Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Vragen betreft LSD.

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Ik hoor heel erg vaak van mensen die met lsd geexperimenteerd hebben, dat het trippen op lsd heel anders is dan het trippen op paddo's. Waardoor ik mij steeds vaker afvraag hoe anders dit dan mag zijn. Zo heb ik wel is gehoord dat lsd emotioneel veel minder zwaar moet zijn, dan het geval met bijvoorbeeld paddo's is. Hoe ervaren jullie emotioneel gezien, een trip op lsd? Daarnaast hoor ik van veel mensen die lsd hebben geprobeerd dat ze liever een lsd trip ervaren dan een trip op paddo's? Graag zou ik daar ook meer opheldering over willen hebben.

Groetjes,
MysticWarrior.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Paddo's zijn in mijn optiek mystieker dan lsd, en in dat opzicht is lsd makkelijker te controleren. Ik heb zelf het gevoel dat de emoties bij paddo's gewoon meer aanwezig zijn, dat LSD iets meer 'detached' is. Toch kun je met LSD goed in je eigen psyche graven als je je erop toelegt en kun je ook diepe emoties voelen. LSD is iets actiever dan paddo's: je moet het echt zelf doen, terwijl je op paddo's in een achtbaan wordt gezet en de rit uit moet zitten. Natuurlijk niet zo extreem als ik het hier opschrijf, maar er is wel degelijk een verschil.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
mysticwarrior a dit:
LSD is iets actiever dan paddo's
Bedoel je hiermee, dat je zelf actiever word of juist de trip op zich zelf?

Je wordt iets actiever van LSD, maar dat bedoelde ik niet echt. Het is meer dat jij, als tripper, meer in controle bent en kunt navigeren in je eigen psyche, terwijl paddo's je meenemen naar hun wereld. Bij LSD ben jij de kapitein.
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Kijk, op dat antwoord zat ik te wachten. Ik zou graag is willen trippen en ietsje meer controle willen hebben als dat wat je met paddo's hebt. Ik zit er namelijk behoorlijk vaak aan te denken om een middel als LSD te proberen, maar ik ben zelf in het verleden een beetje geschrokken van een paar mensen die ik vaag kende. Deze leken namelijk echt de weg zijn kwijt geraakt en belande op een gegeven moment met schizofrenie in een inrichting. Ik vond 2 personen te toevallig en vond daarom dat alle vooroordelen misschien wel waar konden zijn, waardoor ik nooit heb overwogen om het te proberen. Maar sinds een paar maanden, komt de gedachte steeds vaker boven om toch eens zo'n ervaring mee te willen maken. Vooral omdat ik tot nu toe alleen nog maar op paddo's heb getript, wil ik toch is een keertje wat nieuws ervaren.

Groetjes,
MysticWarrior.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Het kan natuurlijk altijd fout gaan (weet jij veel of jij een latente aanleg voor psychosen hebt?), maar als je je goed voorbereid op een trip kan LSD wat meer easy-going zijn dan paddo's. Remember it's all in your mind and you'll be fine.
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Het kan natuurlijk altijd fout gaan (weet jij veel of jij een latente aanleg voor psychosen hebt?)
Maar dit risico loop je toch met alle psychedelica, of telt dit in het bijzonder voor LSD?

Groetjes,
MysticWarrior.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Ja, het geldt voor alle psychedelica, maar iedereen reageert op een andere manier op verschillende psychedelica. Het kan ook 50 keer goed gaan en dan een keer mis. Ik zou oppassen met LSD als je erg gevoelig blijkt voor psychedelica. Begin gewoon met een kwart zegeltje en kijk hoe dat verloopt.

De controle is natuurlijk wel relatief. Als je echt een control freak bent en je neemt LSD dan staat je een erg lange avond te wachten. Hetzelfde geldt als je iemand bent die zijn emoties probeert te onderdrukken, want deze komen hoe dan ook naar boven. Emoties blijven uberhaupt moeilijk te controleren, het is beter om ze te voelen en te uiten.
 

dutchmarshal

Glandeuse pinéale
Inscrit
21 Juin 2007
Messages
108
Emoties blijven uberhaupt moeilijk te controleren, het is beter om ze te voelen en te uiten.

controleren is niet het moeilijke.... maar het is wel altijd beter om ze te uiten natuurlijk...
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
dutchmarshal a dit:
controleren is niet het moeilijke.... maar het is wel altijd beter om ze te uiten natuurlijk...

Wat versta je onder controleren? Ze in de gaten houden of net doen alsof ze er niet zijn en ze wegstoppen? Het eerste kan nog wel nuttig zijn, maar is erg moeilijk vol te houden als je het niet gewend bent. Het tweede komt meer voor en is uiteindelijk funest voor je geestelijke en/of lichamelijke gezondheid.
 

mullis

Neurotransmetteur
Inscrit
10 Nov 2007
Messages
92
Ik vind een paddotrip veel grilliger dan lsd. Een lsd trip is in vergelijking met paddo's beter te sturen.
 
Haut