Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

*family trips* report shrooms met pa

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
ik heb wel vaker paddo's gedaan, meer dan een portie, maar het leek totaal niet hierop. hier mijn verslag:

Afgelopen zaterdag ging ik met mn pa naar de smartshop in zwolle (de enige), om daar shrooms te halen. De shop was verpauperd en goedkoop, en de winkelier haalde een kilozak met gedroogde paddo’s tevoorschijn terwijl hij ons vertelde dat ie zelf nog nooit paddo’s had gedaan. Hij woog ons 3,5 gram per portie af, 2 porties mexicaanse en 2 porties hawaiiaanse, we werden gematst en kregen het voor 40 euro mee. Mijn pa nam er 4, zodat hij het nog een x met zijn vriendin kon doen. Dit was trouwens de eerste x dat hij psychoactieve middelen nam. Hij staat gewoon open voor dingen, wat fijn is.

Thuis mixten we met een staafmixer de paddo’s in sinaasappelsap (ieder 1 portie Mexicaans). We dronken de helft en wachtten 5 min. Na 5 minuten begonnen de eerste effecten al redelijk sterk op te komen, wat niet hoort. Toen dronken we de rest ook maar op en binnen een kwartier waren we helemaal van de wereld en behoorlijk aan het hallucineren. Toen de effecten zo waren kon ik niet geloven dat het paddo’s waren geweest en ik geloofde dat die gast ons LSD ofzo had gegeven. Ik maakte me zorgen om mn pa want die lag met zn armen over zn hoofd op de bank. Overal waren onwereldse felle kleuren die heen en weer schoten, de dingen vloeide in elkaar over en de bomen begonnen te leven, hun takken kronkelend als slangen. De kleuren waren hemels, echt abnormaal mooi, en alles was de hele tijd aan het veranderen. Opeens kregen mijn pa en ik abnormale lachkicks en ik zag zijn lichaam en gezicht veranderen in een alien met 6 ogen. Daarna werd hij een grote staande schildpad, die rare geluiden uitstootte. We konden niet meer praten en ook moeilijk verstaan, werden erg moe en alles in de kamer begon te leven en veranderde continu van vorm en kleur. Maar het gevoel dat erbij gepaard ging was soms zo hels en verschikkelijk intens, en soms zoo geweldig. Het was erger dan de DXM, hierbij kreeg je allemaal waanideeën en was de werkelijkheid van het dagelijks leven totaal kwijt. Ik dacht dat ik op een andere planeet was het rare wezens en ik begreep niks van die wezens. En het andere moment was mijn lichaam verandert in half aap half mens, en zag ik mijn zus (die als nuchtere erbij was) en mijn pa als apen in grot zitten te doen zoals apen doen. Als ik mijn hand op mijn borst legde dacht ik dat ik zou stikken. Met ogen dicht was het nog 10 x intenser, ik zag dingen zoals indianen en allemaal beelden en processen. Opeens had ik geen handen meer en ook geen voeten. Alleen stompjes, en ik voelde me heel gehandicapt. Uit die stompjes groeide handen en de vingers kronkelde als slangen in alle richtingen. Daarna zag ik mijn hand als in een versneld verouderingsproces oud worden en afsterven. Toen weer jong en toen van een aap en toen als lange vampierhanden. Mijn lichaam was de hele tijd aan het transformeren en mijn zus en pa werden ook steeds andere monsters. Soms waren dingen heel mooi en goddelijk. Maar ik kon amper meer nadenken en was helemaal alles kwijt. Ik heb mn pa er ook nog nooit zo slecht aan toe gezien. Hij is christelijk opgevoed en dacht op een gegeven moment dat hij serieus zijn ziel aan de duivel had verkocht en in de hel was. We zagen eruit als waanzinnigen, alsof we bezeten waren, en zo voelde we ons ook, we kregen de hele tijd waanideeën en de werkelijkheid veranderde zonder ophouden.
Het rare was met het hallucineren dat als mijn ene vinger heel groot werd en mijn andere heel dun als een zakje waar je de lucht uit haalt, dat ik mijn hand heel precies kon bestuderen, elke porie en centimeter op mijn hand zag ik precies, dat maakte het zo levensecht.
Ook bij mijn zus was de neus en mond weg en was er gewoon strakke huid en haar ogen waren zwarte gaten, presies zoals in The Wall.

