Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Paddothee

BlueSoul

Neurotransmetteur
Inscrit
28 Mai 2009
Messages
20
Hoi allemaal. Ik ga zo meteen Paddothee zetten mits ik de smaak van paddo's maar moeilijk kan apprecieren. Ben vorige x een uur misselijk geweest en ongelooflijk hard moeten overgeven. Klopt het dat je van paddothee niet misselijk wordt? Ik zou thee zetten voor 3 personen met volgende werkwijze:

1. Snij de paddo's in stukjes en doe ze in een theepot
2. Breng water aan de kook, maar haal het voor dat het begint te koken van het vuur en laat
het even staan. Kokend water is immers slecht voor paddo's!
3. Giet twee kopjes van het water in de theepot en laat dit 20 minuten staan
4. Afgieten en theezakje bijdoen zo wordt ie lekker van smaak. Geen suiker bij doen !!
5. Je kan dit proces nog es herhalen en een derde kop bijmaken, maar het effect is bij
het drinken van twee koppen al gegarandeerd!

We hebben 9 gram gedroogde paddo's. Moeten die volledige 9 gram in de pot van 80cl om te laten koken?? Of moeten we 3 verschillende potten van 3gram elk aan het koken brengen? Grtz
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Wel suiker bijdoen! Is lekker!

Of gewoon geen theezakje er bij doen maar in plaats daarvan een snufje zout. Paddenstoelensoep! Mmmmmmmjammie!

Je wordt er inderdaad niet misselijk van, maar bij elke trip kun je je raar in je maag voelen.

Ik zou gewoon een grote pot thee maken, en dat in drie glazen uitschenken.
 

mrvn

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Oct 2007
Messages
1 022
Ik zou je paddestoelen idd in kleine stukjes breken, ze allemaal in een pot doen en heet water opgieten. Laten trekken tot koel genoeg is om te drinken en nog een keer herhalen.

Nog een tip tegen de smaak: neus dicht en slikken en iets van een lekker sapje erachteraan drinken.
 

BlueSoul

Neurotransmetteur
Inscrit
28 Mai 2009
Messages
20
Bedankt voor de reacties! Ben al een paar uurtjes uitgetript maar nog steeds een beetje vaag. Ik heb beslist om 3 individuele potten met elk 50cl water en elk 3gram gedroogde paddo's op te warmen. Zo hadden we elk 2 kopjes thee. Er waren 2 onervaren trippers bij deze sessie en ik wou het risico niet lopen dat de trip té sterk zo uitdraaien indien we thee hadden gezet van 9 gram gedroogde. Achteraf bekeken hadden wij dit misschien beter wel gedaan. De effecten van 3gram gedroogde paddo's in thee binnenwerken in vergelijking met 3gram gedroogde opkauwen (wat ik 2 weken geleden heb gedaan), is redelijk opmerkelijk. Het kan zijn dat de paddo's in die 2weken wat van hun kracht hadden verloren maar volgens mij lag het hem toch aan de thee die resulteerde in een minder sterkere trip. De trip vandaag was meer mentaal gericht, in tegenstelling tot de vorige trip, die enorm visueel en heftig was. Toen leek alles om me heen te ademen en te vervormen. Kleuren waren enorm intens en gezichtsexpressies van anderen vervormden in cartoonachtige figuren. Vandaag was dit visuele effect véél minder. Ook minder lachkicks ervaren. De trip was redelijk verwarrend en chaotisch. Jammer genoeg ben ik wederom misselijk geworden. Thee of geen thee lijkt voor mij niet veel uit te maken, ik krijg hoe dan ook het misselijke gevoel die wederom resulteert in kotsen. Ben tot het eind van de trip redelijk misselijk gebleven. Ik vraag me af men van Lsd ook dat misselijke gevoel krijgt?
Al bij al was het een redelijk confronterende en leerrijke trip maar ik had ze toch liever zoals de keer ervoor meegemaakt. Ik heb het gevoel dat ik me bij een lagere dosering ergens in een middenwereld bevind tussen het "me volledig laten gaan in de trip" en de realiteit. En die tussenwereld is voor mij meer ongemakkelijk dan wanneer mijn "ego" opgaat in de omgeving.
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Het roken van wiet wil nog wel eens helpen om misselijkheid tegen te gaan. Al eens geprobeerd?
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Twilight a dit:
Het roken van wiet wil nog wel eens helpen om misselijkheid tegen te gaan. Al eens geprobeerd?

