Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

verschillende soorten psilocybe cubensis

florus

Neurotransmetteur
Inscrit
9 Juin 2006
Messages
52
hey, ik dacht altijd dat alle soorten psilocybe cubensis (mexican, colombian, thai etc.) eigenlijk wel ongeveer het zelfde effect hadden. maar nu zie ik bij *******, dat ze nu ook verschillende soorten verkopen, en ze doen alsof de effecten heel verschillend zijn..verschillen ze echt duidelijk?
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
nee niet echt, misschien de verhouding psilocybine en psilocine die kan zorgen dat de trip sneller inslaat. psilocybine wordt namelijk omgezet tot psilocine in je lichaam, en dan begin je trippen.

de hawaiiaanse bevatten wel meer werkzame stof
 

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
jah, daar zat ik ook over na te denken gister, na het bezoeken van *******, omdat het eigenlijk gewoon 1 stof is, met telkens een ander schimmelig huidje.
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Meningen zijn verdeeld op diverse forums (fora?). Aan de ene kant heb je de groep die zegt dat het uiteindelijk allemaal psilocybine/cine is. Aan de andere kant is er een groep die zegt dat de verschillende andere stoffen in de paddo's in combinatie met psilocybine/cine, wezenlijk van elkaar verschillende trips veroorzaken.

Mijn persoonlijke mening is dat het allemaal hetzelfde is boven een bepaalde dosis.
 

Pazusu

Elfe Mécanique
Inscrit
4 Août 2006
Messages
378
Er zijn ook paddestoelen, zoals het puntig kaalkopje, de psilocibe cubensis en de psylocibe azurenscens die redelijk veel Baeocystine bevatten. Een tryptaminesoort die in veel andere paddestoel soorten (bijna) niet voor komt. Zou het kunnen dat Baeocystine een ander soort ervaring oplevert, dan psilocine en psylocibine?

Bron: http://www.erowid.org/plants/mushrooms/mushrooms_info4.shtml
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Pazusu a dit:
Er zijn ook paddestoelen, zoals het puntig kaalkopje, de psilocibe cubensis en de psylocibe azurenscens die redelijk veel Baeocystine bevatten. Een tryptaminesoort die in veel andere paddestoel soorten (bijna) niet voor komt. Zou het kunnen dat Baeocystine een ander soort ervaring oplevert, dan psilocine en psylocibine?

Bron: http://www.erowid.org/plants/mushrooms/mushrooms_info4.shtml

Best mogelijk denk ik. Philosopherstones schijnen ook een andere werking te hebben.

Is er iets bekend over de werking van puur en alleen baeocystine?

Edit Antwoord:

Baeocystin
From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
Baeocystin
Chemical name 4-phosphoryloxy-N-methyl-tryptamine or
phosphoric acid mono-
[3-(2-methylamino-ethyl)-indol-4-yl] ester
Chemical formula C11H15N2O4P
Molecular mass 270.22 g/mol
Melting point (decomposes)
CAS number
SMILES O=P([O-])(O)OC1=CC=CC2=C1C(CC[NH2+]C)=CN2
chemical structure of baeocystin

Baeocystin is a mushroom alkaloid and analog of the psychedelic hallucinogenic drug psilocybin, a tryptamine derivative. It is found as a minor compound in most psychoactive mushrooms together with psilocybin, norbaeocystin, and psilocin. Little information exists with regard to human pharmacology, but a dosage of 10mg is reported to produce entheogen effect, which is to say, hallucinogenic effects that has been attributed sacred status by some religious groups.

First isolated from the mushroom Psilocybe baeocystis, baeocystin is a demethylated derivative of psilocybin.

www.wikipedia.org
 

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
en de Panaeolus subbalteatus bevat geen psylosibine maar wel veel serotonine.
 

Pazusu

Elfe Mécanique
Inscrit
4 Août 2006
Messages
378
Wikipedia a dit:
Serotonin taken orally does not pass into the serotonergic pathways of the central nervous system because it does not cross the blood-brain barrier.

