Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

heroine/bruin vragen

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
misschien is het psychonautenforum niet de juiste plek om het over bruin te hebben, maar k wou het al lang een x proberen, en nu heb k een adresje.
k heb vorige week een beetje gekregen, en dat gesnoven, maar k had toen ook een coke-terugslag, dus dat verpestte het effect, k had wel jeuk op mn lichaam, maar k heb gelezen dat dat normaal is de eerste paar keer.
ok, wat vragen;


- hoeveel hits haal je uit een gram als beginner?
- als je wil spuiten, hoe is de verhouding water - citroensap dan?
- wat zijn jullie ervaringen van de eerste keren dat jullie het deden?
- wat is het beste om te doen, snuiven, chinesen of spuiten?
 

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
ok, dat was te verwachten...

k wil het gewoon op mn to-do- lijstje af kunnen schrijven, en dacht dat als je t dan toch doet, je het beter goed kan doen.
 

Jeniger

Sale drogué·e
Inscrit
20 Oct 2008
Messages
950
Als je het goed doet zal hij nieteens op je to do lijstje staan ;)

Heb 1 keer wat gerookt,(chinezen) na veel protest, maar wilde toch eens proberen om een oordeel te kunnen vormen.

Ik snap heel de fuzz niet... vond het maar saai, de joint die ik erna rookte was heftiger
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Heartcore, ik denk dat forest best wel op de hoogte is van het stigma op heroine en als hij het dan toch wil proberen, dan kun je beter goede tips geven als je die hebt en daarmee verstandig gebruik stimuleren in plaats van het helemaal af te kraken.

forest, ik heb helemaal geen idee wat het beste zou zijn. Ik weet dat heroine relatief verslavend is (desalniettemin probeert de overgrote meerderheid het slechts 1 of een paar keer), maar verder weet ik er niets van. Luister goed naar je lichaam en blijf bewust van je gebruik en eventuele afhankelijkheid.
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Forkbender a dit:
Heartcore, ik denk dat forest best wel op de hoogte is van het stigma op heroine en als hij het dan toch wil proberen, dan kun je beter goede tips geven als je die hebt en daarmee verstandig gebruik stimuleren in plaats van het helemaal af te kraken.

forest, ik heb helemaal geen idee wat het beste zou zijn. Ik weet dat heroine relatief verslavend is (desalniettemin probeert de overgrote meerderheid het slechts 1 of een paar keer), maar verder weet ik er niets van. Luister goed naar je lichaam en blijf bewust van je gebruik en eventuele afhankelijkheid.

Fork ik denk niet dat je recht van spreken hebt in deze. Hoewel je doorgaans verstandig bent, begrijp ik niet dat je het aanmoedigt om iemand te helpen aan informatie over het SPUITEN VAN HEROINE.

Simpel.

Zo niet, laat eens zien wat HEROINE SPUITEN met psychonautica te maken heeft en hoe INFORMATIE GEVEN AAN MENSEN OVER HET SPUITEN VAN HEROINE, een positieve bijdrage kan leveren aan dit forum.

Misschien moet je eens wat minder gebruiken in het weekend, want je ziet het niet meer zo helder volgens mij.


En Forest, als dit te verwachten was, waarom post je het dan? Sinds wanneer ben jij een trol?
 

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
k bedoelde dat dat soort reacties te verwachten zijn, maar ook ander soort reacties. en nee, het heeft niks met psychedelica te maken, maar er zijn ook coke topics, en dat komt op hetzelfde neer.

k zal die vraag over prijzen wel weg halen.
 

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
heb je zelf slechte ervaringen ermee of in je directe omgeving, dat je zo reageert?

vind je dat opium zoveel minder slecht is, want daar zijn ook topics over?
 

