Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Straf geëist om paddobonbons

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
DEN BOSCH - De officier van justitie in Den Bosch heeft tegen de 67-jarige Hans G. uit Beneden Leeuwen dertigduizend euro boete geëist en drie maanden voorwaardelijke gevangenisstraf voor het kweken van hallucinerende paddo’s, die hij verwerkte in bonbons en koekjes.

“Door de strengere wetgeving voor paddestoelen in Europa vanaf 2005 bleef ik zitten met een groot overschot aan Coppelandia en Cubencus paddestoelen
 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
Raar verhaal, dat met die 60 graden. Natuurlijk zaten er nog wel psilocybine/psilocine in die chocolaatjes, anders was hij wel gek. Misschien is het spul inmiddels vernietigd, en proberen ze een fout aannemelijk te maken die niet meer te controleren is? Wat een typfouten trouwens in dat artikel (en dan bedoel ik nog niet eens de standaardfout 'hallucinerende' :lol: )

Caduceus Mercurius a dit:
Mijn vraag: hoe zit het met muscimol en iboteenzuur zelf? Zijn die eigenlijk wel verboden? Zo niet, dan zouden extracten in winkels verkocht mogen worden...
Hey, dat is wel een goeie! Smartshops verkochten volgens mij extracten van amanita's, dus die stoffen waren niet verboden lijkt me. Dus nu zijn alleen de paddenstoelen verboden, maar zodra het geen paddenstoelen meer zijn, lijkt het me gewoon legaal. Haha, wéér een domme fout in de paddowet. Jammer dat muscimol niet zo'n geweldige stof is verder.
 

mrvn

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Oct 2007
Messages
1 022
Je zou maar perongeluk zo'n schaaltje met chocolaatjes en koekjes voor bij de koffie, op je werk meenemen :lol:
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Hij is vrijgesproken! De rechtbank heeft hem enkel een symbolische boete van 2500 euro gegeven omdat het bedrijf volgens twee ex-werknemers wel eens 'gedroogde' paddenstoelen had geleverd.
 
Haut