Serotonine wordt in de hersenen zelf aangemaakt juist omdat het niet door die bloed-hersenbarière kan. Serotonine slikken heeft dus geen zin en je piest het gewoon weer uit.
Te weinig serotonine kan zorgen voor depressies.
Er wordt nog wel gezocht naar niet schadelijke middelen die de aanmaak van Serotonine bevorderen.
De keerzijde: te veel serotonine kan zorgen voor een overgevoelige eikel, waardoor je te vroeg klaar komt (waardoor je vanzelf weer in die depressie belandt :wink: )
 

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
ik had het ook ietwat verkeerd, ik had het van *******, hun nieuwe asortiment;

De Panaeolus subbaleatus bevat gemiddeld ongeveer 0,7% psilocybine en 0,46% baeocystine samen met grote hoeveelheden serotonine. Het bevat echter geen psilocine. Onderzoek heeft aangetoond dat serotonine mogelijk niet door de hersenen kan worden opgenomen wanneer het oraal wordt toegediend. Ondanks dat, is de werking van Panaeolus subbalteatus anders dan de paddestoelen die alleen psilocybine bevatten. De Panaeolus subbalteatus heeft tijdens de trip niet alleen hallucinogene eigenschappen maar ook afrodiserende. De paddestoel zou bovendien invloed hebben op je innerlijke bewustzijn.


excuses...
 

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
hij heeft wel het hoogste gehalte aan baeocystine van de strains
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
dit heb ik gevonden op een of andere nieuwsgroep op erowid:

baeocystin and norbaeocystin is present in Psilocybe Baeocystis, the book
"Magical and ritual uses of herbs" describes a case where a 7 years old
died of P.Baeocystis overdose , Baeocystin and norbaeocystin is a mild
respitory inhibitor (I think) , the book warns people with
respitory-diseases against this
mushroom . You will probaly find references to studies in this book
(aviable from Rosetta).


opletten dus, grote hoeveelheden psilocybine of psilocine zijn nie zo schadelijk maar grote hoeveelheden baeocystine wel dus neem ik aan.
 

Pazusu

Elfe Mécanique
Inscrit
4 Août 2006
Messages
378
@Heartcore - Jij had toch een DVD of boek van die uitvinder van de LSD die allerlei stoffen de giftigheid had onderzocht? De LD50 waarden heetten die geloof ik. Dus de waarde waarbij 50% van de populatie proefdieren dood gaat bij een bepaalde dosering gif, in mg / kg levend weefsel.

Heeft hij het nog gehad over Baeocystine?

Ik weet alleen van Psylocibine dat het de LD50 ongeveer 285 is.

Nicotine zit tussen de 1000 en de 5000 mg/kg
Blauwzuur 130 000 mg/kg
Keukenzout 4 000 000 mg/kg
De groene knolamaniet met alfa amanitine op 0,1 mg/kg

Dus Psylocibine is toch nog behoorlijk giftig. 285 mg/kg x 70 kg = ca. 20 gram zou dodelijk zijn.

Bij zout is dat voor een persoon van 70 kg: 280 kg!
Ik zou al de pijp uit zijn als ik 1 kg op zou eten, denk ik.

Of blauwzuur: 9,1 kg!

Nicotine 70 tot 350 gram
Psylocibine zou dodelijk zijn bij 20 gram.
En amanitine al dodelijk bij 7 mg.

Of reken ik het nu verkeerd uit?

Deze getallen zijn overigens allemaal door orale toediening bij muizen. Dus misschien kunnen muizen beter tegen bepaalde giffen dan mensen. Het maakt natuurlijk ook nogal uit of je de stoffen in zou ademen, of zou injecteren.

Vreselijk trouwens als je bedenkt hoe de proefdieren aan hun eind zijn gekomen door toediening van al deze giffen. Stel je voor dat je 9 kilo blauwzuur zou moeten eten (en dan ook nog bij die 50% proefdieren zit die het overleeft).
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Pazusu a dit:
Vreselijk trouwens als je bedenkt hoe de proefdieren aan hun eind zijn gekomen door toediening van al deze giffen. Stel je voor dat je 9 kilo blauwzuur zou moeten eten (en dan ook nog bij die 50% proefdieren zit die het overleeft).

