Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Truffels Psilocybe Atlantis

Flashy

Matrice périnatale
Inscrit
12 Déc 2009
Messages
14
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het forum. Ik was al een tijdje aan het rondneuzen hier, en heb vandaag besloten om me te registreren.
Er is hier een hoop nuttige informatie te vinden. Mooi forum :)

Maar goed, eergisteren had ik zin om te trippen, dus ben naar de smartshop gegaan. Heb even een praatje gemaakt met de verkoper, over wat nou het verschil is tussen de truffels die ze hadden. Drie soorten hadden ze, maar hij adviseerde Atlantis omdat deze volgens hem het sterkst waren. Dus ik een doosje gekocht van 20gram (ik dacht ik haal wel een grote doos aangezien mijn vorige pogingen tot trippen met truffels geflopt waren). Hij zei dat het genoeg was voor 2 personen.
Thuis aangekomen, mijn huisgenoten even ingelicht over de komende trip zodat ze weten wat er aan de hand zou zijn :rolleyes:
Rond een uur of 7 's avonds had ik het doosje open gemaakt, en daar gingen de eerste paar truffeltjes mijn mond in. Ik begon te kauwen, en vrijwel meteen erna kwamen braakneigingen omhoog zetten, dus besloot ze met wat vloeibaars weg te drinken.
Eerst water geprobeerd, het hielp iets, niet veel, had nog steeds braakneigingen. Dus toen kwam ik op het idee, ik heb een smaakje nodig. We hadden alleen nog cola in huis, nu had ik wel gelezen dat cafeïne het effect kan verzwakken... maar goed met een paar slokken cola de eerste helft van het doosje naar achter gewerkt. Het ging veel beter met cola, ik proefde de truffels nog maar nauwelijks.
Even een half uurtje muziek geluisterd, een beetje tv gekeken, echter na drie kwartier na inname merkte ik nogsteeds helemaal niets. Niet eens een spacey gevoel ofzo, dus ik besloot de andere helft ook in te nemen. De truffels weer met cola achterover gewerkt (wel goed gekauwd trouwens).
Maar helaas, een uur later merkte ik alleen dat ik een beetje erg stoned was, maar dat kan ook door de joint komen die ik ondertussen gerookt had (ookal word ik van 1 jointje meestal niet erg stoned).
De rest van de avond zitten balen dat er niets gebeurd was.

Ik las ergens dat mensen al trippen op 5-10gr truffels, ik vraag me af waarom bij mij na 20gr er nogsteeds niet gebeurde, zou de cola het effect echt geneutraliseerd hebben? Kan het me niet voorstellen. Misschien dat mijn lichaamsgewicht een rol speelt, ik ben niet de lichtste.

Volgende keer dat ik truffels neem, ga ik van te voren een MAO-remmend theetje zetten.

Zijn er nog meer dingen die ik kan doen om mijn trip zo effectief mogelijk te maken?
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Hallo en welkom.

De cola zal niet zo heel veel uitmaken, vooral als je het gewend bent te drinken. Zelfde geldt voor de cannabis.

Wat je kunt doen (als je het niet al gedaan hebt) is zorgen dat je maag helemaal leeg is, dus ongeveer 4 uur van te voren niets meer eten (langer als je iets eet wat zwaar te verteren is zoals een cheeseburger).

Als ik jou was zou ik niet gelijk naar de MAO-remmers grijpen, dat kan nogal ingrijpend uitpakken.

Je kunt proberen om thee/soep van de truffels te maken (water koken, gas uit, fijngemaakte truffels erin gooien, evt met cup a soup of een theesmaak die je lekker vindt en 20 minuten wachten), hierdoor is de opname bij een lege maag supersnel (ca. 30 minuten tot het begin van de piek).
 

Flashy

Matrice périnatale
Inscrit
12 Déc 2009
Messages
14
Hoi,
Bedankt voor de nuttige informatie, ik had 2 uur van te voren gegeten, dus daar zou het inderdaad misschien aan gelegen kunnen hebben. Verder zal ik die truffels a-la cup-a-soup zeker volgende keer uit proberen, ik neem aan dat het water eerst licht moet afkoelen voor de truffels erin gaan? en word de soep dan niet te koud om nog te drinken? of bedoel je dat ik het op een laag vuur zet ofzo? iig zal ik die dag na m'n ontbijt niets meer eten zodat ik echt compleet nuchtere maag heb.

