Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Tripknol, nogmaals uitgeprobeerd, wow !

Ed

Glandeuse pinéale
Inscrit
26 Août 2008
Messages
148
De tweede ervaring…..

Ik heb de tripknol een herkansing gegeven. De eerste keer, vlak na het paddo-verbod ‘gebeurde er niet veel’. Ik voelde me best ontspannen, losjes, beetje onzeker op de been maar daar hield het dan wel mee op. Het was een bakje met allemaal kleine stukjes…

Nu de tweede keer dus, op dezelfde plaats, ongeveer zelfde tijd, als ingrediënten zo’n zelfde bakje maar nu met een grote brok en een klein los stukje. Daarbij een voorgedraaide super-haze en als muziek Shpongle, verzameld werk, op de repeat. En deze keer ging het wel los…

…. een hele intense ervaring. Ik heb het idee heel ver en heel diep op reis geweest te zijn. Patronen, kleuren, beweging, muziek. Ik had het gevoel de kleuren te kunnen voelen en ook de bewegingen met m’n ogen te kunnen sturen. Geen moment onprettig of angstig gevoeld, integendeel ik heb er echt van genoten.

Twee of drie keer (geloof ik) ben ik in een bepaalde trance geraakt. De muziek voelde aan alsof het in een steeds terugkerend patroon op me af kwam, of ik het vast kon houden, ik zag allerlei onnatuurlijke, maar hele mooi, felle neon achtige kleuren, iets zegt me ook figuren, beelden, gebouwen, iets zegt me ook dingen gehoord te hebben...echt waanzinnig diep en lekker !

Er is voor mijn gevoel een heel scala aan inzichten aan me voorbijgekomen. De wereld vervormde en ik kreeg het gevoel er van bovenaf op te kunnen kijken, even later zat ik erin alsof in het midden van een donut zat. Ik kon duidelijk allerlei energie lijnen als een soort bliksemschichten en dan weer als wolken zien bewegen. Ik vond alles ineens heel logisch, verklaarbaar, voor de hand liggend.

Ik heb het bakje knollen op het gemakkie zo rond half acht 'avonds leeg zitten ‘snoepen’ alsof het nootjes waren, niet vies dus. Vervolgens een lekkere lange warme douche genomen. Ik wilde echt schoon aan de trip beginnen (rein moet het zijn !). Al na een kwartiertje kreeg ik het gevoel de eerste tintelingen te voelen. Om acht uur lag ik lekker gestrekt in een bijna donkere kamer onder een lekker donzen dekbedje en gleed ik vrijwel direct mijn roes in. Was echt relaxed, en gaf me een zeer tevreden gevoel, wel een beetje zweterig maar dat was niet onprettig. Mijn vrouw is een paar keer bij me wezen kijken, heeft ook een tijdje naast me gezeten. We hebben wat gekletst, wat gelachen (ik vond mezelf ineens heel komisch). Ze was (nee, is….) prachtig en ik was weer spontaan helemaal opnieuw verliefd. Maar zodra ik m’n ogen weer dicht deed zakte ik bijna gelijk weer weg in zo’n gelukzalig gevoel.

Al met al heb ik vanaf een uurtje of acht tot bijna twaalf uur heerlijk liggen spacen. Ik voelde me daarna ook weer langzaam terug komen op aarde, alles heerlijk vloeiend. Vervolgens heb ik nog een kleine twee uur liggen nagenieten, liggen denken zonder te denken, een beetje voorzichtig geprobeerd dingen terug te roepen… om vervolgens helemaal ontspannen in slaap te vallen.

De volgende ochtend werd ik wakker met een opgewekt en heel opgeruimd gevoel. Jammer genoeg weet ik wel dat ik van alles beleefd heb, maar ik kan er weinig ‘tastbaars’ meer van beetpakken.

Om een lang verhaal niet al te lang te maken, een geweldige en gedenkwaardige belevenis die mijn ervaring zeker een extra dimensie geeft. Ik heb tot nu toe nog maar vier keer paddo’s gebruikt, waarvan ook de eerste keer (halve portie) niet echt op gang kwam. Zonder nu echt paddo’s en tripknol met elkaar te willen vergelijken wil ik toch wel zeggen dat deze tripknol ervaring zeker de meest intense is, dat wil zeggen : toe nu toe !

Zeker na de relaxte avond bij Caduceus voelde ik me ‘nogal onervaren’ maar ik krijg hiermee toch weer iets meer psychonauten gevoel. Ik kan er nog niet helemaal de vinger op leggen maar ik weet gewoon het iets toevoegt in/aan mijn leven ! Ik heb er geen haast mee, op dit moment wil ik eerst deze avond ‘uit laten werken’ maar ik weet zeker dat ik tzt open sta voor een volgende ervaring.

