelijke trip.

En je plukt je paddo's als de vliesjes scheuren zodat niet je hele kweekbak en je shrooms onder de sporen zitten.
 

Space-is-the-Place

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Sept 2008
Messages
1 072
svenjansen a dit:
Yep klopt helemaal. Als het vliesje begint te scheuren schijnt de hoeveelheid psylocibine en psylocine maximaal te zijn.

Zoals ik het heb begrepen is de paddestoel gewoon goed volgroeid als het vliesje bijna scheurd en word de hoeveelheid werkzame stof niet sterker naarmate de paddestoel meer groeid.
Het mycelium maakt de psilocybine/psilocyne namelijk al vantevoren en het maakt niet uit hoe groot ze groeien, de hoeveelheid zit er al in.
Je kan alleen beter inschatten hoe of wat als je weet hoe groot ze zijn.
Daarom zijn aborts vaak heel tricky.

!volgens mij!
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Space-is-the-Place a dit:
svenjansen a dit:
Yep klopt helemaal. Als het vliesje begint te scheuren schijnt de hoeveelheid psylocibine en psylocine maximaal te zijn.

Zoals ik het heb begrepen is de paddestoel gewoon goed volgroeid als het vliesje bijna scheurd en word de hoeveelheid werkzame stof niet sterker naarmate de paddestoel meer groeid.

Zo van: 'Ach mijn vliezen zijn gebroken, laat ik nu eens heel veel psilocybine gaan aanmaken.'
 

Space-is-the-Place

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Sept 2008
Messages
1 072
Forkbender a dit:
Zo van: 'Ach mijn vliezen zijn gebroken, laat ik nu eens heel veel psilocybine gaan aanmaken.'

Hahahaha _0_
 

white_flam

Matrice périnatale
Inscrit
19 Mai 2009
Messages
14
Ik weet niet veel over paddestoelen dus zou je mij eens meer uitleg kunnen geven waar dat vliesje zit.
 

mrvn

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Oct 2007
Messages
1 022
Zo jammer dat ik hier geen pics kan posten, enniehoe.
Het vlies zit onder de hoed van de paddestoel. Onder het bruinen gedeelte zit een wit vlies, als de paddestoel groeit gaat de hoed openstaan waardoor het vlies scheurt. Zodat als de hoed openstaat de sporen uit de hoed kunnen vallen.
Als je je paddestoelen plukt op het moment dat je scheuren ziet blijven de sporen in de hoed en zitten je paddo's en kweekbak niet onder de sporen. Dit is dus iets voor het oog, als alles onder de sporen zit kun je niet zien of je een besmetting hebt. Als je later plukt is dit opzich geen probleem alleen zijn de sporen dan al gevallen. En als er 2 of 3 groten tussen je flush zitten en de rest een beetje achter blijft pluk die dan en laat de rest nog even groeien. Peace
 
Haut