Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Tripknollen, al uitgeprobeerd ?

Ed

Glandeuse pinéale
Inscrit
26 Août 2008
Messages
148
.... zijn er al mensen die ervaring hebben met de tripknollen ? Is het vergelijkbaar met paddo's ? Ook gewoon happen, kauwen en slikken, of is er nog een speciale methode nodig? Welke hoeveelheid ? Andere adviezen ????

Ik ben van plan dit weekend de tripknol voor het eerst te proberen, als ik ze in de winkel kan vinden, dus ben benieuwd wat er al aan belevingen zijn...

groeten, Ed.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Philosopher's Stones heetten die dingen vroegah. Er is veel ervaring mee. Sommigen beweren dat de trip meer mentaal is dan met mexicaanse paddo's, maar ik denk dat iemand met weinig ervaring (minder dan 50 trips) weinig tot geen verschil zal merken. Ze smaken anders (zurige nasmaak is niet fijn, maar verder een stuk beter dan paddo's), ze zien er anders uit, maar de werkzame stof is identiek.
 

magickmumu

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
3 Nov 2007
Messages
4 166
Ik hoorde van Ed over de Tripknollen.
Ik had deze nog gegeten en was er wel benieuwd naar.

Ik ben naar dezelfde smartshop gegaan als waar Ed het over had.
Ik kocht een bakje van de Philosopers stone .
Er zat 17 gram vers in het bakje. :?:
Niet erg veel dacht ik bij mezelf.

De smaak en structuur was heel apart.
Omdat Annabel TV zat te kijken in de woonkamer, ben ik op bed gaan liggen. Ik deed mijn oordopjes in en zetten mijn MP3 speler aan.
Terwijl ik Luisterden naar Richard Kirk's Virtual State, begon ik langzaam in slaap te vallen.

En toen begon de trip.

Ik voelde me heel relaxed. En ik begon overal kleuren en figuren te zien.
Ik begon mezelf te verliezen in de muziek.
Mijn persoonlijkheid werdt gesplits. Ik begon gespreken te voeren met de verschillende persoonlijkheden. Soms vergat ik dat ik het zelf was.
Op een gegeven moment moest ik naar de WC, maar in plaats daarvan stap ik de huiskamer binnen. Het licht is oogverblinden, aangezien ik uit de donkere slaapkamer kom.

Ik kijk verdwaasd om me heen, en ik weet niet wat ik doe. Ik loop naar Annabel toe en ik geef haar een zoen, om vervolgens weer te verdwijnen naar de slaapkamer.
Op het moment dat ik haar een zoen gaf veranderde alles in een drie dimensionale mandala, of een tunnel.

Terug in bed, zet ik een andere plaat op. Ishq Magick Square of the sun.
Lange tijd lig in in Bed te spacen.
Op een gegeven moment komt Annabel ook naar bed.

Als ik met Annabel praat merk ik pas echt dat ik goed aan het trippen ben.
Ik moet constant lachen en om de meest vreemde dingen. Als Annabel in slaap is gevallen besluit ik in de woonkamer te gaan zitten.

Inmiddels is Ishq afgelopen en ik besluit naar Esem Serial Humans te gaan luisteren. Lange tijd zit ik nog te trippen. Ik ben heel gelukkig en ik voel veel liefde voor alles en iedereen.

Na een tijdje begin in honger te krijgen. Ik ga eten en de trip komt tot zijn eind.

Al met al was het een heerlijke trip, Alleen had ik het gevoel dat de dosis wat aan de laage kant is.
:D
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Forkbender a dit:
Philosopher's Stones heetten die dingen vroegah. Er is veel ervaring mee. Sommigen beweren dat de trip meer mentaal is dan met mexicaanse paddo's
Ik heb altijd het gevoel gehad dat die bewering een soort placebo effect is: ze heten Philosopher's Stones, dus geven ze "een meer filosofische trip". Je komt die uitspraak tegen op websites van smartshops, en ik hoorde het in december een smartshop eigenaar zeggen.

Wow, mumu, dat klonk als een geslaagde trip!
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Tot nu toe is mijn ervaring wel (Ik begon met truffels en ben later pas andere soorten gaan proberen) dat truffels een wat meer stabiele trip geven.
Ik zou ze nu weer eens moeten nemen om m'n geheugen weer op te frissen, maar nu ik een paar keer ook andere paddo's heb geprobeerd merk ik wel dat ik me bij die andere soorten ook wel eens vervelend heb gevoeld terwijl ik dat soort gevoelens en nare emoties nooit met truffels heb ervaren.

