Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Psychonaute zoekt vriend(innen)!

Mel

Neurotransmetteur
Inscrit
26 Déc 2007
Messages
20
Psychonaute zkt vriend(innen)!


Hoi ik ben eind 20 en al jaren overtuigd paddestoelen gebruikster,
zo eens in het jaar trip ik, om te kijken waar en hoe ik in het leven sta,
en meestal ook om te vragen of de plant of paddestoel mij iets wil leren.
Ik heb goede trips gehad, maar me ook wel eens gevangen gevoeld in een bad trip.
Ik heb veel goede ervaringen en positieve wendingen in mijn
leven te danken aan deze jaarlijkse reisjes, mn laatste was deze maand.
Ik kreeg als boodschap mee: "het wordt tijd eens mensen uit te nodigen
en vriendinnen /vrienden op te zoeken om samen te leren en ervaren.."
Omdat eenzaamheid nu eenmaal een illusie is, en dat we werkelijk allemaal "een"- zijn samen.
Ik vind dat geen slecht idee temeer omdat mn religie met een verbod bedreigd
wordt! Hoe moet dat nu over een jaartje als ik verlang naar een spirituele ervaring en
er is een verbod gekomen op de paddestoelen? Ik ben niet het type dat bij dealers enz
koopt, ik vind het een heilig spiritueel middel dat respect en aandacht verdiend van
de gebruiker...en vooral een positieve levensfilosofie en houding, en oprecht verlangen naar eenheid/liefde enz.
Zijn hier meer mensjes bezorgd hoe het dadelijk verder moet? Of met de behoefte eens samen
een trip mee te maken?
Bestaan er dit soort spirituele psychonautenclubjes in ons kikkerlandje, en weet jij
hoe ik met ze in contact kan komen?

Ik hoor het graag!
Liefst per PB :)

groetjes
Mel
 

adoma

Glandeuse pinéale
Inscrit
10 Oct 2007
Messages
146
Welkom to psychonaut.com
Is dit dan niet een soort van clubje? of zoek je echt een soort van vereniging?
Jouw visie van de paddo, is toevallig (denk ik) ook mijn visie ervan!
ik wil best wel je kameraad worden :wink: :D
 
G

Guest

Invité
Hey Mel, welkom opt forum.
Leuk dat je ons gevonden hebt :D:thumbsup:

Toevallig is er eind januari een meeting van het Nederlandse gedeelte van het forum :D
Te vinden in dit topic

Eerdere edities waren een groot succes.
Het gaat hier overigens niet om een trip meeting, gewoon een leuke meeting om toffe gelijkgezinde mensen te ontmoeten en verhalen en ervaringen mee uit te wisselen :D
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Welkom in ieder geval bij deze psychonautenkliek!

Zijn hier meer mensjes bezorgd hoe het dadelijk verder moet?
Over de beschikbaarheid van de paddo maak ik me geen zorgen. Ik zal ze zelf blijven kweken, of afnemen van spiritueel ingestelde personen.

Bestaan er dit soort spirituele psychonautenclubjes in ons kikkerlandje
Het beste is lokaal mensen voor psychedelica te interesseren, ze begeleiden tijdens hun eerste trip, en zo de club uitbreiden. Misschien wel het belangrijkste is een goede ruimte te vinden waar de initiatieceremonies kunnen plaatsvinden, zoals een zolder, schuur of woning zonder buren. Stel wat algemene common sense richtlijnen op voor tijdens de sessies, en begin je eigen psychonautenclub!

En kweken, kweken, kweken natuurlijk!

De paddo gaat niet verboden worden.
 

silv

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Jan 2007
Messages
1 518
Space-is-the-Place a dit:
Hey Mel, welkom opt forum.
Leuk dat je ons gevonden hebt :D:thumbsup:

Toevallig is er eind januari een meeting van het Nederlandse gedeelte van het forum :D
Te vinden in dit topic

Eerdere edities waren een groot succes.
Het gaat hier overigens niet om een trip meeting, gewoon een leuke meeting om toffe gelijkgezinde mensen te ontmoeten en verhalen en ervaringen mee uit te wisselen :D
er mogen toch wel enige geestverruimende middelen gebruikt worden toch? Ik heb net dan ook een afspraak met marijanne ^_^
 

magickmumu

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
3 Nov 2007
Messages
4 166
Welkom Mel.