Ik moet de eerste muis nog tegenkomen die 70 kilo weegt. :\
deze bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/LD50 zegt dat de LD50 van blauwzuur 10000 microgram/kg is, dat is 10 mg per kg, 0,7g voor een gemiddelde volwassene is... Giftig!
nicotine: 1000-5000 microgram/kg = 0,07-0,035g voor een persoon.
zout 4000000 microgram/kg = 4 g/kg = 280 g voor een persoon, vies, maar niet onoverkomelijk.
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
PSilocybine heeft een LD50 van 641. Dit betekent dat je ongeveer je lichaamsgewicht in paddestoelen moet eten in één keer, om 50% kans te hebben om er dood aan te gaan.

Heeft hij het nog gehad over Baeocystine?

Nee niet echt. En weet je, mijn interesseert het eigenlijk niet zoveel. De Cubensis soorten staan bekend als 'schone' drugs wat wil zeggen, dat er niet (heel veel) andere stoffen inzitten die schadelijk zijn of een negatieve bijwerking hebben. Mijn mening is, houd het bij die soorten paddestoelen, waarvan bekend is dat ze al heel lang worden gebruikt in diverse culturen. Een beter waarborg dat het veilig is, kun je denk ik niet hebben.

Terence Mckenna heeft een mooie anekdote hierover. Samen met zijn broer is hij op zoek geweest naar een mysterieuze drank, yookoohee als ik me goed herinner. Dit zou een DMT houdende drank zijn, gebrouwen uit een plant en zou actief zijn zonder MAO remmer. Lang verhaal kort maken, ze hebben het gevonden en getest en het bleek dat het inderdaad werkte alleen zaten er zoveel andere, onbekende, alkaloiden in, dat de ervaring er eentje was van peentjes zweten.

Vanuit een kwekersoogpunt, begrijp ik heel goed dat je 'nieuwe' soorten wilt domesticeren en uitproberen (vind ik persoonlijk ook erg leuk en uitdagend om te doen). Maar als tripper, ben ik niet geintereseerd in de werking van paddestoelen waar naast psilocybine andere stoffen inzitten, waar relatief weinig van bekend is.
 

Pazusu

Elfe Mécanique
Inscrit
4 Août 2006
Messages
378
Oké, ik zat er een factortje 1000 vanaf. So what? :shock: Inderdaad dat waren microgrammen en geen milligrammen in de tabel.

Volgens deze link is de LD50 van psylocibine is 285 mg/kg bij muizen, 280 mg/kg bij ratten en 12.5 mg/kg bij konijnen. Het lijkt wel, hoe groter het dier, hoe giftiger.
We weten dus eigenlijk helemaal niet hoe gevaarlijk paddo's zijn bij hoge doseringen.

Als een mens (in verhouding tot lichaamsgewicht uiteraard) net zo zou reageren als een konijn dan zou een dosering van 875 mg genoeg zijn om het loodje te leggen.
Als we ervan uit gaan dat in de psylocibe cubensis 1,2 % psylocine en psylocibine zit (Bron), dan moet je dus 875/1,2% = 72917 mg = 73 g paddestoel eten (toch nog een behoorlijke heroïsche dosis, maar nog verre van mijn lichaamsgewicht).

Als we meer op ratten blijken te lijken:
280 mg/kg x 70 kg = 19600 mg
19600 mg/1,2% = 1633 333 mg = 1,6 kg paddestoel.

Het verhaal dat je meer dan je eigen lichaamsgewicht moet eten ben ik ook wel vaker tegen gekomen, maar als ik ermee ga rekenen kom ik toch op andere getallen. Ook met jouw LD50 = 641 (betekent: 3,7 kg paddestoel).
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
als je nu 2 kg paddo's of 500 ton paddo's moet eten, wat is het verschil, niemand zal het in zn hoofd halen om er meer dan 100gr te eten.
en er zijn naar mijn weten geen sterfgevallen bekend van paddo overdosis.

ik ben aanhanger van:
HeartCore a dit:
Nee niet echt. En weet je, mijn interesseert het eigenlijk niet zoveel. De Cubensis soorten staan bekend als 'schone' drugs wat wil zeggen, dat er niet (heel veel) andere stoffen inzitten die schadelijk zijn of een negatieve bijwerking hebben. Mijn mening is, houd het bij die soorten paddestoelen, waarvan bekend is dat ze al heel lang worden gebruikt in diverse culturen. Een beter waarborg dat het veilig is, kun je denk ik niet hebben.
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Ok ik had hier een heel stuk getyped en drukte verkeerde toets, alles weg.

