Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

paar Lsd vragen

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Hey mensen, ik heb sinds een aantal dagen wat LSD kunnen bemachtigen en ik ga dit natuurlijk zeer binnenkort is uitproberen. Maar nu had ik toch nog een paar vragen die ik niet zo 1 2 3 hier of ergens anders kon vinden.

Ik vroeg mij namelijk af, of de hoeveelheid bij draagt aan de duur van de trip. Stel ik neem een halve zegel, vermindert dit de tijd. Of blijft de LSD gewoon 12 uur in je hersenen aanwezig?

LSD moet dus ongeveer het zelfde effect hebben als paddestoelen, maar ja het effect van paddestoelen en paddestoelen is ook nog weer behoorlijk verschillend. Is een LSD trip te vergelijken met een bepaalde paddestoel? Lijkt het bijvoorbeeld meer op het effect van de hawaiiaanse of juist de mexicaanse? Ik ben benieuwd. Niet dat dit er toe doet, maar ik ben wel nieuwsgierig naar wat ik kan gaan verwachten.

Groetjes,
Mysticwarrior.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Als je meer LSD neemt, zijn de effecten langer merkbaar. Het duurt even lang, maar het kan langer lijken, omdat de effecten sterker zijn.

Ik vind het zelf niet te vergelijken met paddo's. Het is energieker en voor mij visueler, vooral met open ogen. Maar dit verschilt per persoon.
 

Entheonaut

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
29 Mai 2006
Messages
1 076
Of de hoeveelheid bij draagt aan de duur van de trip?

Ja dat is zeker waar. Bij een half zegeltje ben ik toch wel totaal uitgespaced na 7 uur. Bij een hele is dat misschien 10 uur? Ook wel eens 1je extra genomen tijdens het trippen. Toen duurde het wel een uurtje of 16, maar dat raad ik je niet aan.

Ik vind het lastig om LSD te vergelijken met andere middelen. Je merkt wel overduidelijk dat het een tryptamine soort is net als Psilocine en DMT. Over het algemeen vind ik dat je met LSD wat helderder bent, je kunt makkelijker nadenken (niet zoals dat verwarde gevoel soms met paddo's). LSD voelt wat meer "alien", high-tech achtig, terwijl paddo's wat mystieker en aardser aanvoelt.

Hoe dan ook, ik vind het prachtig spul... Ik was er meteen verliefd op (net als paddo's eigenlijk). Toen ik net LSD ontdekte heb ik ook een tijdje geen shrooms meer gegeten. Nu (misschien een jaar later ofzo?) neig ik toch weer meer naar de paddo's omdat ik dat mystieke gevoel begin te missen.

Veel plezier/suc6/entheogeniteit in ieder geval met je trip!
Ik ben benieuwd naar een reportje oid ;)

Peace! :mrgreen:

edit: Voor mij zijn paddo's dan weer visueler. Maar wat Forkbender zegt dat acid wat energieker is daar ben ik het wel mee eens.
 

HappyMind

Sale drogué·e
Inscrit
16 Mai 2007
Messages
964
Het ligt er natuurlijk aan hoe goed je LSD is en wat voor paddo's je gewend bent (en welke hoeveelheden).
Heb laatst voor de 2e keer LSD gedaan (3/4 kwart zegel, behoorlijk sterke) en ik vond het veel heftiger dan paddo's, af en toe vond ik het zelfs een beetje teveel van het goede.