Meer dan de helft van de tijd lag ik op de bank bad te gaan, half in mijn eigen wereld, half in deze. Het was een ware hel, ik heb nog nooit zo intens leed ervaren. Ik lag te draaien en raar te doen. En godsamme wat veel buitenaardse kleuren en beestjes op de schoorsteenmantel en alles leven en transformeren. Als ik mijn shaggie vasthield probeerde die als een worm weg te kronkelen, dat zag en voelde je heel precies. Dit voelde niet eens zoals paddo’s, dat merkte ik al in het begin, dit was van een totaal ander level. En ik moest ook denken aan fear and loathing in las vegas, en ander films waarop je mensen lsd ziet nemen. Het was precies zo.
Ongeveer 7 uur later was het voorbij, het leek een eeuwigheid en ik dacht serieus dat ik erin zou blijven hangen.
De volgende dag was ik nog aan het bijkomen, en ik begreep niks van hoe het kwam enzo, mij pa was erg geschrokken, maar vond het wel interessant.
Toen ik weer kon praten riep ik dat ik nooit meer paddestoelen zou eten en dat mn pa de twee ander porties moest vernietigen. Uiteraard heb ik die mening nu niet meer. Ik doe alleen geen gedroogde meer. Het was wel abnormaal byzonder.
 

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
kan je als gewoon psychonaut-forumlid ervaringen toevoegen? of moet je daar moderatort voor zijn?
 

skrudge

Alpiniste Kundalini
Inscrit
10 Déc 2005
Messages
694
yo forest, fucking heavy man.

dit is, neem ik aan, niet de avond die je voor ogen had :) hoe vond je zus het om erbij te zijn? heeft zij ook ervaring?

En dit was dus allemaal op je vaders woonboot...dat lijkt me zowiezo ook al een behoorlijk vreemde plek om t te doen. Maar jij zal er wel vaker geweest zijn, duis dan ligt t wat anders :)

Hoe je beschrijft hoe bij het bestuderen andere dingen klein werden en je focus groot is eigenlijk een beetje hetzelfde als een microscoop (doet me denken aan het andere mdma topic) wat zich onder de lens bevindt wordt vergroot, de rest erbuiten klein. Interessant verhaal wel.

Bij het apen gedeelte, moet ik daar denken aan 2001 a space odyssey? Zo doet het wel aan iig :) Hoe reageerde je vader tijdens de trip zelf? was hij er net zo heftig aan toe als jij? en kon hij t een beteje bevatten?
 

Rutger

Sale drogué·e
Inscrit
8 Nov 2005
Messages
822
Klinkt wel heel hefig allemaal. Kan eigenlijk niet echt uit je verhaal halen of het nu een positieve of negatieve ervaring is geweest. Had het (helemaal voor je pa) niet een beter idee geweest om eers een lagere dosis te nemen. Je verhaal klinkt goed maar er zitten ook mindere elementen aan.

Dat van die apen kan ik trouwens beamen. Ik heb eens naar "denktank" een erg flauw spelletjes show, zitten kijken. Alle kanidaten hadden een soort apen hoofden met hele grote schedels en spraken een vreemde taal die ik niet kon verstaan. Vrij heftig , moet wel iets van 5 gram gedroogde cubensis geweest zijn.
 

Shroomlady

Elfe Mécanique
Inscrit
8 Déc 2005
Messages
412
forest a dit:
kan je als gewoon psychonaut-forumlid ervaringen toevoegen? of moet je daar moderatort voor zijn?

Heftige trip Forest...
Je kunt als gewoon member ook je experiences toevoegen,kijk bij Share experience in het roze menuutje bovenaan de pagina.
 

Ilian

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Fev 2006
Messages
1 028
idd heftige ervaring. maar zoals rutger en skrudge zeggen, ik mis nog wat.
wat vond je vader ervan? had hij ook een bad trip of ging het wel goed? staat hij open voor nog een keer of iets anders?
 

sentinall

Glandeuse pinéale
Inscrit
19 Jan 2006
Messages
192
Tering man klinkt heftig.