Binnenkort maar weer een keer truffels doen. :)

Mooie trip Mumu! Heb er nu ook weer zin in. :D
 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
CaduceusMercurius a dit:
Ik heb altijd het gevoel gehad dat die bewering een soort placebo effect is: ze heten Philosopher's Stones, dus geven ze "een meer filosofische trip".
Ja, dat vind ik ook een lastige discussie. Volgens mij zijn die tabelletjes van mentaal/visueel/body high etc. die ze in de smartshop bij de verschillende soorten hadden :)() echt onzin. Het ziet er grappig uit om het wat interessanter te maken, maar ik heb nog nooit duidelijk verschil gemerkt tussen cubensis-soorten.

De eerste keer dat ik voor mezelf een duidelijk 'ander' effect merkte was met kaalkopjes deze herfst. Maar ja, als je ze zelf geplukt hebt en van anderen hoort dat ze zo'n fijn effect geven, dan is placebo natuurlijk ook niet uit te sluiten... Aan de andere kant weten we volgens mij nog lang niet alles, ik kan me goed voorstellen dat in paddo's nog wel meer aan psilocybine en psilocine gerelateerde stofjes aanwezig zijn, met een subtiel ander effect en een verschillende concentratie tussen soorten.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
JJJ a dit:
CaduceusMercurius a dit:
Ik heb altijd het gevoel gehad dat die bewering een soort placebo effect is: ze heten Philosopher's Stones, dus geven ze "een meer filosofische trip".
Ja, dat vind ik ook een lastige discussie. Volgens mij zijn die tabelletjes van mentaal/visueel/body high etc. die ze in de smartshop bij de verschillende soorten hadden :)() echt onzin. Het ziet er grappig uit om het wat interessanter te maken, maar ik heb nog nooit duidelijk verschil gemerkt tussen cubensis-soorten.

+3.1415
 

magickmumu

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
3 Nov 2007
Messages
4 166
Twilight a dit:
Tot nu toe is mijn ervaring wel (Ik begon met truffels en ben later pas andere soorten gaan proberen) dat truffels een wat meer stabiele trip geven.
Ik zou ze nu weer eens moeten nemen om m'n geheugen weer op te frissen, maar nu ik een paar keer ook andere paddo's heb geprobeerd merk ik wel dat ik me bij die andere soorten ook wel eens vervelend heb gevoeld terwijl ik dat soort gevoelens en nare emoties nooit met truffels heb ervaren.

Binnenkort maar weer een keer truffels doen. :)

Mooie trip Mumu! Heb er nu ook weer zin in. :D

Je beschrijfd precies het gevoel wat ik kreeg van de truffels.
Een stabielle trip, zonder nare emoties. Geen fear and loathing, maar een fijne exstatische ervaring
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
Ze bevatten dezelfde werkzame stoffen als paddo's. De psilocybine/psilocine verhouding zou wel wat hoger zijn, dus inderdaad een langer, rustiger effect geven omdat de psilocybine wordt omgezet naar psilocine in het lichaam en het dus een vertragingsfactor heeft tov psilocine.
 

Shamanita

Alpiniste Kundalini
Inscrit
5 Jan 2009
Messages
634
JJJ a dit:
CaduceusMercurius a dit:
Ik heb altijd het gevoel gehad dat die bewering een soort placebo effect is: ze heten Philosopher's Stones, dus geven ze "een meer filosofische trip".
Ja, dat vind ik ook een lastige discussie. Volgens mij zijn die tabelletjes van mentaal/visueel/body high etc. die ze in de smartshop bij de verschillende soorten hadden :)() echt onzin. Het ziet er grappig uit om het wat interessanter te maken, maar ik heb nog nooit duidelijk verschil gemerkt tussen cubensis-soorten.

De eerste keer dat ik voor mezelf een duidelijk 'ander' effect merkte was met kaalkopjes deze herfst. Maar ja, als je ze zelf geplukt hebt en van anderen hoort dat ze zo'n fijn effect geven, dan is placebo natuurlijk ook niet uit te sluiten... Aan de andere kant weten we volgens mij nog lang niet alles, ik kan me goed voorstellen dat in paddo's nog wel meer aan psilocybine en psilocine gerelateerde stofjes aanwezig zijn, met een subtiel ander effect en een verschillende concentratie tussen soorten.

idd!

Mijn sterkste trip was er een van Cubensis, de "beginnerspaddos"... Terwijl ik van Hawaiaanse dan weer een minder sterke trip had, en van P.Azurescens (de zwaarste paddos naar het schijnt) had ik de lichtste paddotrip die ik heb meegemaakt...