Volgens deze link is de LD50 van psylocibine is 285 mg/kg bij muizen, 280 mg/kg bij ratten en 12.5 mg/kg bij konijnen. Het lijkt wel, hoe groter het dier, hoe giftiger.
We weten dus eigenlijk helemaal niet hoe gevaarlijk paddo's zijn bij hoge doseringen

De vraag is, welke dieren komen in dit opzicht het meest overeen met mensen en dat schijnen toch ratten te zijn in de zin dat wanneer een rat iets overleeft, een mens dat doorgaans ook doet. Ik weet niet precies waar het hem in zit maar het heeft niets te maken met de grote van een dier.

Schapen overigens gaan dood van DMT, vandaar dat schapenhoeders alert zijn op diverse Phalaris grassoorten. Mensen echter kunnen prima tegen DMT.

Ook met jouw LD50 = 641 (betekent: 3,7 kg

Factoren die van belang zijn voor je conclusie:

- gemiddelde actieve dosis voor iemand van 75kg (ligt tussen de 5 en 10mg heb ik begrepen)
- gaat het om gedroogde of verse paddestoelen.

Maar eigenlijk maakt het niet zoveel uit denk ik, de praktijk heeft nog nooit aanleiding gegeven voor ongerustheid mbt de giftigheid van psilocybine. Maw, er is zover bekend nog nooit iemand overleden aan een overdosis psilocybine. Zelfde geld, durf ik te stellen, voor water. Maak jij je ongerust over de LD50 van water wanneer je koffie drinkt ?


HC
 
G

Guest

Invité
forest a dit:
en de Panaeolus subbalteatus bevat geen psylosibine maar wel veel serotonine.

Serotonine word volgens mij al voordat het de hersenen bereikt vernietigd omdat er geen OH groep aan vast zit zoals bij psylocibine/cine.

Net als DMT die ook geen OH groep heeft.
En je zou kunnen proberen een OH groep aan dmt vast te zetten, maar dan zou het in theorie psylocine worden :p

Ben wel een btje benieuwd naar Baeocystin (vooral omdat ik het ineens op m'n psylocibe semilanceata zag staan :p), maar meer uit scheikundige interesse van wat dat dan in je hersenen doet dan er flink op gaan trippen.

florus a dit:
hey, ik dacht altijd dat alle soorten psilocybe cubensis (mexican, colombian, thai etc.) eigenlijk wel ongeveer het zelfde effect hadden. maar nu zie ik bij *******, dat ze nu ook verschillende soorten verkopen, en ze doen alsof de effecten heel verschillend zijn..verschillen ze echt duidelijk?
Meduzz a dit:
de hawaiiaanse bevatten wel meer werkzame stof

Hawaiiaanse is geen Cubensis, maar Panaeolus cyanescens.
Tenzij je de Hawaiiaanse cubensis bedoeld :p, maar denk dat je zoals ze die in de smartshop hawaiiaanse noemen bedoeld en die is bekend als Panaeolus cyanescens of Copelandia
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Hawaiiaanse is geen Cubensis, maar Panaeolus cyanescens.
Tenzij je de Hawaiiaanse cubensis bedoeld Razz, maar denk dat je zoals ze die in de smartshop hawaiiaanse noemen bedoeld en die is bekend als Panaeolus cyanescens of Copelandia

Brings back memories...

Ik heb jaren terug eens 5 gram gedroogde cyanescens op en dat voelde idd heel anders dan de cubensis die ik gewend was. Niet zo gek als je het verschil in potentie in ogenschouw neemt (wat ik toen niet wist).
 
Haut