Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

de eerste keer

lenie

Neurotransmetteur
Inscrit
11 Jan 2009
Messages
74
wat raden jullie aan om te gebruiken voor
een allereerste trip? paddo's zijn sinds het paddoverbod
moeilijk aan te komen, er staat nog een grote doornappel-
plant in de tuin en er licht nog ergens een zakje met morning
glory zaadjes in de la, mischien de moeite waard? hebben
jullie nog eventuele tips die nog zouden kunnen helpen?

danku. :)
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Je kunt nog steeds truffels kopen in de smartshop. Deze bevatten, net zoals paddo's, psilocybine/psilocine en hebben nagenoeg hetzelfde effect. Morning glory vond ik zelf niet echt de moeite waard, maar het schijnt dat als je een goed extract maakt, dat het wel gaat.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Doe Doornappel maar nadat je tenminste een paar keer paddo's of Philosopher's stones, ayahuasca, LSD en/of mescaline hebt gedaan. Morning glory is ok, maar kan zwaar op de maag liggen. Op dit moment zijn Philosopher's stones het beste legaal middel om mee te beginnen. Maar neem ook wat dat betreft je tijd.
 

lenie

Neurotransmetteur
Inscrit
11 Jan 2009
Messages
74
weet je mischien ook waar ergens een smartshop te vinden is
in de buurt van deurne/helmond (laten we zeggen in de buurt van limburg net op het randje) of dat er een site is waar op te vinden is welke smartshop waar staat? danku.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Dat moet je echt zelf uitzoeken.
 

redhawk

Alpiniste Kundalini
Inscrit
18 Avr 2008
Messages
722
lenie a dit:
wat raden jullie aan om te gebruiken voor een allereerste trip?
Als ik het goed heb, dan ben je (wat ik volgens mij ergens heb gelezen) 15 jaar?

In dat geval wil ik je adviseren, om je nog niet in de wereld van de psychedelica te begeven. Waarom wil je psychedelica gaan gebruiken?

En als je dan toch per se die wereld in wilt stappen, wat je zeker niet moet onderschatten, dan zeker geen doornappel gaan gebruiken. Er zitten te veel risico’s' aan verbonden om er even mee te experimenteren. Het probleem zit ook mede in de dosering, omdat deze van plant tot plant verschilt. Bij een te hoge dosering is het zelfs mogelijk dat je komt te overlijden.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Hoeveel ervaring heb je in het gebruik met bewustzijnsveranderende middelen in het algemeen?
 

lenie

Neurotransmetteur
Inscrit
11 Jan 2009
Messages
74
ik heb een aantal keren wiet gebruikt en eens een keer een klein stukje van de doornappel geprobeert uit nieuwsgierigheid (en ja ik ken de risico's van van doornappel) en ik ook ben niet van plan om hiermee in de toekomst veel verder mee te gaan experimenteren. ook heb ik al minstens een jaar zitten twijfelen aan het gebruik van paddos omdat ik er toch niet zo zeker van was of ik het wel aankon vond. ik heb in de tussen tijd mezelf wel veel op de hoogte gebracht van het gebruik van hallicugene drugs.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
En waarom wil je psychedelica gebruiken?
 

lenie

Neurotransmetteur
Inscrit
11 Jan 2009
Messages
74
om meer over mezelf en het leven te weten komen
en natuurlijk omdat het me gewoon erg leukt lijkt.

PS: vanwaar al die vragen?
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
lenie a dit:
PS: vanwaar al die vragen?

Psychedelica zijn power-tools, er gaat een zekere verantwoordelijkheid mee gepaard voor jezelf en je omgeving.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Omdat het belangrijke vragen zijn die je jezelf moet stellen voor je eraan begint. Psychedelica zijn niet niks en als je ze om de verkeerde redenen gebruikt, kan het wel eens verkeerd uitpakken. Ik denk dat dit aspect bij jou wel goed zit, maar je bent wel vrij jong. Betekent natuurlijk niet dat het daarom per se gevaarlijker is, maar wel dat je in een fase bent van je leven waarin veel verandert, waardoor er minder zekerheden zijn waar je op terug kunt vallen als het even niet uitpakt zoals je verwacht. Ik zou ervoor zorgen dat je het samen met een vriend of vriendin doet, het liefst met iemand die het al vaker heeft gedaan.
 

Jelleb

Glandeuse pinéale
Inscrit
5 Déc 2008
Messages
226
mijn beste vriend is beginne trippen op z'n 14e.
Hij is er veel volwassener van geworde.. :)
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
Volwassenen worden er ook soms infantiel van... :wink:
 

lenie

Neurotransmetteur
Inscrit
11 Jan 2009
Messages
74
ja een oud klasgenoot van mij heeft er wel ervaring mee (hij is ongeveer op dezelfde leeftijd als ik ben) hij zal waarschijnlijk wel op mij willen letten wanneer het zover is..
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Je zou ter voorbereiding een boek als The Doors of Perception van Aldous Huxley kunnen lezen. Wat ontspanningsoefeningen leren kan ook geen kwaad. Hoe beter je je voorbereidt, hoe dieper die eerste ervaring zal zijn.
 

Jeniger

Sale drogué·e
Inscrit
20 Oct 2008
Messages
950
Ik denk dat het iets typisch westers is om aan een leeftijdsgrens te denken. Maar ik denk in de realiteit hoe meer je volwassen bent geworden en hoe verder je verwijderd bent van je innerlijke (kinderlijke) ik, hoe moeilijker psychedelica-ervaringen zijn. Logischer wijs maakt dat het volwassen worden in deze maatschappij (wat plots een matrix word en waar je zogenaamd "volwassen" moet zijn) een stuk moeilijker.


Het zou dan misschien eenzaam kunnen zijn, omdat de rest van je leeftijdsgenoten er wss nog niet mee bezig zijn en je misschien herkenning nodig hebt, gelukkig sinds internet hebben in het algemeen minder mensen hier last van. Dit geld natuurlijk voor elke leeftijd.

Persoonlijk had ik juist het gevoel dat ik het veel eerder had moeten doen.

Het belangrijkste is de intresse (openheid) en een goede voorbereiding, en die heeft de topicstartster naar mijn idee zeker weten.:D

ps: bepaalde soorten muziek zijn speciaal gemaakt voor het trippen, persoonlijk brengt dat soort muziek mij automatisch op de goede frequentie.
http://www.myspace.com/thepeakinggoddesscollective
 

Faust

Elfe Mécanique
Inscrit
11 Nov 2006
Messages
380
Doornappel lijkt me nou niet echt een leuke psychedelica... Als je daar mee begint is de kans groot dat je nooit meer wat van psychedelica wilt weten.
 

Space-is-the-Place

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Sept 2008
Messages
1 072
Jeniger a dit:
ps: bepaalde soorten muziek zijn speciaal gemaakt voor het trippen, persoonlijk brengt dat soort muziek mij automatisch op de goede frequentie.

gegeven dat je het ook echt fijne muziek vind,
hehe sorry, altijd heel principieel met muziek :roll: :mrgreen:

Maar Lenie, lees ook ens een hele zooi tripreports en dan niet alleen de "positieve" maar ook de "negatieve"
Deze 2 woorden tussenhaakjes, omdat positief of negatief maar oordelen zijn en een moeilijke ervaring toch heel belangrijk kan zijn.
 
Haut