Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Paddos kweken - Hoe nu?

DaZeD

Alpiniste Kundalini
Inscrit
25 Août 2006
Messages
658
Hallo! :D

Ik vraag me af hoe ik nu nog paddo's kan kweken, vroeger kocht ik gewoon een kweekset in de smartshop, ik deed een beetje water in een bakje zette dat open in een platic zak, en een paar weken later stonden er paddestoelen in, peopsimpel dus! :)
Maar nu alles niet meer mag vraag ik me af hoe ik ze nu nog kan kweken.

Zijn er ergens sporen en andere benodigdheden te vinden op het net die me in staat stellen ze te kunnen kweken?
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Dat is de grap juist, de kweek setjes zijn nog steeds legaal. Sterker nog, ze worden volgens mij in overmaat verkocht :D Ook zijn truffels nog steeds legaal ;) Een ritje naar Nederland zou jou dus in feitte verder kunnen helpen....
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Het is inderdaad nog steeds legaal. :D

Je kan inderdaad truffeltjes kopen bij een smartshop hier in Nederland. Maar je kan ook een kweekset online bestellen.
 

DaZeD

Alpiniste Kundalini
Inscrit
25 Août 2006
Messages
658
Lol, nee! :p

Mja, ik snap de logica niet direct, maar ik ga er niet te veel over klagen! :rolleyes:

De paddo's zijn dus verboden, maar je mag ze wel kweken, perfect normaal dat je ze mag kweken imo, maar ja, die wetgevingen zijn dus niet normaal, van die truffels wist ik het wel, maar da's mijn ding nie, nogal een rare vieze smaak, paddo's ook, maar da's te verdragen, ik kan nie tegen die zure nasmaak van truffels.

Bedankt jongens, ik ga er eens achter kijken volgende week of zo! :p
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Mja, ik snap de logica niet direct, maar ik ga er niet te veel over klagen! Rolling eyes

Hehehehe, Nederland is een raar land...... :D Hoewel wij zelf de logica er ook niet van in zien.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Eerst hadden we: gedroogd illegaal, vers legaal. Eigenlijk net zo'n idiote regelgeving. Maar omdat iets beter is dan niets gingen we er allemaal mee akkoord. Ook nu weer, want we hebben immers nog de truffel.

Meest bizarre vind ik nog steeds dat de Vliegenzwam verboden is, aangezien daar nog nooit ongelukken mee gebeurd zijn. Met de truffel heeft het eerste ernstige ongeluk inmiddels al plaatsgevonden.
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Caduceus Mercurius a dit:
Met de truffel heeft het eerste ernstige ongeluk inmiddels al plaatsgevonden.
Is dit voor de verandering eens geen leugen van de pers, weet je zeker dat dit waar is?
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Yep, dit is waar. Ik heb degene gesproken die de bakjes verkocht heeft. Het was een groepje van zes, en zoals ik al eerder heb aangegeven nemen de risico's toe wanneer je met meer dan drie of vier personen tript. Er was ook alcohol bij betrokken, maar het is onbekend hoeveel. In ieder geval hadden ze allemaal 15 gram truffels ingenomen, 5 gram meer dan de porties in onze winkel. Jasper van Saveourshrooms.org en ook ikzelf hebben leveranciers (waaronder McSmart) gevraagd landelijk de doseringen te verlagen, maar men is nogal eigenwijs in deze branche.
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Goed van jullie voorstel. Ben ik het helemaal mee eens.
Erg jammer weer dat het tóch nog mis is gegaan.
Wat ik apart vind is dat de media hier niet massaal op is gesprongen zoals de vorige keren, of heb ik echt iets gemist?

Heel vervelend dat de branche zo koppig is. Dat kunnen we echt niet gebruiken, en bovendien scheelt er dus ook nog wel wat aan de voorlichting als er alcohol in het spel was.
Sowieso snapte de overledene duidelijk niks van wat paddestoelen met je kunnen doen.
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Toen naar aanleiding van een aantal onderwater-handstanden al geruime tijd nog slechts de voeten zichtbaar waren, hebben de aanwezige lifeguards niet zelf ingegrepen maar de politie gebeld. Op het moment dat de diverse hulpdiensten waaronder de brandweer en een noodhelikopter arriveerden was de man al meer dan drie kwartier kopje onder geweest.
In de aanwezigheid van de omstanders is nog getracht de man te reanimeren, maar hij overleed kort daarna op weg naar het ziekenhuis.
Oh kijk aan, het is dus ook niet hélemaal de 'schuld' van paddo's deze keer.
Misschien verklaart dat de geringe media aandacht wel.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
bovendien scheelt er dus ook nog wel wat aan de voorlichting als er alcohol in het spel was.
Adequate voorlichting is onmogelijk. Italianen spreken bijvoorbeeld geen woord Engels, maar kunnen wel overal truffels kopen. Andere groepjes komen heel zelfverzekerd over, en zeggen bijvoorbeeld al vaker getript te hebben, dus daar gaat de verkoper dan niet nog een heel gesprek mee voeren, zeker niet als er een lange rij voor de kassa staat te wachten. De informatieboekjes die met de 15 gram truffels meegegeven worden zijn wel in heel veel verschillende talen, maar met zo'n klein lettertype dat het niet uitnodigt om aandachtig door te lezen. Verder wordt er niet op leeftijd gecontroleerd. Men zal hooguit een verkoop weigeren omdat de klant zich kinderachtig gedraagt.