Mocht dit ook niet werken dan zal ik de keer erop toch mao remmers gebruiken.

Maargoed kan niet wachten tot woensdag :) Dan word het de (ff denken......) 6e trip poging :p Ja ik ben een lucky man (*kuchkuch*) dat ik nogsteeds nog niet 'echt' getript heb na al die pogingen.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
2 uur niet eten is echt te weinig voor sommige mensen.

Water moet inderdaad van de kook af zijn ~70/80 graden en met de deksel erop blijft het nog best warm voor 20 minuten. Eventueel kun je het blijven verwarmen, maar zorg ervoor dat het absoluut niet gaat koken.

Een klein beetje gember door de soep helpt ook tegen misselijkheid, cannabis ook, maar ik denk dat een pure ervaring op dit moment beter is, zodat je alle aandacht daarvoor kunt hebben.

Wat verwacht je trouwens van de trip?
 

Flashy

Matrice périnatale
Inscrit
12 Déc 2009
Messages
14
Heya, daar was ik weer, ik heb nu 2 porties besteld, 1×cosmic connectors oid en 1×golden teacher truffels.
Wat ik verwacht van de trip? Op z'n minst een zeer leuke visuele ervaring waar ik misschien tot rust kom of in tegendeel zeer actief van word lijkt me ook prima eigelijk.
Zodra de truffels binnen zijn, ga ik water koken tot 't echt kookt, laat het 10 minuten afkoelen met deksel open (pure gok, geen idee hoe snel het afkoeld ook geen thermometer in huis) dan doe ik het in een kop, doe 1 portie fijn gesneden truffels erin laat het 20 minuten staan met een deksel op de kop en dan drinken maar.
Gaat dat goed komen denk je? :p en van te voren probeer ik 8 of meer uur niets te eten.

Mocht dat geen effect hebben drink ik de andere portie truffels ook nog eens (gekauwd) op met gewoon water eventueel met limonade deze keer.

ooh oh oh ik kan niet wachten, ik doe het nu eigenlijk puur om het uit te testen voor nieuwjaar, ik wil met nieuwjaar samen met wat maten flink gaan trippen op paddo's of truffels :D
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
klinkt goed.

veel plezier!
 

mrvn

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Oct 2007
Messages
1 022
Kauw, kauw goed en U zal trippen.

Als ik het zo lees ligt het probleem daar. Maar door thee te zetten zal het ook zeker gaan lukken:d
Je kunt het water meteen na het koken opgieten. Ik merk igg nooit nadelen, lol.
 

Flashy

Matrice périnatale
Inscrit
12 Déc 2009
Messages
14
Hoi, ik heb een vraag: kun je truffels ipv te snijden tot kleine stukjes ook vermalen tot het zo goed als poeder wordt? Bij vb met een wiet grinder of iets anders?
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Flashy a dit:
Hoi, ik heb een vraag: kun je truffels ipv te snijden tot kleine stukjes ook vermalen tot het zo goed als poeder wordt? Bij vb met een wiet grinder of iets anders?

Alleen als ze kurkdroog zijn en dat zijn ze meestal niet. Je kunt ze met de staafmixer ook fijnmaken.
 

Flashy

Matrice périnatale
Inscrit
12 Déc 2009
Messages
14
Nouja :) Ben nu bezig met de thee te zetten, ben erg benieuwd, heb het water 10 minuten laten koelen iets langers zelfs, en ga m'n theetje over 15min opdrinken ^^ doe pas bij de laatste 2-3 minuten een theezakje erin voor de smaak, en dan... als klap op de vuurpijl eet ik nog een extra pure chocolade reep tot ik niet meer kan eten, dan maar hopen dat er wat gebeurt :D
 

Flashy

Matrice périnatale
Inscrit
12 Déc 2009
Messages
14
Zo nu nadat ik even lekker getript heb is het zo tijd om naar bed te gaan.
Het was niet overweldigend, wat intense kleuren, op een gegeven moment begonnen er wel wat dingen te bewegen dat was zeker wel vet, en tekst op mijn computer ging nogal golven, echt als een golfslagbad.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
De trip zit van binnen, niet van buiten.
 

