Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

paddo's kweken

lsdmthc

Matrice périnatale
Inscrit
26 Mai 2009
Messages
8
Heb deze kweekset via ******* besteld : http://www.*******.net/smartshop/shroom ... _cubensis/
Er zit geen handleiding bij en dus heb ik geen informatie over hoe ik er paddo's uit kan laten groeien.. Kan iemand mij zeggen hoe ik dit het best doe ? er zat een zakje bij , dus ik denk misschien water in doen en zo laten staan op een donkere plek zoals een kast ofzo?
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
1. werk zo steriel mogelijk.
2. laat de bak helemaal onderlopen met (schoon) water en sluit hem af.
3. zet hem in de koelkast voor ongeveer 12-24 uur.
4. laat het overtollige water weglopen.
5. stop hem zonder deksel in de zak en sluit de zak met wat paperclips.
6. zet het op een warme plek, optimaal is 22-26 graden. Licht maakt niet zo heel veel uit, als er maar een beetje licht is (een ledlampje schijnt al genoeg te zijn, ik had mijn growkit gewoon in de huiskamer staan).
7. wacht totdat de paddo's gegroeid zijn.
8. pluk alle paddo's en de aborts tegelijk, als ze aan de zijkant van de bak groeien niet te veel gaan graven ivm risico op infectie.
9. herhaal dit hele proces ca 5 keer.

Ik had ongeveer 600 gram verse paddo's op deze manier, ruim anderhalf jaar plezier van gehad.
 

lsdmthc

Matrice périnatale
Inscrit
26 Mai 2009
Messages
8
Forkbender a dit:
1. werk zo steriel mogelijk.
2. laat de bak helemaal onderlopen met (schoon) water en sluit hem af.
3. zet hem in de koelkast voor ongeveer 12-24 uur.
4. laat het overtollige water weglopen.
5. stop hem zonder deksel in de zak en sluit de zak met wat paperclips.
6. zet het op een warme plek, optimaal is 22-26 graden. Licht maakt niet zo heel veel uit, als er maar een beetje licht is (een ledlampje schijnt al genoeg te zijn, ik had mijn growkit gewoon in de huiskamer staan).
7. wacht totdat de paddo's gegroeid zijn.
8. pluk alle paddo's en de aborts tegelijk, als ze aan de zijkant van de bak groeien niet te veel gaan graven ivm risico op infectie.
9. herhaal dit hele proces ca 5 keer.

Ik had ongeveer 600 gram verse paddo's op deze manier, ruim anderhalf jaar plezier van gehad.
Danku voor de reactie , heb ik veel aan aangezien ik helemaal niet wist hoe ik er aan moest beginnen. :) Heb hem nu gevult met water en in de koelkast gestoken. Morgen om 13 uur haal ik hem eruit en zet ik hem in de zak , na hoeveel dagen/weken zouden er paddors uit moeten komen ? en wanneer weet ik wanneer ik ze moet oogsten ?
 

svenjansen

Neurotransmetteur
Inscrit
4 Mai 2009
Messages
98
Vet dat daar 600 gram paddos van af komt!! Ik heb gehoord dat je 4 tot 5 flushes kunt oogsten, tegenover de 3 flushes als je rijstmeelcakes gebruikt als substraat.
Heb trouwens zelf nu ook op tarwe Ps. Cubensis gekweekt, maar wat daaruit groeit lijken wel een soort van knollen, ipv paddos! Ze groeien ook voor geen ene meter. Weet iemand hier raad mee? Ze staan in een bak waar de andere paddos op rijstmeelcakes ook groeien en het gewoon goed doen.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Ik ben vergeten hoelang het duurde voordat de paddo's opkomen, maar als ze eenmaal opkomen dan is het binnen een dag of drie oogstklaar. Zodra het vlies aan de onderkant van de paddo's begint te scheuren moet je ze plukken.

@svenjansen
de hoeveelheid die je kunt oogsten is natuurlijk variabel, ik heb ook van mensen gehoord die slechts 2 ons hebben weten te kweken. het is grotendeels afhankelijk van temperatuur en luchtvochtigheid in de zak.

heb je een foto van de knollen?
 

Mara

Elfe Mécanique
Inscrit
29 Avr 2008
Messages
398
Ik heb dezelfde kit. Bij mij duurde het de eerste keer twee weken voordat de eerste knopjes kwamen. Het duurde een week eer dat ze pluk-klaar waren. Na een week zag ik de nieuwe knopjes verschijnen, en na ongeveer 8 dagen kon ik ze weer plukken. Ik ben nu bij de derde flush, en het duurt weer ongeveer 2 weken voordat ik ze kan plukken denk ik.

