Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

hoe droog je paddo's het best?

mrvn

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Oct 2007
Messages
1 022
Dit werkt voor mij heel goed,
Men nemen 1 rol wcpapier 1 vochtvreter en 1 lege doos.
Leg een goede bodem wc papier in de doos. Zet je vochtvreter in het midden, leg hier een laagje wcpapier over geen.
Leg je paddestoelen om je vochtvreter heen, let op dat ze elkaar niet raken. Hier weer wcpapier over heen en na ong. een week zijn ze bijna helemaal droog.
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
Ik leg ze meestal onder de ventilator van mn laptop en ze zijn droog in een paar uur. Luchtstroming gaat ze niet 100% drogen, maar dan kun je ze met wat vochtvreter of silica parels (uit schoendozen, nieuwe kleding) bewaren.
 

BlueSoul

Neurotransmetteur
Inscrit
28 Mai 2009
Messages
20
mrvn a dit:
Dit werkt voor mij heel goed,
Men nemen 1 rol wcpapier 1 vochtvreter en 1 lege doos.
Leg een goede bodem wc papier in de doos. Zet je vochtvreter in het midden, leg hier een laagje wcpapier over geen.
Leg je paddestoelen om je vochtvreter heen, let op dat ze elkaar niet raken. Hier weer wcpapier over heen en na ong. een week zijn ze bijna helemaal droog.

Welke vochtvreter raad je aan, als die in aanraking komt met je paddo's is die schadelijk? En waar kun je zo'n vochtvreter kopen? Waar bewaar je je doos het best? Heeft iemand nog methodes die rapper werken?

Sorry voor al deze vragen maar het is nogal dringend! :p

Grtz!
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
vochtvreter kun je kopen bij een winkel waar ze huishoudelijke artikelen verkopen. Hier in NL verkopen ze het bij Blokker en misschien zelfs in grote supermarkten.

Je moet ze nooit in aanraking laten komen met de paddestoelen, want vochtvreter is giftig.

De doos kun je in principe overal neerzetten, boven in een kast is wel low-key.

De snelste methode is waarschijnlijk met behulp van een dehydrator, maar die dingen kosten ca 300 euro en zijn niet zo makkelijk te krijgen als vochtvreter voor 99 cent.
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
De laatste keer dat ik zelf paddestoelen heb gedroogd was met een oud (blaas)kacheltje. Ik had ze op een handdoek gelegd. Zorgen dat de temperatuur niet te hoog is en dan er gewoon overheen laten blazen, na een tijdje omdraaien.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
^dat kan ook goed werken, maar inderdaad opletten dat het niet te heet wordt (max. een graad of 60/70). Het zal niet heel goed zijn voor de potentie, daarvoor is het veiliger om met vochtvreter te werken.
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Ja, het zal vast niet de meest optimale manier zijn, maar het ging wel lekker snel. Binnen een dag waren ze helemaal droog.

JJJ heeft zijn pc-kast in een kastje staan, en legt de paddestoelen altijd op de kast omdat het knap warm wordt daar binnen. Dan doe ik dat toch liever, en je hoeft er niet eens veel moeite voor te doen. :p
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Voor de ventilator, ik garandeer je dat ze crackerdroog worden.

Als je San Pedro ècht potenter wil maken kun je de schil verwijderen en hetzelfde doen alleen zal het 2 weken kosten om een stevige cactus in z'n geheel compact tot 'houtstukken' te krijgen.
 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
Twilight a dit:
JJJ heeft zijn pc-kast in een kastje staan, en legt de paddestoelen altijd op de kast omdat het knap warm wordt daar binnen. Dan doe ik dat toch liever, en je hoeft er niet eens veel moeite voor te doen. :p
Als je een CRT-beeldschem hebt, dan werkt het ook heel goed om ze achterop het beeldscherm te leggen. Daar wordt het lekker warm.
 

svenjansen

Neurotransmetteur
Inscrit
4 Mai 2009
Messages
98
Voor get ALLERBESTE resultaat kun je het beste de paddos met in de koelkast (niet diepvries!) drogen met vochtvreter. Bij de gamma heb je al voor 3 euro 1 kilo. Doe de vochtvreter in een bak of schaal, papier erover heen, paddos erop en sluit de bak af. Paar dagen wachten en ze zin droog, met het beste behoud van psilocybine, omdat je ze gekoeld bewaart.
Daarna kun je ze in een tupperwaredoos in de diepvries bewaren, dan blijven ze jaren goed!! Wel luchtdicht afsluiten dus.

Greetzzzz
 

HenkP

Neurotransmetteur
Inscrit
21 Juil 2009
Messages
24
Ik laat de paddenstoelen altijd op een schone theedoek drogen, soms nog een er over heen. Niets extra's nodig, okee beetje geduld.
 

BlueSoul

Neurotransmetteur
Inscrit
28 Mai 2009
Messages
20
Paddo's waren droog na een weekje :) Schoendoos, vochtvreter, wc-papier et voila. Waar het best bewaren nu? Kan ik die niet gewoon nu zo laten staan?
 

HenkP

Neurotransmetteur
Inscrit
21 Juil 2009
Messages
24
ik zou ze met die vochtvreter in een glazenpot bewaren.
 
Haut