Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Re-Creatief met drugs

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Persbericht 15-11-07

Re-Creatief met drugs

Stichting M.A.M.A organiseert ism Crea Studium Generale een viertal avonden over re-creatief drugsgebruik.

In dit programma krijg je een kijkje in de vaak wondere wereld van de stimulerende en verdovende middelen en leer je iets over het traditionele en culturele gebruik van drugs. We staan ook stil bij de betekenis van de roes voor de mens. Vergroot je kennis over (on)gebruikelijke drugs en haar effecten en maak kennis over opmerkelijke manieren van gebruik. Wat is de werking van een bepaalde drug en welke gevolgen kan dit hebben voor de gebruiker? Het is voor de recreatieve druggebruiker (het gros van alle druggebruikers) van groot belang om eerlijke en rationele informatie te krijgen. Daarom hebben we diverse nationale en internationale experts uitgenodigd, zoals Jeremy Narby, Christian Ratsch, Peter ten Hoopen, Jos ten Berge en Ferry Bertholet.
Tevens zal er aandacht worden besteed aan de toekomst van recreatief drugsgebruik met het oog op de opiumwet die bijna 100 jaar bestaat.Tot slot zal er uitgebreid worden stilgestaan bij de betekenis van de roes voor de mens en de toekomst van geestverruiming dan wel vernauwing.
Het geheel wordt omlijst door muziek en filmfragmenten van verschillende nationale en internationale sprekers, kunstenaars en dj’s

-Realistische voorlichting / recent wetenschappelijk onderzoek
-Eigenaardige hedendaagse gebruiksvormen
-De toekomst van recreatief drugsgebruik en de roes

Datum en locatie
Opgenomen in Studium Generale van Crea Universiteit van Amsterdam
26 november, 3, 10 en 17 december
van 20.00 tot 22.00 theorie
van 22.00 tot 00.30 praktijk

Stichting M.A.M.A
Een initiatief van Peter Huybrechts en Patrick van Ginkel.
Een nieuwe stichting die zichzelf ten doel stelt:
Onderzoek naar geestverruiming met en zonder gebruik van middelen en in de toekomst het organiseren van een toegepast festival.
In nauwe samenwerking met een aantal experts op het gebied van geestverruiming.
Hierdoor het tot stand brengen van interessante dwarsverbindingen tussen de verschillende uiteenlopende vakgebieden met als rode raad de geestverruiming.
Er wordt gestreefd om ook een aantal verdiepende modules (experimenten) te organiseren. Het doel daarvan is om het publiek in een ontspannen sfeer versteld te doen laten staan wat er allemaal mogelijk is om het brein te ontregelen.
Dit alles moet uitmonden in een festival, waar de kennis die tijdens de lezingen en experimenten vergaard is, wordt geopenbaard en gedeeld met een groter publiek

Voor meer info:
Patrick van Ginkel


MAMA
Programma: Re-Creatief met drugs

1. De sociale geschiedenis van recreatief druggebruik
2. (on)Waarheden over drugs
3. Anekdotes over ongebruikelijke drugs
4. Toekomstperspectieven over recreatiefdruggebruik

1. 26 nov. The social history of recreational drug use
Ferry Bertholet
De geschiedenis, het ritueel en de kunst van opium.
Peter ten Hoopen
Hoe Amsterdam begon te trippen
Ton Nabben (UvA)
Rite, Ritme & Roes: de culturele context van recreatief drugsgebruik

2. 3 dec.:Facts and Fiction
(On)waarheden over drugs en het gebruik
Jos ten Berge
Van inspiratiepil tot placebo
Gerben Hellinga
Hallucinogenen in het dagelijks leven

3. 10 dec.: Into the Abyss
Anekdotes over ongebruikelijke drugs
Met een inleiding door: Christian Ratsch "Encyclopedie van de psychoactieve plant"
Verder gebruikerservaringen over ketamine-injectie, ayahuasca, ibogaine en atropine (doornappel) van onder meer Arno Adelaars, Sara Glatt, Hans Plomp, George Beentjes

4. 17 dec.: The future of recreational drugs
Toekomstperspectieven van recreatief druggebruik en de roes door onderzoekers met visie.
Hoofdspreker: Jeremy Narby
The use and abuse of psychoactive plants and substances
Discussie panel: Peter Cohen, Jeremy Narby, Dick bierman (o.v.) e.a.
met een vertoning en discussie van alle fragementen die de sprekers (van de hele serie) hebben gekozen ahv de toekomst van het recreatieve druggebruik

Met in en na de pauze: film en muziekfragmenten van verschillende sprekers en kunstenaars, experimenten met drugs en Evert de Verdamper
met vanaf 23.00 Dj MP Dre en Dj Izmar

Aanvang 20.00 in Crea Turfdraagsterpad 17 Amsterdam (5251400)
Toegang: 5 euro (studenten gratis)
(www.lezingseriedrugs.blogspot.com)
 

DevXavier

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
8 Mai 2006
Messages
1 258
Ik zal bij alle sessies aanwezig zijn voor m'n studie. :)
 

Jonasvannijnatten

Matrice périnatale
Inscrit
26 Nov 2007
Messages
8
Hey mensen,
ik ben ondertussen naar de eeste twee avonden geweest, t is inderdaad lache. Maar ik vroeg me af of hier iemand meer weet van die stichting M.A.M.A. want dat lijkt me wel interessant. Ik heb ook nog iets opgevangen over een stichting open? Ikzelf studeer psychobiologie (werking van de hersenen en bijbehorend gedrag) en het lijkt me reuze interessant om later onderzoek te doen in deze richting. Misschien dat ik mijn bijdrage kan leveren aan een van beide stichtingen. Weet er iemand of ze ook projecten of lopende onderzoeken hebben?
Groeten
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Hoi Jonas,

Stichting OPEN heeft hier in deze gemeenschap in het verleden oproepen gedaan voor vrijwilligers. Ik kan hier zo snel geen email adres vinden maar zal het vanavond vanaf thuis naar je doorsturen.

HC
 
Haut