Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Spoedberaad omtrent de paddo

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
In Amsterdam kunnen psychonauten bijeen komen in de kantine van *******. Daar is alleen nog geen datum voor gekozen. Vooral voor de smartshop-eigenaren en bezoekers aldaar is dit een handige locatie. Welk geluid wil men vanuit Amsterdam, waar het allemaal om draait, aan de media en de politiek laten horen?

Op zaterdag 20 oktober, vanaf 18:00 uur, is iedereen welkom in mijn winkelpand (Ambrosia), op Rijnstraat 2 te Woerden. In ieder geval Phalaris en ik neem aan ook Heartcore zullen aanwezig zijn, en een vaporizer, en stoomkruiden. :wink: Het zal bij deze bijeenkomst vooral gaan om de paddo als sleutel tot mystieke inzichten. Zijn wij "natuurpsychonauten" het over bepaalde zaken eens? Zo ja, moeten wij die punten dan niet op een rijtje zetten om vanuit een "religieuze" hoek tegen wetswijziging te protesteren? Wellicht onszelf bundelen als stichting of zelfs een kerkgenootschap?

Ivar
 

petfles

Alpiniste Kundalini
Inscrit
4 Oct 2005
Messages
604
Ik snap dat er beter gepraat kan worden maar ik weet niet of ik me hier bij zou kunnen aansluiten..

Een middel koppelen aan mystieke ervaringen is moeilijk. Benauwend in ieder geval.

Je kunt het toch niet verbieden om een schimmel te kweken?? Of om een levende paddo in je buurt te hebben? Zo'n radicale beslissing lijkt me onmogelijk of ben ik te dronken :oops: Ik bedoel,

Het lijkt me de beste tijdelijke uitweg voor psychonauten, die kunnen dan ook de handel in de hand houden van de paddo's. Zoals Plato beschreef, laat je tegenstander zijn eigen fout inzien. Je kunt toch niet iemand aanhouden omdat ie paddo's heeft gegeten?? Of mis ik iets...

Ps gasten jullie doen goed werk!! Sowieso komt het allemaal goed.
 

skrudge

Alpiniste Kundalini
Inscrit
10 Déc 2005
Messages
694
Ik heb aan een vriend van me, die in de jeugdraad zit, gevraagd wat de politieke middelen en wegen zijn die te bewandelen zijn voor degenen die een bislissing willen aanvechten. Actie kan ondernomen worden in de vorm van burgerinitiatief.

Burgerinitiatief lees voor (opent een nieuw venster)

De Tweede Kamer vergadert elke week over tal van onderwerpen die de regering of Kamerleden aandragen. Met een burgerinitiatief kunt ú een onderwerp op de agenda van de Tweede Kamer zetten. Een burgerinitiatief is een uitgewerkt voorstel om bijvoorbeeld het milieu, onderwijs of openbaar vervoer te verbeteren, of een regel eenvoudiger te maken of zelfs af te schaffen. Met een burgerinitiatief verzoekt u de Tweede Kamer om uw voorstel te bespreken en er een standpunt over in te nemen. Het is méér dan een klacht en géén protest tegen een recentelijk door de Tweede Kamer ingenomen standpunt.

De leden van de Tweede Kamer vertegenwoordigen u en willen graag weten hoe u denkt dat de samenleving kan verbeteren. Een burgerinitiatief is een manier om uw visie duidelijk te maken en de politiek te beïnvloeden.

Iedereen die de Nederlandse nationaliteit heeft en ouder dan 18 jaar is, kan een burgerinitiatief indienen. U kunt uw initiatiefvoorstel zelf of samen met anderen indienen. U dient duidelijk op te schrijven wat het doel van uw voorstel is, waarom en hoe u dit doel denkt te kunnen bereiken. Uw voorstel moet vergezeld gaan van tenminste 40.000 handtekeningen mét naam, adres en geboortedatum van personen ouder dan 18 jaar en met de Nederlandse nationaliteit. Deze gegevens worden steekproefsgewijs schriftelijk gecontroleerd; na de steekproef worden ze vernietigd.

