Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

nieuwe oogst?

Quark13

Glandeuse pinéale
Inscrit
25 Sept 2009
Messages
138
Heeft iemand al shrooms gevonden dit najaar? Ik dacht na al die regen wel het 1 en ander tegen te komen maar helaas tot nu toe nog niks gevonden behalve een berg tamme kastanjes..
 

VerusDeus

Sale drogué·e
Inscrit
6 Avr 2006
Messages
914
Ik heb al rondgekeken, er groeien wel ontzettend veel paddenstoelen, maar de juiste moet ik nog vinden. (is me overigens tot nu toe nooit gelukt :oops: )
 

Quark13

Glandeuse pinéale
Inscrit
25 Sept 2009
Messages
138
Inderdaad. Ik heb ook ontzettend veel verschillende paddenstoelen gespot vandaag. Helaas nog geen psilocybine houdende exemplaren.

Het duurde voor mij ook behoorlijk lang (onder)zoekenvoordat ik ze uiteindelijk vond. Maar nu lust ik bijna geen andere meer. ;-)

Voor beginnende verzamelaars zou ik aanraden om de soorten op te zoeken die zich in graslanden bevinden, (voornamelijk P. Semilanceata )omdat daar nauwelijks giftige exemplaren groeien waarmee je ze kunt verwarren.
 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
Ik ga denk ik dit weekend voor het eerst even kijken :) .
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
VerusDeus a dit:
Ik heb al rondgekeken, er groeien wel ontzettend veel paddenstoelen, maar de juiste moet ik nog vinden. (is me overigens tot nu toe nooit gelukt :oops: )

Je bent niet de enige, op een stuk of 30 amanita's na, heb ik nog nooit een kaalkopje gevonden. En je had Mystic op de knieen door het gras moeten zien kruipen :p Maar nog mijn oog, nog mijn neus of handen, waren instaat om die verrekte paddenstoeltjes te vinden. Uiteindelijk leverde het alleen maar meer was op....
 

mrvn

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Oct 2007
Messages
1 022
Tot nu toe alleen maar 3 amanita's gevonden, maar die heb ik lekker laten groeien en weer zien afsterven.
Ik kwam ze toevallig tegen toen ik laatst een joint ging roken, misschien dat ik van het weekend ook op jacht ga ik woon vlak bij een bos met een hoop weiland er om heen.
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Lucky bastard. ;)

Ik hoop er binnenkort ook een paar te vinden!
 

Henkfloyd

Neurotransmetteur
Inscrit
6 Jan 2008
Messages
98
Ik heb nog geen ervaring met "wilde" paddestoelen en ben nog een beetje een noob op het gebied van identificatie. Ben afgelopen weken een paar keer het veld ingeweest op zoek naar psilocybe semilanceata zonder succes.

Ik ben vanmiddag ook weer eens gaan zoeken en heb wel wat paddestoelen gevonden, ik weet alleen niet of het psilocybe semilanceata is. Gevonden in een weiland waar koeien grazen. Heb er maar een paar geplukt omdat ik vrees dat het geen psilo's zijn. Heb ook wat foto's gemaakt voor de zekerheid, kan iemand me helpen ID'en?





















Amanita:

 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
Die exemplaren die je op de laatste foto's staande in het gras hebt gefotografeerd zijn geloof ik soorten vlekplaten, die kom je wel vaak tegen in de buurt van waar kaalkopjes groeien. De andere weet ik niet, maar die zie je ook veel in gras. Nog niet de juiste gevonden dus :) .
 

Quark13

Glandeuse pinéale
Inscrit
25 Sept 2009
Messages
138
kan iemand me helpen ID'en?

