Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Un homme de 19 ans meurt après avoir pris 1 pillule d'Etizolam (1mg)

AlphaMethyl

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
26 Mar 2009
Messages
2 820
Comment c'est possible??

‘One pill can kill’ warning after death of popular Chesterfield teen - Derbyshire Times

C'est en Anglais mais pas dur à comprendre :

A talented young musician died after taking one pill ordered online to cure his anxiety, an inquest heard.

Aidan Karpenko, 19, of Chesterfield Road, Holmewood, was found dead hours after childhood friend Jamie Stone gave him a single Etizolam pill he had bought on the internet.

Etizolam is used as a medicine in Japan and India to treat anxiety, insomnia and panic attacks. The drug is not licensed as a medicine in the UK – although it is not classed as an illegal substance.

A support group this week sounded an alert about buying unlicensed and unregulated drugs online.

Aidan’s brother, Calvin, said: “We would seriously appeal to people thinking about using drugs to not do so. As Aidan’s death shows, it can only take one pill.”

Family described Aidan as a “lovely” young man during Monday’s inquest at Chesterfield coroners’ court.

Mr Stone told the court how Aidan visited his house in Malson Way, Newbold, at about 5pm on Tuesday, June 24 and asked for an Etizolam pill because he was “feeling anxious”.

The pair spent the night drinking, playing computer games and watching films before Aidan went to sleep on Mr Stone’s settee at about 2am.

Mr Stone, who was accompanied in court by a social worker, broke down in tears as he told of the moment he found his friend of 12 years dead.

“I woke up at 7am and I knew something was wrong,” he said. “Aidan was really pale and he’d thrown up.

“I rang for an ambulance and after that I don’t remember anything.

“Aidan was like a kid brother to me.”

Aidan, who worked as a bartender at Frankie and Benny’s in Chesterfield, was pronounced dead at 7.10am on Wednesday, June 25. Post-mortem tests revealed he died of cardiorespiratory depression due to Etizolam toxicity.

Mr Stone said he had been taking Etizolam for up to three years to help him sleep.

The small, blue tablet which killed Aidan – who did not have a history of drug abuse – was one of 100 Mr Stone had recently ordered from an online distributor in the UK.

Mr Stone was unable to categorically state the name of the online distributor and the court heard a police investigation had failed to find out where the drugs came from.

Coroner James Newman, who agreed to write a prevention of future deaths report in a bid to avert more fatalities in similar circumstances, said: “I’m concerned there’s an unlicensed, unregulated drug being manufactured and supplied in the UK.”

There were heated scenes in the courtroom as Aidan’s family accused Mr Stone of not knowing what the drug he gave to Aidan contained. Mr Stone insisted he had done his research.

Aidan’s biological mother, Louise Tasker-Lynch, paid tribute to the former Chesterfield College student, a talented songwriter and guitarist who would often entertain his classmates with his music.

She said: “He was a very loving young man.

“He always put everyone else first – if he could help in any way, he would.”

His foster mother, Louise Lowe, added: “Aidan had a real zest for life and is sadly missed.

“He was so bright, loving and talented.

“I loved him unconditionally.”

Mr Newman recorded a verdict of accidental death.

After the inquest, a spokesman for Chesterfield-based drugs support group Spoda said: “Substances bought from the internet are not regulated or licensed – people don’t know what they are taking.

“There is now a range of drugs on the market called new psychoactive substances – these come in a variety of different forms and the use of Etizolam is one area where the number of fatalities is increasing.

“All drugs carry risks and people never know how they will react to them. People are playing with their lives and sadly it’s the families who suffer the awful, devastating loss as a consequence of such deaths.”

For advice and support, call Spoda on 0845 600 3320 or visit www.doyouknowwhatsinit.org.uk


Dans l'article, ils disent que la personne à passer la nuit à boire, mais n'ont pas précisé si il s'agissait d'alcool où non.

Votre avis?
 

Mr.G

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
4 Sept 2011
Messages
8 644
Et bien, boire des choses pas alcoolisé semble naturel, il devait pas être allergique à l'eau et devait savoir depuis sa plus tendre enfance que le lactos était vraiment pas bon pour lui.