Mee eens :)

Al bij al was het een redelijk confronterende en leerrijke trip maar ik had ze toch liever zoals de keer ervoor meegemaakt. Ik heb het gevoel dat ik me bij een lagere dosering ergens in een middenwereld bevind tussen het "me volledig laten gaan in de trip" en de realiteit. En die tussenwereld is voor mij meer ongemakkelijk dan wanneer mijn "ego" opgaat in de omgeving.

In totaal waren jullie met z`n 3en, en hebben 3 gram paddo's gebruit? Misschien dat de dosis dan toch nog een beetje aan de lage kant was. Heb je van te voren gegeten?

Zelf zou ik de volgende keer, gewoon is in je eentje trippen of met iemand die over je waakt. De dosis hoog genoeg doen, de thee goed uit filteren. En binnen no-time zul je visuals opmerken. Met thee duurt de trip vaak wel wat korter, maar vaak ook wat intenser.
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
En die tussenwereld is voor mij meer ongemakkelijk dan wanneer mijn "ego" opgaat in de omgeving/

Dat probleem had ik ook. Ik ben toen (rustig aan) hoger gaan doseren tot ik een dosis vond die gewoon altijd werkte voor mij. Vijf gram gedroogd is de gemiddelde dosis en soms doet dit het voor mij maar niet gegarandeerd. Punt is alleen dat je nooit precies de potentie weet van paddo's, ook niet als je ze zelf hebt gekweekt. Er kan een aanzienlijk verschil zitten in potentie tussen verschillende vluchten van dezelfde kweekset.


Ik zou zelf trouwens geen hoge dosis nemen met onervaren gebruikers erbij, dan zou ik zelf liever helemaal nuchter blijven. Maar goed, ik trip dan ook het liefst alleen, dan is er niemand in de buurt die me af kan leiden of 'hier' kan houden ;)

Ik heb mijn thee recept (wat bijna hetzelfde is als de jouwe) eens getest op de volgende manier:

100 gram verse paddo's in stukjes geknipt
thee gezet
de thee opgedronken en de restanten paddo's in de koelkast gezet.

Twee dagen later heb ik de restanten paddo's alsnog opgegeten puur om te kijken of en of er veel, werkzame stof was overgebleven. Van die 100 gram paddo's heb ik helemaal niets gemerkt, behalve dat mijn darmen een beetje overstuur raakten. Nou bewijst één experiment niets natuurlijk maar toch :)
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Maar goed, ik trip dan ook het liefst alleen, dan is er niemand in de buurt die me af kan leiden of 'hier' kan houden Wink

Ik vind het zelf meestal erg frustrerend als er iemand bij is. Het veroorzaakt bij mij verwarring, maar aan de andere kant weet ik wel weer dat mijn lichaam in veilige handen is, terwijl alleen trippen soms dan weer beangstigend is.

Twee dagen later heb ik de restanten paddo's alsnog opgegeten puur om te kijken of en of er veel, werkzame stof was overgebleven. Van die 100 gram paddo's heb ik helemaal niets gemerkt, behalve dat mijn darmen een beetje overstuur raakten. Nou bewijst één experiment niets natuurlijk maar toch Smile

:lol: Dat je darmen wat moeten hebben geborreld, daar kan ik me een voorstelling bij maken.
 

mrvn

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Oct 2007
Messages
1 022
Yup, bij mij is het ook altijd onweer daar onder na het eten.
 

Tunnelvision

Elfe Mécanique
Inscrit
28 Août 2008
Messages
296
je kan ze ook klein maken en vermengen met een zakje cup-a-soup. Werkt prima! en als je ze klein maakt heeft je maag er ook minder moeite mee.
 

BlueSoul

Neurotransmetteur
Inscrit
28 Mai 2009
Messages
20
@ Twilight

Zou ik inderdaad eens moeten proberen! Hopelijk beïnvloed dit mijn trip op een positieve manier. Ik heb namelijk een paar keer gehad dat ik me heel slap en flauw voelde na geblowd te hebben. Bibberen, zweten en bijna flauwvallen. Dit is me echter nog maar een paar x overkomen en meestal in combinatie met overmatig alcoholgebruik :p

@ Mysticwarrior

In totaal waren wij inderdaad met ze'n 3en en hebben wij elk 3 gram paddo's gebruikt. 9 gram in totaal dus, verdeeld onder 3. De ene tripper had redelijk wat gegeten voor de trip, voor hem was er dus bitter weinig aan. Hij zat ook zo met een vervelend gevoel omdat hij verder wou dan waar hij zat. Dit resulteerde in teleurstelling. De ander had de hele dag niks gegeten en ikzelf had een gemiddelde maaltijd op, 3uur voor de trip.