Weet je zeker dat je de mexicaanse hebt gepakt en niet de hawaaiaanse.

want die Moodhsifting ( eerst lekker, dan kut, dan weer lekker) heb ik ook ene keer gehad bij hawaiaanse.
Mexicaanse zijn toch echt het meeste relaxte ;)
 
G

Guest

Invité
Hmmm, ik krijg te weinig uit mexicaanse. Btje lachkick, maar niets visueels. Geef mij maar een combi van mexicaanse, hawaiaanse en philosopher's stones :D


Maar wtf dude, dat is echt een bizar heftige trip!
Kheb wel gekke dingen meegemaakt, maar dit klinkt wel heel erg intens.
Maar hadden jullie van 1 portie hawaiaanse en 1 portie mexicaanse thee getrokken en dat met z'n 2'en opgedronken?
 

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
nee, we hadden gewoon beiden 3,5 gram mexicaanse in judorange met een staafmixer gemixt. jah ik was de hele volgende dag nog ondersteboven.

voor m,ensen die dezelfde willen, hier is de site van die smartshop:

http://www.satisfactory.nl/start.htm

mijn pa ging soms ook super bad en werd para en kreeg waanideen en alles veranderde natuurlijk ook helemaal. maar ik heb hem weinig gezien enhij mij. we lagen beide aan de andere kant van de kamer op een bank en durfde elkaar bijna niet aan te kijken (hij zag er ook de meeste tijd als een monster uit).
maar hij d8: ''ooh dus dit is waar mijn zoon het altijd over heeft''. en begreep totaal niet dat ik dit leuk kon vinden. hij ging soms ook door een hel en soms hoorde ik hem roepen: Indianen!!!! ooh wat een kleuren!!!!!
en een deel van de tijd had hij een lachkick. maar aan het einde zat hij als een mentaal gestoorde (en ik ook), als een junk erbij met wijdopengesperde ogen op de bank en kon geen woord uitbrengen. ik ook niet. maar hij had ook wat minder. hij had een iets kleinere portie en hij had 90% opgedronken en een hoop meer lichaamsgewicht. dus hij tripte ietsje minder hard. maar alsnog kankerhard.
 

Rutger

Sale drogué·e
Inscrit
8 Nov 2005
Messages
822
Vage site, dat je gedroogde paddestoelen verkoopt ok, dat doen de meeste shops nog. Maar dat je het online zet lijkt me weer wat minder slim. Vooral als je een winkel hebt in de binnenstad, maar ja ach alles kan tegenwoordig.

Klinkt trouwens wel erg heftig allemaal Forest, Heb ook wel eens momenten gehad dat het een beetje sensory overload had van over dosering. Maak zelf altijd thee van verse paddestoelen. Denk dat ik bij sommige trips wel aan de 70-100 gram vers zat.maar dingen als door een hel heb ik gelukkig nooit mee hoeven maken.

Ben momenteel aan het wachten tot het weer, weer een beetje beter wordt. Buiten trippen is toch wel het meest ultieme, binnen blijft altijd een beetje beperkt vooral op visueel gebied.
 
G

Guest

Invité
Rutger a dit:
Ben momenteel aan het wachten tot het weer, weer een beetje beter wordt. Buiten trippen is toch wel het meest ultieme, binnen blijft altijd een beetje beperkt vooral op visueel gebied.

Nouja dat licht er aan. Je kan ook proberen in volledig donker te trippen.
Dat is zoooooo intens. Tis meer een innerlijke trip en je moet het wel kunnen trekken, maar het kon visueel zo vet zijn!

