Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Zero tolerance op Awakenings

Dr. Leospace

Alpiniste Kundalini
Inscrit
28 Oct 2005
Messages
686
Ik vraag me af wat de politie precies wil bereiken met deze idiote acties:
:evil:


Uit het Parool: http://www.parool.nl/nieuws/2006/NOV/25/p2.html

AMSTERDAM - Op dancefeest Awakenings in de Gashouder in Amsterdam hield de politie vrijdagnacht een zogeheten zero-tolerance-actie tegen drugs.

Politie in burger postte bij de kluisjes, op de tribune en de dansvloer. Willekeurige bezoekers werden gesommeerd hun zakken leeg te halen. Anderen werden in drie portocabins elders op het terrein gefouilleerd tot op het ondergoed.

Wie een 'gebruikershoeveelheid' pillen - tot vijf stuks - bij zich had, moest die inleveren en het terrein verlaten. Een hulpofficier bepaalde ter plekke of mensen die meer hadden, worden vervolgd. Bij hoeveel bezoekers dat het geval was, was vannacht nog niet bekend. De actie was tevoren aangekondigd.

De politie weigerde flyers van de Jellinek-kliniek neer te leggen waarin mensen werden opgeroepen hun ervaringen te melden.
 

Rutger

Sale drogué·e
Inscrit
8 Nov 2005
Messages
822
Ik was op dat feest en moet zeggen dat ik er eigenlijk niks van heb gemerkt, maar ik heb daar uiteraard geen drugs gebruikt :roll: .

Tja het is natuurlijk wel heel triest dat dit soort dingen gebeuren. Je wilt gewoon naar een leuk feestje gaan en niet constant op je hoede zijn of je niet door de smeris gepakt wordt. Dat je het terrein afgestuurd wordt omdat je een pilletje in je bezit hebt terwijl je een kaartje van 40 euro hebt gekocht dat zou er bij mij niet in gaan. Vandaar dat ik gewoon lekker aan de Voka redbull ben gegaan, wordt net wakker en moet zeggen voel me prima behalve flink brak natuurlijk.

Moet zeggen dat de muziek gisteren echt kut was, ben ook om 4.30 al naar huis gegaan omdat het echt niet opschoot, de line up was goed maar op een of andere manier konden ze het niet voor elkaar krijgen om de muziek goed te draaien. Ach Awakenings is ook al over de heuvel heen, zeg maar. Eigenlijk al sinds 2000-2001, pfff ik wordt echt een oude lul, hoor me nu praten. Ik ga nu maar stoppen, de slijter is bij ons maar tot 5 uur open :oops: :lol:
 

MindAstronaut

Sale drogué·e
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
968
ahh dit vind ik wel weer echt zielig van het Nederlands politie korps
stelletje Partycrashers! :x
Met hun zogenaamde War on drugs lekker de consument lastig vallen..
 

marc

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
5 Déc 2003
Messages
1 154
Het trieste aan het verhaal is dat er wel gewoon liters alcohol wordt geschonken aan jongeren die nog niet eens 16 zijn.

Terwijl de leeftijdsgrens 18 jaar is voor het feest.

Ik ben 1 x naar Awakenings geweest, nooit meer. Je kreeg zo weinig waar voor je geld en 4 € voor een half litertje water vond ik echt nergens op slaan.
 

Ilian

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Fev 2006
Messages
1 028
hier nog zoiets

Politie houdt 140 mensen aan tijdens dancefeest
ARNHEM - De Arnhemse politie heeft in de nacht van zaterdag op zondag 140 bezoekers van het dancefeest Qlimax aangehouden wegens bezit van harddrugs. Het evenement had plaats in stadion Gelredome.

Van de gearresteerden werden tachtig feestgangers met een dagvaarding of geldboete naar huis gestuurd. Zij hadden overwegend xtc bij zich. Eén persoon liep tegen de lamp met negentig xtc-pillen plus enkele zakjes GHB. Deze persoon is ingesloten, aldus de politie. Van de rest van de aangehouden personen nam de politie alleen de drugs in beslag.

