Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

advies aub (kort verslag van de trip)

Cheb

Neurotransmetteur
Inscrit
2 Jan 2008
Messages
96
:wink:

Als nieuweling in de psychidelica wil ik graag advies vragen mbt het beleven van een echte trip.

Ik heb nu 2x paddo's gehad, de eerste keer 20gram om te testen en de laatse maal 30.

De eerste keer was errug relaxed, samen met een vriend uit Ierlands. Ik was redelijker wijs bij de wereld en de visuals waren ook matig/redelijk (ik dach dat ze wel leuk waren, maar het kan VEEL beter blijkt :). Al met al wel een erg goede ervaring moet ik bekennen.
tijdens ook nog wat geblowed om het zaakje 'aan te wakkeren' wanneer ik zin had om wat dieper te zakken.

Affin, ik dus laatst naar 30gr. Om een lang verhaal kort te houden:
Langzaam begonnen de visuals, toen ik niks meer normaal zal begonnen ik een heel gesprek met de paddo... eigenlijk meer de paddo die mij stuurde en mij beetje bij beetje dieper liet zakken. Gerustgesteld ging ik mee en werd beloont met echt hele mooie visuals, niets was meer zoals het echt was, 2 kaarsen dansten als melkwagen om elkaar heen en vanalles meer.

Langzaam maar zeker ging ik steeds dieper weg en mijn geest kwam steeds meer open te staan en ik voelde als het ware aan hoe ik mezelf "in elkaar" moest denk en voelen om daarna als een supernova door het heelal te gaan en alles te beleven.
Ik raakte mijn besef kwijt en wist niet meer of ik nu helder was of niet. Hierdoor wilde ik mijn ogen open houden om zo te beseffen dat de massa aangedachte kwam door de paddo's en dus zouden stoppen en mij niet blijvend gek zouden maken.
Allemachting wat ging mijn hoofd te keer ik was op het laatst ZO SNEL!

Ik kan me echter wel herinneren dat ik hierna een heel goed moment met gehad, ik ben hierbij ook het bewustzijn verloren denk ik. Dit omdat ik naderhand een joint op de grond vond die ik als gewoonte te hele tijd al ik mijn hand had.
Helaas geen herinnering hieraan, behalve dat inderdaad die supernova zou komen (als het ware)
Plots was ik weer wakker en was me niet meer bewust dat ik in een trip zat, totdat de visuals (eigenlijk meteen) toesloegen. Een bom aan energie sprong uit me en sloeg als een blur over omgeving. Alsof je een soort waas-bril word opgezet. Ik dacht toen "De trip is uit me geslagen en is nu overal".
Ik voel me erg op mijn gemak door het zien van die visuals omdat ik nu weer besef dat mijn gedachten (die inmiddels in een soort loop zaten) die natuurlijk waren (ach.. niet vanzelf dan) Ik weet weer wie ik ben, waar ik woon en al dat. Helaas is dat gevoel van onrust ook weer gekomen.

Al malend in een gedachte loop dwaal een staar ik 2 uur lang door mijn huis heen. "Wat leert deze drug je over het leven, jezelf...waarom doe je dit..is dit zonde van je tijd? was is tijd? heeft het zin om dit niet te doen? anders doe je toch niets? de tijd gaat niet harder.... wat je hier ook denkt, je veranderd de wereld niet. Je zit binnen.. je moet naar buiten... warrom buiten? wat kan je daar doen? wachten tot tijd voorbij gaat? het leven gaat vooruit, het is een herhaling van herhalingen om en om, keer op keer"Natuurlijk slechts een heldere selectie van gedachte, maar dit ging naar mijn gevoel in een seconde door me heen.
Ik heb dorst, maar kom niet aan drinken toe..hetzelfde voor eten..zitten. Ik kan mezelf niet sturen uit die gedachte loop om zo weg te dwalen. Overal zie ik de mooste visuals die mij afleiden.
Ik neem wat te eten, te drinken en al vrij snel stopt de onrust.. de visuals zijn 1 uur later helaas ook weg :)


conclusie:
Slecht? Nope! alleen nadat ik wakker werd, voelde ik me onrustig.. de gedachtes kon ik nog aan. Misschien had ik dus nog dieper moeten gaan (meer nemen) en goed los te kunnen laten.