Uw voorstel moet verder aan de volgende regels voldoen:

1. Uw voorstel is nieuw: de laatste twee jaar is het onderwerp niet in de Tweede Kamer aan de orde geweest.
2. Uw voorstel gaat over een onderwerp waarover de Tweede Kamer beslist, dus over een kwestie die de rijksoverheid en níet een andere overheid aangaat en géén privé-kwestie is.
3. Uw voorstel mag niet indruisen tegen in ons land diep gewortelde normen en waarden.
4. Uw voorstel gaat niet over de Grondwet, de belastingen of de begrotingswetten.

Als u twijfelt, kunt u contact opnemen met de griffier van de commissie voor de Verzoekschriften en de Burgerinitiatieven.

Behandeling burgerinitiatieven
De Commissie voor de Verzoekschriften en de Burgerinitiatieven behandelt alle ingekomen burgerinitiatieven. De commissie beoordeelt of uw voorstel aan de voorwaarden voldoet. Om vast te stellen of de bijgevoegde handtekeningen van kiesgerechtigden zijn, doet de commissie een steekproef. Enkele honderden mensen van uw lijst krijgen een brief van de Tweede Kamer met het verzoek om een kopie van paspoort of ander identiteitsbewijs.

Als de commissie vaststelt dat niet aan één of meer voorwaarden is voldaan, zal zij de Tweede Kamer voorstellen het burgerinitiatief niet in behandeling te nemen. Als wel aan alle voorwaarden is voldaan, stelt de commissie de Kamer voor om uw initiatiefvoorstel in behandeling te nemen en hóe het behandeld zou kunnen worden. Zo kan de Tweede Kamer u uitnodigen om uw voorstel mondeling toe te lichten, in een commissievergadering of zelfs in de plenaire vergadering.

Uiteindelijk zullen de leden van de Tweede Kamer een standpunt innemen: wel of niet instemmen met uw voorstel.

src: http://www.tweedekamer.nl/hoe_werkt_het/uw_mening_telt/burgerinitiatief/index.jsp
 
G

Guest

Invité
Aight, good job Skrugde!

Even ook nog voor Heartcore & Caduceus Mercurius
Church of the Sacred Mushroom
Een al wat oudere vriend van me wil ook initiatief nemen om een soort "kerkgemeenschap" op te richten.
Nou zal hij zich waarschijnlijk vanavond aanmelden, maar ik zou alvast doorgeven dat hij alvast een opzetje voor een site heeft gemaakt en ik had verteld dat jullie wel ongeveer de meest wijze mensen waren hier die knowhow hebben.
Dus hij wil ook meehelpen om te kijken hoe/wat...

Love

Space
 

DevXavier

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
8 Mai 2006
Messages
1 258
Ik heb maandag tentamen, ik ben er dus helaas niet bij.
 

jusdranz

Neurotransmetteur
Inscrit
14 Oct 2007
Messages
28
Space-is-the-Place a dit:
Aight, good job Skrugde!

Even ook nog voor Heartcore & Caduceus Mercurius
Church of the Sacred Mushroom
Een al wat oudere vriend van me wil ook initiatief nemen om een soort "kerkgemeenschap" op te richten.
Nou zal hij zich waarschijnlijk vanavond aanmelden, maar ik zou alvast doorgeven dat hij alvast een opzetje voor een site heeft gemaakt en ik had verteld dat jullie wel ongeveer de meest wijze mensen waren hier die knowhow hebben.
Dus hij wil ook meehelpen om te kijken hoe/wat...

Love

Space

Present!
Hoi mensen, ik ben Jus,
aangenaam!

Als er mensen zijn met suggesties, op en of aanmerkingen dan hoor ik het graag, ook wanneer ik misschien eventueel ergens mee kan helpen.