Er bestaan zeker van dit soort groepjes in Nederland.
Sommige van deze groepen zijn echt kerken.
Anderen bestaan uit groepen vrienden. Sommige groepen zijn zeer gesloten, en accepteren geen nieuwelingen, of maar een klein aantal nieuwelingen per ceremonie. Andere groepen zijn meer open.


Wat ik me de laatste tijd afvraag is: of het mogelijk is om met een groep mensen een vaste plek (tempel) te creëren waar serieuze ceremonies kunnen worden gehouden?

Heeft er iemand ervaring en of interesse in het opstarten van een groep?
Wat zijn jullie ideeën hierover?
Wat zouden de regels zijn en hoe open of gesloten zou zo’n groep moeten zijn.
 

figment

Neurotransmetteur
Inscrit
6 Jan 2008
Messages
96
Een kennis van mij leidt zo'n groep. Jaarlijks organiseren zij een initatie (waarop dan nieuwelingen aanwezig zijn die meestal kennissen zijn van huidige leden). Na de initiatie wordt beslist welke nieuwelingen al dan niet aanvaard worden.
Ook worden er soms leden uit de groep gesmeten wegens ongepast gedrag.

Zij hebben echter geen vaste trip-rituelen. De enige rituelen die ze hebben zijn cannabisgerelateerd. (Op misschien enkel feestdag-rituelen na)
 

lol*fan

Elfe Mécanique
Inscrit
7 Juil 2007
Messages
378
Bah, groepsvorming ;)

Nou ja, ik hou er serieus niet zo van als mensen ineens officiëel gaan lopen doen. Ik was ooit christen en had toen ook veel liever een goed gesprek met vrienden over onze geloofsbeleving dan dat ik een georganiseerde bijeenkomst van een instituut bezocht met allerlei mensen waar ik niets mee had (behalve dan dat we hetzelfde geloof beleden).

Anderzijds is het goed dat zoiets bestaat, zodat mensen die op zoek zijn naar gelijkgestemden ergens terecht kunnen. Ik zou me zelf niet zo snel aansluiten bij een officiëel paddestoelengebruikersgenootschap dat regels heeft enzo. Ik denk dat ik heel snel het idee zal krijgen dat iemand mij wil gaan vertellen hoe ik paddo's moet nuttigen en beleven, en dat soort dingen vind ik nogal benauwend.

Ik denk dat zoiets niet moet worden opgericht maar moet ontstaan. Alles lekker ongedwongen. Geen regels, geen officiële machtsverdeling. Gewoon vrienden die bijelkaar komen vanwege een gedeelde interesse of levensvisie.

Over het verboden worden van de paddo maak ik me niet zo heel erg druk. Het zal wel los lopen denk ik dan. Ik koop nu toch ook regelmatig gedroogde paddestoelen, die zijn best wel verboden.

Was er trouwens niet al een heel uitgebreid topic over het opstarten van een paddogenootschap, elders in het Nederlandstalige gedeelte van dit forum? En ging die discussie niet een beetje lijken op een discussie tussen religieuze personen die het allemaal nét even anders zien?

Ieder heeft zijn eigen weg te gaan. Daarom dus dat ik niet zo van dat religieuze gebeuren houdt. Maar een vaste plek om met een groep ceremonies te houden is anderzijds zo gek nog niet. Gebruiken en rituelen hebben ook allemaal zo hun functie en in de Bijbel zegt Jezus Christus iets van 'waar twee of meer bijeen komen in mijn naam, daar ben ik in hun midden'. De gedeelde energie, het effect van het samen nastreven van iets... dat is wel heel mooi.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Een stil gebouw, wat goeie ideeën en een grote voorraad paddo's, en je hebt een religie, of een therapeutisch/ alchemistisch/ psychedelisch centrum, of hoe je het maar wilt noemen. Goeie ideeën en paddo's circuleren bij de vleet. Maar waar o waar is toch dat stille gebouw?
 

