Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Voor of tegen grondwet?

Sansky

Elfe Mécanique
Inscrit
18 Jan 2002
Messages
334
Ben toch wel nieuwsgierig hoe jullie (als psychonauten), tegenover de Europeese Grondwet staat. Volgens de regering heeft dit alles niets te maken met het softdrugsbeleid.

Moeten we dat geloven? Of maken over een paar jaar de Fransen en de Duitsers de dienst uit en is het afgelopen met onze coffeeshops?

Wat denken jullie? En zijn jullie dus voor of tegen?
 

experience

Neurotransmetteur
Inscrit
12 Sept 2003
Messages
88
Ben bang dat 't er niet beter van word
Met de 1wording van Europa beloofden ze ons gouden bergen. Maar het enige wat er gebeurd is, is dat er bergen regels zijn gekomen.
 

Snapinho

Elfe Mécanique
Inscrit
22 Sept 2004
Messages
394
hehehe

heb deze discussie de afgelopen paar weken op een aantal fora gevoerd, het aan iedereen in mijn omgeving gevraagd en ga zo maar door. ik ben in al die tijd nog NIEMAND tegengekomen die er echt het fijne van weet, en volgens mij is het fijne er per definitie niet van te kennen...
btw: ik ben tegen referenda in het algemeen en tegen deze in het bijzonder. ze houden ons voor de gek! eerst schrijven ze een referendum uit en daarna geven ze ons geld uit (4 miljoen!) om te zorgen dat we ja stemmen. dan verliezen ze ook nog eens belangrijke dingen uit het oog (i.e. debatten voeren in de kamer) om foldertjes uit te gaan delen. dan komen ze met allemaal drogredenen als: jaaaa het gaat economisch fout dan, jaaaa dan wordt het weer een holocaust, jaaa het is slecht voor de positie van Nederland.
Onzin! :demon:
Ik weet niet of de grondwet daadwerkelijk veel verandert, maar ik neig naar nee stemmen. Simpel door de houding van de regering. Goed, inhoudelijke argumenten voor en tegen heb ik nog niet gevonden en de uitwerking van de grondwet is volgens mij ook grotendeels de uitkomst van interpretatie door een Europees parlement. En die mogen we niet eens zelf direct kiezen! Dus: voorlopig slaat de balans negatief uit voor mij...
 

Kitiem3000

Neurotransmetteur
Inscrit
29 Mar 2005
Messages
84
Nee uiteraard. Er zijn best veel goede argumenten waarom men NEE moet stemmen, ik ken er echter nog maar eentje.

Het stemrecht van de kleinere landen zoals Nederland raakt met de nieuwe grondwet het nulpunt.
Eeuwenlang hebben we ons staande gehouden tegen alle andere landen van Europa, en nu gaan we onze identiteit die met bloed gekocht is verkopen aan een Europese Grondwet waar juist deze landen het voor het zeggen hebben.

Dit is nogal allesomvattend. Voor je weet maakt Europa hier over alles de wet uit, inclusief drugsbeleid.
 

Razputin

Neurotransmetteur
Inscrit
13 Mai 2005
Messages
46
Volgens mij maakt het niet veel uit als het 'voor' wordt, want de eigen wetten van het land blijven gewoon gelden. Er zal dan ook niets veranderen wat betreft het softdrugsbeleid in Nederland. We moeten wel oppassen dat we ons niet te veel laten meeslepen door Frankrijk...
Ik ga zeker voor stemmen. Mede om bovengenoemde redenen, maar ook omdat er dan eindelijk eens een blok tegenover Amerika en China en Rusland gevormd kan worden. En zó ingrijpend is de grondwet niet. Dus....
 

svirsk

Neurotransmetteur
Inscrit
24 Jan 2002
Messages
70
Ik ga denk ik ook voorstemmen,
zover ik gelezen heb staan er niet echt levensbedreigende dingen in de grondwet. Eerder juist de mogelijkheden om Europa sneller en eenvoudiger te laten werken.
Maar ik ben het wel met sommige omstanders eens dat de regering het niet helemaal lekker heeft aangepakt, nu zien veel mensen de Nee als mogelijkheid om eens lekker onze regering te pesten, of om eens fijn de boosheid over de euro -invoering te laten zien (of het verlies van het songfestival). Deze dingen staan totaal los van elkaar en het is jammer dat onze volksvertegenwoordigers soms net doen alsof ze met elkaar te maken hebben. Zou het wel jammer vinden als het nee word. Maarja eerst maar eens naar Frankrijk kijken
 

marc

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
5 Déc 2003
Messages
1 154
Ik denk dat ik NEE stem.

Ik vind het wel hypocriet van de regering om een referendum te houden, en vervolgens iedereen probeer te overtuigen ja te stemmen. En is bijna een doodzonde als je nee zou stemmen.

Houd dan geen referendum en druk die wet er gewoon doorheen.

Heel Europa had zowieso gestolen mogen worden van mij, tot nu toe zie ik er de voordelen niet van in.
 

Sansky

Elfe Mécanique
Inscrit
18 Jan 2002
Messages
334
en vergeet niet dat we worden verplicht om enorm veel geld in een europees leger te stoppen.....
Maar anyway nu de Fransen ook al tegen hebben gestemd denk ik dat wij ook tegen gaan stemmen.... ik gok op 58 %tegen - 42% voor :grin:
 

solid

Glandeuse pinéale
Inscrit
18 Mar 2005
Messages
112
Nu de Fransen hebben tegengestemd maakt het toch nie meer uit? Ik dacht dat alle lidstaten akkoord moesten zijn voor er iets kon gebeuren. Nu Franrijk nee heeft gestemd komt er toch geen grondwet?
 

Kitiem3000

Neurotransmetteur
Inscrit
29 Mar 2005
Messages
84
Als een meerderheid van de lidstaten voor zou stemmen zou er "nog ruimte zijn om mee te werken". Mensen weten nooit iets concreets te zeggen, maar Europa mikt dus in ieder geval nog op de meerderheid.
 

thesacraments

Neurotransmetteur
Inscrit
27 Fev 2006
Messages
54
Het is volgens mij niet de schuld van de grondwet... Het gaat erom dat elk land nog eens individuele wetten kan stellen... en deze sucken meestal bigtime!!! Ik zou de grondwet niet de schuld geven van enige legalisaties of illegalisaties...

Des te beter dat deze spullen niet in de grondwet voorkomen... Je zou ze haast nietmeer kunnen veranderen... De individuele grondwetten van bepaalde landen wel. Ja dit gaat idd ook over de grondwet maar er zitten dus voor elk land kleine verschillen in.
 
Haut