HenkP

Neurotransmetteur
Inscrit
21 Juil 2009
Messages
24
Heb een aantal weken geleden de atlantis truffels genomen.
De smaak van de truffels is idd niet te harden, zuur. Met wat noten gingen ze gemakkelijk naar binnen. Het heeft ook een beetje de zelfde structuur. Maar je blijft wel de smaak van de truffels lanf in je mond houden. Met iets te veel thee de smaak weg gekregen. Resultaat was wel dat je tijdens de trip de hele tijd naar de plee moet om te pissen :(
 
R

Raindr0p

Invité
Hoi,
gister heb ik het ook gedaan, precies hetzelfde en jezus wat heb ik getript. als nooit tevoren. ga ik zeker vaker doen.
maar een vriend van mij die het ook gegeten heeft voelde helemaal niks niet eens stoned, gewoon compleet normaal.
het komt of: omdat je minder dan 2u van te voren gegeten hebt (en geloof me dat heeft echt huge invloed op de mate van je space dus eet liever gewoon 2u of meer van te voren niks.), of inderdaad door cafaine.
Dus voor de volgende keer!

succes.
 
R

Raindr0p

Invité
oja, ik ben later nog terug geweest om te vragen hoe het nog effectiever kon. en ze zij dat chocola goed schijnt te werken. tijdens de beginnende trip fase lekker een reep pure chocola eten.

succes.
 
P

PeterIsSpacende

Invité
Hey :D
Ik ben nieuw op dit forum.
heb een account aangemaakt om hierop te reageren :D

Mijn ervaringen met truffels waren toch zeer goed, eerste keer in amsterdam gebruikt, gelijk wezen stappen.
Het is dat een vriendin van mij erbij was anders had ik in de gracht gelegen of 10x onder een tram, ik dacht dat de weg scheef liep xD

ik had in 1 keer 15 gram op gegeten kwartier op gekauwd ofzo.

de 2 keren daarna, ook 15gr en ik heb 4 uur non stop gelachen... hoe voelde ik me daarna?
mn kaken voelde niet prettig, maar was wel een leuke trip.

Gewoon goed kauwen dan komt alles goed :D

owh, en misschien niet de hele tijd met de gedachte zitten van: hopelijk werkt het!
gewoon relax 8)
 

BathtubSkyPirate

Neurotransmetteur
Inscrit
9 Déc 2010
Messages
20
Vanochtend een zakje Atlantis naar binnengewerkt, thee gezet vd truffels en daarna zakje pepermunt thee erbij (maskeert de smaak).

Was wel een lekkere trip, lekker stoned gevoel enzo maar leek net of de visuals maar niet wilde komen, en kwamen dus ook niet. Verder duurde het maar kort, uur of 2,5/3.

Volgende keer ga ik meer qua hoeveelheid naar binnenwerken en verschillende manieren van verorbering;

- truffels malen in de koffiemolen en 20 min. laten intrekken in citroen/limoen sap (schijnt de magie sneller en beter te laten absorberen)
- truffels malen in de koffiemolen en 24 uur of meer in sterke drank (95%) laten intrekken (schijnt problemen met de maag te verhelpen)

Ben benieuwd :)
 

Cheb

Neurotransmetteur
Inscrit
2 Jan 2008
Messages
96
Wat ikzelf altijd doe voordat ik een trip in ga:
1 dag van te voren stop ik met het drinken van suiker in mijn koffie en een eigenlijk niks meer waar veel suiker inzit. Ook drink ik bijna geen koffie meer (normaal drink ik best best nl) en stap over op water. Op de dag zelf ga ik allerlei lekkere gezonde maaltijden maken zoals salades en andere dingen die ik direct kan eten, mocht ik er zin in hebben. Tevens drink ik alleen nog maar thee en eet alleen nog maar voldoende om een honger gevoel te vermijden.
's Avonds gaan de truffels (1 portie Atlantis), fijn gemalen in warme (niet hete) thee en vervolgens in de maag......
Werkt telkens als een tiet! De laatste keer heb ik zelfs in een splitsing gehad van lichaam en geest...ging best diep :)
 
Haut