Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Verbod paddestoelen

  • Auteur de la discussion sandman
  • Date de début
S

sandman

Invité
Een regelrechte schande!!!!!!!!!
Hoe durven ze de Heilige Paddestoel zo beledigen zonder waarschijnlijk enig soort ervaring met dit enteogeen.
Het is niet de Drug die doodt, het zijn de mensen die deze foutief en zonder kennis van zaken gebruiken!!
Deze middelen zouden daarom niet vrij verkocht mogen worden in onze materialistische, conformistische en "just wanna get high" cultuur waarin wij leven.
Het had nooit zo verspreid mogen geraken!!!
natuurlijk zijn er mensen die hier anders over denken maar je moet het eens onder ogen zien vroeg of laat, hé.

Deze middelen horen nu eenmaal niet thuis in de maatschappij waarin wij de dag van vandaag leven.
Vind je ook niet
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
sandman a dit:
Deze middelen horen nu eenmaal niet thuis in de maatschappij waarin wij de dag van vandaag leven.
Vind je ook niet


Paradoxaal genoeg zijn deze middelen bij uitstek geschikt om te bewegen richting een verandering van maatschappij dus wat mij betreft mag de handel gewoon doorgaan.
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
iedereen moet voor zijn eigen weten wat hij gebruikt en
alles wat misloopt moet je zelf weten.

voor mijn part mogen ze zelfs heroine legalizeren

niet dat ik het zou gebruiken toch :roll:
 

Dr. Leospace

Alpiniste Kundalini
Inscrit
28 Oct 2005
Messages
686
Juist door een verbod op deze middelen werk je misbruik en problemen in de hand. Door alle propaganda en spookverhalen die er nodig zijn om een verbod te rechtvaardigen maak je je als overheid op dit gebied volkomen ongeloofwaardig, waardoor geen goede voorlichting gegeven kan worden. Bovendien komen juist door een verbod een hoop gevaarlijke drugs op de markt, en is veel van de handel in bezit van criminelen.

En mensen zijn nou eenmaal nieuwsgierig en terecht! Wat dat betreft ben ik het volledig met HeartCore eens: misschien kunnen deze psychedelische middelen onze maatschappij de goeding richting opsturen.
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
Dr. Leospace a dit:
onze maatschappij de goeding richting opsturen.

voor zover onze maatschappij nog een richting heeft :roll:
 

Entheonaut

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
29 Mai 2006
Messages
1 076
Dr. Leospace a dit:
En mensen zijn nou eenmaal nieuwsgierig en terecht! Wat dat betreft ben ik het volledig met HeartCore eens: misschien kunnen deze psychedelische middelen onze maatschappij de goeding richting opsturen.

Mijn eerste trips zorgden ook voor m'n ontwaking uit de slaap van onwetendheid... Ik zal vast niet de enige zijn bij wie dit geldt. Het zou zo zonde zijn als je mensen deze kans ontneemt om uit je materalistische spiraal te kunnen bevrijden. :wink:

Ik ben blij dat ik met open ogen en open bewustzijn leef, mede dankzij de paddo leermeester. :mrgreen:

Autodrop zou verboden moeten worden, paddo's niet! 8)
 

phalaris

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Mai 2005
Messages
1 112
Sandman, welkom op het forum.

Deze middelen horen nu eenmaal niet thuis in de maatschappij waarin wij de dag van vandaag leven.
Vind je ook niet

Ja, dat vind ik ook niet. Ze horen idd thuis in een volwassen maatschappij die het kind inzichzelf niet ontkent, en de mensen in hun waarde laat om zelf te bepalen wat leuk of nuttig voor hen is.

De maatschappij van vandaag de dag was er vroeger ook al, dus zo'n vage rede kan nooit genoeg zijn om iets te verbieden of te verplichten.
 

petfles

Alpiniste Kundalini
Inscrit
4 Oct 2005
Messages
604
Is de verkoop werkelijk zo verspreid dan? Misschien is het is sommige steden uit de hand gelopen.. Maar bijvoorbeeld in Utrecht valt het heel erg mee. Ik moet toch echt een half uur fietsen, voor een fles sterke drank kan ik wandelen. En voor de meeste andere rotzooi hoef je enkel een aantal straatjes verderop te lopen. Plus weer een porsche voor een of andere crimineel erbij..

