Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Salvia illegaal in België?

NeoNecro

Matrice périnatale
Inscrit
17 Juin 2005
Messages
10
Onlangs was ik op het net opzoek naar wat informatie over Salvia op sagewisdom.org en daar las ik het volgende:

[quote:3helbi9p]
Belgium
On October 18, 2004 the Belgian government added salvinorin A to their list of controlled substances. The change in legal status took effect November 18, 2004. Curiously, the name of the compound is spelled incorrectly as “salvorine A
 

Sansky

Elfe Mécanique
Inscrit
18 Jan 2002
Messages
334
Ik weet er ook het fijne niet van. Het is altijd erg lastig om helemaal up to date te zijn van alle regeltjes en wetten van elk land..... :confused:
 

NeoNecro

Matrice périnatale
Inscrit
17 Juin 2005
Messages
10
Hey,
Bedankt voor jullie antwoord.

Wat die zwammen betreft moet je eens kijken naar het vorig besluit van 22 januari 1998 (http://www.afigp.fgov.be/New/NL/Archief/K.B/220198.pdf)

Ok, dus dit zijn zowat alle psychedelische paddestoelen zo blijkt. Ook staat mescaline op de lijst die je zegt.

Nu ben ik vanplan om in de vakantie enkele stoffen te proberen en ik zou deze willen bekomen door ze in Nederland te gaan halen. Als ik aan de grens gesnapt wordt met enkele paddestoelen of cactussen, risceer ik dan veel? Of is de gemiddeld flik niet op de hoogte van deze producten? Kan ik er vanaf komen door te zeggen dat ik die cactussen ga kweken en die paddestoelen in de soep ga draaien? Of ben ik er dan bij?

Groeten
 

psysense

Matrice périnatale
Inscrit
7 Nov 2005
Messages
12
Hey,
Bedankt voor jullie antwoord.

[quote:3559smep]Wat die zwammen betreft moet je eens kijken naar het vorig besluit van 22 januari 1998 (http://www.afigp.fgov.be/New/NL/Archief/K.B/220198.pdf)

Ok, dus dit zijn zowat alle psychedelische paddestoelen zo blijkt. Ook staat mescaline op de lijst die je zegt.

Nu ben ik vanplan om in de vakantie enkele stoffen te proberen en ik zou deze willen bekomen door ze in Nederland te gaan halen. Als ik aan de grens gesnapt wordt met enkele paddestoelen of cactussen, risceer ik dan veel? Of is de gemiddeld flik niet op de hoogte van deze producten? Kan ik er vanaf komen door te zeggen dat ik die cactussen ga kweken en die paddestoelen in de soep ga draaien? Of ben ik er dan bij?

Groeten [/quote:3559smep]

gewoon proberen!
kdenk ni echt da ze hier bij ons (la douce belgique...) echt allemaal up to date zijn op gebied van zulkse materie. Zegt toch gewoon tegen sjampetter Swa da dien cactus voor u pitteken haren verjaardag is, want die ziet da toch zo geire... en die sjampionne hedde in olland gekocht omda ze daar zeiden da ge der zo goe van kunt slapen...en ons bomma slaapt toch zo slecht... :wiggle:
allé veur wa het u waard is hé, das alleszins mijnen tactiek
 

Brakkie

Elfe Mécanique
Inscrit
29 Juil 2005
Messages
318
Het is niet Salvia dat ze vermelden, maar de actieve stof. Dit moet "salvinorin A" zijn ipv "Salvorin A".

Toch raar aangezien Salvinorin A nooit in z'n pure vorm te vinden is...
 

Brakkie

Elfe Mécanique
Inscrit
29 Juil 2005
Messages
318
Nooit van gehoord... Er zijn geloof ik wel een aantal wetenschappers geweest die ooit een test hebben uitgevoerd met Salvinorin A... Maarja om dat nou te illigaliseren heeft weinig zin...

Lijkt me vaag want er zijn maar een aantal landen waar Salvia illigaal is en Belgie begint nu juist op te komen met hun wiet-beleid :confused:
 
Haut