Bastiaan

Sale drogué·e
Inscrit
14 Sept 2007
Messages
888
Wees voorzichtig Forest..
Je kunt bij veel dingen wegkomen met onderschatten en ik denk dat verslavingspotentieel voor verschillende personen voor verschillende substanties uiteenloopt..
Maar.. mijn ervaring is dat personen die gevoelig zijn voor heroineverslaving een gigantisch risico lopen alles te verliezen en dat kun je nooit van tevoren weten.
Zodra je excuusjes gaat verzinnen/ jezelf gaat voorhouden waarom het helemaal niet zo verslavend of gevaarlijk is en vaker gaat gebruiken dan dat je je had voorgenomen (wat je niet zal bemerken.. ik zeg het eigenlijk voor niets, heeft toch geen zin, maar) STOP ONMIDDELLIJK
Ik raad je ten strengste af het te proberen, er valt niets te winnen (bewustzijnsverruiming) en een boel te verliezen
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
HeartCore a dit:
Fork ik denk niet dat je recht van spreken hebt in deze. Hoewel je doorgaans verstandig bent, begrijp ik niet dat je het aanmoedigt om iemand te helpen aan informatie over het SPUITEN VAN HEROINE.
Alleen als iemand informatie heeft kan hij een verstandige beslissing nemen. Bovendien vraagt hij wat de beste manier is om het te nemen en zit hij niet per se vast aan het spuiten van hero. Hij stelt vragen die mensen die veelal in de problemen raken niet eens hebben gesteld voordat ze zijn begonnen en ik denk dat we die serieus moeten behandelen in plaats van ze weg te wimpelen. Een ongeinformeerde gebruiker heeft een grotere kans op problemen, lijkt mij, en dat forest vragen stelt moet inderdaad worden aangemoedigd. Alleen als iemand dergelijke vragen kan stellen, kunnen we zeggen of het wel of niet een slecht idee is. De manier waarop jij zegt dat het een slecht idee is, vind ik niet constructief.

Verder: Het recht van spreken is voor iedereen en jij hebt daar helemaal geen bal over te zeggen.
Misschien moet je eens wat minder gebruiken in het weekend, want je ziet het niet meer zo helder volgens mij.
Volgens mij ben jij degene die niet helder ziet... Ik raad niemand aan om heroine te gebruiken, enerzijds omdat ik nooit iemand aanraad om drugs te gebruiken en anderzijds omdat ik er niets vanaf weet. Ik raad iedereen daarentegen aan om zoveel mogelijk informatie te vergaren over de gevaren van een middel en hoe het veilig te gebruiken voordat hij het probeert. Als je iemand die vragen stelt meteen afkapt stimuleer je niet een verstandige omgang met drugs.
En volgens mij is het vragen over prijzen van drugs sowieso verboden op dit forum.
Zolang er niet gehandeld wordt is het niet verboden.

We kunnen best op een volwassen manier discussieren over de psychonautische waarde van heroine (ook als deze nul of negatief is) en niet de discussie bij voorbaat uitsluiten. Taboes moeten worden vermeden en als we niet objectief kunnen praten over bepaalde drugs omdat deze per definitie slecht zouden zijn, dan geef ik de 'christenhonden' gelijk als ze ons niet vertrouwen verstandig met drugs om te gaan.

@forest: zie nu pas dat je het had over een coke-terugslag. Wat moet ik me daarbij voorstellen? Gebruik je vaak? Zijn er uberhaupt middelen waar je korte of langere tijd afhankelijk van bent geweest of die je langere tijd (bijna) dagelijks hebt gebruikt?

Vraag jezelf af waarom je het wilt gebruiken, wat je trekt, etc. Wees eerlijk.

Ik heb zelf alleen ervaring met opium en kratom in die hoek en het is wel chill, maar nou ook weer niet zo boeiend. Geef mij maar een goeie hasjtrip. Ik zou het een hele stap vinden om een drug te spuiten, het enige dat me wel interessant lijkt, naar aanleiding van de verhalen van Hans Plomp en Gerben Hellinga, is (door een deskundige) geinjecteerde ketamine in een dosis die goed bepaald is.
 