Toeristen verzieken het door hun blinde waanzin wat betreft paddo's. Nederlanders lopen echt niet zomaar een smartshop binnen, de drempel is net zo hoog, zo niet veel hoger, dan het zoeken naar veel slechtere drugs als speed en coke. En dan is de verkoop in een smartshop natuurlijk vele male veiliger en overzichtelijker dan de verkoop op straat. Het zou alleen nog veel veiliger kunnen, als de regels duidelijk zijn en de smartshops die enkel voor het geld gaan gesloten worden.

Ik zou nu zeggen dat er verplichte voorlichting gegeven moet worden, en een (leeftijds)selectie aan de poort. Dronken lui laat je bijvoorbeeld niet binnen. En zo denkt de regering er ook over, zo merkte ik tijdens het laatse vragenuurtje.

Behalve die Teeven, die is verstandelijk beperkt of zo. Je kunt toch niet met vooroordelen lopen praten in de tweede kamer??? Die woorden die hij in zijn mond neemt, zonder enige onderbouwing:
" Dat spul, die rotzooi moet op lijst een. En die clubs (!), die smartshops, moeten meteen dicht. Iedereen weet dat ze ook illegale drugs verkopen. Alles sluiten en verkoop aan banden leggen." Bladiebla. En dan opnieuw: "drugs waarvan je gaat denken dat je auto's kunt terugkoppen willen we toch niet in onze maatschappij?" :?

Ik ben nog geen psycholoog maar zijn gezichtsuitdrukking en manier van praten laten een diepgewortelde frustratie zien. Een blinde woede, en dat is gevaarlijk.
 

MindAstronaut

Sale drogué·e
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
968
Ik heb een smartshop gevonden in Amsterdam in de Spuistraat.(weet alleen niet hoe die shop heet)
Die echt heel goed omgaat met het verkoop van paddos of andere middelen, hij neemt rustig de tijd om je erover uit te leggen ( ongeacht hoe druk het is ) hij heeft zelf duidelijke voorlichtings folders opgesteld in 4 verschillende talen Nederlands, engels frans en duits.
En het is bovendien ook een chille gozer :D

Meestal als ik naar een smartshop ga vind ik het leuk om een beetje de kennis te testen van de winkel personeel, beetje praten over paddo ect.
En bij somige smartshops schrik je gewoon van de onwetenheid dat daar afspeeld.

Als ze gewoon strenger eisen stellen aan het verkoop moet dat toch geen probleem zijn? ik heb het hier over de winkeliers die gecontroleerd worden op hun kennis.

Die Teeven heb ik ook gezien, hij is inderdaad een beetje wild in zijn hoofd :p
Volgens mij heeft die een familie lid wat is doorgedraaid op de psychedelica ofzo, want hij is alles behalve redelijk.
Het word de hoogste tijd dat hij eens duidelijke voorlichting krijgt..
 

Entheonaut

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
29 Mai 2006
Messages
1 076
MindAstronaut a dit:
Het word de hoogste tijd dat hij eens duidelijke voorlichting krijgt..

Alsjeblieft, 120 gram vers, en als de auto verschijnt, gewoon terugkoppen (misschien is hij wat minder "koppig" hierna) :wink:
 

MindAstronaut

Sale drogué·e
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
968
Hahah in dat geval zeg maar dag tegen de oude Teeven :toimonster:

Die komt hergeboren terug :lol:
 

Jakobien

Alpiniste Kundalini
Inscrit
28 Oct 2005
Messages
658
MindAstronaut a dit:
Ik heb een smartshop gevonden in Amsterdam in de Spuistraat.(weet alleen niet hoe die shop heet)
Die echt heel goed omgaat met het verkoop van paddos of andere middelen, hij neemt rustig de tijd om je erover uit te leggen ( ongeacht hoe druk het is ) hij heeft zelf duidelijke voorlichtings folders opgesteld in 4 verschillende talen Nederlands, engels frans en duits.
En het is bovendien ook een chille gozer :D

Meestal als ik naar een smartshop ga vind ik het leuk om een beetje de kennis te testen van de winkel personeel, beetje praten over paddo ect.
En bij somige smartshops schrik je gewoon van de onwetenheid dat daar afspeeld.

