Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Versneden Calea

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
hey

ik heb al vaker gelezen over het 'droomkruid' maar ik dacht er nooit aan om het te kopen..
totdat ik vandaag in de smartshop stond en het zag staan.. en dacht nu ga ik het dan ook eindelijk eens kopen :)

25gram versneden Calea zacatechichi(dus geen extract)

ik vroeg me of iemand hier wat ervaring mee heeft en hoe jij het gebruikt??
ik dacht roken of thee van zetten en voor het slapen gaan neem ik aan?
en ik wil ook graag weten of iemand ook echt duidelijk effect heeft gehad van dit droomplantje :)
 

skrudge

Alpiniste Kundalini
Inscrit
10 Déc 2005
Messages
694
ik ga het extract bestellen, maar als je geen extract hebt, ben ik bang dat roken een zware klus gaat worden. Van het extract moet je 1/10 gram roken voor effect. dat betekend dat van het versneden, niet geconcentreerd plantmateriaal een volle gram gerookt moet worden. space zei al dat het redelijk zwaar is om te roken, dus ik denk dat het moeilijk wordt:) of misschien met waterpijp, zou het wel makkelijker maken.
Ik denk dat ik voor de thee zou gaan als ik jou was.
*******:
3 tot 25 gram gedroogde bladeren kunnen worden vermalen en als thee worden gedronken. De smaak is vrij bitter, breng de thee desgewenst op smaak met wat honing.
over het extract:
Oraal ingenomen is 0.5 tot 1.0 gram benodigd, dit is mede afhankelijk van het lichaamsgewicht.
wat ik zou doen is dus eerst van tussen de 5 en 10 gram proberen thee te maken, eventueel dosering verhogen als je niks/weinig merkt. En als laatste proberen te roken :)
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
hmm je begrijpt me verkeerd..
ik wil niet meteen effect... het is bedoeld om te werken als ik slaap
het werkt op die manier vaak ook niet meteen .. maar pas na een week ofzo
en dan zou je als je gaat slapen intensere dromen en ook lucide dromen moeten kunnen krijgen
 

Pazusu

Elfe Mécanique
Inscrit
4 Août 2006
Messages
378
Ik had er toevallig pas een topic over geopend:
http://www.psychonaut.com/index.php...=11&page=viewtopic&t=25290&highlight=&lang=nl

Tot dusver heb ik nog geen effect van de thee. Wel van de tips uit een dromenboek. De verhouding ligt tot dusver dat ik zonder de Calea meer van mijn dromen heb onthouden dan met.

Ik heb een tip opgevolgd van erowid, waarbij de Calea vermalen in een capsule wordt ingenomen. Tegelijk heb ik daar thee bij gebruikt die nog wel te pruimen is qua sterkte (best lekkere rustgevende thee eigenlijk als je hem niet te sterk maakt). Ik gebruik voor de thee de takjes en bloemetjes. Voor de capsule de blaadjes.

De dromen waren wel interessant en ik heb het idee dat ik er meer onthou dan normaal. Maar dat kan ook komen omdat ik er aandacht aan schenk.

Nog geen lucide droom gehad. Maar ik ben al blij dat als ik überhaupt iets onthoud van m'n dromen.
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
mja ik heb het nu 2 dagen geprobeerd maar dat is zowiezo te kort
maar ik stop ff want het werkt zowiezo niet als ik neit kan slapen lol
ik lig al 3 nachten wakker :S en het erge is.. ik moet om half 6 opstaan
 
G

Guest

Invité
Je moet trouwens de thee in de ochtend drinken, dan werkt het snachts ook beter... calea zo zou ik never nooit roken, dat lijkt me echt onbegonnen werk...
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
het roken zou vlak voor het slapen moeten, of heb ik dat verkeerd begrepen?
 
G

Guest

Invité
Ja dat wel...

Ik heb de avond ervoor zeg maar gesmoked.
Maar wel extract, heb geen ervaring met bladeren, maar dan zou ik toch echt voor de thee gaan...

Maar 1 tot 3 uur vantevoren... (door een waterpijp is echt chill)
 

Pazusu

Elfe Mécanique
Inscrit
4 Août 2006
Messages
378
ProStoner a dit:
ik lig al 3 nachten wakker :S en het erge is.. ik moet om half 6 opstaan

Heee, dat herken ik. Het zou een rustgevend goedje moeten zijn, maar ik word er ook helemaal hyper van en lig er van wakker. Vorige week probeerde ik eens een flinke dosis en toen lag ik tot 5 uur 's-ochtends wakker en om 6 uur ging de wekker.... :x

Door de week droom ik meestal niet zo veel omdat ik te laat ga slapen, denk ik. Ik merk dat ik pas dromen ga onthouden als ik minstens 8 uur slaap. En meestal kom ik niet veel verder dan 6 uur, doordeweeks.
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
mja dat is erg vervelend.. maar ik ben er nog niet over uit of het persé door de calea komt dat ik niet kan slapen..
ik ga er verder mee experimenteren als ik niet meer om half 6 op hoef te staan hehe :)
 