Het heeft bij mij allemaal iets langer geduurt omdat mijn kamer niet al te warm is. Misschien als jij voor een warme omgeving kan zorgen, je het proces kan versnellen?
 

lol*fan

Elfe Mécanique
Inscrit
7 Juil 2007
Messages
378
Ik moest echt lachen toen ik het laatste deel van de beschrijving van de 'Myceliumbox cubensis' zag:
Please be aware of the fact that under certain circumstances it is possible that this myceliumbox will form mushrooms. Please check your local laws if this is allowed or not. Keep the myceliumbox in a dark and cool place to avoid the growth of mushrooms (e.g. the fridge).
LOL
 

BlueSoul

Neurotransmetteur
Inscrit
28 Mai 2009
Messages
20
Ik heb even zitten rondkijken op Internet en heb 2 Nederlandstalige handleidingen gevonden :) Er zit echter wel 2 kleine tegenstrijdigheden in.

Bij de eerste handleiding zegt men: plukken wanneer de kraag gescheurd is
(ik neem aan dat de sporen er dan uitvallen wat leidt tot een volgende "flush"? Ik weet niet of dat belangrijk is :? )

Bij de onderste handleiding raad men het oogsten aan wanneer de kraag nog niet gescheurd is. Bij de onderste handleiding raad men ook aan de zak te vullen met 2 kopjes lauw water.. iets wat bij de eerste handleiding niet het geval is. Het gaat nochtans beiden over de Psilocybe cubensis,
Mexicaanse paddenstoel, leve Wikipedia! ;)

Soit, alvast veel succes!

http://www.wapwinkel.nl/shop/handleidin ... eekset.pdf

http://dl.getdropbox.com/u/589451/ddls/ ... eiding.pdf
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Tegenstrijdigheden vallen wel mee hoor.
BlueSoul a dit:
Bij de eerste handleiding zegt men: plukken wanneer de kraag gescheurd is
(ik neem aan dat de sporen er dan uitvallen wat leidt tot een volgende "flush"?
Sporen vallen er misschien wel uit, maar die zijn niet nodig voor een tweede flush, de stoeltjes groeien gewoon opnieuw uit hetzelfde mycelium.
Zou wel mooi zijn als sporen zo snel ontwikkelen tot mycelium en zelf paddestoelen gaan maken. ;)
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Op de juiste temperatuur(hier had ik het 23graden) komen ze na anderhalf week boven en kun je ze ongeveer om de 7-8 dagen opnieuw plukken :)
 

BlueSoul

Neurotransmetteur
Inscrit
28 Mai 2009
Messages
20
Twilight a dit:
Tegenstrijdigheden vallen wel mee hoor.
BlueSoul a dit:
Bij de eerste handleiding zegt men: plukken wanneer de kraag gescheurd is
(ik neem aan dat de sporen er dan uitvallen wat leidt tot een volgende "flush"?
Sporen vallen er misschien wel uit, maar die zijn niet nodig voor een tweede flush, de stoeltjes groeien gewoon opnieuw uit hetzelfde mycelium.
Zou wel mooi zijn als sporen zo snel ontwikkelen tot mycelium en zelf paddestoelen gaan maken. ;)

Ahzo :) Dat wist ik dus niet. Zal es wat lezen over de botanische kant van de schroom. Kunnen die sporen het "mycelium" verneuken zeg maar? Wat raad jij aan, plukken vóór of na de kraag gescheurd is?

Grtz
 

lsdmthc

Matrice périnatale
Inscrit
26 Mai 2009
Messages
8
Ik heb het bakje 24 uur laten soaken in de koelkast, daarna heb ik het water laten weglopen, het kan wel zijn dat er nog een heel klein beetje in is blijven zitten kan dit kwaad ? Daarna het bakje in de zak gestoken en met een rekker dicht gemaakt. Hij staat nu aan de verwarming en heeft een constante temperatuur van +- 20 graden is dit goed ? Er plakt wel wat vocht aan de rand van de zak kan dit kwaad of is dit teken dat er nog wat water in het bakje is blijven zitten ?
 

BlueSoul

Neurotransmetteur
Inscrit
28 Mai 2009
Messages
20
lsdmthc a dit:
Ik heb het bakje 24 uur laten soaken in de koelkast, daarna heb ik het water laten weglopen, het kan wel zijn dat er nog een heel klein beetje in is blijven zitten kan dit kwaad ? Daarna het bakje in de zak gestoken en met een rekker dicht gemaakt. Hij staat nu aan de verwarming en heeft een constante temperatuur van +- 20 graden is dit goed ? Er plakt wel wat vocht aan de rand van de zak kan dit kwaad of is dit teken dat er nog wat water in het bakje is blijven zitten ?

