Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Vanavond op ned 2: Ayahuasca ceremonie

Jeniger

Sale drogué·e
Inscrit
20 Oct 2008
Messages
950
Niet goed geld terug:
AFLEVERING 10
DO 4 JUNI, 19:20 NED 2

onderwerpen:
-Ayahuasca ceremonie
-NLP
-Familie-opstelling



ben benieuwd :)
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Ik ook!

Bedankt voor de tip.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Ik sprak net toevallig de mensen van http://www.proceswerk.nl/, en het bleek dat die ayahuasca ceremonie bij hen opgenomen is. Ook hoorde ik (van Nanda) dat het werk van Stan Grof een zeer belangrijke bron van inspiratie voor hun benadering is geweest. :D
 

Bastiaan

Sale drogué·e
Inscrit
14 Sept 2007
Messages
888
Daar ben ik wel benieuwd naar! Ik ga er binnenkort misschien zelf eentje bijwonen. Wat is dat voor programma?
 

magickmumu

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
3 Nov 2007
Messages
4 166
volgens mij krijg je je geld niet terug als de ayahuasca niet bevalt :lol:
 

magickmumu

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
3 Nov 2007
Messages
4 166
Dat was goede reclame, als je dat ziet wil je wel ayahuasca drinken. Ik in ieder geval wel.
Ik ga eens wat geld opzij zetten zodat ik weer eens een ceremonie kan bezoeken. :D
 

Jeniger

Sale drogué·e
Inscrit
20 Oct 2008
Messages
950
Het werd zeker positief gebracht, mooi om dit te zien op tv :D
 

magickmumu

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
3 Nov 2007
Messages
4 166
Beetje vreemd vond ik wel de instructies die gegeven werden tijdens de ceremonie.
Lijkt me zeer verwarrend als de persoon de de ceremonie leidt te veel praat en te veel instructies geeft.
Maar aan de andere kant misschien hadden deze mensen dat nodig.
 

Bastiaan

Sale drogué·e
Inscrit
14 Sept 2007
Messages
888
He bah, gemist!
Was aan het chillen met mystic..
 

Jelleb

Glandeuse pinéale
Inscrit
5 Déc 2008
Messages
226
ergens herhalinkje te vinde op internet?
heb het ook te laat gezien :(
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Het staat op Uitzending Gemist!

http://player.omroep.nl/?aflID=9617825

Ben niet heel enthousiast, maar misschien komt dat door m'n eigen eerste ervaring.
Oh en misschien de prijs, die ligt hier toch wel beduidend hoger dan dat ik er voor heb betaald en dat schrikt wel af denk ik. :)
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
was denk ik wel een goede representatie van hoe het er ongeveer uitziet (minder closeups van kots, maar goed). Wel goed dat ze zoiets uitzenden.
 

Bastiaan

Sale drogué·e
Inscrit
14 Sept 2007
Messages
888
Ik denk niet dat ik me op mijn gemak voel met al die mensen die ik niet goed ken tijdens zo'n intense ervaring. Ik kan mijn echte gevoelens alleen uiten in het bijzijn van mensen die ik helemaal vertrouw en waarvan ik weet dat ze mij accepteren en waarderen.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
^Op het moment zelf valt zoiets heel erg mee. Plus het feit dat je zoiets niet durft is natuurlijk al reden genoeg om het gewoon te doen. :wink:
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Idd, dat met die vreemde mensen valt juist heel erg mee in dit geval. Vooral omdat er ook begeleiding bij is. :)
 

Mara

Elfe Mécanique
Inscrit
29 Avr 2008
Messages
398
Ik vond het ook interessant om die familieopstellingen te zien. Mijn ma heeft meegedaan aan zo een cursus.

De ayahuascaceremonie vond ik goed neergezet, alleen weet ik niet hoe ik zou reageren op die begeleider die je stuurt door middel van een visualisatie. Doen ze dat in de oude culturen niet alleen met ritme en melodie? Dat je dan je eigen reis maakt?
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
De benadering van Joop was (onder andere) hypnodelisch. Het is niet duidelijk hoe veel van de sessie op deze manier begeleid wordt. Wellicht waren de opnames van de geleide meditatie alleen van het begin van de sessie.

Jammer dat het programma zoveel gebraak liet zien, en zo vaak het woord "kotsen" voorbij liet komen. Het is waarschijnlijk het enige wat mijn moeder van het fragment zal herinneren (die tijdens het kijken meteen een sigaret op stak).

De oudere, zeer enthousiaste man die je zag ken ik enigszins. Hij gaat regelmatig naar ayahuasca ceremonies in Averhorn en woont in de buurt van mijn kinderen. Was grappig om hem opeens in dat programma te zien.
 

magickmumu

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
3 Nov 2007
Messages
4 166
Met vreemden mensen een ayahuasca ceremonie doet mij meestal wel goed. Het is gezellig en je ontmoet nog eens iemand.

Deze ceremonie was wel duidelijk anders dan de ceremonies die ik bezocht heb. Integenstellig tot de ceremonie van Joop, zijn de ceremonies die ik heb bezocht allemaal in het donker gehouden.
Zo te zien is het bij Joop verplicht in het wit te gaan.
Ook doet Joop tussen de ceremonies oefeningen.

Dat ze oefeningen tussen door doen is wel positief want zo heb je wat te doen tussen de ceremonies door.
En misschien steek je er nog wat van op ook.

Waar ik ayahuasca heb gedronken was het allemaal heel basic.
Geen ademhalingsoefeningen,visualisaties of mantra's.
Er werd gezongen en muziek gemaakt, en iedereen was vrij om de ayahuasca op zijn of haar eigen manier te beleven.

ik vraag me toch af wat voor persoon Joop is en hoe zijn ceremonies zijn.
Het zag er in iedergeval positief uit.
 

magickmumu

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
3 Nov 2007
Messages
4 166
Caduceus Mercurius a dit:
.

Jammer dat het programma zoveel gebraak liet zien, en zo vaak het woord "kotsen" voorbij liet komen. Het is waarschijnlijk het enige wat mijn moeder van het fragment zal herinneren (die tijdens het kijken meteen een sigaret op stak).

De oudere, zeer enthousiaste man die je zag ken ik enigszins. Hij gaat regelmatig naar ayahuasca ceremonies in Averhorn en woont in de buurt van mijn kinderen. Was grappig om hem opeens in dat programma te zien.


Ja dat kotsen.
Hoe meer je erover praat en over nadenkt, hoe meer je gaat kotsen als je ayahuasca neemt.
Ik vond het zelfs nog meevallen met dat kotsen.
Als je naar een ceremonie gaat, houdt je tandenborstel en tandpasta bij de hand.

En die oude man.
Ik hoop dat ik ook zo oud mag worden, en dat er dan nog steeds ayahuasca ceremonies kan bijwonen.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
magickmumu a dit:
Als je naar een ceremonie gaat, houdt je tandenborstel en tandpasta bij de hand.
Wel eerst goed spoelen met water, anders poets je maagzuur in je glazuur, en da's niet zo goed voor je gebit!

Wat het licht betreft, ik vermoed dat dit voor de camera's is gedaan, maar ik zal het eens navragen.
 
Haut