Als ze gewoon strenger eisen stellen aan het verkoop moet dat toch geen probleem zijn? ik heb het hier over de winkeliers die gecontroleerd worden op hun kennis.

Die Teeven heb ik ook gezien, hij is inderdaad een beetje wild in zijn hoofd :p
Volgens mij heeft die een familie lid wat is doorgedraaid op de psychedelica ofzo, want hij is alles behalve redelijk.
Het word de hoogste tijd dat hij eens duidelijke voorlichting krijgt..

Dat is wel toevallig...vandaag gaan er allerlei geruchten rond dat er weer twee smartshops zijn gesloten in a'dam waaronder die ene grote in de spuistraat. Reden: in het kantoor hadden ze gedroogde paddo's liggen. Even wachten nog op meer nieuws hierover... :roll:
 

MindAstronaut

Sale drogué·e
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
968
In de Spuistraat zitten wel veel smartshops ja, maar meer dan de helft is echt bagger. Dus het verbaast me aan de ene kant niks dat daar een smartshop word gesloten.
( ik hoop eigenlijk wel dat het niet degene is die ik bedoel :? )
 

Northawke

Neurotransmetteur
Inscrit
4 Juil 2007
Messages
44
Ik moet zeggen dat een landelijk verbod op paddo's me complete onzin lijkt. Er zijn nu een paar incidenten met buitenlandse toeristen geweest. Er is niks bekend over de geestelijke toestand van die mensen voordat ze uberhaupt in aanraking kwamen met paddo's.

En bovendien, als we paddo's gaan verbieden, verbied dan ook meteen de alcohol en de tabak. Twee stoffen die jaarlijks structureel doden eisen. Legalisatie en goede informatie verstrekking is de manier om om te gaan met zulke stoffen.
 

Pinealjerker

Elfe Mécanique
Inscrit
5 Avr 2007
Messages
456
Voorlopig kun je nog gewoon overal Mimosa Hostilis en Peganum Harmala kopen. Voor serieuze psychonauten zal de deur tot de tryptamine dimensie altijd open blijven staan. Het enige wat me dwars zit is als zelfs wetenschappers (psychologen, artsen etc.) straks geen onderzoek meer mogen doen naar de therapeutische werking van deze middelen. Zolang het wetenschappers nog toegestaan is om psilocybine, dimethyltryptamine, ibogaine, LSD en cannabis te onderzoeken, kan een verbod op vrije verkoop me niet zoveel schelen. Want uiteindelijk zal de waarheid toch wel zegevieren, en de wetten weer aangepast worden.
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
ik baseer me op een citaat van terrence mckenna:
geest en lichaam moeten vrij blijven van controle door de regering
preventie moet bestaan uit informeren ipv verbieden.
ik ben tegenstander van een verbod
 
G

Guest

Invité
Ik denk dat iedereen hier wel tegen een verbod is, maar hebben we deze discussie niet al te vaak gehad?

Het is duidelijk dat de regering weer de put probeerd te dempen, omdat het kalf is verdronken, maar er is dacht ik al vaker geprobeerd psychedelische paddestoelen te verbieden en dat is toen ook niet gelukt.

Vanwege het feit dat het lang niet zo schadelijk is en mits er goed mee omgesprongen word het een van de veiligste "drugs" (aah ik haat dat woord) die je kan gebruiken.

Denk dat het wel los zal lopen en sja mocht het verboden worden denk ik niet dat het zo'n ramp zal worden, want sporen zijn de shit :D
 
Haut