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
@ Forkbender
coke gebruik k misschien 2 keer per maand (meestal minder), en zo nu en dan een paar maanden niet. k heb wel sterk de neiging tot verslaving, en met alcohol heb k wel een probleem. maar k heb heroine altijd als het eindpunt van het exprimenteren gezien en k wou het drugsgebruikperiode niet afsluiten voordat k dat aan mn lijstje heb toegevoegd. misschien een beetje dom of lomp, maar zo zie k het.

@Bastiaan
ok, bedankt k zal voorzichtig zijn.
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Hoi,

Toevallig of niet, ik heb twee weken terug ook voor de tweede keer heroïne gechineest. Ik was nogal bevooroordeeld bij aanvang, maar wil graag alles verantwoord ervaren in me leven, zodra ik de high voelde snapte ik dat het allemaal wel meeviel vanuit deze tunnel visie bekeken, maar juist daardoor is het link.

Ik zou het echt niet spuiten of snuiven als ik jou was maar chinezen op folie (doffe kant gebruiken). Aansteker eronder niet helemaal er tegen aan. Wachten tot het olie wordt en de witte rook opzuigen met een kokertje dat je met plakband heb vastgemaakt.

Tast heel voorzichtig je materiaal af, potentie varieert nogal en je kunt niet zomaar een hit aangeven, probeer het aan te voelen. Begin met enkele korrels om te weten met wat voor materiaal je te maken hebt, een fractie heroine stelt je geest ook meteen zeer content...

Onthou dat dit echt een sterk middel is en een overdosering op de loer ligt als je te rap van start gaat. Bovendien is de bedwelmde zwakte dan zo sterk dat je je zwaar misselijk kunt voelen en 'licht'. Alsof je flauw valt en helemaal wit wegtrekt.

Verder wil ik je erop wijzen dat dit middel een sterke neiging in de hand kan werken van verslaving. Maar het betekend niet per definitie dat je geen eigen wil meer hebt. Omdat ik er zelf geen binding mee heb als Psychonaut, was er totaal niet de behoefte om het nogmaals te doen. Maar dat ik het nooit meer zal doen in me leven, dat denk ik ook niet. Vond het overigens helemaal niet slopend en fysiek deed het ook niets slechts naderhand. Ook niet misselijk geworden... hier mijn report van 2 weken terug. Verder wil ik je er ook nog op wijzen dat ik enkele aspecten erg lekker vond, en dat was een behoorlijke verrassing voor me.

-----------------------------

Afgelopen weekend nogmaals bruin gechineesd, lichtbruine. En deze keer voelde ik het pas echt goed. Metaalachtige smaak en wat bits en bites die ik herkende van opium. Meteen werden mijn handen (direct zweethanden ook) en voeten koud, en voelde ik een sterke buzz rondom m'n kaken en was al m'n gevoel in m'n handen en lichaam zo goed als verdwenen. Leek wel beton zo verdoofd was het (soort hard opgezwollen gevoel) , m'n handen voelden aan als harde klompen (voelde geen vingers individueel). Warmte steeg op vanaf boven m'n enkels richting m'n borst en hoofd, even dacht ik hard te gaan en begon een soort euforisch vreugde dansje te maken. Leek net alsof ik met m'n lichaam in een harde schaal zat en het gevoel van zelfvertrouwen is echt nergens mee te vergelijken, hoe zeker je als individu ook bent, bruin openbaart iets waar je je tot dan toe geen voorstelling bij kunt maken. Werd er overigens ook verschrikkelijk geil van! Wat een lekkere hoerendope. :D

Met m'n hand tegen m'n borstkas voelde ik echt letterlijk niets, alsof m'n lichaam er niet was maar ik er wel gewoon normaal mee kon bewegen. Motoriek was niet aangetast, alleen ontzettend traag en telkens vergeten wat je ook alweer ging doen, je vergeet dat je naar de WC moet als je bezig bent erna toe te lopen bij wijze van spreken.