Je pense donc que le cognac peut être une bonne piste. En plus deux gros downer ensemble, ça fait du dégat si (surtout si) prit a un moment de forte ivresse.
 

SHAG

Sale drogué·e
Inscrit
17 Mar 2014
Messages
804
Il s'agit évidement d'alcool, ils ne l'aurait pas mentionné sinon.

Mort 14H environ après la prise, une crise allergique aurait eu effet avant.
 
Y

Yeaushit

Invité
Ouais c'est con ça parle d'étizolam.. Ca aurait pu être du valium...

Aucun facteur n'est en cause a proprement parlé (a part une allergie ou une insuffisance respiratoire cachée)

Faut juste arrêter de croire que c'est des bonbons^^

Sinon Shag des réactions allergiques peuvent apparaitre plus de 24H après la prise d'un allergène, c'est d'ailleurs pour ça que la durée de prise des antihistaminique est de 48h après un scaner...
 

Zornx

Glandeuse pinéale
Inscrit
17 Oct 2014
Messages
124
“I’m concerned there’s an unlicensed, unregulated drug being manufactured and supplied in the UK.”

J'espère qu'il va pas trop creuser le type parce qu'il risque de pleurer.

EDIT: Au final ils sont sûrs que c'est l'Etizolam qui l'a tué ? Ce serait intéressant qu'ils analysent les pilules restant pour voir ce qu'il y a dedans aussi.
 

AlphaMethyl

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
26 Mar 2009
Messages
2 820
Dans le rapport médical il est bien écrit : Acute Etizolam toxicity.

A mon avis c'est soit une réaction allergique ou bien le mélange alcool + etizolam en cause :s
 

Etsyhtéma

Neurotransmetteur
Inscrit
14 Mar 2014
Messages
56
Et même encore plus probablement : une allergie/très grande sensibilité combinée à la prise d'un autre dépresseur.
 
J

Ji-doo

Invité
Post-mortem tests revealed he died of cardiorespiratory depression due to Etizolam toxicity.

Ca semble assez clair: dépression cardio-respiratoire.
L'alcool et l'étizolam ont dû se potentialiser, surtout s'il n'avait aucune tolérance.

Et oui, mélanger 2 dépresseurs (alcool, GHB, benzos, opiacés, ...) peut entraîner une dépression respiratoire. Peut-être avait-il une fragilité (insuffisance respiratoire, apnée du sommeil, etc) de ce côté là.
Comme le dit Captain' c'est pas des bonbons..et à la fin de l'article, cette phrase résume bien la situation: "All drugs carry risks..."
 

Mighty Yo

Conscious TeKno Shaman
Inscrit
9 Oct 2014
Messages
1 618
Vous pensez pas que la qualité du batch peut ètre en cause?

-Comme Jhi-Dou je pense qu'il est probable que ce jeune homme avait une fragilité respiratoire (ou un bach mal synthétiser).

-On ne connait pas non plus son taux d'alcolémie qui pourrait ètre directement responsable de ça mort.

-En tout cas si des gens jeunes et en bonne santé mourrait après une prise de valium ou seresta et quelques drink,ça serait une véritable hécatombe dans les rues,les benzodiazépines anxiolitiques étant des gros best sellers (dans le top 3 des médocs les + vendus sur terre),je trouve cette histoire un peu louche quand mème...
 

the_seeker

Sale drogué·e
Inscrit
14 Avr 2009
Messages
899
Pas de besoin de fragilité respiratoire pour faire une dépression respiratoire.
Le mélange benzos + alcool est dangereux, pour quiconque, et encore plus sans tolérance.
Et ce n'est pas une histoire de batch...
 

Mighty Yo

Conscious TeKno Shaman
Inscrit
9 Oct 2014
Messages
1 618
Si il manque de tolérance peut ètre...

Moi j'ai eu pas mal de chance j'imagine, y'a quelques années je mangeais souvent 2/3 plaquettes de valium 10+8,6°+méthadone haut dosage et pourtant je suis tjrs la(j'avais une tolérance de porc par contre),j'ai vraiment du passer entre les mailles et je m'en rend de +en + compte...
 
Haut