Maar even in het kort is mijn visie:
Who want's to live by the rules Should Die by the rules!

M.a.w.: Volg de regels die de overheid opstelt en natuurlijk houd je hen ook excact aan hun eigen regels!

Grtz, Jus!
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Uw voorstel moet vergezeld gaan van tenminste 40.000 handtekeningen mét naam, adres en geboortedatum van personen ouder dan 18 jaar en met de Nederlandse nationaliteit.
Oei, dat is een hele grote hoeveelheid handtekeningen...

Church of the Sacred Mushroom
Ik vind de puntsgewijze en beknopte benadering heel goed, maar de naam vind ik niet juist. Het legt de nadruk op het middel, en dan ook nog eens één middel, in plaats van op het doel. Church of the Sacred Experience (bijvoorbeeld) zou aangeven waar het werkelijk om draait. Of om het toch wat meer toe te spitsen: Church of the Psychedelic Experience. En dan kunnen we ons nog afvragen of het woordje Church wel nodig is. Bovendien: dit is Nederland, dus een Nederlandse naam zou gepaster zijn. Ook lezingen, vergaderingen, websites en publicaties zouden in het Nederlands moeten zijn.

maar ik weet niet of ik me hier bij zou kunnen aansluiten...
Het doel is niet een club te vormen waar anderen zich bij moeten aansluiten, maar om de gedachten van een groep die al bestaat een bepaalde identiteit en intellectuele onderbouwing te geven waarmee we de politiek, media en andere groeperingen kunnen benaderen. De huidige termen zijn ofwel te breed (psychonaut, volgens sommigen valt gebruik van speed ook onder die noemer) of te nauw (sjamanisme: volgens velen mag alleen een medicijnman of -vrouw, iemand met genezende gaven, zichzelf sjamaan noemen).

Een middel koppelen aan mystieke ervaringen is moeilijk. Benauwend in ieder geval.
Moeder Natuur heeft mystieke ervaringen gekoppeld aan bepaalde middelen, dat is niet iets wat wij bedacht hebben. Misschien klinkt het benauwend om te zeggen dat inname van een (natuurlijk) middel de meest effectieve manier is om een mystieke ervaring te beleven, maar als je het zonder vooroordelen bekijkt zul je moeten toegeven dat dit nu eenmaal zo is.
 

phalaris

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Mai 2005
Messages
1 112
Church of the Psychedelic Experience. En dan kunnen we ons nog afvragen of het woordje Church wel nodig is


Mij lijkt Church ook overbodig, ook omdat ik zelf weinig van doen heb met het kerkelijke/God in de conservatieve zin van het woord. De naam van een eventuele 'groep' moet ruimte openlaten voor verschillende zienswijze. Een van de centrale punten die ons verbindt lijkt me de 'directe mystieke ervaring geinduceerd door psychedelica'. Ook mystiek moet je ruim intepreteren.

Een ander belangrijk punt dat wellicht ondergesneeuwd kan raken in uitvoeringsvormen, is dat dit hele initiatief vooral een goede kans bied om op een georganiseerde wijze eindelijk iets te kunnen betekenen voor de psychedelische community van nederland. Dus, zoals ik hierboven al vertelde, heb ik persoonlijk weinig met religie. Maar ik zie wel in dat dit een super kans is om iets in gang te zetten.