Ook denk ik dat de onrust mijn eigen fout is doorat ik mijn muziek gedurende veel te hard heb gezet (ik hoorde niets, ik moest de warmte van de muziek voelen), waardoor plosteling een stuk op mijn zenuwen sloeg.
(tijdens het typen besef ik me dat snel fietsen met tegenwind vlak van tevoren een grote mede oorzaak kan zijn).

Waarom geen sitter? Geen behoefte aan gehad, maar ik ken ook niemand die ik om me heen zou willen. De enige die ik echt 100% vertrouw is helaas iets te zorgzaam qua dat betreft en zou mij juist belemmeren om los te gaan door zich te bemoeien/bemoederen. Een schat, maar toch :)

Ik besef me dat ik moet groeien en moet leren, net zoals de eerste joint mensen alleen ziek maakt is ook een paddo geen speetje. Dat heeft de paddo mij zelf vertelt! :twisted:
Ook heeft hij mij vertelt dat ik moest leren hoe te trippen, mede vandaar mijn post. (en lol*fan's tripverslag)

Graag jullie ervaringen/advies.

Edit: ik blijf spelfouten vinden, maar ben moe... ik hoop dat het te lezen is
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Klinkt alsof je te veel wil. Je hebt een echte trip beleeft, maar doordat je teveel gedachten in je hoofd haalde ervaarde je hem niet als zodanig. Accept accept accept.

Je leert alleen trippen door het te doen. Als je een keer een sitter nodig hebt dan moet je hier maar een balletje opgooien, er woont vast wel iemand in de buurt die dat voor je wil doen.
 

lol*fan

Elfe Mécanique
Inscrit
7 Juil 2007
Messages
378
Hoi Cheb,

Als ik het zo lees heb je echt een goede trip gehad waar een hoop van te leren is. Helemaal een _echte_ trip.

Ik ben zelf een jaar geleden begonnen met paddestoelen. Eerst twee milde trips in twee weken tijd (twee keer een halve portie), later een heel portie. Die eerste drie trips gaven me vooral veel vreugde en plezier. Ik heb ze allemaal met m'n ogen open beleefd en me verwonderd over de magie. Het waren de meer recreatieve trips, hoewel ik ook wel gedachten had over het leven en mezelf.

Pas bij mijn vierde trip had ik voor het eerst het idee "Fuck, dit is veel te heftig!", om in het tweede deel van de trip tot rust te komen en een heleboel inzichten op te doen over mezelf en mijn relaties met anderen. Ik heb toen door m'n huis gelopen, nagedacht en me verwonderd over de inzichten die tot me kwamen. Dus dit:
Al malend in een gedachte loop dwaal een staar ik 2 uur lang door mijn huis heen.
...komt me wel bekend voor :)
Zoals een heleboel in je verslag trouwens.

Ik heb nog een heel aantal trips gehad waar ik niet tevreden over was, hoewel ik in elke trip wel íets heb geleerd. De trips waar ik me niet zo goed over voelde waren trips waar ik met de verkeerde intenties aan was begonnen. Moe en niet lekker in m'n vel zittend, ongepland maar een tripje maken omdat ik me gevangen voelde in de sleur van het leven. En verschillende keren strekte ik me uit naar de ervaring van een eerdere trip, omdat ik daar zo van onder de indruk was. Maar ik heb geleerd dat elke trip anders is, dat ik in elke trip een les leer die op dat moment voor mij van belang is.