G

Guest

Invité
Goed plan, natuurlijk nooit je experimentaties je dagelijkse leven laten beinvloeden ;)
(althans, niet negatief dan...)
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
ik had ook wat last met het inslapen maar dat is omdat je verlangt naar het moment dat je slaapt omdat je wilt dromen denk ik. ik heb alleszins ook ervaren dat je moeilijker uit je bed raakt de ochtend erop :p
 

petfles

Alpiniste Kundalini
Inscrit
4 Oct 2005
Messages
604
Ik wou het toevallig een aantal weken geleden bestellen, een droomkruid..
Maar ik kwam uit op: African dream root (Silene capensis)
Die is toch in veel kleinere hoeveelheden werkzaam en heeft toch een sterkere werking?
Known as African Dream Root or Ubulawu, this Silene Capensis plant is reportedly more effective than the better known Calea zacatechichi
Het lijkt me erg waardevol zo'n soort plant, succes ermee, ik heb het uiteindelijk niet besteld...
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
die root zou ik later kunnen gebruiken dan :) als dit echt nie twerkt als die zak op is haha
 

Pazusu

Elfe Mécanique
Inscrit
4 Août 2006
Messages
378
I droom er onrustig van en inderdaad de volgende morgen niet goed uitgerust. Ik had ook flinke sterke thee gezet gisteren (die smaakte toch best walgelijk, zoals ik vaker heb gelezen in diverse tripverslagen). De invloed op mijn droomwereld van de thee is me niet overduidelijk. Rustgevend is het niet bepaald, zoals de verpakking beloofd, je zou het zelfs als pepmiddel kunnen gebruiken. Als ik koffie drink, slaap ik net zo slecht.

Het meeste bereik ik toch met meditatie. En ik droom denk ik beter en vaker zonder de Calea. Maar toch, er zijn er velen die indrukwekkende bewuste dromen door de Calea hebben gehad.

Ik zag hier wel een veelbelovend tripreport over Silene Capensis in combinatie met Coleus. Maar misschien zou je hetzelfde effect ook kunnen krijgen door een bos hooi op te roken of waspoeder te snuiven.
 

Ton

Neurotransmetteur
Inscrit
4 Sept 2005
Messages
72
Calea, topkruid!

Ik heb er nooit lucide dromen van gehad, maar ik merk wel af en toe dat ik 'meer' droom als ik het gebruikt heb.

Ik heb er nooit thee van gezet, want dat schijnt heel erg smerig te zijn. Als mensen mij kunnen aanraden dat wel te doen om een of andere reden, hoor ik het graag. Ik rook het spul altijd. Als je het in de bong ligt is het superranzig, als je er een pure joint van rolt is het gewoon ranzig. Wat ik altijd doe is er een pure joint van rollen en die over de waterpijp roken. Dat is de beste manier.
Af en toe rol ik zo'n joint, als we hier stoned of stronken zijn. Het effect merk je bijna gelijk. Heel erg relax gevoel. En het synergeert ook nog eens met wiet, dus das ook gaaf.
Ook leuk is, dat als ik hier wat van heb gerookt, ik me de volgende dag bedweld voel. Ik word makkelijk wakker en voel me goed en vrolijk.
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
Ik draai een cone.. verkruimel de calea goed.. en druk het stevig aan
en roken maar.. ik vind de smaak best meevallen .. lijkt eenbeetje op salvia en die vind ik ook relax :D
maaruh thee vind ik ook goed te doen :) smaak is niet zo erg.. wat suiker of honing erbij en smullen :D
 

Bolshie

Matrice périnatale
Inscrit
4 Oct 2006
Messages
6
Een tijdje terug ben ik begonnen met Calea. Ik zette er thee van en rookte het. Relatief gezien heeft dit weinig opgeleverd. Maar een paar vette dromen. Mijn indruk is dat Calea er alleen voor zorgt dat de grens tussen REM-slaap en ontwaken vager wordt, waardoor je dus ook vaker wakker wordt en je dromen beter kunt onthouden.
De laatste dagen heb ik Silene Capensis (het afrikaanse droomkruid) gecombineerd met Calea. 's Ochtends 250 mg van die stokjes, capensis, eten en 's middags en 's avonds kopje Calea-thee en dan voor het slapen gaan nog een jointje d'r van brouwen. Werkt erg goed. Ik onthou m'n dromen beter (dus door het vaker wakker worden), maar daarnaast zorgt de Capensis dat de kleuren in je dromen feller zijn. Hoewel nog geen echte lucide droom gehad, toch vet.
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
klinkt interessant :)
misschien ook maar eens proberen dan
 

Kwarkfanaat

Sale drogué·e
Inscrit
2 Jan 2006
Messages
764
ProStoner a dit:
klinkt interessant :)
misschien ook maar eens proberen dan

Lijkt mij ook wel wat eigenlijk. :)

16 december voor het slapen gaan? ;) En dan de volgende dag 10 dromen evalueren :roll: 8)
 
Haut