Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Wat ik nou toch lees...

Jakobien

Alpiniste Kundalini
Inscrit
28 Oct 2005
Messages
658
Marechaussee waarschuwt voor psychedelische chocolade

Uitgegeven: 17 augustus 2006 11:21
Laatst gewijzigd: 17 augustus 2006 11:42

SCHIPHOL - De marechaussee op Schiphol waarschuwt voor chocoladerepen met een hallucinerende werking die op de luchthaven circuleren. De politiedienst kwam de reep 'NOIR de NOIR' op het spoor nadat een dakloze die de reep had gegeten niet alleen ziek werd, maar ook last kreeg van allerlei waanbeelden en angsten.

"De waanbeelden gingen zelfs zo ver dat deze man uniformen voor trouwjurken aanzag", vertelt woordvoerder Rob Stenacker van de marechaussee. "Inmiddels heeft het Nederlands Forensisch Instituut een zelfde reep die we vonden, onderzocht. Daaruit bleek dat er de hallucinerende stof psilocine in was verwerkt. Deze stof wordt aangemerkt als een harddrug." Psilocine is een van de psychoactieve stoffen die in paddo's zitten.

Drugs

De marechaussee waarschuwt nu, omdat de reep regelmatig op de luchthaven wordt aangetroffen. Stenacker: "We vermoeden dat reizigers de repen ergens anders vandaan hebben, maar die niet durven mee te nemen op hun vlucht, omdat er drugs in zitten. Daarom worden ze op het vliegveld achterlaten. We willen nietsvermoedende mensen waarschuwen voor de gevolgen van het eten van deze repen. De kans bestaat ook dat kinderen er een vinden en opeten."

Het gaat om een bruine reep chocolade die is onderverdeeld in twee stroken van ongeveer 10 centimeter lang. De verpakking is zwart/bruin/goudkleurig met in gouden letters de opschriften NOIR de NOIR en 72 procent cacao.

Bron; nu.nl
 

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
MOOI :D
 

BooYa

Glandeuse pinéale
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
192
da komt toch veel voor paddorepen?
alé ier in belgie toch
enja van dienen daklozen zeggen ze gwn om een negatief beeld op te wekken
 

Jakobien

Alpiniste Kundalini
Inscrit
28 Oct 2005
Messages
658
Zou het niet om een reep met gesynthetiseerde psilocine gaan?

Anyway, als je denkt een gewone chocolade reep te eten en verder nergens van weet.... Niet zo gek dat zoiemand zich zorgen begint te maken als hij ineens misselijk wordt -> bad trip.
 

DevXavier

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
8 Mai 2006
Messages
1 258
Waarom synthetiseren als je uit de paddo's net zo makkelijk kan extraheren of de paddo's in de chocolade "stoppen".

Synthetiseren van de psy-groep is namelijk niet makkelijk en vergt WO/HBO scheikunde.
 

DrDreez

Glandeuse pinéale
Inscrit
26 Juin 2005
Messages
200
Kameraad van me had zo eens een doosje zelfgemaakte paddopralines in een Leonidas doosje laten staan op de wc van de luchthaven. Is mss toen ook gebeurd. Is wel lachen vind ik, zolang er geen accidenten gebeuren.
grtz
 

skrudge

Alpiniste Kundalini
Inscrit
10 Déc 2005
Messages
694
massaal naar schiphol dan maar? :D

en is het waar dat psilocyne als harddrug wordt bestempeld? Ik vind het een vreemd verhaal, want voor zover ik weet ontstaat psilocyne UIT psilocybine. De psilocybine wordt ingenomen en je lichaam zet het om. Een soort biologisch extractieproces. Ik kan het fout hebben hoor, maar dan zou ik graag uitleg horen van iemand.

Dat van die zwerver vind ik dan wel mooi :D
'waarom lopen jullie snorren allemaal in trouwjurken??' :D
 

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
ik ben eigenlijk wel geinteresseerd in paddo-chocolade maken. heeft iemand een recept/theorie om het te maken?
ik neem aan extracteren door middel van citroen en rodedruivensap. dat in een pannetje en dat pannetje in een pannetje met water, in het eerste pannetje chocolade, gesmolten, dan het fruchtensap laten verdampen.... maar de psilocyne/psilocybine gaat kapot bij zulke temperaturen, toch? dus wat nu?
gewoon sap met psilocybine laten staan met een lampje erboven zoals bij opiumzuivering? tot er alleen wat drappig, weinig spul over is?
en weet iemand hoe lang paddo-chocolade houdbaar is?
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
Jakobien a dit:
Het gaat om een bruine reep chocolade die is onderverdeeld in twee stroken van ongeveer 10 centimeter lang. De verpakking is zwart/bruin/goudkleurig met in gouden letters de opschriften NOIR de NOIR en 72 procent cacao.

net alsof iedereen die tripchocola maakt het op deze manier doet :?
 

DevXavier

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
8 Mai 2006
Messages
1 258
skrudge a dit:
massaal naar schiphol dan maar? :D

en is het waar dat psilocyne als harddrug wordt bestempeld? Ik vind het een vreemd verhaal, want voor zover ik weet ontstaat psilocyne UIT psilocybine. De psilocybine wordt ingenomen en je lichaam zet het om. Een soort biologisch extractieproces. Ik kan het fout hebben hoor, maar dan zou ik graag uitleg horen van iemand.

Dat van die zwerver vind ik dan wel mooi :D
'waarom lopen jullie snorren allemaal in trouwjurken??' :D

Psilocyne wordt in de pure vorm als hard drug beschouwd. Een extractie van paddo's zou dus een voor de wet illegale substantie overlaten.
 
Haut