Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

aspirant psychonaut ?

Ed

Glandeuse pinéale
Inscrit
26 Août 2008
Messages
148
Beste Psychonauten,

als beginneling, newbe, aspirant of hoe wil je het noemen wil ik mij graag aanmelden op dit forum.

misschien heb ik de afgelopen decennia wel het een en ander overgeslagen, ik ben net 50 geworden, misschien heb ik heb ook wel het een en ander gemist. Hoe dan ook, ik heb inmiddels een twee keer een hele bijzondere ervaring gehad en ben daardoor zeer geinteresseerd en vooral nieuwsgierig geraakt.

hoe zit dat dan ? begin van het jaar heb ik bij een stel hele lieve en zorgzame mensen een geweldige intieme, aparte, geestverruimende avond gehad. Hierbij kwamen een wappil, een joint, een waterpijp en een aantal ballonnetjes om de hoek kijken. Ik heb mij hierbij in een totaal nieuwe, onbekende wereld, in een ander dimensie gevoeld. Ik heb hier weken lang een heerlijk gevoel van gehad. Enkele maanden geleden heeft het feest zich, overigens bij dezelfde mensen, herhaald. De ervaring was zelfs nog intenser, dieper en heviger dan de eerste keer. Ook deze tweede keer heb ik er een tijd lang een euforisch gevoel aan over gehouden en nog steeds kijk ik er met plezier op terug.

kortom, ik zou nu graag in contact komen met mensen die mij hierin verder kunnen adviseren en wellicht wat sturen. ik hoop op dit forum aan het goede adres te zijn. inmiddels heb ik zo links en rechts het een en ander gelezen. ik wil graag de kant op van de psychedelische effecten, ik zoek geen partydrug om de hele nacht te kunnen springen en dansen. wat ik gelezen heb komen producten als LSD en paddo’s daarvoor in aanmerking. echter ik ben gewoon huiverig als ik lees dat zo’n trip vele uren duurt. eigenlijk zoek ik dus iets wat het effect kan geven van een lachgasballon, maar dan wat langer dan enkele minuten. volgens de diverse artikelen komt dan een middel als DMT aardig in de buurt ??

voor mij zijn het echter allemaal namen en onbekende begrippen, vandaar mijn berichtje en eigenlijk ook vraag. wie zou mij hierin kunnen en natuurlij ook willen helpen om wat verder bekend te raken in deze mooie wereld, zodat ik mij op termijn wellicht ook eens psychonaut zou kunnen gaan noemen ?

alvast mijn gemeende dank, groeten,
Ed.
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Welkom Ed! Misschien heb je inderdaad wat gemist, maar ik denk dat je redelijk op de juiste plek bent belandt. Wat betreft de richting die je het best kunt nemen, zou ik toch kiezen voor wat paddenstoelen. Als je hier en daar mensen hoort spreken over dmt(deze maand ga ik het proberen) is het nogal een intense ervaring. Het is overigens een van de zwaarste middelen die er is.

Persoonlijk zou ik dan toch voor de paddenstoelen gaan. Maak hier een paar uurtjes voor vrij, en zorg dat je eventueel een dag bij kan komen. Daarnaast is het de eerste keer aan te raden om te zorgen voor iemand die nuchter is, en je in de gaten kan houden en waarbij je eventueel je hart kan luchten. Begin gewoon eerst is met een halve dosis paddenstoelen. Dan zal de duur van de trip redelijk mee vallen en hoe gek het ook klinkt, tijdsbesef heb je tijdens een trip toch niet meer, dus de duur van de trip(5 tot 6 uur is mijn ervaring met een half portie) daar hoef je jezelf niet zo druk om te maken. Het belangrijkst van alles is dat je gewoon alles over je heen laat komen en je nergens tegen verzet. Als je dit doet, zul je zeker verbaast zijn over de waarde die psychedelica in het leven kunnen hebben.

CaduceusMercurius een moderator van dit forum, heeft trouwens een erg informatieve website online gezet, lees deze website maar is goed door. http://www.ditiseentrip.nl

Nu is het bedtijd voor mij ;)

Groeten,
Mysticwarrior.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Welkom Ed!

Alles wat ik kan zeggen is dat zowel paddo's als LSD erg magische ervaringen zijn. Ze zijn beide erg interessant en kunnen je erg veel leren. Enige huiverigheid is normaal, maar als het echt verkeerd voelt moet je het niet doen. DMT is een *sterk* psychedelicum, wat ca. 10 tot 15 minuten kan duren. De korte duur zorgt ervoor dat het inderdaad wat makkelijker te overzien is dan een paddo- of lsdtrip, maar vergis je niet: je tijdsperceptie kan danig in de war worden gebracht, waardoor de trip ook urenlang kan lijken. Mijn advies is om veel ervaringen van anderen te lezen. Op internet zijn daar diverse bronnen voor, op dit forum onder de 'Ervaringen' bovenin het scherm, op www.erowid.org in de experience vault (engels) en zo zijn er nog wat plaatsen. Ken je lichaam, ken je geest, ken je drug, ken je dosis en het zal goed gaan. Info over drugs vind je ook op erowid. Ook is er een boekje (vooral gericht op tieners, maar zeker informatief) genaamd 'Uit je bol' van Hans Plomp en Gerben Hellinga met heel veel informatie over ongeveer alle gangbare drugs/entheogenen.