Verder is Qlimax rustig verlopen. Het dancefestijn trok 25.000 bezoekers.


kansloos ^^
 

MindAstronaut

Sale drogué·e
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
968
hahah 140 van de 25000 mensen aangehouden vanwege drugsbezit op Qlimax nou dan doen ze hun werk best wel slecht.. :D er zijn namelijk weinig mensen nuchter bij zulke feesten..

Als de politie wil verkomen dat er drugs ongevallen plaatsvinden laats ze dan al die energie en geld nou in iets ander zouden steken zoals massale voorlichting,
inplaats van een klein kraampje van drugsinfo..( nix tegen de mensen van drugsinfo ze verrichten goed werk, alleen het is te kleinschalig )

peace.
 

Dr. Leospace

Alpiniste Kundalini
Inscrit
28 Oct 2005
Messages
686
MindAstronaut a dit:
Als de politie wil verkomen dat er drugs ongevallen plaatsvinden laats ze dan al die energie en geld nou in iets ander zouden steken zoals massale voorlichting,
inplaats van een klein kraampje van drugsinfo..( nix tegen de mensen van drugsinfo ze verrichten goed werk, alleen het is te kleinschalig )

Helemaal mee eens! Maar het meest treurige is dat de politie juist voorlichting tegenhoudt door geen flyers van de jellinek kliniek toe te staan.
Ook de gratis drugstesten op grote feesten zou weer toegestaan moeten worden.
 

Kwarkfanaat

Sale drogué·e
Inscrit
2 Jan 2006
Messages
764
Dr. Leospace a dit:
Maar het meest treurige is dat de politie juist voorlichting tegenhoudt door geen flyers van de jellinek kliniek toe te staan.
Ook de gratis drugstesten op grote feesten zou weer toegestaan moeten worden.

Totaal mee eens! Zulke ingrijpen hebben totaal geen zin. Betere voorlichting scheelt een hoop; en daarnaast denk ik sowiezo dat alcohol veel meer schade toebrengt dan reguliere drugs.
 

PeterPlanteneter

Neurotransmetteur
Inscrit
9 Oct 2006
Messages
92
140 klinkt veel, maar is idd bijzonder weinig.. Dat zou 0,56% zijn :)

en er stonden zelfs honden bij de ingang! Ook mooi, liep een gozer met spul, en zo'n hond rende erop af. Loopt er toevallig iemand anders die ook drugs bij zich had tussendoor, gaat de hond daarop af.. Die andere kerel snel doorlopen ;)

maar om ontopic te blijven.. controle bij de ingang vind ik nog net kunnen, maar op de vloer moeten ze wegblijven.. sta je lijp te dansen, kan je zomaar mee naar achter worden genomen om te strippen tot je onderbroek.. Lijkt me zwaar irritant.. En dan kan t ook nog gebeuren dat t meerdere keren op 1 avond gebeurd.. :|
 
G

Guest

Invité
Jezus, 140 op qlimax... dat is echt bar weinig.
Iedereen is daar altijd zwaar uit z'n pan.

En ja kut voor awakenings, maar volgens mij word het er wel gezelliger op opzich.
Ik ben sinds de periode dat op een gegeven moment iedereen apatisch van de dope op awakenings liep niet meer geweest, omdat het gewoon niet meer tof was.
Misschien is dit laatste 1,2 / 2 jaar weer minder geworden....
 

Indiaan

Glandeuse pinéale
Inscrit
20 Fev 2006
Messages
220
het gaat hier wel over hoeveelheden van 5 pillen of meer. Ze staan nog steeds wel wat toe, maar ze willen de grote verkoop op dit soort feesten tegen gaan.

PS: Ik vind ook dat ze drugstests terug moeten brengen ;)
 
Haut