Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

papperige san pedro

Jelleb

Glandeuse pinéale
Inscrit
5 Déc 2008
Messages
226
ik heb deze zomer een mooie San pedro gekregen van mijn vriendin.
nu zit ik met het probleem dat ze een beetje zwak aan't worden is.
wanneer ik erin knijp voelt ie niet meer zo stevig als in het begin, ze word een beetje papperig.

kan dit zijn omdat het bij ons thuis relatief fris is, en er af en toe grote verschillen zijn tussen warm - koud?
iemand een tip om zelf een 'kastje' of iets in elkaar te knutselen waar ze (samen met mijn peyotes) in zou kunne staan, en waarin de omstandigheden ideaal zijn?


dank
Jelle
 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
Geef je genoeg water? In tegenstelling tot de meeste cactussen mogen san pedro's aardig wat water hebben.
 

MrCactus

Glandeuse pinéale
Inscrit
31 Oct 2009
Messages
152
Als de sp een beetje zacht aanvoelt kan dat door watergebrek zijn.
Maar ook doordat het weefsel aan het rotten is.
Is de kleur anders, reukt de sp vies, kan je een centimeter of meer in het weefsel duwen ?

Voor een zonnig raam (zuid, zuidoost, zuidwest) is uitstekend voor Cactussen.
 

Jelleb

Glandeuse pinéale
Inscrit
5 Déc 2008
Messages
226
MrCactus a dit:
kan je een centimeter of meer in het weefsel duwen ?

zo ver is ie gelukkig nog niet :)
begon wat smaller & papperiger/zachter te worden.

JJJ a dit:
Geef je genoeg water? In tegenstelling tot de meeste cactussen mogen san pedro's aardig wat water hebben.

heb 'em nog maar pas. Ik zorg ondertussen 2 jaar voor een paar peyotes en die moeten niet zoveel hebben..
regelmatig water geven zou kunne helpen. moest dit niet het geval zijn zal ik hier nog eens posten.

dank :)
Jelle
 
Haut