Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Panaeolus Campanulatus (Paardenmestzwam)

skoeip

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
19 Nov 2004
Messages
1 674
weet iemand mischien ook rond welke tijd deze paddestoel groeit? want ik liep net bij de plek waar wij altijd de mest van onze paarden neer storten, en daar groeide een paddestoel die verdacht veel op deze leek. en op erowid kwam ik er achter dat deze psilocibine bevat :grin: maar ik wil natuurlijk niet de verkeerde op eten, en dood gaan.

11010023.jpg


dit is overigens een foto die ik van internet heb af geplukt.
 

Sansky

Elfe Mécanique
Inscrit
18 Jan 2002
Messages
334
Wow, mooie foto! Ik dacht dat je hem zelf had gemaakt, dan was je echt een natuurtalent...
Ik kan je helaas niet helpen met je zwam. Misschien moet je het ff op het engelstalig forum zetten, daar zitten wel een paar experts.
 

skoeip

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
19 Nov 2004
Messages
1 674
hier is een foto die ik zelf heb gemaakt

IMG_0422-medium.jpg


hmm doet het dus niet :huh:
 

PsiloFlip

Neurotransmetteur
Inscrit
15 Juin 2005
Messages
36
Spaar je de moeite! Volgens mijn "Psilocybin mushrooms of the World" is de Panaeolus Campanulatus (overigens ook bekend als Panaeolus papilionaceus) niet actief. Paul Stamets heeft meer dan 30 van deze stoeltjes geconsumeerd met als enig effect misselijkheid ;). Als je deze soort aantreft, kun je volgens het boek wel andere Psilocybine houdende paddestoelen in de buurt vinden.
Je eigen foto maakt identificatie jammer genoeg niet mogelijk. Misschien kun je een close-up nemen van een van de stoeltjes.
Psilocybin mushrooms of the world is overigens een aanrader voor elke mushroom enthousiast. Prachtige kleurenfoto's in combinatie met nauwkeurige beschrijvingen.
 
Haut