Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

kweekverslag Paddo kweekset Golden teacher

The Student

Matrice périnatale
Inscrit
6 Mar 2013
Messages
8
Hallo Allen!

Na alle mooie verhalen die ik gelezen heb op dit forum wilde ik toch maar eens zelf starten met het maken van een topic. Daarvoor neem ik natuurlijk wel iets gerelateerd aan dit forum mee, namelijk mijn eerste kweekverslag van mijn Psilocybe Cubensis Golden Teacher, ofwel GT.

Nadat ik na een beetje experimenteren voor het eerst paddo's had gedaan, was ik meteen enthousiast! Prachtige avond gehad en heb uiteindelijk besloten een growkit aan te schaffen. Na wat rond speuren ben ik bij de GT aangekomen, vooral vanwege het schijnbaar sterkere visuele effect van deze paddo. Lijkt me absoluut fantastisch! Anyway...

Nadat de growkit aan was gekomen, heb ik deze eerst 6½ uur laten weken. In de handleiding van de website waar ik de kit vandaan heb staat dat 2-4 uur al voldoende is en anderen geven aan dat 12 uur the way to go is, maar ik heb een beetje de tussenweg genomen. Na het weken heb ik al het water goed weg laten lopen uit de kit. Hierna heb ik de kit in de bijgeleverde filterzak gezet, in de zak een bodempje water gedaan en deze dichtgedaan.

Aangezien duidelijk wordt gemaakt in alle handleidingen en op verschillende fora dat een juiste en stabiele temperatuur belangrijk is, heb ik wat huis en tuin kluswerk gedaan. Hieronder is dat te zien


DPuMp.jpg



De set staat bovenop een dimbare 35W lamp met een stuk karton erboven, die een blad vormt waar mijn kit op staat. Ik heb een thermometer in de zak gedaan die de watertemperatuur aangeeft en deze blijft steady op 23-26 graden hangen.
Omdat dit alleen de temperatuur van het water aangeeft, heb ik ook maar een thermo-/hygrometertje bestelt, die elk moment bezorgd kan worden! (Ik zal laten weten hoe dit verder werkt, ben benieuwd hoe de luchttemperatuur en de watertemperatuur zich verhouden
cool.gif
)
Het geheel staat in een zwarte bak tegen lichtinval op de zijkant.

Op dit moment is het dag 3 na het weken, dus het duurt nog even
tongue.gif
. De kit staat er nu zo bij (beetje slechte foto)


VirDQ.jpg



Ik ben zeer benieuwd hoe dit projectje afloopt en heb nu al zin in al het interessante wat ik ga meemaken als het allemaal lukt!


Als jullie nog tips hebben ben ik daar altijd voor in!
thumbsup.gif



-The Student-
drunk.gif


ps: Dit bericht heb ik ook geplaatst op dhp.
 

The Student

Matrice périnatale
Inscrit
6 Mar 2013
Messages
8
Ookal wordt er niet gereageerd op mijn topic, toch maar even een update!

14 dagen na de kit klaar te hebben gemaakt begint er nu iets te groeien! hieronder zijn een paar foto's te zien:
05i3b.jpg

KeCyc.jpg

z3LYA.jpg


zoals is te zien, beginnen de cubensis te groeien. Ondanks het zilverfolie om de kit heen groeien ze toch vooral aan de zijkant, in het midden is nog niet veel te zien (heeft iemand enig idee hoe dat komt?). Na de eerste flush zal ik de zijkant toch maar iets beter bedekken Verder zit er ruimte tussen de rand van het substraat en het plastic. Heeft iemand dit al eens eerder gehad? is het geheel dan te droog, of heb ik iets teveel aan de zijkant van de kit gezeten en het plastic los geduwd?

In het water ligt een kleine aquarium thermometer, die geeft aan hoeveel graden het water is. Verder is op de foto's een thermo/hygrometer te zien (de hygrometer zat in de behuizing van het display, dus heb ik die verlengd met een kabel) die in de kweekzak hangt. Dit is de luchttemperatuur in de zak en geeft een aardige indicatie van de luchtvochtigheid. Ik had bij die foto net de zak even open gedaan om wat frisse lucht in de zak te laten (ik heb gelezen dat dit nodig is, klopt dat???), dus de luchtvochtigheid en temperatuur zijn wat lager. Ik gok zo een beetje dat de temperatuur van het bakje tussen de temperatuur van het water (26-29 graden C)en de lucht(21-23 graden C) in zit. Het bakje staat op een verhoging, waardoor het water het bakje nog maar net raakt.

De temperatuur in mijn kamer is minimaal 19 graden, in de doos waarin het geheel staat denk ik iets warmer, dus het bakje staat

Ik had ook op aanraden van iemand het water onderuit de zak weggehaald, maar toen zag ik toch duidelijk dat de luchtvochtigheid in de zak erg laag (50%) werd, dus heb ik weer water in de zak gedaan.

Even nog een paar vragen van mij op een rij:
-Kan iemand mij vertellen waarom vooral aan de zijkant van het geheel de paddo's opkomen? heeft dit met de lichtinval op het bakje te maken? of is het daar iets warmer? als ik bij de volgende flush bijv. een lamp op het midden schijn, komt daar dan meer?
-Moet ik de zak nu wat vaker open doen om frisse lucht in de zak te laten?
-Op een van de foto's is duidelijk een rand te zien tussen de bak en het substraat, iemand enig idee waardoor?
-Ik zie niet veel wit op de bodem, terwijl vaak wordt gezegd wat er duidelijk witte 'draden' te zien zijn als de paddo's gaan groeien. is dit toch prima?

Ik hoop dat iemand deze vragen kan beantwoorden! Ik kan haast niet wachten tot de eerste oogst!

The Student

ps: Dit bericht heb ik ook geplaatst op dhp.
 
Haut