Hmm.. Die bovenste foto (dcam0113.jpg) lijkt er wel wat op vanwege het uitstekende puntje op de hoed. Ik denk toch niet dat het semilanceata is ondermeer vanwege de donkergekleurde steeltjes.

dcam144 en dcam 139 lijken me gazonvlekplaten (Panaeolina foenesecii) welke volgens sommige bronnen ook een geringe hoeveelheid psilocybine zou bevatten. (Dit is voor zover ik weet nooit wetenschappelijk bevestigd)
dcam196: franjevlekplaten, ook die zouden net als de gazonvlekplaat een zeer kleine hoeveelheid psilocybine bevatten (tov semilanceata).

de rest van de paddenstoelen op de foto's herken ik niet. Het lijken mij waarschijnlijk geen semilanceata's.

Vlekplaten groeien vaak in dezelfde weitjes waar ook semilanceata's groeien.

Wat bij semilanceata's echt opvalt is dat vooral de wat oudere exemplaren die meestal wat lichter van kleur zijn dan de jonge bruine, is dat er aan de hoed vaak meerdere grassprieten zitten vastgekleefd, die er lastig zijn af te pulken. (als je met n vinger het hoedje aanraakt voel je vaak dat 't kleeft) Verder is een opvallend kenmerk dat ze kronkelige zigzag steeltjes hebben die vooral naarmate ze wat ouder worden relatief stevig zijn. (vlekplaten hebben rechte, vrij slappe steeltjes).

Ik heb tot nu toe het meeste geluk op ruige weilandjes die weinig bewerkt of gemaaid worden, vaak met schapen of koeien. en dan vooral op de lagere, vochtige gedeeltes meestal in de buurt van wat hoger gras.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Succes op je volgende speurtocht!
 

Henkfloyd

Neurotransmetteur
Inscrit
6 Jan 2008
Messages
98
Ah, ik vermoedde al dat het voornamelijk gazonvlekplaten waren. Bedankt voor jullie hulp, ik ga binnenkort zeker weer op jacht als ik de tijd heb.

Hoe kan ik ze trouwens het beste drogen? Kan het gewoon op papier of heb ik dan vochtvreters of iets dergelijks nodig?

Happy hunting :)
 

mrvn

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Oct 2007
Messages
1 022
Als je een keukendoek ipv papier gebruikt blijven je paddo's er niet aan plakken. Scheelt een hoop papier eten :p

1. Keukendoek in doos
2. Vochtvreter in het midden
3. Keukendoek hier over heen leggen
4. Paddo's er omheen leggen, zorg dat ze elkaar niet raken.
5. Hier weer een keukendoek overheen en wachten.

Het kan ook sneller: met lucht van bv een fan kan het in een paar uur, maar dan moet het wel warme lucht zijn en ook een best stevig windje zeg maar.
 

Quark13

Glandeuse pinéale
Inscrit
25 Sept 2009
Messages
138
De eerste P cyanescens is ook weer gespot! Omdat het er maar eentje was heb ik 'm laten staan zodat ie z'n sporen kan verspreiden.

929088.jpg
 

Quark13

Glandeuse pinéale
Inscrit
25 Sept 2009
Messages
138
Deze zag ik vanmiddag voor het eerst op de hei, nabij koeienuitwerpselen. Ik ben er nog niet achter of het een actieve psilo betreft. qua uiterlijke kenmerken zou het goed kunnen. Heeft iemand deze al eerder gespot?

929079.jpg
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Heeft wel een ietwat plat kopje, niet zo puntig. En hij is een beetje donker.
Maar ik ben ook geen expert hoor, misschien kan het er best een zijn en heeft ie wat afwijkingen. :p
 

Quark13

Glandeuse pinéale
Inscrit
25 Sept 2009
Messages
138
Heeft wel een ietwat plat kopje, niet zo puntig. En hij is een beetje donker.

Dit exemplaar groeit op de hei, het is dan ook geen semilanceata welke volgens mij alleen in grasland voorkomt. Mischien is het wel een andere actieve soort..
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Mja, daar heb je een punt, zo had ik het nog niet bekeken.
Dan kan ik je niet helpen, maar even af wachten of iemand anders het weet. :)
 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
Het is denk ik inderdaad geen semilanceata, maar wel iets er in de buurt. Misschien een mestkaalkopje? In weilanden zul je in elk geval meer kans maken :) .
 
Haut