Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

PvdA wil af van paddoverbod

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
Lea Bouwmeester is een heldin :D

bron: www.nu.nl , http://www.nu.nl/algemeen/2101737/pvda- ... erbod.html

PvdA wil af van paddoverbod
Uitgegeven: 14 oktober 2009 12:40
Laatst gewijzigd: 14 oktober 2009 13:02
AMSTERDAM - Het paddoverbod blijkt niet de oplossing om het probleem van gebruikende jonge toeristen te stoppen en moet daarom zo snel mogelijk weer worden afgeschaft. Dat betoogt PvdA-Kamerlid Lea Bouwmeester tegenover NU.nl.
© ANP

De politica is nooit voorstander geweest van het paddoverbod en stelt nu dat dit ‘symboolverbod’, bijna een jaar na de invoering, heeft bewezen niet effectief genoeg te zijn.

Zij verwijt minister van Volksgezondheid Ab Klink dat hem het echte probleem niet deert, als hij het verbod niet terugdraait en geen effectieve maatregelen neemt.

Combigebruik

“Het werkelijke probleem zijn de jonge buitenlandse toeristen die aan combigebruik doen. Dus niet alleen drugs, maar tegelijk ook alcohol
 

VerusDeus

Sale drogué·e
Inscrit
6 Avr 2006
Messages
914
Ach al is het een wanhopige toevlucht in het populisme, wat ze zegt klopt en als daarmee het verbod zou kunnen worden teruggedraaid ben ik blij.

Ik acht de kans niet bijzonder hoog maar het doet mij goed om weer eens wat rationeels uit de politiek te horen :p

Lijkt mij toch wel fijn als de psilocybe's weer in de schappen komen, want die sclerotia, ookal zijn ze best chill, kunnen toch niet tippen aan een goeie portie Equadoriaantjes :lol:
 

Jeniger

Sale drogué·e
Inscrit
20 Oct 2008
Messages
950
Kabinet houdt vast aan paddoverbod

(Novum) - Het kabinet is niet van plan het paddoverbod af te schaffen, zoals de linkse partijen in de Tweede Kamer bepleiten. Het paddoverbod is juist een succes, vinden minister van Justitie Ernst Hirsch Ballin (CDA) en minister van Volksgezondheid Ab Klink (CDA).

Het paddoverbod is sinds december van kracht, en sindsdien is het aantal incidenten met paddo's 'aanzienlijk teruggelopen', zei Hirsch Ballin woensdag tijdens een debat in de Tweede Kamer. Van december tot maart is er in Amsterdam acht keer een ambulance uitgerukt voor een paddo-incident, tegen 49 keer in dezelfde periode een jaar eerder. "Het werkt goed", concludeerde Hirsch Ballin.

PvdA, SP, GroenLinks en D66 waren altijd al tegen het paddoverbod en vinden dat het teruggedraaid moet worden. "Het probleem is niet de paddo, maar de jonge buitenlandse toerist die in Amsterdam een combinatie van genotsmiddelen gebruikt en daardoor gaat flippen", stelde PvdA-Kamerlid Lea Bouwmeester. Zij wist echter geen meerderheid van de Kamer te overtuigen.

Het paddoverbod werd ingesteld naar aanleiding van enkele incidenten met jonge buitenlandse toeristen in Amsterdam, die vaak paddo's in combinatie met andere drugs en alcohol hadden gebruikt. Zo kwam in 2007 een 17-jarig meisje uit Frankrijk om het leven toen zij onder invloed van paddo's van een brug bij de IJ-tunnel in Amsterdam sprong.

De Tweede Kamer wilde verder weten wat het kabinet gaat doen aan de zogeheten tripknollen, die inmiddels in opmars zijn als alternatief voor paddo's. Deze tripknollen zijn geen paddestoelen, maar bevatten wel dezelfde werkzame stoffen. Klink zei pas tot een verbod over te kunnen gaan als de tripknollen aantoonbaar schadelijk zijn. Omdat er nog nauwelijks incidenten mee bekend zijn, is dat niet het geval.

Bron
 

VerusDeus

Sale drogué·e
Inscrit
6 Avr 2006
Messages
914
Jaaaahoor, tripknollen met de exact zelfde werkzame stof zijn niet gevaarlijk, maar de paddenstoel wel? Blijkt wederom dat ze gewoon niet weten waar ze het over hebben :?
 

mrvn

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Oct 2007
Messages
1 022
Het geeft toch weer eens aan wat voorn stipfiguren dit land eigenlijk regeren. Ookal heeft mevrouw gelijk.

Ben het trouwens met space en verus eens.
 