@ HeartCore

Ik ben blij te horen dat ik niet de enige ben met dit gevoel. Dat opdoseren is een goede tip die ik volgende maal al zal uitproberen te beginnen met 4 gram. Zal dan wel moeten oppassen want de volgende trip is met een nieuwe flush paddo's. Een hoge dosis met onervaren gebruikers is inderdaad niet zo verstandig maar ik heb dan ook telkens van te voren een heel goede voorbereiding en een uitgebreid gesprek met die personen. Met onervaren bedoel ik gebruikers die niet meer dan 3x getript hebben. Leuk experiment overigens die 100 gram paddo's XD

@tunnelvision

Geniaal idee! Zal ik zeker ook nog eens uitproberen. Ik heb echter ergens gelezen dat psilocybine afbreekt bij een temperatuur hoger dan 30°C. Daar zat ik ook even mee in vooralleer ik de paddo's op het vuur heb gezet & soep wordt ook warmer dan 40°C. Ik weet niet of ik daar rekening mee moet houden (met betrekking tot dosering door afname van psilocybine).
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Paddo's smaken naar jezelf en niets anders. Vind het kauwen echt een onderdeel van m'n trip, de bossige smaak die uren blijft en de kleine restjes die rond m'n tanden blijven kleven. Liefde gaat door de maag in letterlijke zin.
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Brugmansia a dit:
Paddo's smaken naar jezelf en niets anders. Vind het kauwen echt een onderdeel van m'n trip, de bossige smaak die uren blijft en de kleine restjes die rond m'n tanden blijven kleven. Liefde gaat door de maag in letterlijke zin.

Je weet het wel weer mooi te omschrijven ;) :D
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
BlueSoul a dit:
Ik heb echter ergens gelezen dat psilocybine afbreekt bij een temperatuur hoger dan 30°C. Daar zat ik ook even mee in vooralleer ik de paddo's op het vuur heb gezet & soep wordt ook warmer dan 40°C.

Dat is niet waar. Het mag best 70 a 80 graden worden. Meestal kook ik het water tot het borrelt, zet het gas uit en gooi een tweetal minuten later de paddestoelen erin. Gebruik zelf meestal een grammetje of vijf zes, die twee halve tripjes kun je maar beter tegelijk doen.
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
BlueSoul a dit:
@ Twilight

Zou ik inderdaad eens moeten proberen! Hopelijk beïnvloed dit mijn trip op een positieve manier. Ik heb namelijk een paar keer gehad dat ik me heel slap en flauw voelde na geblowd te hebben. Bibberen, zweten en bijna flauwvallen. Dit is me echter nog maar een paar x overkomen en meestal in combinatie met overmatig alcoholgebruik :p
Oke, maar alcohol en paddestoelen, dat is wel een gigantisch verschil natuurlijk.
Fijn dus dat je het wel wilt proberen.
Hou er wel rekening mee dat het je trip ook flink kan versterken, dus misschien iets minder nemen. Maar als je er rekening mee houdt zou dat misschien ook niet echt hoeven. :p
Ik was er de eerste keer best wel door verrast, maar toen ging het niet verkeerd ofzo, het was vooral ontzettend interessant!
 

magickmumu

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
3 Nov 2007
Messages
4 166
Brugmansia a dit:
Paddo's smaken naar jezelf en niets anders. Vind het kauwen echt een onderdeel van m'n trip, de bossige smaak die uren blijft en de kleine restjes die rond m'n tanden blijven kleven. Liefde gaat door de maag in letterlijke zin.

Ik kan mezelf er ook niet toe zetten om paddothee te maken. Voor mij is het ook kauwen. :D Hmmmm
 

BedOnStall

Neurotransmetteur
Inscrit
9 Juin 2008
Messages
36
Ik eet het ook liever, als ik nuchter ben en ik ruik de geur van truffeltjes of paddo's dan komt er even een gevoel omhoog uit die trip die je er even aan herinnert wat het is.
 
Haut