Het is ookwel zo dat een portie mexicaanse 35 g is, hawaiaanse 15 etc. dus de sterkte van de paddos wordt gecompenseerd door de grootte van de portie.


on-topic: onlangs truffels gegeten in de ardennen. Ik had wel maar 10 g, dus het was een kleine portie, en de trip was niet erg sterk, niet visueel, en eigelijk vrij snel voorbij... maar best wel fijn :)
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Het is ookwel zo dat een portie mexicaanse 35 g is, hawaiaanse 15 etc. dus de sterkte van de paddos wordt gecompenseerd door de grootte van de portie.

Precies, het is altijd de dosering die zorgt voor het soort trip wat je krijgt en smartshop porties zijn altijd lager dan de gemiddelde dosis die nodig is om een volledige ervaring te krijgen. Doordat mensen meestal maar half trippen of op zijn best voor 3/4 en hierdoor relatief veel invloed kunnen uitoefenen op de reis, krijg je al die vreemde verhalen over strain X wat visueler is dan strain Y. Echt grote onzin in mijn ervaring. Ik heb de afgelopen tien jaar 8 - 12 verschillende soorten gekweekt en ik ga altijd voor de volledige ervaring. Ik heb nog nooit enige verschil kunnen ontdekken tussen de strains in de zin dat het een andere werking heeft.

Onder een andere werking versta ik echt een andere werking, een specifieke kwaliteit die je voelt/ziet etc..., zoals bijvoorbeeld als je peganum harmala met paddo's combineert, dat is duidelijk een kwalitatief andere ervaring met andere karakteristieken dan alleen paddo's. Tussen de werking van paddo's onderling zit geen enkel verschil.
 

Mara

Elfe Mécanique
Inscrit
29 Avr 2008
Messages
398
Space-is-the-Place: Trippen in't centrum van Amsterdam is zowiezo niet de shit.
Zeker niet met een goede dosis.

(sorry Mara, het lukt me echt niet om uit te loggen :? )
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Kevoh a dit:
Ik had een tijd geleden bij Innerspace in Amsterdam met 2 vrienden van me elk een bakje van 15 gr. gekocht en later opgegeten, het enige wat ik had is totaal de weg kwijt in Amsterdam en daar keihard om gelachen (voor een uur of 4... :S), verder was het op zich wel grappig maar niet helemaal de shit als je begrijpt wat ik bedoel ;)

in dat geval, verhoog die dosis maar is. En neem de truffels op een geschikte locatie, waar jezelf echt voorledig kan laten gaan. Ik heb in het verleden een behoorlijk interessante ervaring met truffels gehad, die in iedergeval zo sterk was dat ik het verschil tussen paddo's en truffels niet echt kon waarnemen. Maar goed, dat is dan weer mijn ervaring ;)

(sorry Mara, het lukt me echt niet om uit te loggen Confused )
LOL :lol:
 

mrvn

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Oct 2007
Messages
1 022
Mmm, denk dat Kevoh vandaag wel de shit gaat beleven ;)
Have a good one :D en laat nog ff weten hoe het was.

Ot
Truffels smaken nog beter dan verse paddestoelen.
 

Noknok

Neurotransmetteur
Inscrit
23 Août 2008
Messages
50
He mensen,

Ik ga morgen voor het eerst truffels nemen (wel 4x eerder paddo's gedaan, mexicaanse, philosipher stone en dacht 2x amazonian)

Heb een portie van 10 gram numenorian xtc gehaald (volledige naam ff kwijt ;) ) en zit hier bij een vriend op Terschelling voor een weekendje. Het is helaas niet zulk mooi weer maar toch ga ik morgenochtend/middag richting de duinen met een gehuurde spartamet.

Mijn voorbereiding is niet helemaal ideaal, heb wel sinds een week weer een mp3 speler waar ik helaas nog niet veel stijlen muziek op heb staan. Nu vooral electronisch (vooral goa en techno), wat klassieke muziek (het standaard spul als Beethoven, wel prachtig in een trip), Nederlandse hiphop (vooral Opgezwolle), spacy muziek als Buddhabar en voor de rest nog wat los spul van Coldplay, tom yorke, red hot chili peppers, in totaal zo'n 3/4 g. muziek. Verder neem ik denk ik nog wat (teken) papier mee en 3 jongleerballen (vraag me af of dat gaat lukken in een trip)

Ga waarschiijnlijk uurtje of 12 beginnen met de trip ergens in de duinen met die vriend waar ik bij logeer, die trouwens nuchter blijft (of miss. een jointje rookt of een pijpje opsteekt). Heb mijn eerste paddotrip ook op Terschelling gedaan en dat was echt een goede trip (veel nieuwe inzichten en objectief naar dingen kijken incl. een enorm geluksgevoel toen ik naar miijn leven keek op dat moment)