Dus mensen, die het als Petfles als benauwend zien, kom gewoon langs en ventileer je mening. Daar is een bijeenkomst tenslotte voor.
 

thadivine

Alpiniste Kundalini
Inscrit
22 Mai 2007
Messages
670
Ik moet even kijken hoe ik het met me werk kan regelen, als dat lukt kom ik iig wel :) (helaas zal het waarschijnlijk niet lukken...)
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Wil er niet teveel over kwijt maar een kerk is mi de enige manier om een Santo Daime achtige zaak te winnen vanwege het simpele feit, dat onderzoek uit lijkt te wijzen, dat de oorspronkelijke christenen, paddo gebruikers waren. Dmv bijbel teksten, kerkelijke kunst, alchemistische kunst, traditionele overleveringen, is het mogelijk (eigenlijkk relatief eenvoudig), een traditie te presenteren die al actief is sinds (Terence woorden ;)) 'de schaduw van het kruis, over Jeruzalem viel.'. Het feit dat het verborgen is geweest, is inherent aan de vervolgingen van het christendom. Er is weinig van bekend omdat degenen die zich er openlijk over uitspraken, zijn vermoord en de anderen wel uitkeken.

Ik zie persoonlijk geen brood in een organisatie die de plank mis gaat slaan doordat ze bepaalde opvattingen gaat vermijden en ben al bezig met de details van oprichten en heb ook al contact gezocht met rechsthulp en zelfs de advocaat die de Santo Daime zaak heeft gedaan.

Probeer alsjeblieft de woorden religie/kerk los te zien van christenen, wellicht dat het dan minder beladen over komt. We krijgen maar één kans, we moeten een goed verhaal hebben. Dat verhaal ligt er en komt voor uit Allegro's werk 'the Sacred mushroom and the cross', jullie weten wel, dat boek waar iedereen van dacht 'dat kan niet waar zijn' maar waar de geleerden inmiddels unaniem over eens zijn, dat Allegro gelijk had.

Overigens zie ik katholieke priesters niet als geleerden ;)

Liefde & vrede
HC
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Als op deze manier het paddo gebruik legaal kan blijven en zelfs nog populair kan worden, zie ik niet in waarom er zoveel gezeur moet zijn over de naam van zo'n religie/kerk etc. Het gaat immers om het doel, en wie zegt dat je jezelf bij zo'n groep aan moet sluiten. Misschien kan een religie/kerk of stichting of what so ever, er voor zorgen dat het legaal blijft en daarmee ook de paddo in de smartshops kan houden. En de fanatiekeling kan zich dan altijd nog aansluiten bij deze groep/stichting/religie/kerk.

Ik zal kijken of ik eventueel ook aanwezig kan zijn.

Groetjes,
Mystic.
 
G

Guest

Invité
Fanatiekeling???
Je bedoeld degenen die het wel in spirituele context gebruiken?
En ik denk niet dat een kerk de legaliteit waarborgd, alleen het recht op gebruik.
 

skrudge

Alpiniste Kundalini
Inscrit
10 Déc 2005
Messages
694
Space-is-the-Place a dit:
Fanatiekeling???
Je bedoeld degenen die het wel in spirituele context gebruiken?
En ik denk niet dat een kerk de legaliteit waarborgd, alleen het recht op gebruik.
idd, en dat zou dan ook enkel van toepassing zijn op de volgelingen van de kerk, iedereen die daarbuiten staat zou bij gebruik in overtreding van de wet zijn.

Ik denk dat het beter gepresenteerd kan worden als levensovertuiging, net als het boeddhisme wat ook geen religie is. Om de paddestoel tot god te verheffen gaat toch iets te ver denk ik, en ik denk dat buitenstaanders hier ook geen begrip voor op kunnen brengen.
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Om de paddestoel tot god te verheffen gaat toch iets te ver denk ik, en ik denk dat buitenstaanders hier ook geen begrip voor op kunnen brengen.

Daarom houd ik lekker mijn mond weer totdat het hele verhaal is uitgewerkt op papier. Heeft niet zoveel zin er vantevoren op te gaan schieten en conclusies te trekken die ten eerste voorbarig zijn en ten tweede de plank volledig misslaan ;)

Ik ben niet zo gek van het idee om een kerk op te richten maar jaren wikken en wegen (op het verbod wachtende), hebben mij doen inzien dat er niet zoveel andere mogelijkheden zijn.