De leveranciers moeten er dus van uit gaan dat minderjarige consumenten aangeschoten in een enkele hap het bakje op zullen eten. Leveranciers moeten geen onrealistische dingen verwachten, zoals deze bekende truffelkweker naïef stelde:
De verkoper en gebruiker dienen te begrijpen dat wanneer je gaat(wil gaan) trippen, regels voor gebruik zijn.
Neem om te beginnen 10 gram wacht 30 tot 50 min of je wat voelt en doseer bijvoorbeeld daarna 5 gram per keer meer tot het gewenste effect.
Dus wat mij betreft kunnen de porties best per 30 gram verkocht worden, zodat iedereen haar of zijn gewenste effect kan bereiken.
In de praktijk zien de meeste toeristen zo'n doosje namelijk als een flesje bier, een joint of een blikje Red Bull: op maken die hap. Get "wasted" en "fucked up", en dan vooral gekke dingen doen, net als Raoul Duke in Fear & Loathing in Las Vegas.

Ik denk dat het geen media aandacht heeft gehad omdat het om een Australiër ging, het niet in een binnenstad heeft plaatsgevonden, en er ook alcohol in het spel was. Verdrinken is ook niet zo sensationeel als door een ruit of van een gebouw af springen. Het bevestigt wel dat er ook onder de huidige omstandigheden elke dag een nieuw ongeluk kan plaatsvinden, en dat er vroeg of laat weer een de krantenkoppen zal halen.
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Ja ik geef je gelijk.
Spijtig dat de hoeveelheid truffels per bakje verkleinen oplossingen zijn die het meest voor de hand liggen.
Misschien een voorlichtingsposter met iets van Fear & Loathing in Las Vegas er op met dan tekst er bij die benadrukt dat het niet altijd maar leuk kan zijn en dat je dus voorzichtig moet zijn.
Maar een ideetje, het zou best de aandacht kunnen trekken denk ik.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Er is niks aan te doen. Zoals het nu geregeld is, staan de smartshops enorm onder druk om truffels te verkopen. Er zit geen ephedra meer in de herbal-E, Kava is uit de handel, en ook stofjes als methylone mogen niet meer. Hierdoor zijn truffels de belangrijkste bron van inkomsten geworden. De smartshops doen hun best om informatie te verstrekken, maar uiteindelijk gaat het toch voornamelijk om voldoende verkoop. Er moeten immers ook rekeningen en salarissen betaald worden. Aan de consumptie van Nederlanders kun je niet voldoende verdienen, er MOET dus wel verkocht worden aan de groepjes roekeloze toeristen. En dat gaat zo nu en dan fout.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Dat is inderdaad opvallend ja.
Ik ben er nog niet helemaal over uit of dat nou positief of negatief is dat ze het woord 'truffels' niet gebruiken.
Ik denk dat het niet zo'n impact heeft op de verkoop van truffels en op het imago er van, en omdat psychedelica een term is die niet echt veel gebruikt wordt door mensen die zich er niet mee bezig houden kom ik toch uit op dat het een goed iets is.
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Er is niks aan te doen. Zoals het nu geregeld is, staan de smartshops enorm onder druk om truffels te verkopen. Er zit geen ephedra meer in de herbal-E, Kava is uit de handel, en ook stofjes als methylone mogen niet meer. Hierdoor zijn truffels de belangrijkste bron van inkomsten geworden.

Met als gevolg dat er tegenwoordig bij bepaalde smartshops ook weer andere rommel word verkocht zoals mephedrone of butylone. Een ding is zeker, zoals het nu gaat is het wachten op meer ellende.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Dat krijg je als teveel mensen weglopen van hun verantwoordelijkheden.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Forkbender a dit:
Dat krijg je als teveel mensen weglopen van hun verantwoordelijkheden.
Op welke verantwoordelijkheden doel je hier?
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Zowel die van de gebruikers als die van de verkopers.

De gebruikers dienen zichzelf en het middel te respecteren en de verkopers dienen zoveel mogelijk de gebruikers die dat niet doen te weigeren.

Ik snap dat het in de praktijk moeilijker is dan ik het hier voorstel, maar toch. Goede (correcte) voorlichting op elke basisschool en middelbare school in Europa zou een goed begin zijn.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Forkbender a dit:
Ik snap dat het in de praktijk moeilijker is dan ik het hier voorstel, maar toch. Goede (correcte) voorlichting op elke basisschool en middelbare school in Europa zou een goed begin zijn.
Ja, het is een probleem waarvoor niet alleen de smartshopeigenaren en -medewerkers verantwoordelijk zijn. Die kunnen namelijk alleen op het allerlaatste moment goede adviezen geven of beoordelen of een verkoop wel of niet wenselijk is. We zien het hier zelfs op het forum gebeuren, dat iemand een vraag stelt, maar zich vervolgens niets aantrekt van de adviezen die gegeven worden.
 
Haut