Als er nog iemand suggesties heeft hoor ik het graag, nu ga ik maar eens verder met nagenieten, groeten, Ed.
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Mooi! Heel herkenbaar!

Wat ik me af vroeg tijdens het lezen, hoe denkt je vrouw over psychedelica?

Heb nu ook wel weer zin in truffels. :D
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Prachtig! :D Dat je weinig tastbaars aan zo'n ervaring overhoudt, tja, dat hoort er een beetje bij. De ervaring is vooral in het moment zelf erg waardevol. Emotionele of intellectuele doorbraken zijn natuurlijk mooi meegenomen, maar hoeven niet altijd plaats te vinden. Vooral als je je leven al enigszins op orde hebt.
 

Space-is-the-Place

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Sept 2008
Messages
1 072
Mooi om te lezen en dankjewel voor het delen :D
Blijft ook altijd mooi om ervaringen te delen met anderen
 

Ed

Glandeuse pinéale
Inscrit
26 Août 2008
Messages
148
Wat ik me af vroeg tijdens het lezen, hoe denkt je vrouw over psychedelica?

.... mijn vrouw, en daar ben ik natuurlijk heel blij mee, staat zeker niet afwijzend tegenover psychedelica.

Aan zelf gebruiken heeft ze vooralsnog geen behoefte, ze blijft liever met twee benen aan de grond stevig in haar schoenen staan. Met andere woorden, een prima match.
 

TheSearchForSoma

Elfe Mécanique
Inscrit
13 Sept 2006
Messages
428
Mooi report,ik wou dat ik zo gestructureerd en mooi geformuleerd kon schrijven :D
En mooie relatie lijkt me!

't Beste!
 

mrvn

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Oct 2007
Messages
1 022
:D Ja je bed is idd een van de beste plaatsen om te trippen. Daar ben ik een tijd (oké een hele tijd) geleden met 1 portie colombian paddo's ook achter gekomen. Zalig.
 
V

Vlagplaatser

Invité
Mooi verhaal:)!

Zelf 2 keer paddo`s gebruikt en de san pedro cactus. Deze cactus wel eens geprobeerd? Ook een prachtige ervaring mee gehad! Ook met paddo`s nieuwe inzichten verworven en mezelf beter leren kennen.
Waar heb je deze tripknol gekocht en waar kan ik hier meer over lezen?

Vriendelijke groet
 

Ed

Glandeuse pinéale
Inscrit
26 Août 2008
Messages
148
dank je, graag gedaan. De tripknol valt onder de legale middelen dus ik kan zeggen dat ik deze gewoon in een winkel in Rotterdam Zuid gekocht heb...

cactus wil ik ook zeker eens proberen, heb je die zelf gekweekt of kant en klaar gekocht ? is jouw ervaring met cactus te vergelijken met je ervaring met paddo's ?
 
V

Vlagplaatser

Invité
Ik zie ondertussen nog een aantal topics over de tripknol waar ik verder mijn info vandaan zal halen, bedankt!

De cactus is eigenlijk niet te vergelijken met de paddo qua werking. Ik heb ongeveer 1/3 van de cactus gegeten, achteraf denk ik net iets aan de lage kant, 1/2 van de cactus was wel mogelijk geweest. Mijn trip was prachtig maar heel erg introvert, daar waar ik bij een paddo trip ook geneigd was om om mij heen te kijken, in gesprek te gaan, enz. Er wordt wel gezegd dat het verstandig is om eerst eens op paddo`s getript te hebben voordat je overgaat op cactus, nu was mijn ervaring met de mexicaanse paddo een stuk confronterender dan die met de cactus, maar dit zal per persoon verschillen.

Wat het mooie aan de cactus is, is dat je in je fantasie kan reizen en niet erg met de realiteit bezig bent. (daar waar ik met paddo`s inzichten kreeg over bijvoorbeeld mijn relatie ten opzichte van mijn ouders). Het is moeilijk te omschrijven maar ik kon mijn compleet inleven alsof ik welk actiefiguur dan ook was en kon naar alle plekken reizen waar ik maar wilde, erg realistisch allemaal. Ook heb ik een soort religieuze ervaring gehad, ik mocht met God meekijken over zijn schouder en kon alle energieen en natuurkrachten voelen en voelde me enorm nietig als een klein mensje in een enorm heelal. Wel hele lange trip, ongeveer 12-14 uur wezen trippen! Op het moment dat ik mijn ogen opende kon ik zo goed als normaal functioneren (tegenovergesteld van paddotrip) en als ik mijn ogen sloot zakte ik weg in de trip, beetje vergelijkmaar net de tripknol zo te horen.

Gekocht in de smartshop in Zwolle voor 35 euro.

Groet
 
Haut