Er zijn hier heel veel mensen met kennis van zaken, dus als je vragen hebt ben je op de juiste plek.

Nogmaals welkom en fijne reizen.
Fork.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Hoi Ed, welkom!

volgens de diverse artikelen komt dan een middel als DMT aardig in de buurt ??
Yep. Soms wordt DMT weer vergeleken met Salvia, omdat de piek daarvan ook zo'n 10 minuten duurt, maar Salvia voelt vaak onprettig (alsof je lichaam alle kanten op getrokken wordt), terwijl je met DMT in een prachtige, ruimtelijke wereld terecht komt, waarbij het fysieke lichaam even helemaal vergeten wordt.

Ik ken iemand die eerst DMT heeft geprobeerd en pas daarna paddo's, en blij is dat ze zo de psychedelische wereld heeft leren kennen. Dat het kort duurt is natuurlijk prettig voor een eerste keer, maar je ziet ook meteen hoe kleurrijk en dynamisch een hoog gedoseerde paddo-trip kan zijn.

Nadeel van DMT (ten opzichte van bijvoorbeeld Salvia) is dat je je achteraf vrij weinig van de ervaring kunt herinneren, al verschilt dat per trip/persoon. Voordeel is dat de gebruiker meestal blijft zitten of liggen, terwijl men met Salvia nog wel eens wil gaan rondlopen, met alle gevaren van dien. DMT is duur, moeilijk aan te komen, maar het is wel fantastisch spul. Als je een goede keuken hebt kun je het vrij makkelijk zelf extraheren uit Mimosa hostilis.

Maak je niet teveel zorgen over de duur van een LSD of paddotrip. Als je eenmaal in de trip zit, zul je wensen dat het effect lang blijft duren, en (enigszins) teleurgesteld zijn als je weer terug begint te komen naar het normale bewustzijn. Zorg alleen wel dat je ruim de tijd hebt voor de trip. Dus geen afspraken maken voor de volgende ochtend bijvoorbeeld, want soms is het na een trip vrij moeilijk om in slaap te komen.
 

Ed

Glandeuse pinéale
Inscrit
26 Août 2008
Messages
148
beste psychonauten,

echt ontzettend leuk om zoveel reacties te krijgen op mijn berichtje, hier kijk ik echt van op. ik krijg het gevoel dat psychonauten, ondanks dat het beleven in mijn ogen een redelijke solo ervaring is, toch graag hun gevoelens en emoties willen delen.

ik heb alle antwoorden aandachtig doorgelezen en heb zo het idee dat ik mijn eerste echte ervaring met lsd of paddo's wil gaan genieten. ik heb al gezien dat er in de paddo wereld ook heel wat verschillen zijn dus ook daar zal ik mij eens in gaan verdiepen.

maar mijn interesse/nieuwsgierigheid is alleen maar gegroeid, dus daarna moet het toch maar eens een keer 'gaan gebeuren' ....

alleen, omdat ik in mijn vriendenkring geen mensen ken die hier bekend mee zijn toch nog even een vraagje. zijn er misschien ook clubjes of groepjes psychonauten die groentjes zoals ik met en eventueel ook tijdens zo'n eerste ervaring willen begeleiden en een misschien zelfs beetje in de gaten houden ? of wellicht de roes met meerdere mensen willen beleven ?

laten we zeggen, ik heb helemaal geen haast, maar ben wel overtuigd dat ik die geweldige ervaring waar ik heel even 'aan geroken heb' weer terug wil krijgen in een iets langere vorm !

als er mensen zijn die hier iets mee willen of kunnen houd ik mij warm aanbevolen !

morgen ga ik even voor een paar dagen de deur uit, maar na het weekend hoop ik stiekum toch op een berichtje,

groetjes,
Ed.
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
zijn er misschien ook clubjes of groepjes psychonauten die groentjes zoals ik met en eventueel ook tijdens zo'n eerste ervaring willen begeleiden en een misschien zelfs beetje in de gaten houden ? of wellicht de roes met meerdere mensen willen beleven ?
Ik denk dat het beter is als je je eerste keer tript met mensen die je kent en vertrouwt dan in een groep vreemden.
 

Ed

Glandeuse pinéale
Inscrit
26 Août 2008
Messages
148
inderdaad, wel een goed idee om mijn allereerste reis te maken met een vertrouwd persoon naast me. Maar evenzogoed denk ik dat het dan toch ook wel prettig is om er iemand bij te hebben die een beetje weet wat er gaat (en kan) gebeuren, die misschien nog wat nuttige tips kan geven ?

ik denk dat ik nu verder ga zoeken welke soort paddo's het meest geschikt is voor een eerste ervaring en welke hoeveelheid daarbij aan te raden is. Ik ga ervan uit dat er hier in de buurt van Rotterdam wel een winkel met kennis van zaken te vinden is.

