Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

herbeginnen met cannabis

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
ik ben nu al 7 maand gestopt met cannabis omdat ik problemen had met ouders en politie. ik heb 5 jaar gebruikt, mijn bedoeling was om na 8 maand opnieuw te beginnen (dan wordt ik 18 hehe),
ik heb dit nu verteld aan mijn moeder omdat ik het deze keer heel eerlijk wil spelen maar ze raadt het zeer af. ze wil nu dat ik eens spreek met mn oom die verslaafd is aan cannabis en daardoor problemen heeft in zn huwelijk en zo... ik zit ook met het probleem van een minderjarige broer, ik ben nu zelf nog een maand minderjarig maar mijn broer is 2 jaar jonger en hij gebruikt ook.

ik wil eigenlijk voor mezelf de pro's en contra's van het herbeginnen op een rijtje zetten en ook eventueel om mn ouders te overtuigen.
ik zou willen herbeginnen omdat het nu eenmaal leuker is dan bier drinken en je minder nadelige effecten hebt (kater, braken,...)
ik heb niet zozeer een probleem met verslavingen behalve tabaksverslaving :oops:

heeft iemand tips of een soortgelijke ervaring?
 

phalaris

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Mai 2005
Messages
1 112
Denk dat je hier weinig mensen zult treffen die je afraden om cannabis te gebruiken.

ik denk zelft echter dat het zeker verstandig is om na te gaan of het voor jou mogelijk is om cannabis te gebruiken in de sociale situatie waarin je nu (nog) zit.

Zelf ben ik pas begonnen met cannabis etc nadat ik mijn school had afgemaakt, en op mezelf ging wonen. Op die manier kan niemand je vertellen wat niet te doen.

(voor ons) logische argumenten maken weinig indruk op mensen die het onderwerp voornamelijk kennen van schrikbeelden. hier speelt altijd een soort onderbuik angst gevoel mee. Als in je gesprekken ter sprake brengt dat je ma/pa/broer wel gewoon alcohol drinkt en sigaretten rookt, probeer het niet als een verwijt te brengen.

Vandaag op mijn werk sprak ik iemand uit zweden. alcohol is daar zwaar gereguleerd, en er rust een behoorlijk taboe op. Een flinke tijd terug is al eens geprobeerd het alcohol verbod op te heffen. Het resultaat was dat de boel uit de hand liep, mensen konden er niet mee overweg. Vervolgens is het verbod weer snel ingevoerd.

Wat ik daar uit opmaak is dat alcohol misbruik een puur sociaal verschijnsel is. In zweden zullen ouders ongerust zijn als hun kinderen alcohol willen proberen. en ongetwijfelt is er wel een oom te vinden die verslaafd is aan alcohol, en die een verhaal wil vertellen.

ps.
..alcohol. erg nuttig spul om mee schoon te maken. andere goede eigenschappen heb ik er niet van kunnen ontdekken. ;)
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
phalaris a dit:
ps.
..alcohol. erg nuttig spul om mee schoon te maken. andere goede eigenschappen heb ik er niet van kunnen ontdekken. ;)

hehe dat heb ik al lekker uitgebuit.

phalaris a dit:
(voor ons) logische argumenten maken weinig indruk op mensen die het onderwerp voornamelijk kennen van schrikbeelden. hier speelt altijd een soort onderbuik angst gevoel mee.

dit is nu net mijn probleem. mn sociale situatie is goed genoeg, ik heb in die 7 maand al voor mezelf kunnen zeggen dat ik wil herbeginnen, maar dat op andere personen overzetten is net het probleem...
 

Dman

Matrice périnatale
Inscrit
5 Mar 2007
Messages
10
Hallo,

Ik zou wel oppassen dat je weer niet te veel gaat gebruiken. Ik ben een occasionele tot regelmatige gebruiker van weed. Weed is fijn, maar haalt je sociale vaardigheden (bij te veel gebruik) naar beneden. En die grens licht bij iedereen ander... jij moet zelf bepalen tot waar je gaat. Ik heb bijvoorbeeld periodes dat ik een maand niets kan roken (door mijn werk of studie) omdat er anders heel wat zou mislopen. Daarnaast heb ik periodes dat ik wel kan roken... en soms zelfs overvloedig (gebruik ook paddo's soms). Maar je moet zelf de grens bewaren en een evenwicht vinden (bij sommige lukt dit wel niet... je oom?).

Wat je ouders betreft zeg je denk ik beter niets... zij merken dit wel... maar als je terug op de goede weg bent zullen ze dit erbij nemen. Ik heb ook geprobeerd dit aan mijn ouders te zeggen, maar zij willen dit niet horen denk ik... zij weten dit wel, maar niet expliciet...)

Veel plezier.
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
met mn oom die verslaafd is aan cannabis en daardoor problemen heeft in zn huwelijk en zo... ik zit ook met het probleem van een minderjarige broer, ik ben nu zelf nog een maand minderjarig maar mijn broer is 2 jaar jonger en hij gebruikt ook.

Misschien rookt je oom wel cannabis omdat ie huwelijksproblemen heeft?