Maarja het is idd ultiem rielekst om buiten te trippen, als het lekker weer is (en vooral als je dan ook nog de hele nacht buiten kan blijven.
Zwaar heimwee naar de zomer.
 

petfles

Alpiniste Kundalini
Inscrit
4 Oct 2005
Messages
604
Ik ben vandaag al gaan zoeken naar een plek in het bos :)
Gek is dat, dat je na een moeilijke ervaring toch een goed gevoel kunt overhouden. Hoe is dat nu bij jullie forest? Heeft je pa zijn woonboot nog met andere ogen kunnen bekijken?
 

petfles

Alpiniste Kundalini
Inscrit
4 Oct 2005
Messages
604
Ik ben vandaag al gaan zoeken naar een plek in het bos :)
Gek is dat, dat je na een moeilijke ervaring toch een goed gevoel kunt overhouden. Hoe is dat nu bij jullie forest? Heeft je pa zijn woonboot nog met andere ogen kunnen bekijken?
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Dit voelde niet eens zoals paddo’s, dat merkte ik al in het begin,

Jawel hoor, een full blown psilocybin ervaring. Dat red je niet met 1 smartshop portie en gemiddeld ook niet met 3.5 gram. Ik denk dat je een erg potente flush hebt gehad of misschien heeft de verkoper zicht vergist in de soort en heb je cyanescens gehad die gemiddeld vijf keer zo potent is als de cubensis varianten.

Veel paddo gebruikers hebben geen idee van de kracht van pislocybine omdat ze zich meestal beperken tot smartshop porties. De gemiddelde dosis om een full blown exp. te krijgen met mexicaanse ligt gemiddeld op 5 gram droog of 60 gram vers. Dit is sterk afhankelijk van persoon tot persoon. Zo neem ik persoonlijk altijd rond de 10 gram gedroogd waardoor ik er zeker van kan zijn dat ik ook daar kom waar ik wil en niet in een halve trip terecht kom waar ik me net niet helemaal aan kan overgeven.

Klnkt als een heftige ervaring. Ik lees dat je vader christelijk is (of een christelijke oorsprong heeft) en het lijkt me erg interessant om zijn trip rapport te lezen. Denk je dat je hem zou kunnen bewegen zijn ervaring hier neer te schrijven?

*HC zou graag eens met zijn vader willen trippen*.


HC
 

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
jah t klopt niet ehelmaal dat t niet als paddo's voelde. de eerste 5 minuten dat het effect kwam, al sterk, voelde het precies als de eerste x dat k paddo's deed. toen was k 15 en had k ook gedroogde, daarna heb k alleen verse gedaan. maar bij deze waren de eerste paar minuten dus net zoals die gedroogde toen (ook mexicaanse), maar deze keer overschreed het dat niveau van trippen meteen en transformeerde in een 100x intensere en meer lsd achtige manier van trippen. maar t zou idd kunen dat ie verkeerde paddos'gaf. hij zei dat ie t nog nooit had gedaan en hij moest zelfs even naar de baas van de shop bellen hoeveel gram er in een portie moest.

mn pa is niet christelijk, maar wel zo opgevoed, en als je tript werkt dat dan toch door. ik zal m vragen of ie een tripverslag wil schrijven, maar kdenk niet dat ie er veel zin in heeft.

ja petfles, dat verwonderde mij ook. in de trip zwoer/zwoor/zweerde? ik mezelf dat ik nooit meer paddo's zou eten. maar de volgende dag was ik aan de ene kant nog erg aan het bijkomen van het gebeuren, maar ik miste meteen ook die geweldige kleuren, en de muziek en allemaal aspecten, en stilletjes verlangde ik er naar. nu ook heb ik een byzonder gevoel over en van verwondering, niet van spijt. mijn pa net zo.
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
---->Nouja dat licht er aan. Je kan ook proberen in volledig donker te trippen.
Dat is zoooooo intens. Tis meer een innerlijke trip en je moet het wel kunnen trekken, maar het kon visueel zo vet zijn!