Daarnaast heb ik nog een persoonlijk appeltje te stellen met 'de' kerk :D
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
skrudge a dit:
1. Uw voorstel is nieuw: de laatste twee jaar is het onderwerp niet in de Tweede Kamer aan de orde geweest.

Is dit niet eigenlijk al het geval geweest?

Misschien kan ik zaterdag ook langskomen in Woerden. Ik zal het even nagaan...
 

jusdranz

Neurotransmetteur
Inscrit
14 Oct 2007
Messages
28
skrudge a dit:
idd, en dat zou dan ook enkel van toepassing zijn op de volgelingen van de kerk, iedereen die daarbuiten staat zou bij gebruik in overtreding van de wet zijn.

Een volgeling kun je trouwens zijn zonder je bij het geloof 'aan te sluiten', zo is bijv. iedereen volgens de islam bij geboorte moslim.
Het zal er idd toe kunnen leiden dat we enkelt nog in de toekomst in georganiseerd verband onze overtuiging zullen mogen beleiden.

skrudge a dit:
Ik denk dat het beter gepresenteerd kan worden als levensovertuiging, net als het boeddhisme wat ook geen religie is. Om de paddestoel tot god te verheffen gaat toch iets te ver denk ik, en ik denk dat buitenstaanders hier ook geen begrip voor op kunnen brengen.

Ten eerste zul je duidelijk moeten kijken naar :
-Wat is een religie?
(religie en organisatie gaan helaas onlosmakelijk samen, dit heeft als voordeel dat we als groep een stem krijgen)

En natuurlijk: Wat is god?
Voor mij is god (net als voor een hoop andere religies):
- omni-present (zie de wereld om je heen, maar vergeet daarbij jezelf niet)
- omni-potent (wederom zie de schoonheid en perfectie in de wereld om je heen)
- Enkelt energie!
Maar zeker niet GOED of KWAAD, welke enkel perceptie zijn.

Boeddhisme komt aardig en de buurt denk ik en daarnaast zitten we allemaal wel aardig op een lijn wat idealen betreft denk ik!

Bijkomstig voordeel van het gebruik van paddestoelen is dat het geestverruimend is, wat als effect na gebruik heeft dat je minder kortzichtig wordt en redelijk openstaat voor diverse ideeen.

Dus de paddestoel is zeker geen god, maar wel goddelijk, evenals al het andere om ons heen!
 

jusdranz

Neurotransmetteur
Inscrit
14 Oct 2007
Messages
28
HeartCore a dit:
Om de paddestoel tot god te verheffen gaat toch iets te ver denk ik, en ik denk dat buitenstaanders hier ook geen begrip voor op kunnen brengen.

Daarom houd ik lekker mijn mond weer totdat het hele verhaal is uitgewerkt op papier. Heeft niet zoveel zin er vantevoren op te gaan schieten en conclusies te trekken die ten eerste voorbarig zijn en ten tweede de plank volledig misslaan ;)

Ik ben niet zo gek van het idee om een kerk op te richten maar jaren wikken en wegen (op het verbod wachtende), hebben mij doen inzien dat er niet zoveel andere mogelijkheden zijn.

Daarnaast heb ik nog een persoonlijk appeltje te stellen met 'de' kerk :D

Dito! :p
 

jusdranz

Neurotransmetteur
Inscrit
14 Oct 2007
Messages
28
Tot slot nog even een wijze les (ref. de bijbel):
Alcohol is a gift from God that makes life more joyous and overindulgence, which leads to drunkenness, is a sin.

Met andere woorden:
Men moet leren met eigen verantwoordelijkheden om te gaan.
Wat niet enkelt geldt voor alcohol, we weten toch wat het verbod daartoe heeft geleid, om maar niet te spreken over het verbod van andere middelen!
 
G

Guest

Invité
Hey Jus, zie je er iets in om as. zaterdag naar Woerden te gaan voor de bespreking? (als je niet moet werken)
 
Haut