Op dit moment is mijn levenssituatie helaas wat minder positief (7 maanden terug mijn broer verloren door zelfmoord, ouders die over een tijd gaan scheiden). Heb de afgelopen maanden vaak bedacht om weer te gaan trippen maar voelde me daar psychisch niet sterk genoeg voor. Op dit moment voel ik me redelijk goed maar zit wel op een punt waar ik beslissingen moet gaan nemen in mijn leven. Ik hoop daar eigenlijk in deze trip weer een andere kijk op te krijgen met nieuwe inzichten.

Maargoed de reden dat ik dit schrijf is of er hier nog mensen zijn die deze truffels ook gehad hebben en me eventueel wat tips kunnen geven voor de trip morgen. Heb nooit een tripreport geschreven maar ben dat na deze trip wel van plan dus jullie horen sowieso nog wel van me :)

(sorry voor de wat wazige formulering maar heb net wat wiet gerookt uit een pijpje ;) )
 

Getafix

Banni
Inscrit
18 Avr 2009
Messages
486
Jee, da's inderdaad niet leuk wat je meegemaakt hebt.

Terschelling lijkt mij een heerlijke locatie om te trippen. Ik heb het er altijd erg naar mijn zin gehad, en nog vaak over dit fijne eiland gedroomd. Ik heb hele mooie herinneringen aan de duinen en bunkers daar.

Lijkt me best dat je daar ontspannen kunt trippen. Vergeet alleen niet ook een blinddoek mee te nemen, zeker als je 's middags wilt trippen. Want in het donker zijn de closed eye visuals toch het mooist!

Alvast veel plezier!
 

Noknok

Neurotransmetteur
Inscrit
23 Août 2008
Messages
50
Getafix a dit:
Jee, da's inderdaad niet leuk wat je meegemaakt hebt.

Terschelling lijkt mij een heerlijke locatie om te trippen. Ik heb het er altijd erg naar mijn zin gehad, en nog vaak over dit fijne eiland gedroomd. Ik heb hele mooie herinneringen aan de duinen en bunkers daar.

Lijkt me best dat je daar ontspannen kunt trippen. Vergeet alleen niet ook een blinddoek mee te nemen, zeker als je 's middags wilt trippen. Want in het donker zijn de closed eye visuals toch het mooist!

Alvast veel plezier!

Ja zeker, de rust in de duinen zorgt ook voor een zo goed als onverstoorde trip, die blinddoek is trouwens echt een goede tip, zal ff wat regelen :)
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Succes kerel!!! Het leven is niet altijd een pretje, maar het hoort erbij om in te kunnen blijven zien, hoe waardevol de mooie momenten van het leven voor je kunnen zijn ;) Leer gewoon die ellende te accepteren, want zo lang als je leeft zul je steeds weer verstelt staan van de ellende die toch keer op keer weer de grond uit springt. Vooral als je jezelf er tegen die ellende verzet.

Als ik lees wat jij hier hebt geschreven, zie ik een nog jong, maar wel een heel wijs persoon voor me. Ik kan het altijd wel waarderen als mensen lekker open zijn! Wees trots op jezelf dat jij een half jaar later weer zo in het leven kunt staan.

Wat betreft de truffels, vind ik niet dat er veel verschil tussen paddo's en truffels(eigenlijk helemaal niet). In mijn ogen is het allemaal simpelweg afhankelijk van de dosis(setting). Als je slim bent, ga je voor het hele werk! Alles in 1x! Het zal dan best een heftige trip kunnen worden, vooral vanwege alles wat je de laatste tijd hebt mee gemaakt. Maar zodra je terug bent, zul je denk ik, vooral als je er zelf ook op let, ontdekken dat je er sterker door zult zijn geworden. Althans, dat is mijn ervaring dan he ;)

Een heftige trip, vooral een confronterende, zijn in mijn ogen de beste trips die er zijn! ;)

Ik wens je heel veel succes en sterkte toe! Pas wel op met regen, aangezien paddo's er nog wel is voor willen zorgen dat je het koud kunt krijgen. Ik weet dat je alles geplant hebt, maar zelf zou ik als het regent gewoon echt niet gaan! Vooral als er daarnaast op ter schelling ook een beetje wind staat Een zonnige dag zou wat dat betreft in mijn ogen wat beter zijn! De zon geeft mij altijd kracht om overal vrede mee te vinden :)

Enjoy your trip! :D

Greets,
MysticWarrior!
 
Haut