Maarja het is idd ultiem rielekst om buiten te trippen, als het lekker weer is (en vooral als je dan ook nog de hele nacht buiten kan blijven.
Zwaar heimwee naar de zomer.<----


ik heb ook eens in het het donker getripped en dat kan best vet zijn
ik ben namelijk van mening dat donker je fantasie stimuleert en dus het trippen
als je gewoonlijk in het donker loopt proberen je ogen en je gedachtes iets te maken uit het donker en probeer je iets te visualiseren
en tijdens paddo's wordt dit effect dus versterk waardoor je de meeste vreemde dingen kunt zien
ik vind buiten + donker wel chillax
maar ook lekker buiten in het zonnetje lekker wolken kijken enzo, tis maar net waar je zin in hebt
anways....

dude dat was wel een wicked experience :D
op zown manier hebbik nog nooit getripped
kwil toch ook wel eens in de buurt komen van zoiets
want ik merk de laatste tijd dat als ik 35 gram verse pak ( hawaiaans of mexicaanse) dat het niet genoeg is en dat ik steeds nog normale gedachtes heb zoals bijv : duurt het nog lang ?? , en ik merk eigenlij kweinig , en dattik teveel bij de wereld blijft
waardoor ik snel een fout gevoel krijg doordat ik niet in mijn trip opga[/quote]
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Prostoner

Heb je wel eens Terence Mckenna gelezen of beluisterd? Ongelofelijk veel interessant materiaal over oa paddestoelen van deze auteur/filosoof/etnobotanist etc..

60 gram is in feite de gemiddelde dosis voor een 'echte' trip. Afhankelijk van de potentie van de paddo's, kan een 35 gram best hefig zijn maar de kans is groot dat je net blijft steken op de grens. Erg irritant vind ik dat persoonlijk dus vandaar dat ik mijn dosis op gemiddeld 100 gram vers zet. Ik zou overigens rustig opbouwen en beginnen met bijvoorbeeld 50/60 gram. Overdosering is nagenoeg onmogelijk of je moet in staat zijn een kilo weg te werken.

En in het donker tja, dat is de manier waarop de Mazatecs het deden: Alone in silent darkness. Ik wil niets anders meer, behalve dan met volle maan in the middle of nowhere maar das speciaal :)

HC
 
G

Guest

Invité
Khad onder LSD in het donker een telephatisch ongelukje met een vriend die op school zat :D
Hij belde me in de pauze op of ik uit z'n hoofd wilde blijven :p

Maar ik denk dat als je in het donker tript je ook meer openstaat voor "andere dimensies", "bovennatuurlijke gaven" en de dingen die je normaal niet kan, omdat je teveel bezig bent met zien, horen, denken & voelen enzo.

Ben bezig met een stuk te lezen: Darkness techniques for enlightment
Als je (het liefst in een grot, in verband met de energie van de aarde) in het pikkedonker gaat mediteren, gaan je hersenen grotere hoeveelheden DMT aanmaken.
Moet je het er wel voor over hebben om 3 weken in die grot te blijven zitten...
Maar et is gewoon zo dat als je een zintuig uitschakeld dat de andere weer sterker worden, dus ik ben van mening dat je dan meer van de realiteit kan ervaren dan dat je normaal doet...
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Maar ik denk dat als je in het donker tript je ook meer openstaat voor "andere dimensies", "bovennatuurlijke gaven" en de dingen die je normaal niet kan, omdat je teveel bezig bent met zien, horen, denken & voelen enzo.

Jups....

Zat vanochtend in de auto een interessante lezing van eerder genoemde Terence Mckenna te luisteren. Ff kijken of ik het kan samenvatten:

Terence: We have all these religious excercises that are very difficult to learn, maintain and need years of practice before they work for us if they ever do.

With psychedelics its an entire different thing. Its common sense in that world, it works, mantra, meditation, telepathic contacts, it all makes sense and works.
 
G

Guest

Invité
forest a dit:
mn pa is niet christelijk, maar wel zo opgevoed, en als je tript werkt dat dan toch door. ik zal m vragen of ie een tripverslag wil schrijven, maar kdenk niet dat ie er veel zin in heeft.

Hmmm, nou ik ben ook christelijk opgevoed, maar dat is gelukkig nooit doorgekomen in een van m'n trips. Maar misschien omdat ik geloof in Gaia en de "energie van de aarde"...
Ik geloof wel in god, maar meer als in een globaal bewustzijn en alle energieen, ideeen en gevoelens dan in een god die de vijanden van "zijn volk" straft of mensen straft als ze dit doen of beloond als ze dat doen.

Kvind het een btje een kortzichtigge visie die ons al veelste lang terughoud...
 
Haut