Dat er water in je bakje blijft zitten kan geen kwaad. Het is immers het "overtollige water" dat wegmoet. 20 graden is ok, gewoon zien dat het niet direct in de zon staat en de temperatuur 30° niet overschrijdt! Het is normaal dat er aan de rand van de zak waterdruppels komen :) kijk maar even naar deze foto:

http://www.stoelendans-deventer.nl/file ... oogst2.jpg

Grtz
 

lsdmthc

Matrice périnatale
Inscrit
26 Mai 2009
Messages
8
BlueSoul a dit:
lsdmthc a dit:
Ik heb het bakje 24 uur laten soaken in de koelkast, daarna heb ik het water laten weglopen, het kan wel zijn dat er nog een heel klein beetje in is blijven zitten kan dit kwaad ? Daarna het bakje in de zak gestoken en met een rekker dicht gemaakt. Hij staat nu aan de verwarming en heeft een constante temperatuur van +- 20 graden is dit goed ? Er plakt wel wat vocht aan de rand van de zak kan dit kwaad of is dit teken dat er nog wat water in het bakje is blijven zitten ?

Dat er water in je bakje blijft zitten kan geen kwaad. Het is immers het "overtollige water" dat wegmoet. 20 graden is ok, gewoon zien dat het niet direct in de zon staat en de temperatuur 30° niet overschrijdt! Het is normaal dat er aan de rand van de zak waterdruppels komen :) kijk maar even naar deze foto:
http://www.stoelendans-deventer.nl/file ... oogst2.jpg

Grtz
Ok bedankt :)
 

lol*fan

Elfe Mécanique
Inscrit
7 Juil 2007
Messages
378
Forkbender a dit:
1. werk zo steriel mogelijk.
2. laat de bak helemaal onderlopen met (schoon) water en sluit hem af.
3. zet hem in de koelkast voor ongeveer 12-24 uur.
4. laat het overtollige water weglopen.
5. stop hem zonder deksel in de zak en sluit de zak met wat paperclips.
6. zet het op een warme plek, optimaal is 22-26 graden. Licht maakt niet zo heel veel uit, als er maar een beetje licht is (een ledlampje schijnt al genoeg te zijn, ik had mijn growkit gewoon in de huiskamer staan).
7. wacht totdat de paddo's gegroeid zijn.
8. pluk alle paddo's en de aborts tegelijk, als ze aan de zijkant van de bak groeien niet te veel gaan graven ivm risico op infectie.
9. herhaal dit hele proces ca 5 keer.
Dus na het plukken van de paddestoelen en aborts begin je weer bij het onder water zetten van de bak, 12-24 uur de koelkast in en zo verder?
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
lol*fan a dit:
Forkbender a dit:
1. werk zo steriel mogelijk.
2. laat de bak helemaal onderlopen met (schoon) water en sluit hem af.
3. zet hem in de koelkast voor ongeveer 12-24 uur.
4. laat het overtollige water weglopen.
5. stop hem zonder deksel in de zak en sluit de zak met wat paperclips.
6. zet het op een warme plek, optimaal is 22-26 graden. Licht maakt niet zo heel veel uit, als er maar een beetje licht is (een ledlampje schijnt al genoeg te zijn, ik had mijn growkit gewoon in de huiskamer staan).
7. wacht totdat de paddo's gegroeid zijn.
8. pluk alle paddo's en de aborts tegelijk, als ze aan de zijkant van de bak groeien niet te veel gaan graven ivm risico op infectie.
9. herhaal dit hele proces ca 5 keer.
Dus na het plukken van de paddestoelen en aborts begin je weer bij het onder water zetten van de bak, 12-24 uur de koelkast in en zo verder?

8)
 

lol*fan

Elfe Mécanique
Inscrit
7 Juil 2007
Messages
378
Woow wat groeien die dingen ineens hard! Ik kon vandaag gewoon elk uur verschil zien in grootte! Ze waren al een paar daagjes bovengronds als kleine paddestoeltjes, maar nu gaat het toch ontiegelijk hard, jemig! En twee liggen vanaf het begin met de hoed op de grond en de steel in de lucht, en groeien op die manier, echt maf!

Ahum, dat dus over de growkit van eh iemand die ik ken.
 

HenkP

Neurotransmetteur
Inscrit
21 Juil 2009
Messages
24
Als de paddenstoelen bij de rand van je kweekbak in het mycelium(the white stuff) gaan groeien. Kan je het bakje het beste in folie verpakken of in een doos zetten zodat er minder licht bij de onderkant komt.
 
Haut