M'n lichaam leek wel een kachel (behalve handen en voeten, die waren juist koud en enorm klam), zo slap als een vaatdoek maar je voelt jezelf als beton als je een vuist maakt bijv. Wereld ziet er normaal uit (tijd gaat alleen super traag en alles gaat langzaam), maar is net alsof alles wat er gebeurd geen betekenis heeft, geen emotie uitstraalt en je levens vooruitzicht een bestaan is van af en toe een zucht zonder aanleiding. Dacht dat er geen eind aan zou komen. Ademhaling leek heel af en toe wat langere pauzes te nemen tussendoor. Wou na een uur echt slapen maar was echt te bang om dat te doen. Was net alsof m'n geest het lichaam overal mee naar toe moest slepen. Uit een luie houding komen duurt ook echt minuten voordat je die beslissing maakt. Je denkt namelijk nog aan iets te denken terwijl je in werkelijkheid in een zwart gat zit te dromen.

Ik had ook geen mening meer, en kon geen fatsoenlijke gedachte smeden want het lukte niet om dingen samen te krijgen in me gedachten. Visuele waarneming is 100 procent afgesneden van elk gevoel, zelfs spontane gedachten zijn afwezig.

Toen het begon uit te werken voelde ik me echt ontzettend zacht, bijna een watje en echt nog twee dagen met en mentaliteit rond gelopen die echt interesse in alles kwijt is.

Aparte drugs, je kunt er zeker op overdoseren, vorige spul (donkerbruin) 200 gram van moeten roken, best misselijk en moet bagger zijn geweest. Van deze halve gram 1/15de nodig gehad om helemaal in m'n eigen wereld te zitten, minder had ook gekund. Blijf ik wat meer bij de tijd, wou continue slapen na het eerste uur.

Overigens is het link spul, kan er zeker inkomen waarom zit mensen tegen de grond krijgt, lijkt echt niet op wat anders, de verdoving en overtuiging dat het niet meer uitwerkt is echt ontzettend sterk. De waarheid is natuurlijk anders, maar ondanks je dat weet, neem je het niet aan zodra je lichaam het zo warm heeft als felle fijne koorts.

Misschien over een paar maanden weer, keerzijde was echt de geheugen kill, de onderdrukte ademhaling en geen grijntje gevoel meer.
 

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
ah bedankt! dat was een mooie uitgebreide beschrijving!

op het DrugsForum zijn een heleboel topics over heroine kwam k net achter, en er zijn aardig wat mensen die het maar 1 of 2 x per maand doen, jaren lang, zonder verslaafd te worden. ik maak me geen illusies hoor, dat zal mij niet lukken.

ps. k hoop dat je met ''200 gram roken'' 200 ml gram bedoelt
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Milligrammen inderdaad. Het leek overigens net alsof m'n maag na afloop weer moest leren hoe het voedsel opneemt, in het begin verteerde het uiterst langzaam en moeilijk, dit verdween uiteindelijk dezelfde dag nog.

De enige reden waarom ik denk dat je het zou kunnen gebruiken is omdat, ondanks de gevoelloosheid, heroine en seks buitengewoon lekker kan zijn, op een totaal andere manier dan met wat dan ook. Verbaasd me niet waarom dit in de jaren 70 in het prostitutie circuit terechtkwam. Overigens ook in chique bordelen, waar het tegenwoordig op heel beperkte schaal ook nog wel gebruikt wordt door zij die weten wat H doet in combinatie met seks. Totaal geen ruige seks overigens.
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Ik las dat Brugmansia het er al over heeft gehad, maar ik wil toch ook nog even benadrukken dat je echt niet moet gaan spuiten met dit soort dingen.
Dat doen heroine gebruikers alleen als het chinezen of een andere manier niet meer of te weinig effect bij ze teweeg brengt.

Ik heb ook een keer een report hier over gelezen en ik kan me al helemaal voorstellen waarom het leuk zou kunnen zijn om het ooit eens te proberen.
Ik lees nu ook een boek over twee mensen die door het midden-oosten trekken en ineens tegen opium aan lopen en het dan ook doen.
Er ligt inderdaad een zwaar stigma op opium en heroine, ook niet zonder reden, maar ik denk dat mensen die zich ook met psychedelica bezig houden toch wel iets beter maat weten te houden dan mensen die echt naar de heroine op zoek zijn.
Roep maar als je het niet eens bent met dat laatste.
 

