Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Stichting OPEN presenteert: Afkicken met Iboga.

StichtingOPEN

Neurotransmetteur
Inscrit
12 Jan 2009
Messages
68
Afkicken met Iboga: Heeft methadon haar beste tijd gehad?

Op donderdag 19 februari aanstaande organiseert Stichting OPEN een informatieve bijeenkomst over Ibogaïne aan de Universiteit van Amsterdam. Deze zal bestaan uit de vertoning van de documentaire "Ibogaine – Rite of Passage" van Ben de Loenen, een lezing en een debat over het gebruik van Ibogaïne bij verslavingsproblematiek.

n552314697_2015519_2971.jpg


n552314697_2015520_3297.jpg


Ibogaïne is een natuurlijke alkaloïde, die wordt gewonnen uit de in West Afrika voorkomende plant Tabernanthe Iboga. Dit psychedelicum wordt daar oorspronkelijk gebruikt in rituele context voor overgangsrituelen en bij genezing van diverse ziekten.

Het is een veelbelovend middel bij behandeling van alcohol en drugsverslaving. Ibogaïne ontneemt ontwenningsverschijnselen bij onthouding van een breed scala aan middelen. Het vermindert de drang naar die middelen weken of zelfs maanden na het afkicken, en helpt de stemming te verbeteren na behandeling. Bovendien lijkt het beschadigde dopamine neuronen te helpen herstellen na excessief drugsgebruik. De groeiende hoeveelheid wetenschappelijk onderzoek en het steeds groter wordende aantal gebruikers die het middel succesvol hebben gebruikt bij het afkicken onderschrijven de potentie van dit middel.

Tijdens het debat zullen de voor- en nadelen van ibogaïne bij verslaving worden besproken. Er zal uitvoerig worden ingegaan op de mogelijke gevaren en deze zullen vergeleken worden met de gevaren van reguliere middelen zoals methadon. Ook zal geprobeerd worden een antwoord te vinden op de vraag waarom ibogaïne nog niet binnen de verslavingszorg wordt gebruikt.

Datum/tijd: Donderdag 19 februari 2009, van 17.00 tot 20.00 uur.
Locatie: Universiteit van Amsterdam, Roetersstraat 15, Gebouw A, Zaal A.

Zie ook de agenda op de website van de stichting: http://www.stichtingopen.nl/

Ben je een hyver, word dan lid van de nieuwe Hyve: http://stichtingopen.hyves.nl/

Stichting OPEN is een interdisciplinair initiatief dat onderzoek naar alle facetten van de psychedelische ervaring wil stimuleren. Door het organiseren van lezingen, symposia en andere informatieve bijeenkomsten op universiteiten, hopen we de interesse van toekomstige onderzoekers te wekken.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Ziet er goed uit!

De volgende psychonauten zijn zeker aanwezig:

Forkbender
CaduceusMercurius
Twilight
wie?
o?
wie?
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Videlic en ik komen met camera's en statieven.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
COOL!

Neem genoeg tape mee, want het zal even duren.
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Ik ben bang dat het een beetje moeilijk wordt om echt nog langs te komen, heb het erg druk met school op het moment en kan elk beetje tijd gebruiken. :(

Misschien kom ik morgen wel gewoon, maar dat besluit ik morgen voor mezelf. Zou het wel jammer vinden dat ik het moet missen maar het is niet anders. :(
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Forkbender a dit:
Neem genoeg tape mee, want het zal even duren.
Zal ik doen. Videlic gaat het eerste deel filmen (niet de vertoning van de film zelf natuurlijk), ik kom iets later, waarschijnlijk rond 18:00 uur.

Hihi, als je een google image search doet voor "roetersstraat amsterdam" verschijnt de MDMA brochure van OPEN op de eerste pagina.

Welke trams rijden er naar de Roetersstraat?
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
vanaf CS is het makkelijkst de metro tot weesperplein. Verder stoppen tram 7, 10 vlakbij en 9 en 14 ietsje verder.
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Helaas, ik ga het niet redden om er bij te zijn. :(

Ik hoop dat ik de film ooit nog een keer elders kan zien. Veel plezier allemaal!
 

Jelleb

Glandeuse pinéale
Inscrit
5 Déc 2008
Messages
226
heb de film gedownload, best intressant :)

veel kijkplezier aan degene die gaan!
 
Haut