Edit: Ter verduidelijking, ik hoor dat argument zoooo vaak dat ik er erg moe van wordt: mensen hebben problemen omdat ze cannabis roken. 9 van de 10 keer is het andersom, mensen roken (teveel) cannabis omdat ze problemen hebben. Maar het is vaak makkelijker, zeker voor degene het het probleem, om het op cannabis te gooien. Dan kun je namelijk een deel van je eigen verantwoordelijkheid aan een plantje hangen.
 

Dman

Matrice périnatale
Inscrit
5 Mar 2007
Messages
10
Ik denk dat het een (vicieuze) cirkel is, waar begin en eindpunt niet meer terug te vinden zoals de discussie van de kip en het ei (wie was er het eerste?)

Ik merk wel dat als ik onder hoge stress sta (belangrijke opdracht op werk, thesis,... ) dat ik meer begin te roken. Maar het is volgens mij ook zo dat cannabis (te veel gebruik, maar wat is te veel?) deze problemen in stand houdt of verergert...

Dman
 

Dream_Walker

Matrice périnatale
Inscrit
17 Fev 2007
Messages
8
Persoonlijk blow ik gewoon wanneer dat mogelijk is. Maar, dit betekent niet dat ik de hele dag aan het blowen ben. Blowen is voor mij mogelijk wanneer ik geen andere verplichtingen heb. Eerst de dingen die prioriteit hebben, zoals school etc. en na die dingen een joint. Zolang je dit gewoon volhoudt zal je naar mijn ervaring zonder problemen kunnen blowen. Ik zit nu bijvoorbeeld gewoon in VWO6 en heb een prima raport. In dat geval is blowen dus helemaal niet een negatief iets, en ondervind ik, naast een verhoogdde kans op weet-ik-wat-allemaal voor aandoeningen, geen nadelen. Maar, ik moet bekennen, het gebeurt soms dat ik merk ik dat ik een bepaalde periode meer blow dan anders, op z'n moment stop ik gewoon een paar weken. Teveel blowen is namelijk, zoals het woord 'teveel' al doet vermoeden, niet positief en gewoon in vele opzichten nadelig. Je verliest scherpheid, wordt minder gemotiveerd om dingen te gaan doen etc. Dit soort dingen, zijn samen met de schadelijkheid voor je lichaam, volgens mij de grootste nadelen. Het is aan een ieder zelf om een afweging tussen de voor en nadelen te maken, en op basis daarvan te kiezen voor wel of niet blowen.

Mijn ouders waren toen ik ze vertelde dat ik blowde eerst wel boos, en sceptisch over mijn verhaal dat blowen helemaal geen nadeel hoeft te zijn, maar toen bleek dat de dramatische beelden die ze hadden bij blowen ver van de werkelijkheid lagen, draaiden ze bij. De beste manier voor mij om mijn ouders te overtuigen, was voor mij het bewijzen van hun ongelijk in hun beeldvorming over blowen. Maar, niet alle ouders zijn helaas even makkelijk te overtuigen.
 

phalaris

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Mai 2005
Messages
1 112
Je verliest scherpheid, wordt minder gemotiveerd om dingen te gaan doen etc.

dat is naar mijn idee ook het grootste nadeel, en het is nogal subtiel. Ik heb mezelf er weleens op betrapt dat ik na een periode van intensiever blowen mijn scherpte verloren had, te merken bijv bij algebra.

welkom op het forum trouwens.
 
G

Guest

Invité
Ja dat verhaal ken ik.

Toen m'n ouders erachter kwamen dat ik een jointje rookte werden ze helemaal gek.
Wel raar want m'n vader heeft het vroeger ook gedaan, maar m'n moeder deed net alsof ik aan de heroine zat.

Uiteindelijk zijn ze wel bijgedraaid en kweek ik zelfs paddestoelen met hun medeweten, dus uiteindelijk kan het wel goed komen.
Het duurde alleen jaaaaaaaaren, dus gedult is een schone zaak...
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
danku voor de tips en zo... ik denk dat het beste zal zijn om nog een beetje te proberen toestemming te krijgen en als ik niet mag toch gewoon beginnen :twisted: maar toch laten blijken dat ik wiet rook.

als ik niet mag is toch hetzelfde alsof ik niets zou gezegd hebben, maar ik heb dan teminste geprobeerd.

voor mezelf heb ik het al helemaal uitgedacht. ik kon vroeger ook al perfect 2 maand voor de examens stoppen. vroeger verkocht ik ook een beetje aan vrienden dus sowieso zal ik nu minder moeten roken. ik denk aan 2-5gr in een weekend.

mijn verjaardag zelf wordt wel wat leuker, er is net een mini festivalletje niet ver van waar ik woon: http://www.koedan.tk
ik krijg ook massas gratis wiet van vrienden :twisted:
 
G

Guest

Invité
Zo, lekker dan!

Wou dat mijn vrienden dat ook deden :roll:
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
Space-is-the-Place a dit:
Wou dat mijn vrienden dat ook deden :roll:

ik moet het dan wel nog volhouden tot dan, soort van weddenschap die een paar weken geleden ontstond. nu het moment dichter komt kijk ik er wel naar uit :)
 
Haut