Ik denk dat je een leerzame trip hebt gehad. Tips voor optimale trips (hah, klinkt lekker :p ):

- Plan een trip in ieder geval enkele dagen vantevoren, zodat je je er geestelijk op voor kunt bereiden. Probeer in die dagen tot rust te komen, je te verwonderen over de natuur en de wereld. Bekijk de wereld vanaf de zijlijn in plaats van als deelnemer.
- Denk na over het doel van je trip. Waarom trip je, welke vraagstukken wil je oplossen, ben je bereid los te laten en de paddestoel je te laten leiden (ik ga soms een trip in met een duidelijke vraag, en krijg die dan vaak ook beantwoord; andere keren laat ik het aan de paddestoel/het universum/mijn bovenbewuste/.. over wat ik moet leren)
- Een ritueel op de dag van de trip zelf kan helpen. Je huis/kamer opruimen en schoonmaken. Vasten. Mediteren.
- Zorg dat je alle tijd hebt, zowel voor als achteraf, zodat je rustig aan een trip kunt beginnen en achteraf voldoende tijd hebt om je ervaring te verwerken (nadenken, opschrijven).
- Bij de heftigere trips vind ik het altijd erg fijn als ik de volgende dag even bij iemand langs kan gaan, iemand zie. Ik zat tot ruim een half jaar terug nogal veel thuis, en als je dan helemaal van de wereld bent geweest is het niet fijn de volgende dag nog de hele dag alleen thuis te zitten en geen mens te zien. Dat geldt natuurlijk voor als je alleen tript, wat ik tot nu toe altijd heb gedaan.
- Zorg dat er eten voor het grijpen staat. In een trip valt het vaak niet mee een boterham te smeren of iets uit een kast te halen, zeker als die kast 'ver weg' is en je op weg naar die kast honderd keer wordt afgeleid.

En tot slot: lees het (online) boekje Paddo's: onze kleine broeders. Makkelijk geschreven en bevat veel tips en nuttige informatie.

Ik wens je vele goede trips!

O ja, en wat hoge doseringen of het gebruik van MAOI betreft: dat soort trips kan lichamelijk en geestelijk nogal vermoeiend zijn. Bouw langzaam op, doe geen dingen waar je je niet klaar voor voelt.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Als je geen eten kan maken, hoef je waarschijnlijk ook niet echt te eten. Een mens kan echt wel een dagje zonder.
 

lol*fan

Elfe Mécanique
Inscrit
7 Juil 2007
Messages
378
Mwa, ik heb verschillende keren gehad dat ik ontzettend honger had na de piek van m'n trip (omdat ik sowieso vanaf vier uur voor de trip niet meer eet) en blij was dat ik vantevoren iets had klaargezet, omdat ik nog te stuntelig was om iets klaar te maken. Daarom zorg ik ook altijd dat ik koeken of iets dergelijks in huis heb.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
dat kan. Ik eet meestal pas rond 6 uur na inname wat fruit, als ik er zin in heb, maar ben ook weleens gewoon gaan slapen.
 

Cheb

Neurotransmetteur
Inscrit
2 Jan 2008
Messages
96
Heel veel goed bruikbare tips, ontzettend bedankt!
Ook de link naar het online paddo boek is meer dan welkom

Ik weet op dit moment nog niet of ik een sitter wil de volgende keer of niet, al lijkt me het wel verstandig. Ligt er helemaal aan of ik in contact kom met iemand die zowel open staat voor trips er ervaring mee heeft en waar ik mij goed/veilig/vertrouwd bij voel.
Eigenlijk, nog, niemand die ik ken heeft ervaring :roll: Waarschijnlijk zal ik tegen die tijd de mensen hier ook wat beter kennen.. wie weet :)

Klinkt alsof je te veel wil. Je hebt een echte trip beleeft, maar doordat je teveel gedachten in je hoofd haalde ervaarde je hem niet als zodanig. Accept accept accept.

Dat denk ik ook, ik probeerde mijzelf te veel te pushen. Wat ik begrepen heb is dit meer een gebruik wat kan werken icm LSD (let wel: ik heb 0.0% ervaring met LSD). Maar nu ik gevoelt heb wat er gebeurd en hoe het gebeurd denk ik dat een volgende keer beter zal gaan en hopelijk minder onrustig zal uitwerken.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Door te trippen leer je het vanzelf. In mijn optiek maakt het dan niet echt uit welk middel je neemt. Het is wel zo dat LSD wat meer speedy is en dat je superveel energie hebt, wat het 'veel willen' dus minder in de weg zit.
 
Haut