Mochten er nog duidelijke doen/niet doen tips zijn dan hoor ik het graag, alvast bedankt weer,

groeten, Ed.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Ik zou voor een half doosje mexicaanse paddo's gaan (ca. 15-20 gram verse paddo's). Het zal je een indruk geven van wat paddo's met je kunnen doen, zonder gelijk keihard te trippen. Tegelijkertijd is het met enige moeite te controleren, zodat je ook voor een buitenstaander nuchter kan lijken. Ga dit echter niet opzoeken. Het kan heel vrolijk zijn, maar ook confronterend, er zijn altijd dingen die je niet wilt weten en die je dan toch te weten komt. De juiste instelling bestaat dan ook in nieuwsgierigheid. Een nuchter persoon in de buurt om je in de gaten te houden kan helpen, een meetrippende ervaren persoon is in mijn opinie beter, want dan is er geen verschil tussen jou en de ander en kun je vrijer praten als je ergens mee zit.

Doen:
lachen.
mentaal voorbereiden.
paar uur van te voren niet eten.
respect hebben voor hetgeen naar boven komt.

Niet doen:
jezelf te serieus nemen.
mixen met andere drugs (inclusief alcohol).
de trip willen stoppen, het is een leerweg die je beter tot het einde kunt volgen.
proberen bepaalde gedachtes te vermijden of te stoppen. Laat het gebeuren en alles gaat goed.
 

Noknok

Neurotransmetteur
Inscrit
23 Août 2008
Messages
50
Ik zou voor een half doosje mexicaanse paddo's gaan (ca. 15-20 gram verse paddo's). Het zal je een indruk geven van wat paddo's met je kunnen doen, zonder gelijk keihard te trippen

Ben het met de rest van je post meer dan eens, maar met dit stukje niet echt. TS komt op mij wel over als iemand die redelijk bewust is en kan naar mijn mening ook best gaan voor een hele portie mexicaantjes. Mijn eerste paddo trip heb ik ook gedaan op 1 portie mexicaantjes (17 jaar en psychedelisch gezien vrijwel 0 ervaring)

Halve portie is leuk en zorgt ook wel voor een aardige trip, maar een volle portie zal toch voor een wat uitgebreidere ervaring zorgen. Ik denk dat je na een halve portie heel snel het idee zal krijgen dat je (veel) verder wil en daardoor wat onrustig wordt, terwijl je op een volle trip rustig een paar weken/maanden kan teren.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
1 hele smartshopportie is wat mij betreft geen volle portie. Mijn eerste psychedelische ervaring was op ca. 4 gram droge paddo's. Ze waren echter slecht bewaard en dus niet echt potent. Daarna heb ik ayahuasca gedaan bij Santo Daime, wat 'best sterk' was. Ben zelf meer voor de hoge doseringen, maar aangezien Ed wat huiverig lijkt in zijn posts, denk ik dat het goed is om een beetje laag te beginnen, zodat je niet gelijk het diepe inspringt. We weten niet wie Ed is, of hij stevig in zijn schoenen staat (die indruk heb ik wel, maar je kunt het niet weten via een forum), of hij misschien trauma's heeft die in een trip naar boven kunnen komen (zelfde verhaal), etc. Ik adviseer dan ook een beetje aan de lage kant. Volgens mij heeft Ed geen haast en kan hij de tijd nemen om de dosis rustig op te bouwen.

Hoe is het trouwens, Ed? Al plannen gemaakt/nagedacht/etc.?
 

Ed

Glandeuse pinéale
Inscrit
26 Août 2008
Messages
148
even reagerend op het bovenstaande bericht van Forkbender, inderdaad jullie weten niet wie ik ben, da's waar.

Nou ik kan vertellen dat ik met beide stevig in mn schoenen op de vaste grond sta. Trauma's heb ik gelukkig geen last van, ben een rustig en evenwichtig en zeker ook geduldig persoon, als ik zo vrij mag zijn dat van mezelf te zeggen. Ik houd van genieten van het leven.

Haast hebben, nee ook niet echt, maar als ik iets in mn kop heb dan wil dat er meestal niet zomaar uit. Ik vind het leuk om mij ergens in te verdiepen voor ik eraan begin, vind ik ook al een deel van de pret.

Dus om gelijk antwoord te geven op je afsluitende vraag : jazeker, ik heb erover nagedacht, plannen gemaakt en gisteravond (vrijdag) mijn eerste trip beleefd. Ik heb mijn avontuur in een apart verhaaltje geschreven, zal het in een nieuw onderwerp plaatsen onder het motto : eerste keer.

Prettig weekend verder, groeten, Ed.
 
Haut