Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Passiebloem

Siq

Alpiniste Kundalini
Inscrit
15 Fev 2006
Messages
562
Ik ben te laat om het voorhand te vragen; de dosering van passiebloem, gedroogd, in theevorm. Er wordt geschreven dat een sterke dosis 15 gram per persoon is. Nou, ik heb iets meer dan 40 gram, en ben met z'n tweeën, dus het wordt een sterke thee.

Ik verwacht geen drastisch effect, maar ben wel beniewd. Ik zal laten weten hoe het is, wat het nou doet.
 

Siq

Alpiniste Kundalini
Inscrit
15 Fev 2006
Messages
562
Nou .. dat was niet echt veel.

Met een dosis van thee van 15 gram pp, was het effect nauwelijks merkbaar. Mischien waren we net iets meliger, en net iets relaxer, maar niet zo prominent aanwezig dat het aan de passiebloem valt te danken. Ach ..
 

wheely

Matrice périnatale
Inscrit
19 Nov 2005
Messages
12
Lijkt me dat je het een evt. volgende keer beter kunt fijnmaken en opeten. Of misschien geen kokend water gebruiken? Of er een kleine hoeveelheid psylo's bij gebruiken, dat combineert echt prima.
 

The-Pupil

Glandeuse pinéale
Inscrit
5 Juin 2006
Messages
100
Naar mijn mening is passiebloem niet echt een kruid waar je zo veel van moet verwachten.

Het wordt pas interessant wanneer je paddo's combineerd met passiebloem dan krijg je een hevigere trip of een trip die langer aanhoud.
Bij mij was passiebloem ook niet geweldig, ongeveer de zelfde ervaring als jou Siq
 

Stupide

Glandeuse pinéale
Inscrit
10 Avr 2006
Messages
114
Ik heb een keer een paar koppen passiebloemthee gedronken voor ik aan de paddo's ging. Het effect van de passiebloem was niet erg duidelijk aanwezig. Het is natuurlijk wel lastig vergelijken, iedere paddotrip is weer anders. Ik zou er geen wonderen van verwachten in ieder geval.
 

Kingetjuh

Glandeuse pinéale
Inscrit
1 Jan 2007
Messages
122
Ik zou met passiebloem wel wat voorzichtigheid in acht nemen want het is een MAO remmer he. Kijk hier maar eens.
 

Stupide

Glandeuse pinéale
Inscrit
10 Avr 2006
Messages
114
Daar heb je helemaal gelijk in. Het is echter een niet zo heel krachtige MAO-remmer. Maar voordat je aan het combineren slaat met MAO-remmers is het wel handig de lijst met gevaarlijke combi's door te spitten.
 
F

fearlesskickerofass

Invité
Ah crap, zou dat echt zo link zijn? Heb net 48 gram passiebloem gebruikt voor een halve liter thee en die ad getrokken. :drinkers: Afgelopen weekend had ik de aangeraadde 2 gram voor thee gebruikt en was dus echt precies hetzelfde als gewone thee.. :(

edit: Oke het is nu echt een stuk later en er gebeurt niks...
 

magickmumu

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
3 Nov 2007
Messages
4 166
Passiebloem is geen sterke MAO remmer. Syrian Rue (Peganum Harmala) is aanzienlijk sterker.
Pas hier echter wel mee op als je wilt combineren met paddenstoelen.
 

Cannafarmer

Elfe Mécanique
Inscrit
13 Sept 2008
Messages
476
magickmumu niet sterk...
maar wel veilig (passiebloem).

Hoe lang zou men moeten vasten voor men Peganum Harmala mag combineren met paddo's?
 
Haut