Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Zelfkweek truffels ?

Ed

Glandeuse pinéale
Inscrit
26 Août 2008
Messages
148
Er is hier veel te lezen over zelf paddo's kweken, maar ik kan weinig vinden over het zelf kweken van truffels.

Zijn er ook truffel-kweeksets te koop, heeft er iemand ervaring mee ?
 

Space-is-the-Place

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Sept 2008
Messages
1 072
Jazeker
Truffelkweeksets zijn helemaal stoner proof,
want het is gewoon een geinoculeerde pot met graszaad.
Je hoeft hem alleen even 3 maanden te laten staan en klaar zijn je truffels :D
 

Ed

Glandeuse pinéale
Inscrit
26 Août 2008
Messages
148
... bedankt voor de goede adviezen, het ziet er eigenlijk wel heel eenvoudig uit dus ik denk dat ik maar eens ga bestellen. Heeft er toevallig iemand ervaring mee ? Bij voorbeeld, hoe weet je wanneer de truffels geoogst kunnen worden ? Kan je ze dan nog goed houden, of kan je ze drogen of moet dan alles vrij snel gebruiken ? (Ik heb ze nu een paar keer gekocht en dan staat er een houdbaarheidsdatum op.)

Ik zie ook dat er twee soorten verkrijgbaar zijn, de Psilocybe tampanensis en de Psilocybe mexicana. Zijn er nog kenners die het verschil kunnen aangeven, is er verschil in de sterkte of de werking van de truffels, de kweektijd, de opbrengst ??
 

Shamanita

Alpiniste Kundalini
Inscrit
5 Jan 2009
Messages
634
p mexicana is sterker dan P tampanensis (er zit vooral meer psilocine in mexicana's, de psilocybine-concentratie is min of meer hetzelfde, dacht ik... )

Ik denk dat ze beiden na ongeveer 3 tot 9 maanden oogstbaar zijn .. Hoe langer je wacht, hoe groter de oogst (logisch :p)
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Ik heb nog nooit zelf truffels gekweekt. Maar wel paddo's uit zo'n kweeksetje. Aangezien dat best makkelijk was, kan ik me niet voorstellen dat truffels enigzins NIET moeilijker zouden zijn om te kweken.

Edit: niet.
 

Space-is-the-Place

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Sept 2008
Messages
1 072
Nouja, weet je wat het is met truffels.
Je hoeft alleen maar te zorgen dat het water + graszaad gecoloniseerd word en dan laat je het alleen maar staan.
Dus als je de kit binnen krijgt hoef je eigenlijk nog alleen te wachten todat je gaat oogsten.
Qua drogen en houdbaarheids datum weet ik er niet zoveel vanaf.
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
Truffels bevatten per gewicht minder water dan paddo's. Hierdoor zijn ze in verse vorm langer houdbaar maar ze zijn moeilijker helemaal droog te krijgen.

Er zal na verloop van tijd weer mycelium uit de truffels komen, dus als ze wit worden wil dit niet zeggen dat ze over datum zijn.
Ze kunnen ook blauw kleuren net als paddo's.

Pas als ze zwart worden en beginnen stinken zijn ze niet meer eetbaar.
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Meduzz a dit:
Truffels bevatten per gewicht minder water dan paddo's. Hierdoor zijn ze in verse vorm langer houdbaar maar ze zijn moeilijker helemaal droog te krijgen.

Er zal na verloop van tijd weer mycelium uit de truffels komen, dus als ze wit worden wil dit niet zeggen dat ze over datum zijn.
Ze kunnen ook blauw kleuren net als paddo's.

Pas als ze zwart worden en beginnen stinken zijn ze niet meer eetbaar.

Kan de diepvries ook nog een uitkomst bieden?
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
Kan de diepvries ook nog een uitkomst bieden?
Ze moeten hier droog genoeg voor zijn, anders breken de celwanden en krijg je een soort pulp na ontdooiing. Zo is het bij paddo's toch. Ik weet niet of verse truffels droog genoeg zijn voor de diepvries.
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Meduzz a dit:
Kan de diepvries ook nog een uitkomst bieden?
Ze moeten hier droog genoeg voor zijn, anders breken de celwanden en krijg je een soort pulp na ontdooiing. Zo is het bij paddo's toch. Ik weet niet of verse truffels droog genoeg zijn voor de diepvries.

Als je ze goed droogt kun je ze zonder problemen invriezen in die zin, dat het geen pulp wordt en dat je ze ook weer netjes kunt ontdooien. Hoe potent ze bljiven weet ik niet want ik heb ze zelf nog niet geprobeerd.
 
Haut