Cannafarmer

Elfe Mécanique
Inscrit
13 Sept 2008
Messages
476
In principe is er geen paddoverbod he...
Er is een verbod op paddoverkoop. Dat is nog een vrij matig gedoogbeleid in de wereld van vandaag.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Cannafarmer a dit:
In principe is er geen paddoverbod he...
Er is een verbod op paddoverkoop.

En op bezit en kweek.
 

mrvn

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Oct 2007
Messages
1 022
Volgens mij is alleen de commerciële paddo kweek en -verkoop verboden. Thuis kweek, bezit en consumptie is nog steeds toegestaan. Volgens mij dan. Maar van mij mag er wel meer wat eigenlijk niet mag.

En anders :butthead: zal ze leren!
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Officieel is het verboden, maar het wordt gedoogd, maw de politie doet niets tegen thuisteelt.
 

Cannafarmer

Elfe Mécanique
Inscrit
13 Sept 2008
Messages
476
En wat meer heeft een mens nodig dan een open gedoogbeleid waarin alle kweekmateriaal zo voor het grijpen valt?
Je hebt het maar van het net te plukken of langs te gaan bij de grow- of smartshop....

Zaligheid toch? Vergeleken met de rest van de wereld blijft het nog altijd wel een stap voorop he.
Enfin, ik heb er zo mijn eigen mening over de openbare verkoop van paddo's.
Niet iedereen heeft de juiste setting tussen de oren. Eigenlijk, ben ik daar laatste tijd helemaal anders over gaan denken.
 

BedOnStall

Neurotransmetteur
Inscrit
9 Juin 2008
Messages
36
HILVERSUM - Paddovervangers zoals een bijzondere truffelsoort en tripknollen zijn even verslavend als paddenstoelen waarvan de gebruiker gaat hallucineren.
© Novum

Dat zei Don Linszen, psychiater van het Academisch Medisch Centrum (AMC) en drugsdeskundige, vrijdag in het Radio1-programma Dit is de dag.

Smartshops halen sinds het verbod op paddo's de helft tot driekwart van hun omzet uit truffels en tripknollen.

De onderzoeker pleit voor betere voorlichting en een verbeterde bijsluiter bij truffels en tripknollen. Volgens Linszen geven de paddovervangers voor veel gebruikers een prettig gevoel, maar kunnen ze ook extreme angst, depressie of een psychose veroorzaken.

''Niet gebruiken als er een psychische ziekte in de familie zit'', aldus Linszen in het radioprogramma.

Bron: http://www.nu.nl/gezondheid/2132143/pad ... avend.html

:(
Net zo verslavend? Hallucineren? :shock:
 

magickmumu

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
3 Nov 2007
Messages
4 166
Nee niet gebruiken hoor want anders raakt Don zijn baan misschien kwijt. :lol: :lol:
Als iedereen paddenstoelen gaat eten en mensen ontdekken wie ze zijn, dan blijft de wachtruimte leeg en dat kan niet toch.
 

mrvn

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Oct 2007
Messages
1 022
Net zo verslavend? Dus tripknollen zijn dus ook niet verslavend..............?

Echt fijn hoor al die 'experts on peeppeep' Of zou de berichtgeving weer uit een bepaalde hoek komen en zijn ze de helft vergeten, hmmm.
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Ze zouden verdorrie al die mensen die zulke berichten naar buiten brengen, een bakje truffels door een strot moeten duwen.... :axe:
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
LOL, dat artikel. Zo zie je maar waarom de burger nooit op voorhand z'n hoed moet afnemen voor gekwalificeerde academici uit het hoger onderwijs alvorens zij over langere tijd hun waarde hebben bewezen, dan kan de burger en Jan de arbeider het verifiëren via de mediums welke hedendaags tot onze beschikking staan. Aannames zonder fundament zijn de doodsteek voor een gezonde zedenleer.

Don Linszen doet me een beetje denken aan een Vwo'er uit de jaren 30, zo eentje welke onberispelijk en onbewogen de Duitse autoriteit in Nederland aanvaart en op ze op het hart drukt de megafoon te zijn voor wat men van hoger hand preekt.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Reageer alhier (ballonetje rechtsboven) op de uitzending.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
En hier vind je de mail van de heer Linszen zelf.
 

DaZeD

Alpiniste Kundalini
Inscrit
25 Août 2006
Messages
658
Wow, da's goed nieuws, eindelijk eens positief nieuws, ik vraag me alleen af of dit ook gaat lukken.

Eenmaal iets is verboden blijft het dan niet meestal zo?
Zeker op gebied van verdovende middelen?
 
Haut