VerusDeus

Sale drogué·e
Inscrit
6 Avr 2006
Messages
914
Ik ben het geheel met Forkbender eens, je kunt beter proberen te helpen door te informeren dan door te verbieden/veroordelen. Maar ik kan mij ook ontzettend goed vinden in Heartcore's reactie, Heroine is niet voor niets zo berucht.

Overigens ken ik een ex-verslaafde die nu een prima leven leid zonder, na jaren gebruikt te hebben. Zo ken ik ook ook een ex-alcohol verslaafde, maar zijn verslaving heeft een diepere 'print' achter gelaten. Zo zie je maar het verschilt ontzettend per persoon wat zoiets met je doet. Ik persoonlijk, begin er niet aan, want ik weet gewoon dat het voor mij veel te verleidelijk zou zijn om het steeds weer te doen. Ik experimenteer liever met Opium, wat toch nauwelijks te krijgen is, en dus ook minder link.

Maar ookal vind ik dus dat ieder zelf moet kiezen wat wel en niet, en daar ook informatie over moet kunnen vergaren(zelfs op dit forum), vind ik het wel belangrijk te benadrukken dat het gebruik van dergelijke narcotica absoluut niet aan te raden is, en behalve dat het mischien best 'leuk' is, uiterst zinloos. Dit zijn drugs, terecht, met de negatieve lading die het woord heeft gekregen.
 

Tunnelvision

Elfe Mécanique
Inscrit
28 Août 2008
Messages
296
mijn god wat ben je veranderd
je bent dezelfde nog niet
je had zo'n mooie mond met tanden
daar is niks meer van over

en dan die blik in je ogen
je kijkt wel maar je ziet niets
ik heb je altijd gemogen
ze vinden je een klootzak

refrein:
heroine godverdomme
heroine godverdomme
heroine is een vloek
heroine godverdomme
heroine godverdomme
hero wie verdient dat

als jij alleen was op de wereld
nou dan kon ik der nog bij
maar heb het lef eens te beweren
dat er niemand naar je omkijkt

je belazerd al je vrienden
verneukt je eigen lief
besteeld je moeder voor een tientje
als je maar je shot krijgt

refrein:
heroine godverdomme
heroine godverdomme
heroine is een vloek
heroine godverdomme
heroine godverdomme
heroine wat is dat ??

je zegt: je zit in de zorgen
je bent een zielepiet
en elke dag zeg jij weer morgen
stop ik met die rotzooi

nou het is je eigen leven
je moet het zelf maar zien
maar ik zou er wat voor geven
als ik je weer eens lachen zag

refrein:
heroine godverdomme
heroine godverdomme
heroine is een vloek
heroine godverdomme
heroine godverdomme
hero god verdient dat
 

magickmumu

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
3 Nov 2007
Messages
4 166
Brugmansia ik schrik er toch wel van als ik lees dat je bruin gerookt hebt.
Ik weet dat het mijn zaken niet zijn. Maar je schreef ergens anders dat je in het verleden moeite had met GHB Is het dan wel verstandig om je te wagen aan zulke experimenten?
Heb je meer mensen in je omgeving die bruin gebruiken?
Nadat ik je post gisteren gelezen hebt heb ik er veel over nagedacht.

Ik weet ook wel dat het niet het einde betekent. Ik ken meer mensen die H gebruikt hebben en in sommige gevallen er verslaafd aan zijn geweest. Deze mensen zijn gelukkig op hun pootjes terechtgekomen. Maar in sommige gevallen hebben ze ook wel wat ellende moeten doorstaan.

Sorry als ik overkom als een zeikerd (flapdrol). Het heeft vandaag heel de dag door mijn hoofd gespookt. En ik wil mijn bezorgdheid uitspreken.
 
Haut