Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

peyote's onder kunstlicht

Jelleb

Glandeuse pinéale
Inscrit
5 Déc 2008
Messages
226
M'n peyote's zijn door slechte verzorging (om redene die ik hier niet ga verklaren) heel hard achteruit gegaan. en nu met de aankomende winter gaan ze ook niet echt verbeteren.

nu zie je bij de smartshops wel cactusjes onder kunstlicht staan, misschien dat ik de mijne er zo bovenop krijg..
kan dit onder een TL-lamp of misschien onder m'n 250w lamp die ik hier nog heb liggen..?
moet dit mogelijk zijn, hoelang moet ik ze der dan onder laten staan?

kan m'n salviaplantje hier eventueel bij, of laat ik die best in de living voor het raam staan?


bedankt alvast
peace
x
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Peyotes verwaarlozen. :cry: :cry:

Voortaan goed onderhouden en ontzien van stof en een kamer met klare lucht (ramen vaak open, en veel stofzuigen). Ik gebruik zelf ook geen kunstlicht en mijn oudste peyote heeft deze zomer op het zuiden met best veel water (elke twee weken) en 3 maanden veel zon in Nederland, achter het raam echt zichtbaar nog kunnen groeien. Nu zal het tot de volgende zomer wel weer trager gaan, maar als ik ze in het licht hou, goed verzorg en stofvrij houd blijven ze zeer mooi in conditie gedurende de winter.
 

Cannafarmer

Elfe Mécanique
Inscrit
13 Sept 2008
Messages
476
Nou, een belichte kamer op kamertemperatuur zou toch geen hinder mogen vormen?
Indien nog te koud, verwarmd matje nemen. Indien ze nog jong zijn, onthoud U er dan wel aan dat de grond sneller zal uitdrogen he.
 

Jelleb

Glandeuse pinéale
Inscrit
5 Déc 2008
Messages
226
ja, dat verwarmd matje moet ik misschien eens halen,
maar kheb m'n tuinman ook voor betere grond late zorgen,
(had cactusgrond gehaald, maar die was te zandig/korrelig, dus hij wortelde niet)
en nu zie ik langs de binnekant een gezonde, (peyote-)groene kleur groeien


eureka!
 

MrCactus

Glandeuse pinéale
Inscrit
31 Oct 2009
Messages
152
Cactussen liever niet verwarmen in de winter, anders gaan ze dun en slap doorgroeien !
Wortelen doen ze vanzelf, hoe luchtiger de grond hoe beter.
Vanaf 1 maart weer water geven ! ;-)
 
Haut