silv

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Jan 2007
Messages
1 518
kort door de bocht denk ik dat het organiseren leidt tot een vergelijkbare corruptie als je bij veel religies ziet. Er gaan dan gegarandeerd machtsspelletjes komen etc en daar zit je helemaal niet op te wachten. Beter is een geheel zoals bijvoorbeeld dit forum. Heel losjes aan elkaar zie je dat een heleboel mensen in een bepaalde mindset hier komen om hun mening te delen of vergelijken met anderen om zo tot nieuwe inzichten gaan komen. Organiseer vooral niet teveel (maar ook niet te weinig space! ;))
 
G

Guest

Invité
silv a dit:
kort door de bocht denk ik dat het organiseren leidt tot een vergelijkbare corruptie als je bij veel religies ziet. Er gaan dan gegarandeerd machtsspelletjes komen etc en daar zit je helemaal niet op te wachten. Beter is een geheel zoals bijvoorbeeld dit forum. Heel losjes aan elkaar zie je dat een heleboel mensen in een bepaalde mindset hier komen om hun mening te delen of vergelijken met anderen om zo tot nieuwe inzichten gaan komen. Organiseer vooral niet teveel (maar ook niet te weinig space! ;))


Ik merk ook wel dat ik heel enthousiast mensen wil uitnodigen en aan de andere kan was er binnen de groep wel een soort regel dat je een tijdje op het forum hebt rondgeneusd voordat je genodigde bent, hier is dus gesteld dat het een besloten groep is (als ik het goed heb begrepen)
Maar merk wel dat ik heel veel mensen zou willen uitnodigen zonder erbij na te denken.
En dat heb ik ook gedaan bij het uitnodigen van Mel, sorry Mel :oops:

Tis wel fijn als mensen wat meer posten waardoor je weet waar de ander voor staat, dat is toch best logisch?
Ik wil overigens wel weten hoe de rest van de vorige 2 meetings daar over denkt.

Ik ben totaal niet iemand die normaal dingen regelt of organiseerd.
Inprincipe veranderd er niets aan het concept, gewoon gezellig bij mekaar komen en chillen :weedman:
Informeler kan het niet.
 

Mel

Neurotransmetteur
Inscrit
26 Déc 2007
Messages
20
Hoi

Ik weet nu niet meer of ik nu wel op niet uitgenodigd ben,
maar om even te reageren, erg bedankt voor de reacties!

Degenen die een tripmaatje zoeken, lijkt me heel leuk, en idd
wel verstandig elkaar dan iets beter te leren kennen maar sta
daar zeker wel open voor. Wat ik belangrijk daaraan vind is gewoon
de wil er iets van te leren of een mooie ervaring te beleven,
het lijkt me wat onzinnig hier regels aan te verbinden.

Ik denk wel dat het een beetje moet klikken, want mn overtuiging
is wel dat je je tijdens een trip op je gemak moet voelen, ik zou
me denk ik niet zo op mn gemak voelen bij mensen die de paddo's
niet voor een spirituele ervaring gebruiken maar om bijv heftig uit
je dak te gaan met allemaal rare muziek enzo, kan leuk zijn,
maar ik ben toch wel iemand die probeert een bad trip te vermijden :D

Daarom zou ik ook de omgeving heel belangrijk vinden, het lieft zou
ik een keer in de natuur in de zomer willen trippen, maar ik vond het
niet zo n goed idee alleen het bos in te gaan met een handje paddestoelen,
zal vast en zeker een bijzondere ervaring zijn geweest, maar mij iets te link :)

Ik ben meer het type dat er voor probeert te zorgen dat de sfeer groet is, alles veilig en binnen handbereik, zodat je het vertrouwen hebt, dat hoe heftig de ervaring ook, alles wel op zn pootjes terecht komt.