Als ik jou was zou ik met een halve zegel beginnen en rekenen op heftigere effecten dan bij paddo's.
Het zien van wanen / illusies is heel erg apart als je dat niet gewend bent.
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Nou ik zit op het moment met spanning te wachten op de dag dat ik weer gordijnen voor de ramen heb. Ik ben nog niet zolang verhuist en heb nog steeds geen gordijnen gehaald :oops: , om dat deze fucking zo duur zijn. Maar goed, het moet er wel van komen, want de laatste trip op een paar paddestoeltjes werd wel een beetje freaky toen er een EI tegen mijn raam aan werd gegooit 8) Gellukig kon ik het nog een beetje relativeren en is het een geweldige trip geweest, die bij mij overigens een nieuw gevoel heeft doen ontstaan. Heel mijn leven lang, was ik nog nooit zo intens gelukkig geweest en tijdens deze trip ervaarde ik voor het eerst een intens gelukkig en blij gevoel dat ik nu al een aantal keer heb mogen ervaren, zonder te trippen. :D

Heel bijzonder allemaal, en tja, nu deze week even gordijntjes ophalen en mij zelf is even goed verwennen met een zegeltje, waarnaar ik mij is even vollop ga laten mee slepen door een trip :) Ik ben enthousiast door de verhalen die ik lees :D En heb er nu echt zin aan :D

Dank u allen!

Groetjes,
Mysticwarrior.
 

HappyMind

Sale drogué·e
Inscrit
16 Mai 2007
Messages
964
Probeer nou eerst eens een halve zegel.
Een hele zegel voor de eerste keer kan nogal heftig zijn, rustig aan beginnen heeft voor mij de voorkeur :)
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Ik zat er aan te denken om met een kwart te beginnen :) Altijd eerst met alle geduld de gevoeligheid testen, dat heb ik nu inmiddels wel geleerd.

Groetjes,
Mysticwarrior.
 

HappyMind

Sale drogué·e
Inscrit
16 Mai 2007
Messages
964
Een kwart kan ook, maar dat zal niet echt een boeiende ervaring zijn.
Mijn eerste keer LSD was ook een kwart van een zegeltje (waren wel hele sterke zegels).
Had toen behoorlijk veel en lange lachkicks gehad en er veel energie door gekregen.
Na ongeveer een uur of 5/6 viel me op dat de kleuren wat intenser waren geworden, maar daar bleef het dan ook bij.
Het was dus niet echt een erg diepgaande ervaring :wink:

Maar je hebt gelijk hoor, je kan beter beginnen met een kleine hoeveelheid, zeker met middelen als LSD.
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Ik doe dit omdat ik blijkbaar extreem gevoelig ben voor psychedelica. Als ik naar de ervaringen van paddo's kijk, zie ik dat anderen bij 1 portie paddestoelen de zelfe ervaringen hebben als dat wat ik met een half portie heb. Het zelfde telt voor cannabis, maar omdat ik dit bijna elke dag doe, zijn hiervan de effecten inmiddels wat minder heftig. Ik weet niet of dit ook voor LSD opgaat, maar om het zekere van het onzekere te nemen, probeer ik toch maar eerst even een kwart zegeltje. Vooral om misschien een beetje aan de ervaring te kunnen wennen. Voelt het goed, dan ga ik de volgende keer gewoon door op een halve of een hele, afhankelijk van mijn eerste ervaring.

Groetjes,
Mysticwarrior.
 

HappyMind

Sale drogué·e
Inscrit
16 Mai 2007
Messages
964
Dan ben je waarschijnlijk ook gevoeliger voor LSD, maar je weet sowieso niet wat voor kwaliteit je hebt, sterke of minder sterke zegels? :wink:
En als je met een kwart begint, dan zou ik het rustig opbouwen naar een hele toe, het verschil tussen een kwart en een hele is behoorlijk :p
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
LSD is waarneembaar verfijnder, meegaander en stuurbaarder dan paddestoelen. Lineair, wiskundig, artestiek en berekend. En in mijn ogen, bevat het meer verlichting en een 'vergeten en vergeven' attitude. Hangen in gedachtes zal veel minder snel voorkomen, vanwege de snelheid v/d ketting van invloeden die op je af komen.

Paddestoelen zijn wat rauwer, donkerder, confronterender en houden geen constante lijn aan van ergens compleet inzitten. LSD is meer 'big picture orientated'.
 

HappyMind

Sale drogué·e
Inscrit
16 Mai 2007
Messages
964
Ik vond LSD juist minder stuurbaar vanwege de moeilijk controleerbare wanen en illusies die je niet hebt bij paddestoelen.
Maar misschien komt dat wel omdat ik weinig ervaring heb met LSD, in tegenstelling tot paddestoelen :wink:
 

Indiaan

Glandeuse pinéale
Inscrit
20 Fev 2006
Messages
220
in hoeverre lijkt LSD op LSA??? Op LSA heb ik al meerdere trips gehad, maar heb LSD nog niet aangedurfd. Ik wil eerst nog een keer ayahuasca doen en een DMT-trip meemaken.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
LSD is fysiek makkelijker dan LSA. Als ik moest kiezen zou ik echt altijd voor LSD gaan. Ayahuasca is heftiger dan acid, DMT ook. Wat is er precies aan LSD wat je niet aandurft?
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Mysticwarrior, wat staat er op de LSD (plaatje op de blotters)? Of heb je dots oid? En hoeveel zou er volgens de verkoper inzitten? <- altijd even vragen.
 

Indiaan

Glandeuse pinéale
Inscrit
20 Fev 2006
Messages
220
ik heb iemand gekend die daar gek geworden door is. Daardoor zit er een bepaalde twijfel... Ik wil pas LSD doen als ik er zelf het volste vertrouwen in heb.
 

Cheb

Neurotransmetteur
Inscrit
2 Jan 2008
Messages
96
Gelukkig kan je niet gek worden van LSD. Degene die je kent heeft zeer waarschijnlijk (ik weet het eigenlijk wel zeker) al de aanleg gehad daarvoor.
De LSD heeft het alleen naar voren laten komen omdat je tijdens een trip heel erg met jezelf bezig kan zijn en je diepste meest onderwuste gevoelens naar voren kunen komen. Dit geld overigens voor psychedelica in het algemeen.
 

Indiaan

Glandeuse pinéale
Inscrit
20 Fev 2006
Messages
220
ik heb heel wat ervaring met psychedelica. Daarom wil ik wachten tot ik er mezelf klaar voor vind.
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
forbender a dit:
Mysticwarrior, wat staat er op de LSD (plaatje op de blotters)? Of heb je dots oid? En hoeveel zou er volgens de verkoper inzitten? <- altijd even vragen.

Ze zitten nog in het zilverfolie, maar heb even gespiekt. En het zijn 3 verschillende plaatjes, waavan 1 van een smiley. Het schijnt dat er 200mg inzit, dat is volgens mij behoorlijk wat. Het is voor mij nog wat onbekend terrein, denk dat ik deze maand of volgende maand maar gewoon met een kwartje begin. 50mg misschien als het goed bevalt 100mg.

Gelukkig kan je niet gek worden van LSD. Degene die je kent heeft zeer waarschijnlijk (ik weet het eigenlijk wel zeker) al de aanleg gehad daarvoor.

Ik weet het niet, maar je kan volgens mij ook best een traumatische ervaring onder invloed mee maken, die ook behoorlijk wat schade kan veroorzaken. Teminste als je skeptisch bent, en geen diepere betekenis van psychedelica kent of wil kennen en zoiets in de verkeerde omgeving uitprobeert.

moeilijk controleerbare wanen en illusies

Zou je dit beter kunnen omschrijven of valt het niet onder woorden te brengen? Iets van een voorbeeld is voldoende :)

edit: Ben behoorlijk stoned, dus m`n taal is dan een beetje erg warrig.

Groetjes,
Mysticwarrior.



[/quote]
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
je bedoelt natuurlijk microgram, anders zou je zo tweeduizend doses uit die ene blotter halen. :wink: 200 microgram is echt veel voor een blotter, als ze goed bewaard zijn en het zijn sterke blotters schommelen ze meestal rond de 150 (+/- 25). Ik weet niet hoe het zit met die smiley-blotters, maar misschien iemand anders wel?
 
Haut