Ik zou er alleen niets voor voelen met mensen te trippen die een soort *religie* rond de paddo maken, ik vertrouw erop dat de ervaring zelf al bijzonder genoeg is toch?

Iedereen bedankt voor de reactie's vooral degene die interesse hebben getoond een ervaring eens samen te beleven...ik ben niet vaak achter internet maar over een tijdje wel, dus ben open voor contact!

en hoeft van mij allemaal niet superserieus ofzo hoor!!!
gewoon leuk/gezellig

liefs
Mellie

Ohja ik woon in Utrecht
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Ik zou er alleen niets voor voelen met mensen te trippen die een soort *religie* rond de paddo maken, ik vertrouw erop dat de ervaring zelf vaak al bijzonder genoeg is toch?
De ervaring is de essentie van elke religie. Maar sommige mensen willen bijvoorbeeld in stilte trippen, dus dan ontstaat de regel voor de participanten dat ze tijdens een gezamenlijke sessie stilte in acht moeten nemen. Een andere "regel" is dat je uren voorafgaand aan de trip niet moet eten, of je (in het geval van Ayahuasca) enkele dagen aan een tyramine-arm dieet moet houden. Zelf zou ik voor gezamenlijke trips ook ogenschijnlijk onbenullige regels als "voor de trip douchen en schone sokken aan doen" niet onredelijk vinden. Je zult maar weinig psychedelische groepen vinden die echt zinloze regels en rituelen hanteren.

Ik begeleid wel eens mensen bij hun eerste trip, en daarbij hanteer ik geen regels, maar bespreek ik wel vooraf de algemene structuur van de sessie, en wat ze beter wel en niet kunnen doen, en wat ze wel en niet van mij kunnen verwachten.
 

silv

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Jan 2007
Messages
1 518
Space ik bedoelde het meer in het perspectief van het organiseren als religie, als jij een meet organiseerd bepaal jij de regels en wie er komen punkt rauss (imho).
 
R

Regenkoning

Invité
Hoi Mel,

Ik ben zelf net gestart met het gebruiken van paddestoelen en ben dus vrij onervaren. Echter, ik heb wel een ontzettend mooie en bijzondere ervaring gehad. Ik wil dus heel graag uitvinden wat er nog meer te ontdekken is en dat doe ik het liefst samen met gelijkgestemden. Die zijn op dit moment soms nog wat moeilijk te vinden omdat mijn vrienden en leeftijdsgenoten vaak al uitgeexperimenteerd zijn of niet echt interesse hebben in psychonautische ervaringen.

Ik ben op dit moment nog niet zozeer op zoek naar extreme ervaringen of heftige highs maar ben vooral benieuwd naar wat de verschillende middelen (en dan met name Paddestoelen en MDMA) me kunnen brengen. Het lijkt me erg fijn om dit ook met andere mensen te kunnen delen! :)

Ik heb me onlangs op het forum van De Hollandse Psychonaut (www.dhpforum.nl) aangemeld (fantastisch Nederlands talig psychonauten forum). In mijn introductiepost kun je iets meer lezen over me: https://www.dhpforum.nl/forums/index.php?showtopic=5241.

Voel je vrij om een PM te sturen!

Veel succes en fijne dag!

Mike (33/Rotterdam)
 

DevXavier

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
8 Mai 2006
Messages
1 258
Beetje raar om andere fora aan te prijzen, vind je niet?
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
DevXavier a dit:
Beetje raar om andere fora aan te prijzen, vind je niet?

ze doen maar, naar mijn mening moeten ze al goed zijn om mij te doen overlopen :wink:
blijkbaar moet je registreren om een beetje te kunnen browsen. tzal voor een andere keer zijn :)
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
DevXavier a dit:
Beetje raar om andere fora aan te prijzen, vind je niet?

Het is natuurlijk niet zo dat ze sterke concurrenten zijn en elkaar naar het leven staan. Vrijheid blijheid JWT
 
G

Guest

Invité
DHP is ook best rielekst op zich, ik heb me er ooit eens aangemeld, me voorgesteld en dat was het ook, maar verder best wel chille mensen daar.
 
Haut